Zit stuurbekrachtiging op dus er zal een ander huis op moeten. Iemand nog eentje liggen voor weinig?
Het begint redelijk vol te lopen in de cup, ik weet niet hoe het zit met de uitgifte van startnummers. Ik zou eerst even informeren voor je de boel gaat slopenNiels v D schreef:*Meldt! Vrijdag opgehaald.. Volgend jaar mx5-cup is de planningNu eerst zo even van genieten..
Zit stuurbekrachtiging op dus er zal een ander huis op moeten. Iemand nog eentje liggen voor weinig?
1.6? Zo ja, op zoek naar een fatsoenlijk 94+ 1.8 diff. Het 1.6 diff is van glas en kan 3 ton meegaan, maar ook binnen 5 minuten aan gort draaien.Petrolhead Tom schreef:Nou mijn MX-5 staat ook alweer een paar weken voor de deur. Wat is het toch genieten. Ik blijf me verbazen over de fun per euro factor die een mx-5 levert. Het enige dat de pret een beetje loopt te verzieken is een rammel uit het diff. Hij maakt een soort zingend geluid. Dus nu is mijn vraag. Wat is wijsheid? Een ander diff op de kop proberen te tikken of reviseren? En heeft iemand enig idee wat zo'n revisie moet kosten? Via google kon ik niet echt wat vinden.
Je hebt ook de aandrijfas en de 2 steekassen van de 1.8 nodig zoals Gerdinand zegt. Voor de rest is het 100% PnP. Je nieuwe diff heeft waarschijnlijk wel een 4.1:1 overbrenging in plaats van je huidige 4.3:1.Petrolhead Tom schreef:Thanks Oscar! Dan ga ik daar maar eens naar op zoek.
Zoveel mensen zoveel meningen.Hielke schreef:Gisteren een stukje in een exemplaar zonder stuurbekrachtiging gestuurd. Moet bekennen dat ik daar de spierballen niet meer voor heb. Vond de besturing zo zonder ook behoorlijk indirekt.
Waarom wordt door zovelen stuurbekrachtiging afgeraden? Ik niet snap.
Nee, nog nooit. Maar zou het met 1,97m en ruim 100kg niet sneu zijn voor het arme mazda'tje?Oscar29 schreef:Ooit al eens proefgezeten?
Nee. Genoeg mensen richting de 2 meter die er prima inpassen.Richard430 schreef:Nee, nog nooit. Maar zou het met 1,97m en ruim 100kg niet sneu zijn voor het arme mazda'tje?Oscar29 schreef:Ooit al eens proefgezeten?
Tikken klepstoters kan soms al verholpen worden door olie en filter te wisselen. Goede volsynthetische 5W-40 erin. Mijn MX5 kocht ik ook met tikkende klepstoter. Is na oliewissel merkbaar minder geworden (enkel nog driekt na de koude start).Hielke schreef:Dan altijd stuurbekrachtiging voor mij dus. Komt de dynamiek en lichtvoetigheid ook alleen maar ten goede.
Heb een exemplaar op het oog die me aardig bevalt. Klepstoters waren bij stationair laten lopen wel wat luidruchtig. Bij een volgnde keer starten waren ze stil. Dinsdag proefrijden.
Motortje van de auto waarmee ik gereden heb vond ik top. Hele mooie progressieve vermogensafgifte. Vooral de laatste 1000 toeren trok en klonk ie verschrikkelijk mooi. Zo hoort een motor in een sportieve auto te presteren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten