Appartement gekocht!
- Knot
Appartement gekocht!
Vandaag mezelf doorgehakt, was al bezig over de prijs maar ik vond dat ze niet genoeg wilden zakken (slechts 2k euro op de vraagprijs). Heb nog wat andere appartementen bekeken maar dat was allemaal drama voor hetzelfde bedrag. Een hoop liggen denken 's nachts en vandaag toch de makelaar nog maar eens gebeld en ingestemd met een hoger bod dan ik eigenlijk wilde betalen, maar ik heb straks wel iets naar mn zin, dat vind ik het belangrijkste.
Kan er pas 1 december in, maargoed, hypotheek nu al afsluiten in geval van mogelijk verder stijgende rente en tegen die tijd is het pand ook alweer ietsje gestegen in waarde.
http://sjaro.speed.planet.nl/appartement.htm
De hele zomer de tijd om te verzinnen hoe ik het in ga richten... moet lukken toch?
Kan er pas 1 december in, maargoed, hypotheek nu al afsluiten in geval van mogelijk verder stijgende rente en tegen die tijd is het pand ook alweer ietsje gestegen in waarde.
http://sjaro.speed.planet.nl/appartement.htm
De hele zomer de tijd om te verzinnen hoe ik het in ga richten... moet lukken toch?
- Peter Tunissen
- Michel P
Gefeliciteerd Rody!
Betalen doe je pas als de akte is gepasseerd, met een goede offerte heb je zelfs dalrente garantie, daalt de rente in de periode tussen offerte afgifte en passeren, en stijgt die weer is de laagste rente het nieuwe plafond!
Michel
Peter Tunissen schreef:Cool, gefeliciteerd!
Ben je met nu een hypotheek afsluiten niet ongunstiger uit dan als de rente een beetje stijgt?
Betaal je toch een maand of 8 voor niks, of kun je dat geld zolang goed vast zetten zodat het renteverschil meevalt?
Betalen doe je pas als de akte is gepasseerd, met een goede offerte heb je zelfs dalrente garantie, daalt de rente in de periode tussen offerte afgifte en passeren, en stijgt die weer is de laagste rente het nieuwe plafond!
Michel
- Knot
-
Onlinemarkk
- Knot
Bedankt voor de felicitaties.
Maar over die kk.. ik heb het liggen dus waarom niet voor lagere maandlasten gaan? Wil ook gewoon 10% per jaar proberen af te lossen als het op mn werk allemaal zo gaat lopen als ik graag wil (en waar ik moeite voor wil doen uiteraard).
Yep...Hans schreef:Dus is de keuze tussen een e39 M5 of een huis is in het voordeel van het huis uitgevallen.Gefeliciteerd ermee.
Maar over die kk.. ik heb het liggen dus waarom niet voor lagere maandlasten gaan? Wil ook gewoon 10% per jaar proberen af te lossen als het op mn werk allemaal zo gaat lopen als ik graag wil (en waar ik moeite voor wil doen uiteraard).
- Arthur
- Auto: Nr.51
Die kk scheelt je bij bv 5% rente € 62,- bruto per maand, netto is dat ong € 30,-/ 40,- p/m.Knot schreef:Maar over die kk.. ik heb het liggen dus waarom niet voor lagere maandlasten gaan? Wil ook gewoon 10% per jaar proberen af te lossen als het op mn werk allemaal zo gaat lopen als ik graag wil (en waar ik moeite voor wil doen uiteraard).
Dan wilde ik die 15k beschikbaar houden voor leuke cq onverwachte dingen.
En waarom aflossen?
Normaal gesproken ga je steeds iets meer verdienen en wordt die rente ook steeds makkelijker te betalen.
Ik doe het iig niet (aflossen en kk zelf betalen).
Wat is 150k over 30 jaar nog? Peanuts.
Dus niet in die stenen stoppen

En die M5 alsnog aanschaffen

- Knot
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou vooruit, betaal je die kk zelf
Maar elk jaar 10% aflossen.
Spaar je daarnaast ook nog geld voor vakanties en andere leuke dingen?
(Extra) aflossen deed ik echt niet.

Maar elk jaar 10% aflossen.
Spaar je daarnaast ook nog geld voor vakanties en andere leuke dingen?
(Extra) aflossen deed ik echt niet.
Dan is (extra) aflossen helemaal niet nodig, je zit hooguit na de looptijd met nog 75k restschuld, da's een schijntje over 30 jaar.Ik wil lenen onder NHG, rente 10 jaar vast zetten en een constructie van 50% aflossingsvrij en 50% in mix fonds belegging
- Knot
-
- Dennis Cavallino
- Knot
- Dennis Cavallino
Zo dat scheelt! Voor ons appartement wordt 160 vve betaald... maar dat is dan incl stadsverwarming voorschot.
Eigen grond dus, relaxed.
De reden dat ons appartement niet wordt verkocht, en wij het dus kunnen blijven huren, is dat die erfpacht en vve te duur is voor veel mensen. Appartement is op zich niet duur.
Waar is het?
Eigen grond dus, relaxed.
De reden dat ons appartement niet wordt verkocht, en wij het dus kunnen blijven huren, is dat die erfpacht en vve te duur is voor veel mensen. Appartement is op zich niet duur.
Waar is het?
- Knot
Thx... is pas einde december klaar, dus zal volgend jaar worden. Ben wel erg zuinig op mn spulletjes dus zo'n gekke party zal dat niet worden, kan je beter rond mn verjaardag ff langskomen voor een bbq met tappie in de tuin van mn ouders 
De E39M5 is trouwens weer een stukje dichterbij gekomen na een gesprekje met mn manager.... gaat helemaal goed komen met de toekomstplanning!

De E39M5 is trouwens weer een stukje dichterbij gekomen na een gesprekje met mn manager.... gaat helemaal goed komen met de toekomstplanning!