BMW E36 Ooperon Cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Re: BMW E36 Ooperon Cup

Bericht door Luco » 02 mei 2012, 11:42

Ik zeg opsturen naar de organisatie en uitsluiting voor 2 raceweekenden vragen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2012, 11:46

En dan zegt Henk met onschuldige puppy-look: "Ik ging sneller dan die linker witte E36 voor me, zag een gaatje en toen die witte E36 iets naar links stuurde ging mijn gaatje dicht en week ik uit naar links, omdat ik te laat was om te remmen dacht ik... daar op het gras kon ik onmogelijk remmen, omdat ik dan naar rechts zou uitwijken, dus hield ik 't gas erop en probeerde zo snel ik kon terug te sturen naar 't asfalt. Mij treft geen blaam, gewoon race ongeluk en ik heb niemand geraakt"

Heel objectief beschouwd zou die dan nog een beetje de waarheid vertellen ook. Ware 't niet dat het gaatje dat hij zag er al amper was. Misschien voor straf naar DVH sturen. :ken ik jou:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 02 mei 2012, 11:49

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2012, 11:52

Die BMW rijders willen allemaal liever F1 rijden?

http://www.metacafe.com/watch/174912/f1_accident/

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2012, 11:55

Dennis Cavallino schreef:Die BMW rijders willen allemaal liever F1 rijden?

http://www.metacafe.com/watch/174912/f1_accident/
Henk is dus de Rosset van de Ooperon cup :blink:

Wouter

Bericht door Wouter » 02 mei 2012, 13:27

Luco schreef:Ik zeg opsturen naar de organisatie en uitsluiting voor 2 raceweekenden vragen.
Naar de organisatie gaan heeft geen zin. Die heeft altijd de hand boven het hoofd van tappel gehouden.
Ik was zondag ook op assen en had na de eerste race weer gemengde gevoelens om toch het seizoen te gaan rijden. Na de tweede race ben ik weer op de feiten gedrukt dat er niets veranderd en een persoon voor duizende euros schade bij anderen mag rijden. Ik hoop echt dat hier nu wat aan gebeurd, maar ik denk dat de kans heel klein is. Voor mij is het duidelijk. Ik sta wel op het dak te kijken en rij nooit weer onder de vlag van acnn..

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2012, 13:35

Wouter schreef:
Luco schreef:Ik zeg opsturen naar de organisatie en uitsluiting voor 2 raceweekenden vragen.
Naar de organisatie gaan heeft geen zin. Die heeft altijd de hand boven het hoofd van tappel gehouden.
Ik was zondag ook op assen en had na de eerste race weer gemengde gevoelens om toch het seizoen te gaan rijden. Na de tweede race ben ik weer op de feiten gedrukt dat er niets veranderd en een persoon voor duizende euros schade bij anderen mag rijden. Ik hoop echt dat hier nu wat aan gebeurd, maar ik denk dat de kans heel klein is. Voor mij is het duidelijk. Ik sta wel op het dak te kijken en rij nooit weer onder de vlag van acnn..
Wel jammer dat je dat laat gebeuren door 1 persoon.

Marc32

Bericht door Marc32 » 02 mei 2012, 15:20

Zit nu met enige spanning op een reactie van Henk te wachten.

@Mathieu: sorry, ik had het anders begrepen... :ongeveer als:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 mei 2012, 15:32

Rij regelmatig met de motor op het circuit, machtig mooi maar zou ook graag ooit de overstap maken naar 4 wielen.

Maar als ik dit soort filmpjes weer zie: laat maar. Geen zin tussen zulke kamikazes te rijden. Op de motor zijn er ook risico's maar heeft men toch iets meer respect voor lijf, leden en elkaars materiaal.

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mei 2012, 15:49

Lidmaatschap van de plaatselijke damclub is inderdaad veiliger Wouter :D

Maar op 4 wielen is deze E36 cup absolute top. Relatief betaalbaar, competititief, en grotendeels heel fair. Qua cuparacen in Nederland wordt het niet mooier.

