Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Wat was de E46 M3 dan, een sedan met 2 deuren?Macboy schreef: De 4-deurs spreekt mij ook erg aan moet ik zeggen, maar dat betekent niet dat ik hem prefereer, zou ze IRL moeten zien. Sedan is sowieso aansprekender, omdat er sinds 1999 al geen M3 coupé meer is.

Ze vergelijken toch ook twee kale motoren met elkaar?Andre schreef: 204kg is natuurlijk flauwekul.
Das voor een kale motor.
Laatst gewijzigd door Tom op 23 mar 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Soundfiles:
0-200
http://www.pistonheads.com/downloads/0_ ... st_Bed.mp3
Nordschleife
http://www.pistonheads.com/downloads/ring.mp3
0-200
http://www.pistonheads.com/downloads/0_ ... st_Bed.mp3
Nordschleife
http://www.pistonheads.com/downloads/ring.mp3
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Enkele schitterende fotos:
[img]http:495:330]http://media.autobild.de/bild/9/4420ee2 ... c599_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/5/2d6dbf3 ... b6e5_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/F/a1684ab ... 697f_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/375733e ... 892a_1.jpg[/img]
[img]http:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/bebafb8 ... 78da_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/2410eb6 ... a42a_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/0/9deb3a4 ... 3f00_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/5/8d50023 ... e7e5_1.jpg[/img]
Bron: autobild
[img]http:495:330]http://media.autobild.de/bild/9/4420ee2 ... c599_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/5/2d6dbf3 ... b6e5_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/F/a1684ab ... 697f_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/375733e ... 892a_1.jpg[/img]
[img]http:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/bebafb8 ... 78da_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/A/2410eb6 ... a42a_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/0/9deb3a4 ... 3f00_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/5/8d50023 ... e7e5_1.jpg[/img]
Bron: autobild
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Wat motorengeluiden van de oude 6 cilinder in de Z4M Coupe:indobesar schreef:De sound van de 6-cilinder bezorgde kippevel, van de 8-cilinder word ik niet warm noch koud,...
http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... ent&type=2&
De nieuwe 8 cilinder klingt erg goed, maar de 6 cilinder geeft mij persoonlijk ook meer het kippenvel-gevoel dan de nieuwe V8/V10.
De V10 in de M5:
http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... ent&type=2&
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Voor de liefhebber PDF file m.b.t. de M3 V8 motor:
http://shrani.si/files/thenewv8enwcux.pdf
http://shrani.si/files/thenewv8enwcux.pdf
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
ik moest een beetje lachen om de passage:
................en is de hypermoderne V8 uitgerust met een uiterst krachtig motormanagement systeem........................
8)
hoop dat ie nu wel betrouwbaar is en niet gelijk als de eersten de 100.000 passeren een recall krijgen
Verder mooi stukje engineering maar zo bijzonder is het niet natuurlijk 4 liter 420pk, de csl had hoger specifiek vermogen bij minder revs ook nog
moet maar zien of het allemaal heel blijft als shoufshouf van de hasjlijn gaat planken met koude olie.
E
................en is de hypermoderne V8 uitgerust met een uiterst krachtig motormanagement systeem........................
8)
hoop dat ie nu wel betrouwbaar is en niet gelijk als de eersten de 100.000 passeren een recall krijgen
Verder mooi stukje engineering maar zo bijzonder is het niet natuurlijk 4 liter 420pk, de csl had hoger specifiek vermogen bij minder revs ook nog
moet maar zien of het allemaal heel blijft als shoufshouf van de hasjlijn gaat planken met koude olie.
E
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Recent een M3 gespot bij het ED-center (European Delivery) in München.
Auto zonder CF dak en extra pootje naar de spiegels zo te zien:
[img:1280:960]http://xs113.xs.to/xs113/07132/IMG_0035 ... 024_5D.JPG[/img]
Auto zonder CF dak en extra pootje naar de spiegels zo te zien:
[img:1280:960]http://xs113.xs.to/xs113/07132/IMG_0035 ... 024_5D.JPG[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Vergelijk met een 335i klopt ook niet geheel.
Die kost ruim meer als "de helft" zoals jij dat voorspiegelt.
Tel daarbij ook nog eens de extra's op die op een M3 standaard zitten en die je op de 335 moet bijtellen en het verschil wordt nog kleiner.
Tevens denk ik niet dat je door een 335 "op te peppen" je zomaar een M3 killer maakt. M3 heeft niet alleen meer vermogen, komt wel meer bij kijken. Toch?
Of wil je alleen maar rechtuitbranden ?
