Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Marc,
Niets om je zorgen over te maken, dat zijn bestelauto's en daarvoor gelden andere regels. Iedere bestuurder tekenen voor geen privé gebruik en klaar (volgens de belastingdienst).
Maar de belastingdienst kan wel bewijsmateriaal opvragen dat de km's puur zakelijk waren, dus toch maar een km staat bijhouden, die uiteraard sluitend moet zijn. Bij meerdere bestuurders ook de bestuurder vermelden. Tijden hoeven er dan weer niet bij, volgens de wet.
Je zou ook een annex bij je contract (met je werknemers) moeten hebben, door beide partijen ondertekent, dat er niet privé gereden mag worden met auto xyz en een km staat moet worden bijgehouden, op straffe van boete en ultimo ontslag. Dat is erg sterk bewijs voor een rechter (!).
Zoals je overal leest blijft puur zakelijk rijden onbelast. Belastingdienst zal vast strikter controleren bij personen die in de belastingaangifte aan (laten) geven dat ze een auto v/d zaak hebben en niet privé rijden. 0 km privé is 0 km, dus ook niet even meer langs de supermarkt onderweg naar huis.
De onbelaste km vergoeding verdwijnt, ja klopt. Daarvoor kun je nog steeds OV van de belasting aftrekken.
(Neemt niet weg dat ik in NL nooit OV zou nemen, want a] woon-werk is nog steeds zakelijk verkeer en b] het kost me 3x zoveel tijd.)
Niets om je zorgen over te maken, dat zijn bestelauto's en daarvoor gelden andere regels. Iedere bestuurder tekenen voor geen privé gebruik en klaar (volgens de belastingdienst).
Maar de belastingdienst kan wel bewijsmateriaal opvragen dat de km's puur zakelijk waren, dus toch maar een km staat bijhouden, die uiteraard sluitend moet zijn. Bij meerdere bestuurders ook de bestuurder vermelden. Tijden hoeven er dan weer niet bij, volgens de wet.
Je zou ook een annex bij je contract (met je werknemers) moeten hebben, door beide partijen ondertekent, dat er niet privé gereden mag worden met auto xyz en een km staat moet worden bijgehouden, op straffe van boete en ultimo ontslag. Dat is erg sterk bewijs voor een rechter (!).
Zoals je overal leest blijft puur zakelijk rijden onbelast. Belastingdienst zal vast strikter controleren bij personen die in de belastingaangifte aan (laten) geven dat ze een auto v/d zaak hebben en niet privé rijden. 0 km privé is 0 km, dus ook niet even meer langs de supermarkt onderweg naar huis.
De onbelaste km vergoeding verdwijnt, ja klopt. Daarvoor kun je nog steeds OV van de belasting aftrekken.
(Neemt niet weg dat ik in NL nooit OV zou nemen, want a] woon-werk is nog steeds zakelijk verkeer en b] het kost me 3x zoveel tijd.)
- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Nee ook het ov gaan ze belasten 
En verder eens met hielke!
Ook de bezwaren die worden aangevoerd over ja je wil er een grote gezinsauto bij of een tracktool of die leaseauto is saai.... Zijn voor de overheid natuurlijk geen redenen
Die redeneren alleen maar als eetn dak en 4 wielen om van naar B te gaan....
Ff zal steeds minder worden in NL of je moet echt goed geld over hebben!

En verder eens met hielke!
Ook de bezwaren die worden aangevoerd over ja je wil er een grote gezinsauto bij of een tracktool of die leaseauto is saai.... Zijn voor de overheid natuurlijk geen redenen

Die redeneren alleen maar als eetn dak en 4 wielen om van naar B te gaan....
Ff zal steeds minder worden in NL of je moet echt goed geld over hebben!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Hielke's monoloog slaat de plank mis waar er vanuit gegaan wordt dat je voor 0 privé km's belast wordt.
2e punt is dat de overheid met de nieuwe regeling juist het privé rijden met lease-auto's en dan wel zoveel mogelijk juist stimuleert.
Want of je nu 1 of 100.000 km privé rijdt, je bijtelling blijft 25% (bijv.) en kost je verder geen cent.
Deed ik zelf ook toen ik privé met de lease-auto reed, je pakt makkelijker de auto want het maakt toch niet uit hoeveel je ermee rijdt.
Ipv. de staffel op basis van uitstoot CO2 hadden ze beter de staffel voor het aantal gereden privé km's weer in kunnen / moeten voeren, om privé gebruik meer of minder zwaar te belasten.
Maar ja, niemand interesseert zich daadwerkelijk voor milieu / CO2 uitstoot, de huidige regeling op basis van CO2 is puur stimulans voor de auto branche / verkopen waarbij de overheid middels CO2 belasting / BTW ook verdient.
Just my 2ct.
2e punt is dat de overheid met de nieuwe regeling juist het privé rijden met lease-auto's en dan wel zoveel mogelijk juist stimuleert.
Want of je nu 1 of 100.000 km privé rijdt, je bijtelling blijft 25% (bijv.) en kost je verder geen cent.
Deed ik zelf ook toen ik privé met de lease-auto reed, je pakt makkelijker de auto want het maakt toch niet uit hoeveel je ermee rijdt.
Ipv. de staffel op basis van uitstoot CO2 hadden ze beter de staffel voor het aantal gereden privé km's weer in kunnen / moeten voeren, om privé gebruik meer of minder zwaar te belasten.
Maar ja, niemand interesseert zich daadwerkelijk voor milieu / CO2 uitstoot, de huidige regeling op basis van CO2 is puur stimulans voor de auto branche / verkopen waarbij de overheid middels CO2 belasting / BTW ook verdient.
Just my 2ct.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Een schaduwboekhouding is erg lastig met een op een alarmklasse 5 gebaseerde km administratie. Geblindeerde mini-bestellers ed lijkt me dus niet nodig, en ook ongewenst voor een beetje representatieve vertegenwoordigers Golf/Prius/A4/Mondeo/3-serie etc.
Met de S4 was destijds de km-administratie een fluitje van een cent, webbased en geen speld achter te krijgen.
Een 0-km grens is trouwens ook nogal lastig. OK, efffe sigaretten halen is finito, maar wat doe je als je een telefoontje krijgt dat je kind/moeder/vrouw/vriendin in het ziekenhuis ligt. Pak je de leasert, kost je effe 2000 Euris (want regeling geld per kalender jaar...)
De techniek lijkt me ver genoeg om een en ander dus op een voertuigvolgsysteem te laten baseren (als je perse geen bijtelling wilt en dus alleen zakelijke "privacy" in het geding zou kunnen zijn). Electronisch kenteken systeem gebaseerd op GPS, met controle door transponders e.d. (Wel een beetje BigBrother natuurlijk, waar we allemaal zo bang voor zijn...)
Zou ook afrekenen per prive-km een optie zijn, en het zogenaamd oneerlijke ongelimiteerde aantal prive-kms opgelost zijn....
Met de S4 was destijds de km-administratie een fluitje van een cent, webbased en geen speld achter te krijgen.
Een 0-km grens is trouwens ook nogal lastig. OK, efffe sigaretten halen is finito, maar wat doe je als je een telefoontje krijgt dat je kind/moeder/vrouw/vriendin in het ziekenhuis ligt. Pak je de leasert, kost je effe 2000 Euris (want regeling geld per kalender jaar...)
De techniek lijkt me ver genoeg om een en ander dus op een voertuigvolgsysteem te laten baseren (als je perse geen bijtelling wilt en dus alleen zakelijke "privacy" in het geding zou kunnen zijn). Electronisch kenteken systeem gebaseerd op GPS, met controle door transponders e.d. (Wel een beetje BigBrother natuurlijk, waar we allemaal zo bang voor zijn...)
Zou ook afrekenen per prive-km een optie zijn, en het zogenaamd oneerlijke ongelimiteerde aantal prive-kms opgelost zijn....
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Zijn geen bezwaren, volgens mij vroeg jij je af waarom sommigen een lease auto niet prive zouden gebruiken...en dan is te weinig DF natuurlijk een legitieme redenMartijn_bmw schreef: Ook de bezwaren die worden aangevoerd over ja je wil er een grote gezinsauto bij of een tracktool of die leaseauto is saai.... Zijn voor de overheid natuurlijk geen redenen![]()

- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
ik persoonlijk snap het ook wel hoorSpijkerhard schreef:Zijn geen bezwaren, volgens mij vroeg jij je af waarom sommigen een lease auto niet prive zouden gebruiken...en dan is te weinig DF natuurlijk een legitieme redenMartijn_bmw schreef: Ook de bezwaren die worden aangevoerd over ja je wil er een grote gezinsauto bij of een tracktool of die leaseauto is saai.... Zijn voor de overheid natuurlijk geen redenen![]()

tuurlijk als je het geld er voor hebt dan zou ik ook zeker de saaie leasebak aan de kant zetten en er voor prive iets leuks bij zetten

alleen vanuit het oogpunt van de politiek is dat geen reden

dus ofwel je hebt genoeg te besteden en laat naast de bijtelling gewoon je speeltje nog staan ofwel je kan het niet meer betalen dan moet het speeltje maar weg en ga je al je kilometers in de saaie leasebak doen

verder is het idd raar dat je onbeperkt vanuit de overheid mag rijden voor 1 bedrag bijtelling maarja aan de andere kant ga het maar eens staffelen

als het rekeningrijden ooit komt zal de bijtelling ook wel gestaffeld worden omdat de controle dan veel makkelijker is

en aan de andere kant er zijn steeds meer werkgevers die de prive kilometers wel aan banden leggen want voor hun zijn al die extra prive kilometers natuurlijk wel gewoon allemaal "onnodige" extra kosten...
- Luco
- Berichten: 29391
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Martijn, jij gaat ervan uit dat bijna iedereen een tweede auto heeft voor zijn plezier.
Er zijn denk ik meer mensen met een tweede auto die "nodig" is om mee te doen in de maatschappij en het bijna onmogelijk is om dat zonder auto te doen,
Want in bijna alle gevallen zal de leaseauto op normale tijden weg zijn he.
Er zijn denk ik meer mensen met een tweede auto die "nodig" is om mee te doen in de maatschappij en het bijna onmogelijk is om dat zonder auto te doen,
Want in bijna alle gevallen zal de leaseauto op normale tijden weg zijn he.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Wat een hetse
...
Even reagren op Hielke, Dus @hielke
Je betoog is emotioneel Hielke en niet feitelijk. Ik hou ook helemaal niet van die emotionele betogen
Ben het niet met Hielke eens, omdat onbelaste privékilometers met een leaseauto niet meer voorkomt. Dus gewoon loon in natura, dus fiscaal belast. Je kunt hooguit bakkelijen over de rekenmethode voor de afdracht, dus 20%, 21%, 25% weet ik het, 500km woon-werk = vrij of niet, uitzonderingen, bla die bla, bedenk maar wat goeds zou ik zo zeggen. Dat een werknemer kiest voor een BMW5 serie (met 25% bijtelling) ipv. een loonsverhoging met een Fiat Pinda (even uitgaande van een kostenneutraal vergelijk voor de werkgever), is de keuze van de werknemer. Overigens een domme keuze, maar dat even terzijde.
Het is ook vooral psychologisch, want de meeste leaserijders/werknemers - en we zijn allemaal mensen - denken met hun autopik (:)). Ze kiezen liever een BMW5 serie ipv. loon+ en een Pinda. Goedzo! zegt de vrolijk kijkende werkgever, want die is in 9 vd 10 gevallen voordeliger uit. Werkgever heeft door de extra uitgaven aan de BMW geen afdracht pensioen premie, geen extra uitgaven bij ziekte, etc. Vaak hebben werknemers een regeling dat zij de auto moeten overnemen(!) als de werknemer het contract verbreekt of (komt ook vaak voor) wordt ontslagen. Dan is het allemaal rekening werknemer. Dus zegt een werkgever: wil je een dure auto? Dat mag, maar dan zijn de gevolgen voor jou. De autogeile medewerker hapt, werkgever blij.
Ik geef iemand dus ook liever een BMW5 serie met wurgcontract dan loon en fiat Panda. Het gekke is dat je dan een 'coole' werkgever bent, In feite ben je dat als werkgever dus helemaal niet.