Tappel moet inmiddels ook wel beseffen dat de tolerantiefactor jegens zijn gedrag op het absolute nulpunt is beland. Z'n vrienden in de wedstrijdcommissie zullen moeten optreden om geloofwaardig te blijven. Doen ze dat niet dan zal er een rebellie of leegloop optreden. Kan me niet voorstellen dat zo'n mooie cup moedwillig door de eerst verantwoordelijken om zeep wordt geholpen.

Andre

Bericht door Andre » 02 mei 2012, 16:13

Zover als de Dam club hoeft ie niet te gaan. Hij heeft een super mooie E36 waarmee je heerlijk op trackdays kan sturen en naar de ring kunt en tevens leuke dagen op Papenburg kunt doen. Dus de damclub is zeker niet aan hem besteed.

Dit is ook op zeker mijn laatste jaar in deze cup en als ik dit jaar afmaak hangt af als hier wat aan gedaan word ja of te nee. Destruction Derby s is niet mijn idee als leuke cup race.

Wouter

Bericht door Wouter » 02 mei 2012, 16:33

Klopt hielke, maar waar het om gaat is dat je met racen een eerlijke en nette strijd op de baan wilt hebben waarbij er bumper aan bumper gereden wordt. Of je dan wint of niet maakt niet eens uit want je hebt een grote smile op je gezicht door de strijd die gestreden is. Afgelopen winter hebben heel veel teams een nieuwe auto opgebouwd waar ze trots op zijn. In dit weekend is er zoveel schade gereden dat het leuke er vanaf is en er heel veel irritatie op het paddock was. Dat mij niet waard want het blijft nu eenmaal hobbymatig racen en het gaat niet om de wereldtitel.

jan.t

Bericht door jan.t » 02 mei 2012, 17:54

...te moe en te zere vingers van het schuren...wacht nog op reactie van henk. :ziek:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 mei 2012, 20:18

Henk durft niet meer............... :lol:

L@urens

Bericht door L@urens » 02 mei 2012, 20:19

Hielke schreef:Maar op 4 wielen is deze E36 cup absolute top. Relatief betaalbaar, competititief, en grotendeels heel fair. Qua cuparacen in Nederland wordt het niet mooier.
Je vergeet de Ribank Mazda MX-5 Cup :)
Meer variatie in circuits, wel een sper :)

Di 8 mei op Assen!

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mei 2012, 20:47

Ook heel mooi die MX-5 cup.

Maar ik schat het gemiddelde niveau van de E36 rijders wat hoger in.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2012, 21:27

Waarom?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 mei 2012, 21:42

Ik denk dat het account van henk8 vergeljikbaar is met dat van Andre van der Toorn :tong:

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mei 2012, 22:09

Dennis Cavallino schreef:Waarom?
Omdat de verschillen tussen de top 6 rijders erg klein zijn. Bij die rijders zitten Andre en Tappel, rijders die door de jaren altijd een heel goed tempo hebben laten zien.

dvh

Bericht door dvh » 02 mei 2012, 22:16

Dennis Cavallino schreef:En dan zegt Henk met onschuldige puppy-look: "Ik ging sneller dan die linker witte E36 voor me, zag een gaatje en toen die witte E36 iets naar links stuurde ging mijn gaatje dicht en week ik uit naar links, omdat ik te laat was om te remmen dacht ik... daar op het gras kon ik onmogelijk remmen, omdat ik dan naar rechts zou uitwijken, dus hield ik 't gas erop en probeerde zo snel ik kon terug te sturen naar 't asfalt. Mij treft geen blaam, gewoon race ongeluk en ik heb niemand geraakt"

Heel objectief beschouwd zou die dan nog een beetje de waarheid vertellen ook. Ware 't niet dat het gaatje dat hij zag er al amper was. Misschien voor straf naar DVH sturen. :ken ik jou:

Ho ho, en dan is het mijn schuld als ie de volgende keer weer een klappert maakt !?
No way... :mrgreen:'

Nou ja, ik race niet. Het zou me zeker wel leuk lijken. Karten ging me altijd goed af en het heeft me altijd leuk geleken om wat op het circuit te proberen. Maar nooit van gekomen.

