Appartement gekocht!
-
Jordy van Kouwen schreef:Lekker offtopic dit
Welke Minotti bank heb je Rebel?
Ik heb zelf mijn oog op een Hamilton set, maar ben bang dat ik de hoofdprijs kwijt ben.
Kan in de catalogus niks vinden over de materialen, worden ze gewoon standaard in leer of stof geleverd?
B&B is ook erg fraai, iets minder somber dan Minotti.
Laatst gekeken naar Linteloo meubelen, maar dat is mij iets te 'slobbig'.
Heb het model Gorky in leder.
Hamilton is inderdaad ook een fraai lounge model.
Ik vind ze in het stof het fraaiste om te zien, maar leder is toch het practisch (helaas)
Zal je vanavond een pb sturen.
-
Elmar schreef:
Maar hoe zit het met de afwerking van het huis zelf.
Kom namelijk vaak bij mensen thuis en dan hebben ze een mooi/speciaal interieur, maar kijk je bv wel tegen opdekdeuren aan, of spuitwerk op de muren.
De deuren vallen netjes binnen de kozijn Elmar

En het "spuitwerk" dat beperk ik tot de slaapkamer of hooguit op de badkamer........
En dan heb ik het niet over de muren of het plafond.....
- duifjes.com
- Dennis Cavallino
Rob heeft idd een knappe inrichting (en knappe vrouw), erg mooie meubelen en tot in detail is alles perfect ingericht (zelfs de zeepbakjes op de wasbak zijn mooi design).
Ik mis alleen 1 ding, wat ik bij veel mensen mis die in de (interieur)architectuur werken en dat is: LEF.
Alles lijkt net of het uit een boekje komt. Ik hou daar best van, maar het is soms niet zo spannend, door de perfectheid. Snappie?
Wat gave kunst aan de muur, of een extreme kleur zou dat doorbreken. Wij hebben zelf beperkte designmeubelen (Artifort eethoek) en iets teveel van Ikea (Kramfors 3 zitter + poef), maar ons budget is nog niet toereikend. Gelukkig wel veel kunst. Moet allemaal nog opgehangen worden en onze Brood moet voor de 2e keer opnieuw voorzien worden van glas in de lijst doordat 'ie alweer is gevallen. :S Sorry Jordy!!
Ik mis alleen 1 ding, wat ik bij veel mensen mis die in de (interieur)architectuur werken en dat is: LEF.
Alles lijkt net of het uit een boekje komt. Ik hou daar best van, maar het is soms niet zo spannend, door de perfectheid. Snappie?
Wat gave kunst aan de muur, of een extreme kleur zou dat doorbreken. Wij hebben zelf beperkte designmeubelen (Artifort eethoek) en iets teveel van Ikea (Kramfors 3 zitter + poef), maar ons budget is nog niet toereikend. Gelukkig wel veel kunst. Moet allemaal nog opgehangen worden en onze Brood moet voor de 2e keer opnieuw voorzien worden van glas in de lijst doordat 'ie alweer is gevallen. :S Sorry Jordy!!

- Peter Tunissen
-
En het is goedgekomen! Na een lange zoektocht en vooral vaak uitgebreid met de billen bloot voor verschillende hypotheekverstrekkers, heb ik een goede hypotheek eruit weten te slepen. Een flinke eigen bijdrage (17%), maar wel 100% aflossingsvrij. Ik ben er blij mee, want veelal was het 50% levensverzekering en 50% aflossingsvrij, in verband met het 'risico' van zelfstandig ondernemers. Nu scheelt het dik 300 euro per maand (en dat minus de aflossing van de levensverzekering zelf!!).Jordy van Kouwen schreef:Winst moet hoger zijn dan het vereiste minimum netto inkomen voor de desbetreffende hypotheek over drie jaren.
Dat is inderdaad lastig als je -zoals ik- pas drie jaar bezig bent en flinke investeringen achter de rug hebt. Plus ze nemen niks voor lief aan, dus je moet lullen als brugman.
Maar gaat goedkomen
Het is een 2-onder-1-kap geworden in Oosterhout Noord-Brabant (linkerdeel woning op de foto). Huis komt uit 1985. Wat me vooral aansprak is de leuke buurt, goede wegenverbinding en natuurlijk de leuke indeling van het huis. Met 72 vierkante meter is het een redelijk groot woonoppervlak voor de begane grond. Kantoor erin op de begane vloer, dus lekker makkelijk toegankelijk allemaal. Moet nog genoeg aan gebeuren en de foto's zijn geschoten in de winter (grauw), maar in de bloei is het een gezellige buurt. Niet slecht voor een eerste huisje

[img:709:532]http://www.vkdev.nl/jordyhuis/jordyhuis01.JPG[/img]
[img:709:532]http://www.vkdev.nl/jordyhuis/jordyhuis02.JPG[/img]
[img:709:532]http://www.vkdev.nl/jordyhuis/jordyhuis03.JPG[/img]
[img:709:532]http://www.vkdev.nl/jordyhuis/jordyhuis04.JPG[/img]
[img:709:532]http://www.vkdev.nl/jordyhuis/jordyhuis05.JPG[/img]
[img:709:532]http://www.vkdev.nl/jordyhuis/jordyhuis06.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Jordy van Kouwen op 25 mar 2007, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Bedankt voor de reacties. Ben bereikbaar voor hypotheekadvies startende ondernemers. Rene/Hazze zit nu met hetzelfde probleemWouter81 schreef:Dus het is toch te regelen, een hypotheek als eigen ondernemer die nog niet al te lang bezig is?

Had net vers mijn handtekening onder de jaarcijfers 2006 staan, en dat was dus kantje boord. Dit is mijn derde boekjaar en drie boekjaren is het minimum voor het verkrijgen van een hypotheek als zelfstandig ondernemer.
Het is dus inderdaad mogelijk. Er is echter geen pijl op de toetsing te trekken. Ze moeten uiteraard volgens bepaalde richtlijnen de maximale hypotheek vaststellen, maar vervolgens moet je jezelf als zelfstandig ondernemer hard maken voor je cijfers. En dat is meer een gevoelskwestie. Dus loonslaven bij de bank gaan bepalen of je goed ondernemer bent...

Dat betekent dus duimendikke stapels papierwerk aan jaarcijfers, accountantsverklaringen, taxatie (vooraf), aangiftes, prognoses etc. etc. Ik had natuurlijk veel geinvesteerd als starter, dus dat moet je uitgebreid verklaren en toelichten.
Het is overigens bijzonder moeilijk om 125% van de executiewaarde te krijgen, dat is ongeveer de aankoopwaarde + kosten koper (volledige financiering). Als je dus wat geld achter de hand hebt, kan je dat beter in het huis steken. Het wordt vanzelf meer waard, dus het is gewoon een investering. Dan kan je bijvoorbeeld voor 100% executiewaarde gaan, wat meer mogelijkheden biedt.
Bij Fortis gingen ze niet verder dan 100% executiewaarde en waren ze ook veels te duur. De meeste hypotheekverstrekkers gaan bij ondernemers namelijk 'op safe' met dikke levensverzekeringen (ook al ben je alleenstaand). Dat levert dus extra premie aan maandlasten op.
Ik had het meeste succes bij Allianz en Bank of Scotland.
Allianz hanteerde (ook) 50-50 voor 110% executiewaarde, maar ging al snel naar 85-15 toen ik een offerte van Bank of Scotland op tafel smeet. Lekker krom dus.
De Bank of Scotland gaat bij mij tot 100% aflossingsvrij voor 100% executiewaarde. En dat scheelt dus serieus geld (zie mijn bericht hierboven), ook al moet ik zelf wat meer spaarvarkens kapot slaan.
Bij dit hele verhaal maakt overigens niet uit of je 4 ton of 40.000 euro wilt lenen, ze doen altijd moeilijk.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ziet er goed uit....netjes hoor. [img:29:15]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_yes.gif[/img]
- Dennis Cavallino