Even reagren op Hielke, Dus @hielke

Je betoog is emotioneel Hielke en niet feitelijk. Ik hou ook helemaal niet van die emotionele betogen


Het is ook vooral psychologisch, want de meeste leaserijders/werknemers - en we zijn allemaal mensen - denken met hun autopik (:)). Ze kiezen liever een BMW5 serie ipv. loon+ en een Pinda. Goedzo! zegt de vrolijk kijkende werkgever, want die is in 9 vd 10 gevallen voordeliger uit. Werkgever heeft door de extra uitgaven aan de BMW geen afdracht pensioen premie, geen extra uitgaven bij ziekte, etc. Vaak hebben werknemers een regeling dat zij de auto moeten overnemen(!) als de werknemer het contract verbreekt of (komt ook vaak voor) wordt ontslagen. Dan is het allemaal rekening werknemer. Dus zegt een werkgever: wil je een dure auto? Dat mag, maar dan zijn de gevolgen voor jou. De autogeile medewerker hapt, werkgever blij.
Ik geef iemand dus ook liever een BMW5 serie met wurgcontract dan loon en fiat Panda. Het gekke is dat je dan een 'coole' werkgever bent, In feite ben je dat als werkgever dus helemaal niet.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
klopt maar daar hebben ze de stadsvlooien voor uitgevondenLuco schreef:Martijn, jij gaat ervan uit dat bijna iedereen een tweede auto heeft voor zijn plezier.
Er zijn denk ik meer mensen met een tweede auto die "nodig" is om mee te doen in de maatschappij en het bijna onmogelijk is om dat zonder auto te doen,
Want in bijna alle gevallen zal de leaseauto op normale tijden weg zijn he.

daarom staat hier ook een aygo als 2de auto er bij... niet omdat ik die auto nu zo leuk vind, wel zodat mijn vrouw ook op haar werk kan komen terwijl ik ook op mijn werk ben.
dat autootje heeft een vaste lasten van 25 euri per maand

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Ferdi, feitelijk zeggen we hetzelfde, ik ben het met je eens. Die auto is een dusdanig sterk statusobject dat het een onderdeel van het arbeidscontract is geworden. De auto is zeg maar de aardbei op de taart.
Maar de constructie die het mogelijk (betaalbaar dus) maakt, kost de staat tov non zakelijke leaserijders veel geld. Aan dat voordeeltje wordt nu wat geknibbeld. 1. omdat het geld oplevert en 2. omdat Groen Links en D'66 het groen vinden. Of het daadwerkelijk het beoogde effect oplevert is een tweede. Denk het wel. Er wordt meer gereden dus via accijns ook meer afgedragen. De winkel gaat altijd voor groen.
Maar de constructie die het mogelijk (betaalbaar dus) maakt, kost de staat tov non zakelijke leaserijders veel geld. Aan dat voordeeltje wordt nu wat geknibbeld. 1. omdat het geld oplevert en 2. omdat Groen Links en D'66 het groen vinden. Of het daadwerkelijk het beoogde effect oplevert is een tweede. Denk het wel. Er wordt meer gereden dus via accijns ook meer afgedragen. De winkel gaat altijd voor groen.
- Luco
- Berichten: 29391
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Knap dat jij in andermans zak kan kijken wat wel of niet betaalbaar is.Martijn_bmw schreef:klopt maar daar hebben ze de stadsvlooien voor uitgevondenLuco schreef:Martijn, jij gaat ervan uit dat bijna iedereen een tweede auto heeft voor zijn plezier.
Er zijn denk ik meer mensen met een tweede auto die "nodig" is om mee te doen in de maatschappij en het bijna onmogelijk is om dat zonder auto te doen,
Want in bijna alle gevallen zal de leaseauto op normale tijden weg zijn he.
daarom staat hier ook een aygo als 2de auto er bij... niet omdat ik die auto nu zo leuk vind, wel zodat mijn vrouw ook op haar werk kan komen terwijl ik ook op mijn werk ben.
dat autootje heeft een vaste lasten van 25 euri per maandde meeste mensen zijn het dubbele of viervoudige al kwijt aan hun aaiphone dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me....
Er zijn mensen zat die inderdaad zon aygo erbij hebben en daar prive alles mee doen om geen bijtelling te hoeven betalen van de leasert, als dat dan ineens wel moet is dat toch veel geld.
Ik ken ook mensen die moeten van de zaak een bepaalde auto rijden (niet goedkoop) en die willen die absoluut niet prive gebruiken vanwege ?? \Juist, de hoge bijtelling.
Beetje raar hoor, je klaagt zelf dat je vergoeding te weinig is, maar iemand met een leaseauto moet niet zeiken en gewoon dokken, tenminste zo komt het op mij over.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Ha, die Bijtellers;
Wat WJN schrijft klopt in de praktijk weliswaar nog steeds, maar de wetgeving omtrent de bijtelling biedt de belastingdienst wel degelijk mogelijkheden om bovengemiddeld privégebruik van een auto van de zaak/leasewagen extra te belasten. En reken er maar op dat die ruimte vroeg of laat ook zal worden benut....wjn schreef:....2e punt is dat de overheid met de nieuwe regeling juist het privé rijden met lease-auto's en dan wel zoveel mogelijk juist stimuleert.
Want of je nu 1 of 100.000 km privé rijdt, je bijtelling blijft 25% (bijv.) en kost je verder geen cent.
Deed ik zelf ook toen ik privé met de lease-auto reed, je pakt makkelijker de auto want het maakt toch niet uit hoeveel je ermee rijdt....
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Ha Hielke. inderdaad. Ik vraag het mij af of het de staat iets oplevert, het afschaffen van die 500km vrije privé kilometers. eensch. Het grootste voordeel voor de staat in dat de 19ct. onbelaste km-vergoeding vervalt. Dat is natuurlijk een regelrechte besparing en is zo uit te rekenen, wat dat oplevert.Hielke schreef:...Maar de constructie die het mogelijk (betaalbaar dus) maakt, kost de staat tov non zakelijke leaserijders veel geld. Aan dat voordeeltje wordt nu wat geknibbeld. 1. omdat het geld oplevert en 2. omdat Groen Links en D'66 het groen vinden. Of het daadwerkelijk het beoogde effect oplevert is een tweede. Denk het wel. Er wordt meer gereden dus via accijns ook meer afgedragen. De winkel gaat altijd voor groen.
Lol@het milieuvoordeel, eensch. Da's voor de bune. Da's voor arme Sap (ik twijfel nog steeds of haar nou lekker vind of niet, soms écht wel, ze heeft een leuke lach, maar dan ook weer niet. Ik vind haar wel lekkerder dan Halsema). De grote groep leaserijders die de serieuze bijdrage levert aan een slecht milieu door autogebruik is het ICT-volk, Accountants, Relatiemanagers, ZZP-ers, etc., dan heb je echt de grootste groep en die pakken allemaal allang die 25% bijtelling. De kleine groep 'idialisten' - die rekening hielden met die 500km prive onbelast - laten dat vallen. Pakken die 25% bijtelling, weg met het groene motief en het gas erop. Echte milieufreaks, rijden überhaupt weinig/geen auto. Die leasen ook nooit wat.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Ik denk dat er een hele grote groep mensen is die geen bijtelling betaalt maar wel de auto privé gebruikt. Lijkt me logisch dat daar iets aan gedaan wordt.
Het huidige systeem stimuleert ook het meer rijden ipv het minder rijden: je betaalt immers ongeacht je aantal kilometers hetzelfde bedrag aan bijtelling dus dan zou ik er ook vol voor gaan ! Gassen maar voor die 25%. Bijtellen kost nog steeds geen drol. Ook al vinden individuele mensen het veel geld, feitelijk kost het gewoon geen drol want je rijdt voor zeer weinig geld een auto die je normaal voor een veelvoud daarvan niet privé zou kunnen rijden.
Laat de werkgever dan maar ingrijpen als de werknemer te veel privé kilometers maakt toch ? En laat de werknemer iets goedkopers uitkiezen als die het te duur vindt. Dat de werkgever betaalt voor privé kilometers is echt een probleem van de werkgever en een genot voor de werknemer. Systeem deugde dus altijd al niet. Een droom voor elke werknemer.
