TSI motor

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Mnrk
Auto: R53 tracktool

Re: TSI motor problemen stapelen zich op

Bericht door Mnrk » 09 mei 2012, 15:49

Mijn eerste Volkswagen is toevallig net een 2009 Golf 1.4T 122pk... De teller staat nu op ongeveer 150.000km.

Niks dan problemen in de 2 jaar dat ik 'm rijd; turbo is al vervangen geweest, versnellingsbak tot 2 maal toe gereviseerd, ketting vervangen en deze week is de waterpomp vervangen omdat deze na 2 jaar verrot was?

Mijn oude 1993 BMW E36 318i (M40 motorblok zelfs) liep bij 230.000km zelfs beter dan dit ding, echt niet voor te stellen hoe beroerd dit blokje loopt bij koude start. Begin van de week, samen met de waterpomp, een groot onderhoud gehad dus zou 't allemaal wat minder moeten zijn............ :dood:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 09 mei 2012, 15:57

Die koude start ja, klinkt alsof dat arme blokkie z'n laatste adem uit blaast. :ziek:

wjn

Bericht door wjn » 09 mei 2012, 19:12

Zijn de 1.4TSI met olieverbruikproblemen niet voor het meerendeel modellen met DSG???
Wat ik her en der lees lijkt het daar wel op....

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 09 mei 2012, 19:54

RVV schreef:Bij Porsche speelt zoiets helemaal niet. Maar wat zou er gebeuren als die 2 liter turbo motoren met 450 pk in een Porsche GT3 gaan hangen? Technisch allemaal niet zo'n probleem.
Internet is een goed medium om informatie op te doen maar problemen worden ook al snel uitvergroot want iedereen kent opeens wel een vergelijkbaar geval of denkt dat te kennen en ook media plukken blind allerhande niet onderbouwde berichten ergens vandaan en verspreiden ze verder waardoor het een steeds grotere zaak wordt. Mbt Porsche, zoek eens op ploffende 986,996,987,997 motoren ( behalve de DFI, GT3 en turbo motoren) en in no time heb je het idee dat elke tweede motor al eens geploft is en de rest dit binnenkort gaat doen.

L@urens

Bericht door L@urens » 09 mei 2012, 20:53

Kasteel schreef:Ps net met 3 man naar Duitsland, 100 km cruise 100/120, verbruik 1 op 11,6; hmpf..
WTF? Dat doet mijn 535d met 3 ton op de klok en met 5 man erin en dan gewoon een beetje doorrijden (120-170). Echt vol gas en dan zakt dat naar 1:9.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 09 mei 2012, 22:38

wjn schreef:Zijn de 1.4TSI met olieverbruikproblemen niet voor het meerendeel modellen met DSG???
Wat ik her en der lees lijkt het daar wel op....
Ik zit met handbak rond de 1 liter per 10.000 km

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 mei 2012, 10:41

Ik snap niet dat mensen bij een slecht product/wanprestatie dan maar hun verlies nemen......ik weet een 'beetje' hoe het gaat met garantie/coulance afhandeling...gewoon direct naar de dealer/importeur en bij een slecht voorstel de media opzoeken...vinden ze niet fijn....slechte reclame kost ze meer dan 1 blokje...

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 13:24

Thanks Duifjes...goeie info.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 mei 2012, 14:57

Ook maar ff gebeld met m'n SEAT dealer. Mijn Ibiza met 1.2TSi staat niet in het systeem waar een "aktie" op uit staat. Maw deze zou goed moeten zijn. Maar ff zwart op wit vragen dat mijn 1.2TSi niet gemodificeerd hoeft te worden?
Kan dat gelijk in de verkoopad :)

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 15:13

duifjes.com schreef:Ik snap niet dat mensen bij een slecht product/wanprestatie dan maar hun verlies nemen......ik weet een 'beetje' hoe het gaat met garantie/coulance afhandeling...gewoon direct naar de dealer/importeur en bij een slecht voorstel de media opzoeken...vinden ze niet fijn....slechte reclame kost ze meer dan 1 blokje...

LOL wat een onzin. De media opzoeken..blijkbaar heb je de helft niet gelezen in deze topic.
Denk je nu werkelijk dat het allemaal zo simpel is? De verkopende partij is de dealer.....daar heb jij de koop mee afgesloten. De importeur zal je ten alle tijden terug verwijzen naar de dealer. De dealer moet het probleem oplossen en de importeur zal hierin hooguit bemiddelen of assisteren, komen je er dan niet uit dan zal de dealer weer verhaal moeten halen bij de importeur. Deze zal dit vervolgens weer moeten terugkoppelen naar Volkswagen.AG, de fabrikant.
Veel geduld,een goede advokaat die je belangen behartigd en dan nog geen garantie op succes.

Nogmaals, de dealer speelt de sleutelrol in dit geheel. Maar misschien dat het jouw wel lukte in je "goede tijd" duifjes...

Betreffende gedupeerden moeten zich vooral niet gek laten maken door al dat geschreeuw, en gewoon fatsoenlijk het gesprek aan gaan met de dealer. Vaak los je meer op met correct te blijven, dan door te dreigen.

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 16:00

Ik zal wat betreft mijn verkopende dealer even een tipje van de sluier oplichten:

Zoals jullie weten heb ik voor de koop van mijn Polo via email de dealer erop gewezen dat er problemen waren met TSI motoren en opgemerkt dat ik ABSOLUUT geen auto wilde die eerst gerepareerd moest worden,mij werd verteld dat er geen enkele reden was tot ongerustheid want er zouden modificaties zijn geweest zei de dealer (via email).

Toch auto besteld en geleverd,> auto heeft wel het gevreesde olie probleem.

Ik dring nu aan op teruggave van de auto want ik heb totaal geen tertrouwen meer in het geleverde product zodat de dealer (die zegt het volle vertrouwen heeft in de auto) deze kan repareren en doorverkopen.

Ik heb aangeboden de gereden kilometers te betalen (0,50ct per km) en dat bedrag te verminderen op de aanschafwaarde......simpel zou je zeggen daar het probleem geheel niet mijn schuld is.

De dealer geeft aan mij een nieuwe polo te willen leveren die minimaal 20k moet kosten en mij een inruil wil "geven" van 21000....geen cm toespeling van hun kant.

Onbespreekbaar dus,wel willen ze de auto repareren zeggen ze,maar wat is nou het probleem.....ze moeten wachten tot PON een oplossing heeft en de dealer vermeld dat er een oplossing komt maar dat kan nog wel even duren zoals ze zeggen.

Dus waar zit ik mee?

Een dealer die in feite niets voor mij wil betekenen en aan de andere kant ook geen reparatie op kort termijn aanbied.

Dus ik kan EN de auto niet verkopen want oliegebruik EN reparatie is ver weg,maar de dealer wil ook de auto niet terugnemen,ja voor 18 k als ik niets nieuws koop..maar ik wil de wagen zeker niet meer hebben.

Dus....wat te doen?

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 10 mei 2012, 16:56

Klinkt als een beetje (heel erg) gezwets. De 'oplossing' zou van Pon moeten komen, maar ik neem dat hij eigenlijk VW AG bedoelt. Pon gaat niet op eigen houtje een constructiefout oplossen neem ik aan.

Terugname van een nieuwe auto is een behoorlijk stap die ze graag willen vermijden, begrijpelijk want het gaat ze geld kosten. Maar ik neem aan dat zij de eerder genoemde Crafter ook zouden leveren? Herinner ze daar even aan... En voor de volledigheid, wat was de nieuwwaarde van de auto? Dan weten wij waar we de 21000 moeten plaatsen. Bied hem anders via hun aan in consignatie voor de hoofdprijs als zij er wel vertrouwen in hebben.

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 17:30

Thomas,

Inderdaad de oplossing komt natuurlijk van VAG maar via PON.

De auto heeft op 11-1-2012 €28,900 gekost en heeft er nu 3,500 km op staan.

Voor de volledigheid,ik heb ze bij aflevering van de Polo aangezegd dat ze een reele kans maken om de crafter te leveren.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 mei 2012, 18:00

Ik vind het verhaal steeds vreemder worden.

Tot het bericht was het hoofdzakelijk halleluje en hosanne met de Volkswagen produkten hier op DF, en na het bericht komen de DF VAG gedupeerden uit alle hoeken en gaten om hun ongerief te spuien.

Voor de goede orde, ook mijn Punto Evo heeft in de 14 maanden dat ik 'm heb een storing gehad. Een Bosch luchttemperatuursensor die er geen zin meer in had. Duits produkt die sensor, dat dan weer wel :lol:

Punto heeft 11.000 km gelopen, vertoont geen enkele rammel, verbruikt op de peilstok helemaal nada noppes niks. Achterneef heeft een Skodatje met 1.2 liter driepittertje (ook diesel) gekocht, en moet er om de 4000 km een liter bij gooien.

Maar die VAG dingetjes blijven status bakjes he. Dan neem je automatisch wat defekten en storingen op de koop toe.

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 18:09

Wat een gelul Hielke,ik weet dat je ff wil bloedzuigen maar als de motor oke had geweest had je mij helemaal niet gehoord.

T wagentje rijdt op zich gewoon erg goed.

Heeft nix met status te maken,als ik dat wil koop ik wel een Fiat.

De andere VAG producten die ik heb gehad heb ik nooit wat mee gehad...altijd goed.

maar dat mag je verwachten in die prijsklasse.

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2012, 18:15

Een VAG met een 1.2 of 1.4 torretje status? Hielke laat ff je bovenkamer doorlichten LOL

Hielke

Bericht door Hielke » 10 mei 2012, 18:44

RVV schreef:Een VAG met een 1.2 of 1.4 torretje status? Hielke laat ff je bovenkamer doorlichten LOL
Wen er maar vast aan. Over een jaar of drie zijn die torretjes bon ton bij BMW.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 19:02

Mark, het lijkt er op of je mijn woorden niet serieus neemt. Terwijl ik tot nu toe wederom gelijk heb met mijn voorspellingen hoe dit ging lopen. Heb je geen Arag-rechtsbijstand verzekering??
Nogmaals je kunt ieder mogelijk scenario verzinnen en bedenken, maar zo gaat het echtniet lopen. Denk je nu werkelijk dat jij de enige bent die "ernstige" problemen heeft met een nieuwe auto. Ik heb twee keer een probleem gehad ( nieuwe A4 en Golf Cabrio) en dat was vele malen erger dan jouw olieverbruik. Dit is immers oplosbaar c/q te repareren.