Die kost ruim meer als "de helft" zoals jij dat voorspiegelt.
Tel daarbij ook nog eens de extra's op die op een M3 standaard zitten en die je op de 335 moet bijtellen en het verschil wordt nog kleiner.
Tevens denk ik niet dat je door een 335 "op te peppen" je zomaar een M3 killer maakt. M3 heeft niet alleen meer vermogen, komt wel meer bij kijken. Toch?
Of wil je alleen maar rechtuitbranden ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oke allemaal in het kader van slikken of stikken maar een prijsverhoging van 18000 euro op een kale basisuitvoering is toch wel iets om achter de oren te krabben.
Moet je voorstellen dat ze de nieuwe TT 18000 euro duurder hadden gemaakt.
En met die kale prijs ben je er nog niet hé. Beetje eenvoudig vinken in de optielijst, zoals 19 ich, SATNAV, metallic lak, volleer blauwe tand, fatsoenlijk hifi geluid, eventueel SMG en je zit zo op 115000 euro.
Rebel wist je dat 90% van de M3 doelgroep jonge zelfstandige ondernemers zijn? Heb eens een klantprofiel schets van BMW gelezen.
Die doelgroep koopt nu ook voor dat geld een Porsche 997. Maak de keuze weer wat makkelijker.
De grote kracht van een M3 was altijd Porsche performance voor BMW prijzen. Nu word het Porsche performance voor Porsche prijzen.
De early adapters zullen de kar wel trekken in het begin.
Moet je voorstellen dat ze de nieuwe TT 18000 euro duurder hadden gemaakt.
En met die kale prijs ben je er nog niet hé. Beetje eenvoudig vinken in de optielijst, zoals 19 ich, SATNAV, metallic lak, volleer blauwe tand, fatsoenlijk hifi geluid, eventueel SMG en je zit zo op 115000 euro.
Rebel wist je dat 90% van de M3 doelgroep jonge zelfstandige ondernemers zijn? Heb eens een klantprofiel schets van BMW gelezen.
Die doelgroep koopt nu ook voor dat geld een Porsche 997. Maak de keuze weer wat makkelijker.
De grote kracht van een M3 was altijd Porsche performance voor BMW prijzen. Nu word het Porsche performance voor Porsche prijzen.
De early adapters zullen de kar wel trekken in het begin.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel schreef:Vergelijk met een 335i klopt ook niet geheel.
Die kost ruim meer als "de helft" zoals jij dat voorspiegelt.
Tel daarbij ook nog eens de extra's op die op een M3 standaard zitten en die je op de 335 moet bijtellen en het verschil wordt nog kleiner.
Tevens denk ik niet dat je door een 335 "op te peppen" je zomaar een M3 killer maakt. M3 heeft niet alleen meer vermogen, komt wel meer bij kijken. Toch?
Of wil je alleen maar rechtuitbranden ?
Rebel natuurlijk niet hetzelfde, maar neem de e46 range een 330i was 30K goedkoper dan een M3, nu is het gat bijna 50K.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Rico vroeger betaalde je 900 gulden voor een degelijke matras, nu beginnen ze pas bij 900 euro.
Maar misschien dat iemand een 335 zo kan configureren dat hij gelijkwaardig is aan een M3. (inclusief een re-map tot ongeveer 450hp) Ben erg benieuwd naar het prijsverschil.
Alhoewel er dan nog een aantal belangrijke factoren overblijven op o.a. rem en onderstel techniek die bij een M3 op een hoger niveau liggen, dat beide auto's nooit vergelijkbaar zullen worden.
Ik denk ook niet dat je de prijs moet afzetten tegen lagere versies in de reeks, of tegenover oudere modellen, maar eerder tegen zijn directe concurenten.
En zelfs dan mag hij nog een tikkeltje duurder zijn, tis immers een "nagelneue" BMW
Maar misschien dat iemand een 335 zo kan configureren dat hij gelijkwaardig is aan een M3. (inclusief een re-map tot ongeveer 450hp) Ben erg benieuwd naar het prijsverschil.
Alhoewel er dan nog een aantal belangrijke factoren overblijven op o.a. rem en onderstel techniek die bij een M3 op een hoger niveau liggen, dat beide auto's nooit vergelijkbaar zullen worden.
Ik denk ook niet dat je de prijs moet afzetten tegen lagere versies in de reeks, of tegenover oudere modellen, maar eerder tegen zijn directe concurenten.
En zelfs dan mag hij nog een tikkeltje duurder zijn, tis immers een "nagelneue" BMW

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 5 gasten