Zo hier weer even een update.
Toen bleek dat er een tuimelaar afgebroken was, heb ik de keuze gemaakt om gelijk alle tuimelaars te gaan vervangen. Had er ook geen baat bij dat wanneer ik alleen de kapotte tuimelaar zou vervangen en er na een tijd mogelijk weer één zou afbreken. De cilinderkop hoefde niet perse gedemonteerd te worden, maar aangezien ik al zoveel energie in had gestoken, wil ik het ook echt goed hebben. Dit gaf mij gelijk de mogelijkheid om het onder de motorkap netjes te maken. Ben eerst begonnen om het gehele inlaat traject eraf te halen
De motorruimte moest ook altijd nog dezelfde kleur hebben als de buitenkant, dus maar aan de slag gegaan en dat ook gelijk maar geverfd. Onder de accu was aardig wat roest ontstaan door het heen en weer bewegen van de accu. Dit tot op het metaal geschuurd, in de primer gezet en voorzien van een vers laagje verf.
De rest van de onderdelen zagen er ook niet meer al te fris uit, dus die heb ik gelijk ook goed aangepakt.
De cilinderkop hoefde niet afgevlakt te worden, maar heb wel gelijk de klepseals vervangen, de kleppen ontdaan van het nodige roetaanslag en de kleppen opnieuw ingeslepen.
Toen uiteindelijk de benodigde onderdelen binnen waren, kon ik eindelijk weer verder
Nu loop de bmw eindelijk zoals hij hoort te doen!
Nog even een voor en na foto van de motorruimte
Heb nu nog wel een probleem met mijn verlichting. Wanneer ik het licht aanzet dan brandt aan de voorzijde van de auto alleen het stadslicht (L&R) en aan de achterzijde brandt alleen het rechterachterlicht. De relais was stuk, en die heb ik vervangen voor een gelijke relais (7,5 A). Heb alle pitten gecontroleerd, maar hier is niks mis mee. Iemand suggesties?