De beredenering van 50 cent per kilometer is natuurlijk helemaal onzin. Het feit dat jij van te voren hebt aangegeven dat je een fatsoenlijke auto wilt zonder reparatie, doet ook niet terzake. Iedere koper verwacht een deugdelijk product, dit hoef je niet extra te vermelden. Nogmaals ik wil je alleen helpen. Bel je rechtsbijstandsverzekering of ga naar een advokaat en vergeet vooral de nota niet. (met de kleine letters op de achterzijde opgesteld door Pon) Na 10 minuten praten ben je een stuk wijzer.

Ik heb zelf ook al een aanal keren tot in de rechtzaal toe moeten "vechten" voor mijn recht. En niet alleen om een auto.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 19:19

Hielke, dat is crap. Ieder merk heeft wel eens problemen. Alsof Fiat Hosanna is? Ik kan je een ding vertellen, als jij ooit een nieuwe volkswagen had gereden in plaats van die italiaanse spagettieketel van je, dan had je die bagger nooit gekocht.

Het is maar wat je gewend bent en hoe hoog je eisen zijn. Technische problemen kunnen overal voorkomen. Ze moeten alleen goed opgelost worden. Ik heb ooit in een punto gereden van Carglass, en die was 3 dagen oud. Een van de meest vreselijke auto's waar ik ooit in gezeten/ gereden heb. Ergonomie/ materiaalkeuze/afwerking en techniek in een woord: waardeloos. Zelfs een Dacia steekt beter in elkaar.

;-)

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 19:21

Rebel, Als ik als jou zou denken kwam ik nergens.

Ik pen mijn verhaal hier neer om anderen eventueel te helpen.

Ik weet dat ik een probleem heb,maandag zit ik bij de dealer voor een gesprek met de sheriff daar.

Verwachten doe ik niets maar ik wil wel even zijn adem horen,komt er niets uit ben ik gewoon genoodzaakt de auto te verkopen.

Simpel.

Meer kan ik er niet van maken.

Toch kan ik je input wel waarderen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 mei 2012, 19:22

Het blok van mijn nieuwe Fiat Grande Punto gaf er bij 3000 km al de geest aan....

Ik heb meer problemen met nieuwe auto's dan met oude auto's gehad.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 19:36

Mark, als je als mij zou denken kwam je nergens?? Kan ik niet goed thuis brengen, die opmerking? Ik heb altijd mijn recht gekregen zowel prive als zakelijk. En die paar keer dat ik mijn verlies moest nemen, werdt me dit ook van te voren aangegeven door een advokaat. Dus dan stop je er geen energie in.

Ik heb nog nooit een probleem op internet voorgelegd aan anderen. Ik zeg je alleen hoe je stappen moet ondernemen. Gekeuvel met een dealer waar je niet tevreden over bent brengt niks. Je moet actie ondernemen, sterker nog, had je al veel eerder moeten ondernemen.

De prijs die jij verwacht terug te krijgen, zonder verdere stappen te nemen, zul e nooit krijgen. Zet dat uit je hoofd. Een Polo van 29 K is geen geliefde auto. Mensen kiezen liever voor een ruimere Golf GTI met een 2.0 motor voor 32 K.
Kijk voor de aardigheid hoeveel nieuwe Polo's GTI te koop staan op internet. Een groot deel met 10 kilometer op de klok. Ik begrijp best dat jouw dealer niet op de blaren wilt zitten van Volkswagen.AG.

Nogmaals ik bedoel het goed, met mijn advies, ook al komt het anders over.
Mocht je nog geen Arag-verzekering hebben, sluit er dan nu eentje af voor in de toekomst.
Bezoek een jurist voor een informatief gesprek.

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 19:39

Komt wel goed....ik hou je op de hoogte.

Alleen ik probeer het eerst via de nette weg op te lossen,lukt dat niet dan kijk ik wel verder..

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 19:42

Wouter81 schreef:Het blok van mijn nieuwe Fiat Grande Punto gaf er bij 3000 km al de geest aan....

Ik heb meer problemen met nieuwe auto's dan met oude auto's gehad.

Dat was zeker een "grande" plof ?

Het feit dat je dit nog niet eerder had gemeld zegt voldoende over Fiat. De mensen zijn er vaak zo klaar mee, dat ze zich niet eens de moeite meer nemen om hun italiaanse ellende te vermelden. Fia(t)sco...

RVV

Bericht door RVV » 10 mei 2012, 19:43

Rebel schreef:
Ik heb zelf ook al een anaal keren tot in de rechtzaal toe moeten "vechten" voor mijn recht. En niet alleen om een auto.

:lol:

Plaats reactie