Het jaar begint net zoals vorig jaar prima. Dit jaar rijdt ik met M. Kruger jr. hij is nog maar 17 jaar van het winter heb ik veel test km met hem samen gemaakt om te zorgen dat we dit jaar meteen bovenin mee kunnen draaien. Gisteren was de eerste race daar.
Ik nam de qualify voor mijn rekening. Wat resulteerde in mooie pole position.
Kruger jr. moest er meteen goed door en moest in zijn debut van Pole starten. Hij had een zeer mooie start en pakte meteen de 1e plaats. Hij kon dit 7 ronden handhaven en toen kwam er ineens veel rook onder de auto vandaan. We dachten de motor opgeblazen maar het was het achterdiff waar de kering uit lag. Mathieu ging meteen van het gas wat resulteerde dat we 4 plekken verloren. Hij ging toch door het voelde nog goed. Kon die plaats handhaven. Ik heb hem meteen daarna binnengehaald om het verlies te beperken en dat we in de Pitsstop de auto konden checken. Alles ok wissel en de baan weer op. Kwam met een perfecte wissel op 2e plek op de baan. Van renselaar kwam voor me de baan op toen gat dichtgereden en met een mooie strijd kon ik hem voorbij gaan. Echter mijn linker voorband hield het voor gezien en had alle moeite om Van renselaar achter mij te houden. Na faire strijd kon ik nipt de overwinning naar ons toe trekken met tevens de snelste race ronde voor een extra punt.
Race 2
Mathieu moest weer van pole starten. Had nu een iets mindere start en verloor 3 plekken. Maar dat was niet een groot probleem. Gewoon aansluiting houden. Het was een prachtig schouwspel met reind, han, ruinemans en mathieu. Uiteindelijk gaat Tappel er zich mee bemoeien en loopt het weer snel uit op de Kollumer Autocross. Eerst kreeg matthieu een Tik van tappel en daarna kreeg van Renselaar een harde klap op de achterbumper van tappel, waardoor hij doorschoot en spinde en Reind elimineerde. De prachtige race in de begin fase is in 1 klap over wat heel jammer was. Mathieu kon het allemaal nog net ontwijken maar kreeg tappel weer achter hem aan en hij deed het prima en liet tappel schieten. Hij kon uiteindelijk als 3e de pits binnen komen voor de wissel. Na de wissel als 3e de baan op plek 2 pakken. tappel lag eerste met zo n 10 sec voorsprong. Ik was elke ronde paar tiende sneller maar kon het gat niet meer dichten. 2e over de streep. Er kwamen nu zoveel protesten tegen tappel dat de organisatie niks anders kon doen dan te straffen. Gelukkig staat het veld op tegen dit soort rijgedrag en dat vindt ik mooi om te zien. Vorig jaar was ik samen met Wouter bijna de enige die er wat van zei. Gelukkig zijn er nu meer die het zien en er wat van zeggen. tappel kreeg een tijdstraf en zo kregen we de 1e plaats in de schoot geworpen.
Voor ons een prachtige race en zeer goed debuut van Mathieu.
Bloemetje aan de vrouw gegeven en heerlijk wat slaap ingehaald.