Maar zo'n cup zoals hier te zien is, mooi als je het serieus doet. Maar dat duw en beuk werk lijkt mij dan weer niks. Wat Andre verteld, het kost een hoop geld. Beetje sneu als je zo mensen , ergens bewust, opzadelt met hoge kosten door onverantwoordelijk gedrag.

Met zijn vieren langs elkaar, beetje deuken en gassen over het gras.. Prachtig, maar dan op de Xbox. Dan is het grappig.

Zou toch flink zuur zijn als mijn hobby auto door zo'n fanatiekeling aan gort wordt gereden.
Moet je niet gaan racen, nou dat doe ik dan ook maar niet :kikker:
Maar zelfs wanneer je het wel doet, zit je hier niet op te wachten, lijkt me.

Reind

Bericht door Reind » 03 mei 2012, 09:39

Wat een gedoe allemaal weer. De negatieviteit heeft weer toegeslagen. Lijkt me goed om toch nog maar eens aan te geven dat het gewoon een hele leuke cup is waar je voor relatief weinig geld heerlijk kunt racen en ook nogeens veel kilometers maakt.

Binnen elke familie, bedrijf, klas, vereningen, stichting, damclub, schaakclub, voetbalteam enzokaniknogwelevendoorgaan heb je rotte appels die het verprutsen voor andere. Maar om daarom te stoppen heb je alleen jezelf mee.

Als ik zou stoppen met de BMW cup en in een andere cup ga rijden omdat het allemaal veel beter is kom ik ook van een koude kermis thuis wanneer ik in de eerste bocht van de baan word gedrukt.

Kortom elke huisje zijn kruisje.

daNpy

Bericht door daNpy » 03 mei 2012, 09:45

Reind schreef:Wat een gedoe allemaal weer. De negatieviteit heeft weer toegeslagen. Lijkt me goed om toch nog maar eens aan te geven dat het gewoon een hele leuke cup is waar je voor relatief weinig geld heerlijk kunt racen en ook nogeens veel kilometers maakt.

Binnen elke familie, bedrijf, klas, vereningen, stichting, damclub, schaakclub, voetbalteam enzokaniknogwelevendoorgaan heb je rotte appels die het verprutsen voor andere. Maar om daarom te stoppen heb je alleen jezelf mee.

Als ik zou stoppen met de BMW cup en in een andere cup ga rijden omdat het allemaal veel beter is kom ik ook van een koude kermis thuis wanneer ik in de eerste bocht van de baan word gedrukt.

Kortom elke huisje zijn kruisje.
:thumbup: :thumbup:

Andre

Bericht door Andre » 03 mei 2012, 13:29

Reind

Na 2 jaar dezelfde cup is het ook weer leuk om weer wat anders te doen. 6 jaar blijven hangen is niet zo mijn ding. Ik wil ook graag bijv nog een keer in een WRC auto test rijden. Als over een paar jaar de Cup overgegaan is naar e46 bmw s en tappel is dan inmiddels met pensioen dan zien we dan eens weer. Er komt bij dat ik inmiddels te goed weet hoe het spelletje gespeeld word. (finale race vorig jaar was voor mij een extra eye opener.) Zolang je racet en er niets vanaf weet dan kun je genieten. Als je zo door de jaren heen steeds meer dingen ziet, hoort en meemaakt dan weet je hoe het werkt en ga je je steeds meer ergeren en wordt het tijd dat je afscheid van de cup neemt. In die fase ben ik inmiddels bijna gekomen. In de 130i cup was ik na 4 races klaar.

Ik ben daarom ook nog steeds groot fan van de rally sport. Zo hard mogelijk van A naar B de klok bepaald. DSC word hier ook nog wel eens negatief over gesproken, maar de mentaliteit en de menselijkheid daar zie ik meer in.
Laatst gewijzigd door Andre op 03 mei 2012, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 03 mei 2012, 13:53

André,

Kan jij met jouw racelicentie deelnemen aan rallies of moet je daarvoor een aparte licentie behalen?

Andre

Bericht door Andre » 03 mei 2012, 13:56

nee Mathieu. Het is natuurlijk wel te halen. Wie weet ooit.

Plaats reactie