Kelvin's fase 1 RS. De allerlaatste update..

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Kelvinrs

Kelvin's fase 1 RS. De allerlaatste update..

Bericht door Kelvinrs » 15 mei 2012, 11:43

Mede autoliefhebbers,

Mjn naam is Kelvin, bouwjaar 1990 en ik rijd in een renault clio rs uit 01-2001.

Afbeelding

Afbeelding

veranderingen tot nu toe:

- rota circuit 10 16x7 i.c.m. toyo proxes t1-r 195-40-16
- fk highsport schroefset.
- k&n 57i kit.
- powerflex draagarm rubbers.
- compleet strakgemaakt onderstel.

wat er nog gaat gebeuren:

- rvs uitlaatsysteem.{ sportcat en catbacksysteem}
- onderdelen { her} spuiten.
- projectje onder de motorkap.
- onderlip eronder?

vragen? brand maar los!

:hangloose:
Laatst gewijzigd door Kelvinrs op 26 jul 2015, 12:33, 8 keer totaal gewijzigd.

Roche92

Re: kelvinrs stelt zich voor.

Bericht door Roche92 » 15 mei 2012, 11:56

Zo dat is snel buur!
Ik had er gisteren nog over DF met je ;p

Mark-J

Bericht door Mark-J » 15 mei 2012, 22:41

Vette wagen zeg, mooie kleur!

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 mei 2012, 22:26

Je Clio ziet er idd netjes uit. Welkom!

Luco

Bericht door Luco » 17 mei 2012, 22:29

Welkom :bloemetje:

Eindelijk weer iemand met een echt merk die zich aanmeld :popcorn:

D20VT

Bericht door D20VT » 17 mei 2012, 22:30

Welkom hier.

Ook foto´s van de binnenzijde, je hebt hem volgens mij niet voor niets net met de extractor gereinigd :mrgreen:

Martijn_b

Bericht door Martijn_b » 17 mei 2012, 23:05

Ziet er bekend uit!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de meeste lol gehad aan de fasttune software en
RVS uitlaat van BSB(UK). Heerlijke auto's, hopelijk heb je een net exemplaar en geen afgetrapte weten te scoren.

Veel plezier ermee!

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 18 mei 2012, 21:51

Foto's van de binnenzijde zal ik z.s.m. plaatsen.
Ik wil sowieso nog een sportcat van k-tec eronder hangen, net ff wat extra pk's. misschien dat ik hem ook nog een keertje laat chippen, scheelt je maar 3pk en 4nm ofzo maar hij gaat veel mooier in de toeren lopen en hij word ietsje zuiniger. Het is idd een heerlijke auto om te rijden, snel, licht en je kan hem lekker in de bochten gooien. Als er straks een sportcat ondergaat gaat hij ook nog een 1/1,5 cm omlaag, oogt net ff iets beter.
Even over de geschiedenis:

Ik heb de auto gekocht bij een best grote autodealer die op verschillende plekken zit. Ik stapte van een fiat punto 1.2 van moeders in een 2.0 16v dus dan kan je wel bedenken dat er een wereld voor je open gaat. proefgereden en na een mooi verkooppraatje { hij zou van een monteur/leifhebber geweest zijn} de volgende dag de deal rond gemaakt. Al snel kwamen de probleempjes hier en daar en hier het lisjtje van wat er vervangen is:

- distributieriem incl waterpomp en spanrollen.
- alle pakkingen van de motor.
- remschijven en remblokken achter.
- stabilisatorrubbers.
- wiellagers voor en achter.
- taatspotlagers.
- draagarmrubbers voor.

en dan al het bovenstaande van de eerste post.

Onder de motorkap is het luchtfilter geplaatst, en heb zelf de airco leidingen gepolijst.

En Martijn die rs ziet er ook erg netjes uit, in de volle zon, mooi gepoetst komt hij het beste tot zijn recht.
Tuurlijk zijn er dromen, maar op dit moment ben ik zeer tevreden over de auto wil ik er nog veel plezier van hebben :thumbup:

gr.

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 25 feb 2013, 16:46

Aangezien ik een andere auto op het oog heb mag de rs in de verkoop. Dit is een 100% eerlijke en nette rs.

De auto wordt geleverd met de standaard 15'' oz f1 velgen. De rota's kunnen tegen meerprijs worden meeleverd.

Meer foto's op aanvraag. Vraagprijs: €4150,-.

///Joost

Re: kelvin's clio ph1 rs gaat in de verkoop!!

Bericht door ///Joost » 25 feb 2013, 19:51

Zo? Da's snel...Was de Clio toch niet helemaal wat je ervan verwachtte?

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 10 mar 2013, 12:26

Haha nou laat ik het zo zeggen, hij mag weg maar liever niet. Ik kan van een kennis een zeer goede impreza overnemen, dat is een auto nog op mijn lijstje staat. Echter als ik hier de prijs niet voor krijg blijf ik hem lekker zelf rijden en ga ik er als het beter weer word gewoon zelf weer aan knutselen. nieuwe koppeling, misschien andere velgen, chipkuurtje en hier en daar wat spuiten. Ook zal de motorruimte een opfrisbeurt krijgen. Het is een heerlijke auto die weinig kosten met zich meebrengt;)

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 mar 2013, 12:37

Mijn advies...houden dan!

Weet je, het gras is altijd groener aan de andere kant. Ik zit ook wel eens te denken aan een mooie E46 M3 of een E39 M5 of wellicht nog iets jongers. Maar je weet nu wat je rijd, hoe je auto in elkaar zit, wat je er zelf aan hebt gedaan. En als je er toch geweldig plezier van hebt, waarom dan weg doen?
De Impreza went ook hoor...geloof me.

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 10 mar 2013, 21:30

Haha dat zeggen er meer, het te koop zetten is eigenlijk ook een interessepeiling voor deze auto. Maar dan krijg je telefoontjes met verhalen als ik kom hem vanavond halen voor €1500,-. Daar zakt je de moed van in de schoenen, helemaal als je weet hoeveel tijd en liefde je erin hebt gestoken. + het feit dat het nog geen zekerheid is dat je nieuwe auto je gaat bevallen, misschien kom je gelijk voor een hoop onkosten et staan of zijn de prestaties/kosten verhouding een tegenvaller.

Tuurlijk is het gras altijd groener, er is altijd baas boven baas. Daarom heb ik er ook totaal geen haast mee, mocht ik hem niet verkopen dan ga ik de koppeling vervangen en opzoek naar een leuk setje velgen en blijf ik hem lekker rijden.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 mar 2013, 08:33

Clio RS was inderdaad anderhalf/2 jaar geleden al weinig handel in.........

Heb de mijne toen snel de deur uit gegooid voor 5500. Een type nieuwer, ook geen al te hoge km stand....

Kelvinrs

Re: Blaas blaas stof eraf nieuwe pics!!

Bericht door Kelvinrs » 02 jul 2013, 13:31

Even flink wat stof eraf, dus enkele nieuwe foto's. Nadat ik een tijdje getwijfeld heb toch de clio gehouden en deze o.a. voorzien van een nieuwe koppeling, oliën, en wat klein onderhoud aangezien hij vorig jaar al flink onderhanden is genomen. Vorige week eindelijk de zomervelgen eronder met 16mm achter en 20mm spacers voor van omni competition. remklauwen een fris geel kleurtje gegeven. hierbij toch enkele foto'tjes:

Afbeelding\]

Afbeelding

Afbeelding

De plannen zijn eigenlijk vrij sumier. Heel misschien een keer het dak laten overspuiten aangezien dat slecht begint te worden. Wat kleine huis tuin en keuken dingetjes zoals de motorcover een kleurtje geven en het kapje bij de achter ruitenwisser vervangen. Voor de rest lekker rijden!

Kelvinrs

Re: paar kleine updates zie foto's!

Bericht door Kelvinrs » 04 nov 2013, 17:25

De laatste tijd niet stilgezeten en weer beetje bij beetje bezig geweest met de rs:

De motorcover in de kleur van de auto gespoten:

Afbeelding

Afbeelding

Als het voorjaar is het schutbord even zwart spuiten, nieuwe tank voor het koelvloeistof en het inlaatgebeuren word antraciet gemaakt.

mooi zwart afdekkapje achter de ruitenwisser:

Afbeelding

mooi fris helder glaasje van de kentekenverlichting:

Afbeelding

En 2 weken terug een rondje black hole met de machine gedaan en een laagje collinite 845 aangebracht. Fe-no-me-na-le beading.

Afbeelding

Cheers!

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 nov 2013, 20:40

Kijk, die staat er weer mooi bij! Goed dat je 'm uiteindelijk gewoon gehouden hebt! :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 nov 2013, 21:15

Echt hele gave karretjes! :thumbup:

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 16 feb 2014, 11:30

Ook hier maar weer wat plaatsen. Ik heb voor de komende maanden al een leuk lijstje staat en dat wil ik julie niet onthouden.

