Nu haal je volgens mij 2 dingen door elkaar.RVV schreef:Onder downsizing versta ik ook een vorm van kostenreductie. Ipv 3 grote motoren kunnen ze nu voor hetzelfde geld 5 kleine motoren maken. Een grote motor moet uitgerust worden met zwaardere (kwaliteit) onderdelen dan een kleine motor. De consument werd er toch niks minder van want die kreeg dankzij de turbo techniek zelfs meer vermogen voor terug.
Bij Porsche speelt zoiets helemaal niet. Maar wat zou er gebeuren als die 2 liter turbo motoren met 450 pk in een Porsche GT3 gaan hangen? Technisch allemaal niet zo'n probleem.
1. Door betere ontwikkel en productiemethodes kun je beter berekenen hoe "zwaar" een onderdeel moet zijn en deze ook conform die specs produceren. Dat is de hoofdoorzaak van de "lichtere" onderdelen.
2. Uiteraard nu ingezet met als doel kosten te besparen, dus nog meer op de grens van het toelaatbare ontwerpen en produceren. Als je dan niet met minimaal die spec produceert, kun je problemen verwachten.