Ik zou dat ook niet doen hoor! maar wel ervoor zorgen dat de overheid zo min mogelijk krijgt!Tristan schreef:Is deels een kwestie van niet willen want ik ga niet 40-50K per jaar rijden in een Aygo of Polo 1.2 terwijl er ritten bij zitten buiten de Benelux. Wil enigszins comfort, vermogen en veiligheid. Als ik alleen woon/werk had van 50km per dag. Prima, maar dat is niet mijn situatie.
Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)
- duifjes.com
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
- Luco
Tristan, kan je geen dependance aan huis maken, kantoortje waar je dus eerst een uurtje werkt en dan op pad gaat naar diverse klanten en/of kantoor, en weg is de bijtelling.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
In Nederland valt dat nog wel mee, maar in Duitsland is dat zeker het geval.Luco schreef:DVH, als jij met klanten of potentiele klanten naar grote projecten moet kan dat NIET in een 1.2 bleumotion, ze lachen je uit en kan je dus klanten kosten.
Nu moeten wij dus 550 Euro / maand betalen voor een auto waar we 4200 km per jaar mee rijden.

- duifjes.com
Kun je bijna met de Taxi man!Joël D. schreef:In Nederland valt dat nog wel mee, maar in Duitsland is dat zeker het geval.Luco schreef:DVH, als jij met klanten of potentiele klanten naar grote projecten moet kan dat NIET in een 1.2 bleumotion, ze lachen je uit en kan je dus klanten kosten.
Nu moeten wij dus 550 Euro / maand betalen voor een auto waar we 4200 km per jaar mee rijden.
- Joël D.
Je bedoelt de echte taxi of de E55 AMG? 

- wjn
Dat wordt dan waarschijnlijk idd motorrijden met deze plannen....
- wjn
Trouwens voor mensen die fiscaal partnerschap hebben:
Onder bepaalde voorwaarden mag je de bijtelling bij de partner bijtellen. Als die in een lagere belastingschaal zit, kun je zo al weer wat voordeel behalen.
Onder bepaalde voorwaarden mag je de bijtelling bij de partner bijtellen. Als die in een lagere belastingschaal zit, kun je zo al weer wat voordeel behalen.
- Tristan
Goeie tip!
- Joël D.
Is het niet mogelijk om zogenaamd te gaan thuiswerken?
Van 'kantoor' naar kantoor is dan werk-werkverkeerd. Geen privé kilometers dus.
Van 'kantoor' naar kantoor is dan werk-werkverkeerd. Geen privé kilometers dus.
- Dennis Cavallino
Op dit moment is dat puur speculeren en wishfull thinking, want niets is nog definitief.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, slotje dan maar 

-
OnlineMartijn_bmw
http://www.bovagkrant.nl/home/46732-uit ... _priv.html
http://www.automotive-online.nl/home/9985-nieuws.html
redelijk definitief hoor...
of het nieuwe kabinet wat begin sept. moet voor prinsjesdag nog een nieuwe begroting klaar hebben maar dat zal niet gebeuren
moet ook zeggen dat de regel zo wel het meest eerlijk wordt ingestoken! Woon-werk belast voor iedereen, anders zou je wel erg scheve situatie krijgen. de gemiddeld Woon-Werk vergoeding kan je prive al niet voor heen en weer rijden laat staan als de helft eerst naar de staat gaat. beetje raar als een leaserijder dan wel gratis heen en weer zou mogen rijden...
of het nieuwe kabinet wat begin sept. moet voor prinsjesdag nog een nieuwe begroting klaar hebben maar dat zal niet gebeuren

moet ook zeggen dat de regel zo wel het meest eerlijk wordt ingestoken! Woon-werk belast voor iedereen, anders zou je wel erg scheve situatie krijgen. de gemiddeld Woon-Werk vergoeding kan je prive al niet voor heen en weer rijden laat staan als de helft eerst naar de staat gaat. beetje raar als een leaserijder dan wel gratis heen en weer zou mogen rijden...
- Dennis Cavallino
Ik bedoel meer dat het initiatief wel definitief is, maar alle spelregels eromheen niet.
Trucjes met fictief thuiswerken zullen ze wel gaan indammen.
Trucjes met fictief thuiswerken zullen ze wel gaan indammen.
