BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Fabian » 09 mei 2012, 21:19

kuuuuuuuutttt :(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door GTRene » 09 mei 2012, 21:52

potverdorie wat een pech...achter elkaar nu.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Reind » 09 mei 2012, 21:58

Echt klote. Klinkt niet goed. Sterkte

ErikS
Berichten: 18936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door ErikS » 09 mei 2012, 22:15

Pfffffffffff.. :bag:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door leonard » 09 mei 2012, 22:25

Mooi balen Tristan

Ik zag je opeens naast de baan staan, en begreep al dat het niet goed was....:-(
En nu?? Zou je niet gewoon weer een E30 kopen?? Ik heb vandaag heeeeerlijk gereden...;-)

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Laurens » 09 mei 2012, 23:22

Dat is balen!!

In het jaar Downforce hebben we dat niet mee gemaakt. Zou trouwens wel kunnen dat Jan nog een motor heeft staan, stond er toen namelijk wel.

Heel veel succes!!!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tristan » 10 mei 2012, 09:54

Ze gaan de carter eraf halen om te kijken wat de schade is. Denk zelf dat het ook de drijfstanglagers zijn, want er was nog wel compressie toen we de auto heen en weer duwde in de versnelling. Dus hopelijk valt het mee.

@Leonard: Tja, je denkt een 130i te kopen omdat die betrouwbaar is met een standaard motor en aandrijflijn. :sealed:

Maar zag dat je het naar je zin had. :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mei 2012, 10:04

Zonde zeg. Dat hoor je ook niet vaak idd dat die blokken stuk lopen.

Wat ik denk (als n00b): vorige keer teveel benzine gehad, omdat 'ie te rijk is. Daardoor is olie-filmlaag van zuigerwanden gespoeld. Daardoor motorschade.

Maar wie ben ik. Ik moest daar van de week al aan denken toen je zei dat de kat vol benzine had gestaan.

Succes met 't herstel van je motor. Hij kan er alleen maar beter van worden. De snelheid had je al. Volgens mij mag je daar sowieso trots op zijn, want dat komt zonder meer door je eigen talent.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tristan » 10 mei 2012, 10:10

Wat ik begreep gisteren is dat de motor niet te rijk, maar juist te arm liep en daardoor de kat te heet is geworden. Plan was om een compleet Supersprint eronder te zetten incl. spruitstuk omdat daar de kat in zit. Alleen maakt de Supersprint teveel herrie, dus moeten dan er een demper tussen lassen. Maar goed, dat is nu niet het grootste probleem.

Maar rijden ging perfect en met die AP's kan je enorm laat remmen. Was ook de manier om de pk-kanonnen achter me te houden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door GTRene » 10 mei 2012, 10:35

je bent zo snel :df: met dat ding dat je bv zo hard gaat dat de dwarskrachten te hoog zijn en je af en toe oil starvation kreeg?
en dan slicks e.d. wat alles nog meer versterkt...je bent te snel voor die kar :D
is dat trouwens aangepast oid die motor qua lettende op oil starvation?

en wat je zegt over de te zuinig afgesteld voor de motor kan idd goed, vroeger al met bv men Yamaha brommert als ie te zuinig stond en je lang volgas ging (ding liep zeker 90) dan kon je een warmloper krijgen en liep ie bv even vast (in cillinder wand) door uitzetten zuiger :shock: dan ff afkoelen en rustig verder je rit afmaken (en cillinder daarna weer vervangen of ophonen e.d.)

te veel brandstof koelt idd meer.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Downforce Hans » 10 mei 2012, 12:01

Laurens schreef:Dat is balen!!

In het jaar Downforce hebben we dat niet mee gemaakt. Zou trouwens wel kunnen dat Jan nog een motor heeft staan, stond er toen namelijk wel.

Heel veel succes!!!

Jan heeft nog twee blokken staan................

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tristan » 10 mei 2012, 12:08

Bedankt Hans.

Hou het even in het achterhoofd mocht het blok niet meer te redden zijn.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Bert ///M3 » 10 mei 2012, 14:45

Zonde :(

Zou eerder denken aan een afgebroken klepsteel. Dan heb je even wat tikken en vervolgens slaat de klep door je zuiger heen, je hoort boem en je vermogen is weg. Motor is compleet total loss in dat geval.

Kan restschade zijn als ze in het verleden een keer misgeschakeld hebben.

Lager er uit kan ook maar onder race omstandigheden komt dan meestal je hele drijfstang naar buiten zetten.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Peric » 10 mei 2012, 15:38

GTRene schreef:en wat je zegt over de te zuinig afgesteld voor de motor kan idd goed, vroeger al met bv men Yamaha brommert als ie te zuinig stond en je lang volgas ging (ding liep zeker 90) dan kon je een warmloper krijgen en liep ie bv even vast (in cillinder wand) door uitzetten zuiger :shock: dan ff afkoelen en rustig verder je rit afmaken (en cillinder daarna weer vervangen of ophonen e.d.)

te veel brandstof koelt idd meer.
René.... een 2-takt werkt wel even anders dan een 4-takt..

En Tristan, is dit gewoon voor eigen rekening? Je kunt 't niet verhalen op de vorige eigenaar of de motorbouwer?
Succes ermee..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tristan » 10 mei 2012, 15:42

Denk dat ik de motorbouwer, BMW zelf niet kan aanspreken. :wink:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Peric » 10 mei 2012, 16:04

Er heeft tussendoor toch nog iemand anders aan het blok lopen rommelen(die 'm ook afgesteld heeft)? :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Bert ///M3 » 10 mei 2012, 18:31

Bij racen is het doorgaans garantie tot de deur. Ploft je hagelnieuwe motor na 1 race dan is het though luck, maar meestal moet je zelf de centen op tafel gooien.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door G Kolkman » 10 mei 2012, 18:41

Zijn deze motoren uberhaupt een beetje te rebuilden? Heb wel eens begrepen dat het met de nieuwere motoren lastiger is.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tristan » 14 mei 2012, 11:32

Motorblok kunnen we weggooien. Er is een gat in het blok geslagen, waarschijnlijk door een drijfstang.

Kan iemand mij het telnr. van Jan / Downforce Motorsport PM'en?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Downforce Hans » 14 mei 2012, 12:14

Tristan schreef:Motorblok kunnen we weggooien. Er is een gat in het blok geslagen, waarschijnlijk door een drijfstang.

Kan iemand mij het telnr. van Jan / Downforce Motorsport PM'en?

Natuurlijk kan ik dat.......

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Geert. » 14 mei 2012, 12:35

Balen Tristan! hoop dat je snel weer alles in elkaar hebt zitten ! succes met de opbouw iig :thumbup:

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tinus_TDI » 14 mei 2012, 17:40

Waarom hang je er geen diesel in?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tristan » 14 mei 2012, 17:44

Tinus_TDI schreef:Waarom hang je er geen diesel in?
Omdat ik met de auto ook eventueel aan de BPO (Burando Production Open) wil deelnemen. Daarvoor moet er een motor inhangen zoals hij ook geleverd is. En rij toch liever benzine met racen, tenzij het Endurance is.

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Goedemans » 14 mei 2012, 21:36

Hey Tristan,
Das balen.... Je zou ook Carly Motorsport kunnen proberen. Ik heb daar nog héél véél BMW 130i spullen zien liggen.
Succes.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)

Bericht door Tristan » 14 mei 2012, 21:46

Thanks Berry,

hou dat even in het achterhoofd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Erminio, erwin20vt, Fabian, Google [Bot], SlowCo en 2 gasten