Voor een tijdje terug in een anderhalf jaar oude 320D automaat (184pk) van een collega gereden. Toen wist ik het zeker, ik koop gewoon weer een E46

RVV schreef:Bijna 5 jaar in een 325i touring gereden. Op basis daarvan altijd een 6 cilinder. Maar waarom een touring? Heb je echt een touring nodig ivm een hond of werk ofzo? Ik prefereer een sedan far beyond een touring variant. Een sedan is lichter (bijna 100 kilo verschil ofzo) , stijvere koets, betere wegligging, beter "hifi" geluid (touring zorgt voor een vreemde klankkast in de auto) en zuiniger (gunstigere door CW waarde en lagere gewicht). Bovenal vind ik een sedan veel mooier als een touring. Zowel bij de e46 reeks als bij de nieuwere e90/e91 reeks. Ook bij mijn huidige wagen een touring bewust links laten liggen. Kon kiezen uit een e91 touring 325i met dezelfde kilomterstand en de auto die ik gekocht heb. En dat met drie kinderen, dan heb je toch juist zo'n bakbeest als een station nodig? Nou nee hoor. Het enige moment in het jaar dat je de ruimte echt nodig hebt is als je met vakantie gaat. Nou momenteel 2 weekjes weg, zooi koffers mee, paar weekendtassen, hele rimram gaat allemaal keurig achterin de sedan. De kofferbak is dan ook serieus vol, maar alles gaat ook mee. Toen ik de 325i touring reed en later de 330i e91 touring vond ik de zogenaamde extra laadruimte helemaal niet terug. Onder het afrolscherm is de effectieve opbergruimte zelfs minder dan in een sedan. De ruimte boven het afdekzijl daar leg je hooguit wat licht spul neer, paar jassen ed. Voor mij zijn de mindere rijeigenschappen echt een no go om weer voor een touring te kiezen. Tenzij je een touring zoveel mooier vind zou ik adviseren om voor een nette sedan te gaan. Met het geld dat je bespaard tov de touring ligt een 325i ook wel in het verschiet.
Vragen staat vrij natuurlijk, er is iemand voor geboren, je moet hem alleen even vinden
Uiteraard. Maar toch wil dat soms niet afdoen aan het gezeik dat je ermee kan hebben.maar de E46 is inmiddels wel op een leeftijd dat er duidelijke kwaliteitsverschillen zullen zijn verwacht ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten