BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
- Fabian
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)
kuuuuuuuutttt 

- GTRene
potverdorie wat een pech...achter elkaar nu.
- Reind
Echt klote. Klinkt niet goed. Sterkte
-
Pfffffffffff.. 

-
Mooi balen Tristan
Ik zag je opeens naast de baan staan, en begreep al dat het niet goed was....
En nu?? Zou je niet gewoon weer een E30 kopen?? Ik heb vandaag heeeeerlijk gereden...
Ik zag je opeens naast de baan staan, en begreep al dat het niet goed was....

En nu?? Zou je niet gewoon weer een E30 kopen?? Ik heb vandaag heeeeerlijk gereden...

- Laurens
Dat is balen!!
In het jaar Downforce hebben we dat niet mee gemaakt. Zou trouwens wel kunnen dat Jan nog een motor heeft staan, stond er toen namelijk wel.
Heel veel succes!!!
In het jaar Downforce hebben we dat niet mee gemaakt. Zou trouwens wel kunnen dat Jan nog een motor heeft staan, stond er toen namelijk wel.
Heel veel succes!!!
- Tristan
Ze gaan de carter eraf halen om te kijken wat de schade is. Denk zelf dat het ook de drijfstanglagers zijn, want er was nog wel compressie toen we de auto heen en weer duwde in de versnelling. Dus hopelijk valt het mee.
@Leonard: Tja, je denkt een 130i te kopen omdat die betrouwbaar is met een standaard motor en aandrijflijn.
Maar zag dat je het naar je zin had.
@Leonard: Tja, je denkt een 130i te kopen omdat die betrouwbaar is met een standaard motor en aandrijflijn.

Maar zag dat je het naar je zin had.

- Dennis Cavallino
Zonde zeg. Dat hoor je ook niet vaak idd dat die blokken stuk lopen.
Wat ik denk (als n00b): vorige keer teveel benzine gehad, omdat 'ie te rijk is. Daardoor is olie-filmlaag van zuigerwanden gespoeld. Daardoor motorschade.
Maar wie ben ik. Ik moest daar van de week al aan denken toen je zei dat de kat vol benzine had gestaan.
Succes met 't herstel van je motor. Hij kan er alleen maar beter van worden. De snelheid had je al. Volgens mij mag je daar sowieso trots op zijn, want dat komt zonder meer door je eigen talent.
Wat ik denk (als n00b): vorige keer teveel benzine gehad, omdat 'ie te rijk is. Daardoor is olie-filmlaag van zuigerwanden gespoeld. Daardoor motorschade.
Maar wie ben ik. Ik moest daar van de week al aan denken toen je zei dat de kat vol benzine had gestaan.
Succes met 't herstel van je motor. Hij kan er alleen maar beter van worden. De snelheid had je al. Volgens mij mag je daar sowieso trots op zijn, want dat komt zonder meer door je eigen talent.
- Tristan
Wat ik begreep gisteren is dat de motor niet te rijk, maar juist te arm liep en daardoor de kat te heet is geworden. Plan was om een compleet Supersprint eronder te zetten incl. spruitstuk omdat daar de kat in zit. Alleen maakt de Supersprint teveel herrie, dus moeten dan er een demper tussen lassen. Maar goed, dat is nu niet het grootste probleem.
Maar rijden ging perfect en met die AP's kan je enorm laat remmen. Was ook de manier om de pk-kanonnen achter me te houden.
Maar rijden ging perfect en met die AP's kan je enorm laat remmen. Was ook de manier om de pk-kanonnen achter me te houden.
- GTRene
je bent zo snel
met dat ding dat je bv zo hard gaat dat de dwarskrachten te hoog zijn en je af en toe oil starvation kreeg?
en dan slicks e.d. wat alles nog meer versterkt...je bent te snel voor die kar
is dat trouwens aangepast oid die motor qua lettende op oil starvation?
en wat je zegt over de te zuinig afgesteld voor de motor kan idd goed, vroeger al met bv men Yamaha brommert als ie te zuinig stond en je lang volgas ging (ding liep zeker 90) dan kon je een warmloper krijgen en liep ie bv even vast (in cillinder wand) door uitzetten zuiger
dan ff afkoelen en rustig verder je rit afmaken (en cillinder daarna weer vervangen of ophonen e.d.)
te veel brandstof koelt idd meer.

en dan slicks e.d. wat alles nog meer versterkt...je bent te snel voor die kar

is dat trouwens aangepast oid die motor qua lettende op oil starvation?
en wat je zegt over de te zuinig afgesteld voor de motor kan idd goed, vroeger al met bv men Yamaha brommert als ie te zuinig stond en je lang volgas ging (ding liep zeker 90) dan kon je een warmloper krijgen en liep ie bv even vast (in cillinder wand) door uitzetten zuiger

- Downforce Hans
Laurens schreef:Dat is balen!!
Heel veel succes!!!
Jan heeft nog twee blokken staan................
- Tristan
Bedankt Hans.
Hou het even in het achterhoofd mocht het blok niet meer te redden zijn.
Hou het even in het achterhoofd mocht het blok niet meer te redden zijn.
- Bert ///M3
Zonde 
Zou eerder denken aan een afgebroken klepsteel. Dan heb je even wat tikken en vervolgens slaat de klep door je zuiger heen, je hoort boem en je vermogen is weg. Motor is compleet total loss in dat geval.
Kan restschade zijn als ze in het verleden een keer misgeschakeld hebben.
Lager er uit kan ook maar onder race omstandigheden komt dan meestal je hele drijfstang naar buiten zetten.

Zou eerder denken aan een afgebroken klepsteel. Dan heb je even wat tikken en vervolgens slaat de klep door je zuiger heen, je hoort boem en je vermogen is weg. Motor is compleet total loss in dat geval.
Kan restschade zijn als ze in het verleden een keer misgeschakeld hebben.
Lager er uit kan ook maar onder race omstandigheden komt dan meestal je hele drijfstang naar buiten zetten.
- Peric
René.... een 2-takt werkt wel even anders dan een 4-takt..GTRene schreef:en wat je zegt over de te zuinig afgesteld voor de motor kan idd goed, vroeger al met bv men Yamaha brommert als ie te zuinig stond en je lang volgas ging (ding liep zeker 90) dan kon je een warmloper krijgen en liep ie bv even vast (in cillinder wand) door uitzetten zuigerdan ff afkoelen en rustig verder je rit afmaken (en cillinder daarna weer vervangen of ophonen e.d.)
En Tristan, is dit gewoon voor eigen rekening? Je kunt 't niet verhalen op de vorige eigenaar of de motorbouwer?
Succes ermee..
- Tristan
Denk dat ik de motorbouwer, BMW zelf niet kan aanspreken. 

- Peric
Er heeft tussendoor toch nog iemand anders aan het blok lopen rommelen(die 'm ook afgesteld heeft)? 

- Bert ///M3
Bij racen is het doorgaans garantie tot de deur. Ploft je hagelnieuwe motor na 1 race dan is het though luck, maar meestal moet je zelf de centen op tafel gooien.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Zijn deze motoren uberhaupt een beetje te rebuilden? Heb wel eens begrepen dat het met de nieuwere motoren lastiger is.
- Tristan
Motorblok kunnen we weggooien. Er is een gat in het blok geslagen, waarschijnlijk door een drijfstang.
Kan iemand mij het telnr. van Jan / Downforce Motorsport PM'en?
- Downforce Hans
Tristan schreef:Motorblok kunnen we weggooien. Er is een gat in het blok geslagen, waarschijnlijk door een drijfstang.
Natuurlijk kan ik dat.......
- Geert.
Balen Tristan! hoop dat je snel weer alles in elkaar hebt zitten ! succes met de opbouw iig 

- Tinus_TDI
Waarom hang je er geen diesel in?
- Tristan
Omdat ik met de auto ook eventueel aan de BPO (Burando Production Open) wil deelnemen. Daarvoor moet er een motor inhangen zoals hij ook geleverd is. En rij toch liever benzine met racen, tenzij het Endurance is.Tinus_TDI schreef:Waarom hang je er geen diesel in?
-
Hey Tristan,
Das balen.... Je zou ook Carly Motorsport kunnen proberen. Ik heb daar nog héél véél BMW 130i spullen zien liggen.
Succes.
Das balen.... Je zou ook Carly Motorsport kunnen proberen. Ik heb daar nog héél véél BMW 130i spullen zien liggen.
Succes.
- Tristan
Thanks Berry,
hou dat even in het achterhoofd.
hou dat even in het achterhoofd.