Eind maart word de rs gechipt bij fastchip in Goes. Dat had ik al langer op het wensenlijstje staan maar nu gaat het toch gebeuren.
Daarnaast word de motorruimte aangepakt. De isolatieplaat word weggehaald, inlaat word gespoten, nieuw koelvloeistof tankje word gemonteerd en het luchtfilter word verlegd naar het linker mistlampgat. Daarvoor worden 2 plaatjes in kleur gespoten, een gaat erin gevreesd en dan een rooster erachter gemaakt. Die zorgt voor meer koude lucht. Verder word er nog het een en het ander gestraald en in de blanke lak gezet zodat het er weer netjes uitziet!
Verder word als het beter weer word de 16'' rota's weer gemonteerd en word het dak gespoten want dat word wel erg slecht nu. De stootlijsten en deurgrepen worden waarschijnlijk ook in kleur gespoten. Ook twijfel ik over en qsp/omp deepdish stuurtje zodat dat afgebladderde lelijke stuur eruit is. Heel misschien komt er na het chippen nog een rvs catbacksysteem van k-tec onder.

Ongeveer 1,5 maand terug is de acb al geinstalleerd en dat is echt een vooruitgang!! Lekker m'n eigen muziek luisteren zonder ander geleuter tussendoor. foto's komen binnenkort.

Met andere woorden, kan niet wachten op de 2/3 maanden die komen gaan! :wink: :wink:

Kelvin.

Petrolhead Tom

Re: nieuwe mods binnenkort. o.a fastchip en painted engine b

Bericht door Petrolhead Tom » 16 feb 2014, 11:33

Mooie plannen! op hoeveel pk's kom je straks ongeveer uit?

Kelvinrs

Re: nieuwe mods binnenkort. o.a fastchip en painted engine b

Bericht door Kelvinrs » 16 feb 2014, 12:14

Dat is heel moeilijk in te schatten. Ligt er ook aan hoeveel pk's er verloren zjin gegaan door de jaren heen. Het is een atmosferische motor dus het nadeel is dat er niet heel erg veel meer uit te halen valt. Ik heb rs'jes gezien die rond de160 pk op de wielen uitkomen, daar zou ik erg tevreden mee zijn. Het gaat niet alleen om de pk's maar ook dat hij zuiniger gaat lopen en in het middengebied een pak sterker word. ik denk als ik 155/160 pk op de voorwielen overhoud dat je aardig wat driving fun hebt :wink:

Kelvinrs

Re: almost nieuwe driving fun erbij.

Bericht door Kelvinrs » 17 apr 2014, 18:42

Hier maar weer eens wat stof eraf halen.

Eind maar bij fastchip geweest om de auto te laten mappen. Na de remap kwam hij uit op 148.5 pk op de wielen. Dat is best netjes voor een atmosferische motor van 13 jaar oud. Bij het mappen pingelde de motor aardig omdat ik een restje 95 had getankt anders moest ik duwen. Nadien de auto getankt met 98 en een clio v6 cup luchtfilter box gemonteerd ipv het openluchtfilter. Dit zou nog eens een 2 á 3 wiel pk moeten schelen. Al met al redelijk tevreden hierover.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuke driving fun auto voor erbij. Gewoon lekker om in de zomermaanden mee te toeren en wat leuke bochtjes te kunnen pakken. Nu is mijn oog gevallen op een kitcar met een honda fireblade motor. +/- 130 op net 400 kg. Cobra seats, toyo's r888 semislicks, sperdif, geperforeerde schijven etc etc. De auto is straatlegaal want dat is ook de plek waar hij gebruikt zal gaan worden. Als het erg bevalt wil ik heel misschien een keer gaan vrij rijden op een circuit.

Heft iemand ervaringen met dit soort auto's? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van kenners en liefhebbers.

Op een of andere manier kan ik geen foto's uploaden maar zodra dat lukt komen ze er zeker!

:thnx:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 18 apr 2014, 10:46

Kelvin je hebt een PM.

Kelvinrs

Bericht door Kelvinrs » 26 jul 2015, 12:32

Niet erg actief geweest de laatste tijd maar de de grootste update is ook direct de laatste: De clio is vertrokken naar een andere eigenaar. Binnen een week de eerste bezichtiging gehad en meegenomen.

nu opzoek naar een andere stukje driving fun!

martll

Re: Kelvin's fase 1 RS. De allerlaatste update..

Bericht door martll » 27 jul 2015, 10:06

Kelvin, mooi dat hij verkocht is. Mijn maat (Joey) is er erg blij mee. Hij heeft er zaterdag meteen uren op zitten polijsten en poetsen.

Plaats reactie