En voor dat selecte groepje mensen dat in een te dure leasebak moét rijden (zal weinig voorkomen want in de meeste gevallen is het salaris dan ook dik) of die groep die elk bijtelbedrag te duur vindt zou ik voorstellen daartegen bezwaar te maken want prive bijtelling betalen over iets dat alleen als zakelijke kosten kan worden aangemerkt lijkt mij wettelijk onhoudbaar.
Het huidige systeem stimuleert ook het meer rijden ipv het minder rijden: je betaalt immers ongeacht je aantal kilometers hetzelfde bedrag aan bijtelling dus dan zou ik er ook vol voor gaan ! Gassen maar voor die 25%. Bijtellen kost nog steeds geen drol. Ook al vinden individuele mensen het veel geld, feitelijk kost het gewoon geen drol want je rijdt voor zeer weinig geld een auto die je normaal voor een veelvoud daarvan niet privé zou kunnen rijden.
Laat de werkgever dan maar ingrijpen als de werknemer te veel privé kilometers maakt toch ? En laat de werknemer iets goedkopers uitkiezen als die het te duur vindt. Dat de werkgever betaalt voor privé kilometers is echt een probleem van de werkgever en een genot voor de werknemer. Systeem deugde dus altijd al niet. Een droom voor elke werknemer.
En voor dat selecte groepje mensen dat in een te dure leasebak moét rijden (zal weinig voorkomen want in de meeste gevallen is het salaris dan ook dik) of die groep die elk bijtelbedrag te duur vindt zou ik voorstellen daartegen bezwaar te maken want prive bijtelling betalen over iets dat alleen als zakelijke kosten kan worden aangemerkt lijkt mij wettelijk onhoudbaar.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
SpyderFerdi schreef:. Da's voor arme Sap (ik twijfel nog steeds of haar nou lekker vind of niet, soms écht wel, ze heeft een leuke lach, maar dan ook weer niet. Ik vind haar wel lekkerder dan Halsema)
ROFL!
Jolanda Sap Lekker? *kots*
Of je bent niks gewend...of je hebt te lang in je cabrio gereden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
@luco sorry als het zo overkomt dat is zeker niet de bedoeling....
Enige wat ik wilde aangeven dat je met die bijtelling tenminste nog wel een voordeel hebt dat je privé kan rijden voor een vast bedrag per maand....
Die halvering van me reiskosten vergoeding heb ik iig niks aan kost alleen maar meer voor hetzelfde...
Enige wat ik wilde aangeven dat je met die bijtelling tenminste nog wel een voordeel hebt dat je privé kan rijden voor een vast bedrag per maand....
Die halvering van me reiskosten vergoeding heb ik iig niks aan kost alleen maar meer voor hetzelfde...
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Sapperdefap.................
Anyway, spijker op de kop;
Anyway, spijker op de kop;
Ik betaal 25% over een kleine €90K, niet omdat ik het leuk vind, wel omdat ik het kan en wettelijk moet..................nu heb ik geen medelijden met mensen die eerst moedwillig de zaak geflest hebben en nu gaan miepen omdat ze alsnog zur Kasse gebeten werden, me dunkt; betalen, en rap ook...............Ik denk dat er een hele grote groep mensen is die geen bijtelling betaalt maar wel de auto privé gebruikt. Lijkt me logisch dat daar iets aan gedaan wordt.
- Luco
- Berichten: 29391
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Ook weer zo, dat is ook zuur.Martijn_bmw schreef:@luco sorry als het zo overkomt dat is zeker niet de bedoeling....
Enige wat ik wilde aangeven dat je met die bijtelling tenminste nog wel een voordeel hebt dat je privé kan rijden voor een vast bedrag per maand....
Die halvering van me reiskosten vergoeding heb ik iig niks aan kost alleen maar meer voor hetzelfde...
@Romo, dat ze fraudeurs aanpakken groot gelijk, ik heb ook jaren gewoon betaald, maar op een gegeven moment gekozen om niet meer prive te rijden.
Dat was ook het punt, zou raar zijn als je niet rijdt met de zakelijke auto en toch bijtelling zou moeten betalen.
Rij je er wel mee, dan gewoon dokken.
- D20VT
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
maatje van me is rij instructeur, die ziet zich echt niet prive rijden in zijn werkauto en rijd nu er ook niet prive mee. Hij heeft er ook 2 auto´s prive naast 1 voor hem en 1 voor de vrouw.
Die gaat straks gewoon betalen voor een auto waar hij voor zijn werk mee moet rijden, hij heeft geen keuze.
Die ligt er al een paar dagen van wakker, hoe hij dit op moet gaan lossen, want auto op de zaak bij de werkgever zetten en die daar elke dag ophalen en terugzetten kan eigenlijk ook niet
Die gaat straks gewoon betalen voor een auto waar hij voor zijn werk mee moet rijden, hij heeft geen keuze.
Die ligt er al een paar dagen van wakker, hoe hij dit op moet gaan lossen, want auto op de zaak bij de werkgever zetten en die daar elke dag ophalen en terugzetten kan eigenlijk ook niet
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Dat element van die vele gratis privé kilometers heb ik nooit begrepen. Uiteindelijk moet dat betaald worden. Is het wettelijk vastgelegd dat de werkgever dat altijd moet betalen? Ongeacht de kilometers? Zijn die brandstofkosten misschien voor het grootste deel aftrekbaar? Hoe zit dit?Macboy schreef:Ik denk dat er een hele grote groep mensen is die geen bijtelling betaalt maar wel de auto privé gebruikt. Lijkt me logisch dat daar iets aan gedaan wordt.
Laat de werkgever dan maar ingrijpen als de werknemer te veel privé kilometers maakt toch ? En laat de werknemer iets goedkopers uitkiezen als die het te duur vindt. Dat de werkgever betaalt voor privé kilometers is echt een probleem van de werkgever en een genot voor de werknemer. Systeem deugde dus altijd al niet. Een droom voor elke werknemer.
.
Sap vind ik trouwens ook bijzonder paalbaar. Zal wel met de leeftijd te maken hebben

- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Alle kosten op het bedrijf zorgt uiteraard voor een lagere bruto winst en dus lagere vpb en btw terug te vragen...
Daarnaast betaald de werkgever bij privé gebruik ook een btw correctie die niet betaald hoeft te worden bij geen privé gebruik
Daarnaast betaald de werkgever bij privé gebruik ook een btw correctie die niet betaald hoeft te worden bij geen privé gebruik
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Sap paalbaar ???
Dude... For fuck sake
Dude... For fuck sake
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Ha Hielke. Meer kilometers dan toegestaan binnen een leasecontract is bij mij rekening rijder. Medewerkers betalen bovendien een bijdrage aan werkgever voor privegebruik leaseauto. Reiskosten worden doorbelast aan de klant. Voor de wet zijn er geen gratis kilometers dan die 500, en die vervallen dus. Autokosten (onderhoud, leasing, aanschaf ed.) zijn bedrijfskosten. Dus uitgaven voor vpb (vennootschapsbelasting).Hielke schreef: Dat element van die vele gratis privé kilometers heb ik nooit begrepen. Uiteindelijk moet dat betaald worden. Is het wettelijk vastgelegd dat de werkgever dat altijd moet betalen? Ongeacht de kilometers? Zijn die brandstofkosten misschien voor het grootste deel aftrekbaar? Hoe zit dit?
Sap vind ik trouwens ook bijzonder paalbaar. Zal wel met de leeftijd te maken hebben
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Dat mensen frauderen met belastingen is van alle tijden en inderdaad niet goed.SpyderFerdi schreef:Ha Hielke. Meer kilometers dan toegestaan binnen een leasecontract is bij mij rekening rijder. Medewerkers betalen bovendien een bijdrage aan werkgever voor privegebruik leaseauto. Reiskosten worden doorbelast aan de klant. Voor de wet zijn er geen gratis kilometers dan die 500, en die vervallen dus. Autokosten (onderhoud, leasing, aanschaf ed.) zijn bedrijfskosten. Dus uitgaven voor vpb (vennootschapsbelasting).Hielke schreef: Dat element van die vele gratis privé kilometers heb ik nooit begrepen. Uiteindelijk moet dat betaald worden. Is het wettelijk vastgelegd dat de werkgever dat altijd moet betalen? Ongeacht de kilometers? Zijn die brandstofkosten misschien voor het grootste deel aftrekbaar? Hoe zit dit?
Sap vind ik trouwens ook bijzonder paalbaar. Zal wel met de leeftijd te maken hebben
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Zo blijkt maar weer.....never judge a man by his car.....dvh schreef:Sap paalbaar ???
Dude... For fuck sake

Ik denk als Sap bij Ferdy in de Cabrio zit dat bij 120 haar wallen beginnen te flapperen en haar plamuur begint te scheuren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten