Zit stuurbekrachtiging op dus er zal een ander huis op moeten. Iemand nog eentje liggen voor weinig?
Het grote MX-5 topic op DF
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Het grote MX-5 topic op DF
*Meldt! Vrijdag opgehaald.. Volgend jaar mx5-cup is de planning
Nu eerst zo even van genieten..
Zit stuurbekrachtiging op dus er zal een ander huis op moeten. Iemand nog eentje liggen voor weinig?
Zit stuurbekrachtiging op dus er zal een ander huis op moeten. Iemand nog eentje liggen voor weinig?
- Bijlagen
-
- IMG_0616s.jpg (367.06 KiB) 3250 keer bekeken
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Is no powersteering verplicht in de cup?
Verder geinig ding.
Ik ben vandaag met die van mij naar Belgie gereden, moet er zijn voor m'n werk. Vervelend genoeg morgen vrij dus denk dat ik maar 'ns de Ardennen in duik
.
Verder geinig ding.
Ik ben vandaag met die van mij naar Belgie gereden, moet er zijn voor m'n werk. Vervelend genoeg morgen vrij dus denk dat ik maar 'ns de Ardennen in duik
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Niet verplicht, wel zeer aan te raden. Ander huis is niet nodig. Deze depoweren en je hebt een prettiger sturend stuurhuis met een gunstigere verhouden dan het standaard stuurhuis zonder bekrachtiging 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Nou mijn MX-5 staat ook alweer een paar weken voor de deur. Wat is het toch genieten. Ik blijf me verbazen over de fun per euro factor die een mx-5 levert. Het enige dat de pret een beetje loopt te verzieken is een rammel uit het diff. Hij maakt een soort zingend geluid. Dus nu is mijn vraag. Wat is wijsheid? Een ander diff op de kop proberen te tikken of reviseren? En heeft iemand enig idee wat zo'n revisie moet kosten? Via google kon ik niet echt wat vinden.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Het begint redelijk vol te lopen in de cup, ik weet niet hoe het zit met de uitgifte van startnummers. Ik zou eerst even informeren voor je de boel gaat slopenNiels v D schreef:*Meldt! Vrijdag opgehaald.. Volgend jaar mx5-cup is de planningNu eerst zo even van genieten..
Zit stuurbekrachtiging op dus er zal een ander huis op moeten. Iemand nog eentje liggen voor weinig?
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
1.6? Zo ja, op zoek naar een fatsoenlijk 94+ 1.8 diff. Het 1.6 diff is van glas en kan 3 ton meegaan, maar ook binnen 5 minuten aan gort draaien.Petrolhead Tom schreef:Nou mijn MX-5 staat ook alweer een paar weken voor de deur. Wat is het toch genieten. Ik blijf me verbazen over de fun per euro factor die een mx-5 levert. Het enige dat de pret een beetje loopt te verzieken is een rammel uit het diff. Hij maakt een soort zingend geluid. Dus nu is mijn vraag. Wat is wijsheid? Een ander diff op de kop proberen te tikken of reviseren? En heeft iemand enig idee wat zo'n revisie moet kosten? Via google kon ik niet echt wat vinden.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Thanks Oscar! Dan ga ik daar maar eens naar op zoek.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik dacht dat het differentieel niet los verwisselbaar is, daar horen (uit m'n hoofd) ook de aandrijfassen en/of cardanas bij. Sep heeft meer mx-5jes van onderen gezien dan ikzelf dus die kan dit waarschijnlijk wel bevestigen/ontkennen.
Ontopic: aangezien er toch nog steeds water gebruikt werd door mijn smurfengebakje eens kritisch gaan zoeken en weer een haarscheurtje in een van de dunne koelslangetjes gevonden (8 mm slang). Vanochtend gefixed en nu eens kijken of het beter geworden is. Ding moet volgende week naar Oostenrijk en met een halfslachtige koeling wordt 't dat niet.
Ontopic: aangezien er toch nog steeds water gebruikt werd door mijn smurfengebakje eens kritisch gaan zoeken en weer een haarscheurtje in een van de dunne koelslangetjes gevonden (8 mm slang). Vanochtend gefixed en nu eens kijken of het beter geworden is. Ding moet volgende week naar Oostenrijk en met een halfslachtige koeling wordt 't dat niet.
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Je hebt ook de aandrijfas en de 2 steekassen van de 1.8 nodig zoals Gerdinand zegt. Voor de rest is het 100% PnP. Je nieuwe diff heeft waarschijnlijk wel een 4.1:1 overbrenging in plaats van je huidige 4.3:1.Petrolhead Tom schreef:Thanks Oscar! Dan ga ik daar maar eens naar op zoek.
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Op het Mini-forum heeft er ook iemand een net exemplaar te koop staan, al lijkt het met de verkoop ervan niet zo te willen vlotten:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mbuw4egbdjcp
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=25350



Overigens ook een ex-Coen-exemplaar, net als die van Tom...
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mbuw4egbdjcp
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=25350
Overigens ook een ex-Coen-exemplaar, net als die van Tom...
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Gisteren een stukje in een exemplaar zonder stuurbekrachtiging gestuurd. Moet bekennen dat ik daar de spierballen niet meer voor heb. Vond de besturing zo zonder ook behoorlijk indirekt.
Waarom wordt door zovelen stuurbekrachtiging afgeraden? Ik niet snap.
Waarom wordt door zovelen stuurbekrachtiging afgeraden? Ik niet snap.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Hij voelt wat vaag aan.. Ik heb inmiddels in eentje met een depowered stuurhuis kunnen rijden en deze voelt beter aan en communiceert meer. Ik vond de benodigde kracht wel meevallen maar ik ben wat dat betreft wel wat gewend..