-
Dennis Cavallino schreef:+1RVV schreef:'s ochtends om 6 uur maak ik een wandeling van uur ofzo, dan kom ik de hel aan bestelbusjes/annnemerwagentjes tegen. Echt tientallen... mannen die allemaal van huis vertrekken linea recta naar hun putje toe.. die zijn echt de sjaak.. niet normaal mee zeg. Hoe kun je nou deze arbeiders waar een groot deel van onze economie op draait zo zwaar straffen.. alsof ze voor hun lol in een afgeladen werkbusje zitten die stinkt naar halfzware sjag, vieze winden van collega's en omgevallen koffiebekertjes..De veranderde regelgeving heeft grotere gevolgen voor bestelautorijders, waar dit aandeel veel hoger ligt. Autorijden wordt voor hen veel duurder. De Bovag is niet te spreken over de nieuwe maatregel. “De meeste werknemers met een bestelauto van de zaak hebben die keus niet. Daarom is deze maatregel voor hen extra pijnlijk, te meer omdat deze groep vaak niet veel verdient en de bijtelling van een bestelauto extra hoog uitvalt omdat er ook over BPM moet worden bijgeteld”, zegt directeur Koos Burgman. Door de extra inkomsten uit de bijtelling denkt de overheid jaarlijks zo’n 300 miljoen euro extra binnen te halen. Daarbij is rekening gehouden met het gegeven dat een deel van de zakelijke rijders de auto van de zaak de rug toekeert.
Wij kopen die bijtelling nu af voor 300 euro voor de jongens die in onze busjes rijden. Of dat straks ook nog geldt betwijfel ik.
Veranderd dat ook of blijft die situatie?
- Joël D.
hmm. Dan maar de SL op de zaak zetten en die bijtellen...Martijn_bmw schreef:http://www.bovagkrant.nl/home/46732-uit ... _priv.html
-
Heb even contact gehad met accountant.
Voor 2013 is het gewoon zo dat of je rijdt er privé mee das dus bijtellen over nieuw waarde of je laat hem op de zaak staan en doet alleen zakelijke ritten. Die 300 euro afkopen bijtellen zal er dan niet meer zijn.
Dan staat er eind 2012 een extra busje te koop. Een bus is zo saai daar is voor mij geen haar op me hoofd die daar hoge bijtelling over wil betalen. 300 euro afkopen was het me nog net waard voor het gemak.
Voor 2013 is het gewoon zo dat of je rijdt er privé mee das dus bijtellen over nieuw waarde of je laat hem op de zaak staan en doet alleen zakelijke ritten. Die 300 euro afkopen bijtellen zal er dan niet meer zijn.
Dan staat er eind 2012 een extra busje te koop. Een bus is zo saai daar is voor mij geen haar op me hoofd die daar hoge bijtelling over wil betalen. 300 euro afkopen was het me nog net waard voor het gemak.
- Dennis Cavallino
Onwille van tijd vertrekken sommige monteurs hier vanaf huis. Ik ben nog aan 't uitzoeken of die dat dus straks als privé-rit moeten opgeven als we de bijtelling straks niet meer kunnen afkopen. Nu betalen wij die afkoop-bijtelling voor ze, omdat er verschillende mensen in die busjes rijden. Daarnaast is 't voor hen gewoon veel geld, die paar honderd euro in de maand. En dat is 't ook gewoon.
Duidelijk is 't allemaal niet.
-
Is lekker voor de tweedehands markt ook, dit..........
Komt in een keer zo veel aanbod vrij straks dat alles inklapt.
Grote eikels, die bestuurders van NL.
Komt in een keer zo veel aanbod vrij straks dat alles inklapt.
Grote eikels, die bestuurders van NL.
- wjn
Voorlopig geldt nog steeds:Dennis Cavallino schreef:Onwille van tijd vertrekken sommige monteurs hier vanaf huis. Ik ben nog aan 't uitzoeken of die dat dus straks als privé-rit moeten opgeven als we de bijtelling straks niet meer kunnen afkopen. Nu betalen wij die afkoop-bijtelling voor ze, omdat er verschillende mensen in die busjes rijden. Daarnaast is 't voor hen gewoon veel geld, die paar honderd euro in de maand. En dat is 't ook gewoon.
http://www.belastingdienst.nlReizen van en naar andere plaatsen dan de hiervoor bedoelde vaste werkplaats of het bedrijfsadres gelden niet als woon-werkverkeer. Als bijvoorbeeld een bouwvakker of een onderhoudsmonteur reist naar de bouwplaats of het adres van een klant, dan is dat geen woon-werkverkeer
Lijkt me logisch dat dat zo blijft bestaan.
Vroeger hanteerden ze max. 40x per jaar naar hetzelfde werkadres als grens. Meer werd dan gezien als woon-werk, gezien de frequentie naar hetzelfde adres.
- PD power
Woonwerk, kun je nog een discussie over hebben, maar dat 19 cent belastingvrije vergoeding, voor puur zakelijke ritten komt te vervallen, is natuurlijk heel vreemd, zo jaag je mensen in lease auto's.
stel 50.000 km puur zakelijk x 19 cent = 9500 euro x 52 %= 4940 euro extra belasting per jaar, omdat je werk verricht.
Het ergste is nog, als ze er dan nog iets goeds mee doen, maar nee, lekker in de EU beerpot storten, en het sponseren van volk, wat te beroerd is om te werken, daar kots ik van.
stel 50.000 km puur zakelijk x 19 cent = 9500 euro x 52 %= 4940 euro extra belasting per jaar, omdat je werk verricht.
Het ergste is nog, als ze er dan nog iets goeds mee doen, maar nee, lekker in de EU beerpot storten, en het sponseren van volk, wat te beroerd is om te werken, daar kots ik van.
- Macboy
Veel mensen dan gewoon goedkoop woon/werk verkeer doen. Is even vervelend, maar wel meest eerlijk. Over die bestelbusjes snap ik het dan weer niet, maar ergens ook weer logisch. Woon/werk is gewoon privé verkeer en dat lijkt me heel logisch en eerlijk.
Enige juiste conclusie: het systeem heeft nooit gedeugd en gaat nu eindelijk de goede kant op.
Enige juiste conclusie: het systeem heeft nooit gedeugd en gaat nu eindelijk de goede kant op.
- Tristan
Voorlopig is de invulling van het systeem waardeloos. Dus vind het helemaal niet de goede kant op gaan. Ik wil best bijtelling gaan betalen. Maar de reden waarom deugt gewoon niet. En dat staat me tegen.Macboy schreef: Enige juiste conclusie: het systeem heeft nooit gedeugd en gaat nu eindelijk de goede kant op.
-
OnlineMartijn_bmw
+1 macboy
Opzich is het het meest eerlijk als iedereen voor ze eigen woon werk betaald.
Waarom moet iedereen meebetalen aan de mensen die in Friesland lekker goedkoop willen wonen en wel werken in de randstad en dus elke dag heen en weer blaZen...
Enige jammere is als jr bedrijf verhuisd... Heb ik ook gehad werkte 3km verderop en toen moesten we ineens naar almere 30km verderop...
Opzich is het het meest eerlijk als iedereen voor ze eigen woon werk betaald.
Waarom moet iedereen meebetalen aan de mensen die in Friesland lekker goedkoop willen wonen en wel werken in de randstad en dus elke dag heen en weer blaZen...
Enige jammere is als jr bedrijf verhuisd... Heb ik ook gehad werkte 3km verderop en toen moesten we ineens naar almere 30km verderop...
- Tristan
Leg mij uit waarom jij dat betaald.Martijn_bmw schreef: Waarom moet iedereen meebetalen aan de mensen die in Friesland lekker goedkoop willen wonen en wel werken in de randstad en dus elke dag heen en weer blaZen...
.
Lees soms reacties van mensen die blijkbaar een afgunst hebben aan mensen die bv. een dikke auto uit de bijtelling rijden. Kop boven het maaiveld..... Lekkere SP gedachte.
- Kasteel
Deze moet je even onderbouwen, waarom is dit dan eerlijker? Je reis naar werk is toch onlosmakelijk verbonden met dat werk, als je de auto dan verder niet privé gebruikt begrijp ik niet waarom daar dan vol over belast moet worden.Macboy schreef:Veel mensen dan gewoon goedkoop woon/werk verkeer doen. Is even vervelend, maar wel meest eerlijk.
Mijn idee is dat het een zwaktebod is inzake de controles, nu wordt het gewoon het makkelijkste het privé gebruik te constateren.
Ps Tristans voorbeeld geeft juist aan dat het niet klopt, mensen beredeneringen dat ie maar in een Aygo/Prius moet gaan rijden snappen volgens mij niet dat dat niet gaat werken, dat Tristan nog de moeite neemt dat uit te leggen