Een onbekrachtigd huis heeft meer turns nodig lock to lock, ik meen 3,5 tegen 2,5.
Ik moet dus nog op zoek naar een extra stuurhuis om om te bouwen, voor de zekerheid. Als iemand er nog eentje heeft?
Een onbekrachtigd huis heeft meer turns nodig lock to lock, ik meen 3,5 tegen 2,5.
Ik moet dus nog op zoek naar een extra stuurhuis om om te bouwen, voor de zekerheid. Als iemand er nog eentje heeft?
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Zoveel mensen zoveel meningen.Hielke schreef:Gisteren een stukje in een exemplaar zonder stuurbekrachtiging gestuurd. Moet bekennen dat ik daar de spierballen niet meer voor heb. Vond de besturing zo zonder ook behoorlijk indirekt.
Waarom wordt door zovelen stuurbekrachtiging afgeraden? Ik niet snap.
Bijvoorbeeld een mening van een lid van Miata.net
"" I prefer the power steering, which is lighter (of course), quicker (power 2,80, manual 3,36), and (in my opinion) has better feel than the manual steering"
Ik deel deze mening uit persoonlijke ervaring, want ik had op de Ringmazda, op aanraden van L@urens, het stuurhuis depowered en vond dat twee keer niks (meteen weer teruggeboud ondanks het extra gewicht van 5 kg) Krachttraining doe je in de sportschool, (snel) rijden met gevoel met een daartoe geschikte stuurbekrachtiging en die van de MX5 is zeker een goede.
Ik had zeker niet meer of beter gevoel zonder de bekrachtiging.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Dan altijd stuurbekrachtiging voor mij dus. Komt de dynamiek en lichtvoetigheid ook alleen maar ten goede.
Heb een exemplaar op het oog die me aardig bevalt. Klepstoters waren bij stationair laten lopen wel wat luidruchtig. Bij een volgnde keer starten waren ze stil. Dinsdag proefrijden.
Motortje van de auto waarmee ik gereden heb vond ik top. Hele mooie progressieve vermogensafgifte. Vooral de laatste 1000 toeren trok en klonk ie verschrikkelijk mooi. Zo hoort een motor in een sportieve auto te presteren.
Heb een exemplaar op het oog die me aardig bevalt. Klepstoters waren bij stationair laten lopen wel wat luidruchtig. Bij een volgnde keer starten waren ze stil. Dinsdag proefrijden.
Motortje van de auto waarmee ik gereden heb vond ik top. Hele mooie progressieve vermogensafgifte. Vooral de laatste 1000 toeren trok en klonk ie verschrikkelijk mooi. Zo hoort een motor in een sportieve auto te presteren.
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ik heb altijd een mx5 al een leuke fun auto gevonden, op dit moment ben ik ook op zoek naar een fun auto..
Echter zal ik de mx5 niet uit kunnen proberen. Ik pas er volgens mij nooit in
Echter zal ik de mx5 niet uit kunnen proberen. Ik pas er volgens mij nooit in
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Ooit al eens proefgezeten? 
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Bij mij knapte er gisteren iets....
een draad van de raambediening. Van de week maar 'ns een keer de boel los halen om te kijken of dat nog te fixen is of dat er een ander mechanisme benodigd is.
Paar weken geleden nog een heerlijke roadtrip van 2100 km gemaakt. Binnenkort een verslag.
een draad van de raambediening. Van de week maar 'ns een keer de boel los halen om te kijken of dat nog te fixen is of dat er een ander mechanisme benodigd is.
Paar weken geleden nog een heerlijke roadtrip van 2100 km gemaakt. Binnenkort een verslag.
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Kabels zijn los te bestellen bij IL, let wel op dat je de juiste neemt. Schijnt een k-klus te zijn 
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Als 't niet kutter is dan dan je klepdeksel vastkitten omdat ie eigenlijk ietsje krom is en anders gaat lekken waarna je er achter komt dat ie toch weer los moet vind ik alles best
!
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Nee, nog nooit. Maar zou het met 1,97m en ruim 100kg niet sneu zijn voor het arme mazda'tje?Oscar29 schreef:Ooit al eens proefgezeten?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote MX-5 topic op DF
dan heb je de pausmobiel nodig als je zo lang bent
das idd wat lastig met sommige wagens die lengte e.d.
das idd wat lastig met sommige wagens die lengte e.d.
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Nee. Genoeg mensen richting de 2 meter die er prima inpassen.Richard430 schreef:Nee, nog nooit. Maar zou het met 1,97m en ruim 100kg niet sneu zijn voor het arme mazda'tje?Oscar29 schreef:Ooit al eens proefgezeten?
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Het grote MX-5 topic op DF
Tikken klepstoters kan soms al verholpen worden door olie en filter te wisselen. Goede volsynthetische 5W-40 erin. Mijn MX5 kocht ik ook met tikkende klepstoter. Is na oliewissel merkbaar minder geworden (enkel nog driekt na de koude start).Hielke schreef:Dan altijd stuurbekrachtiging voor mij dus. Komt de dynamiek en lichtvoetigheid ook alleen maar ten goede.
Heb een exemplaar op het oog die me aardig bevalt. Klepstoters waren bij stationair laten lopen wel wat luidruchtig. Bij een volgnde keer starten waren ze stil. Dinsdag proefrijden.
Motortje van de auto waarmee ik gereden heb vond ik top. Hele mooie progressieve vermogensafgifte. Vooral de laatste 1000 toeren trok en klonk ie verschrikkelijk mooi. Zo hoort een motor in een sportieve auto te presteren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
