ik heb wel begrepen dat de 1.9TDI beter is dan de 2.0TDI qua betrouwbaarheid maar ook de 1.9TDI is in tig uitvoeringen en vervmogens geleverd

welke blokken zijn nou de echte bullet-proof versies? en nog belangrijker in welke VAG modellen zit deze?
Die heb ik in de Caddy.....Knot schreef:Die laatste 105pk blokken schijnen veel meer vermogen te leveren, daar zou ik voor gaan in bijvoorbeeld een Golf 5
Ik dacht dat dit juist het zwakste punt van de aandrijflijn was. Bij veel getunede TDI's worden ze vervangen door een een massa vliegwiel toch?Dubbelmassa vliegwielen zijn sterk en betrouwbaar
Martijn_bmw schreef:Tja als dit echt door gaat:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/arbeid ... len__.html
betekend een halvering van mijn vergoeding op woon-werk en zakelijk kilometers![]()
om het dan nog een beetje betaalbaar te houden moet ik misschien toch maar aan een knikkerblok... en als het dan toch moet het liefst een VAG diesel dat vind ik echt de lekkerste dieselblokken die ik ken!
Hangt er vanaf wat je wilt besteden en hoe nieuw je wilt rijden. Het was bij mij VAG voor en na vanaf dat ik mijn rijbewijs had (en al eerder) maar na de Golf 3 kwam er een E46Martijn_bmw schreef:maar is VAG zo'n drama dan![]()
Bij 6-bakken word dit niet gedaan omdat je stationair vreemde bijgeluiden bijkrijgt.Riceaux schreef:Ik dacht dat dit juist het zwakste punt van de aandrijflijn was. Bij veel getunede TDI's worden ze vervangen door een een massa vliegwiel toch?Dubbelmassa vliegwielen zijn sterk en betrouwbaar
Probleem zit hem in de verstuivers die vervuilen en daardoor halen ze hun vermogen niet. DPF is echt koppijn bij deze wagens...Martijn_bmw schreef:bedankt weer voor de tips!
wbt de 2.0TDI, zo'n Leon 2.0TDI FR 170pk lijkt me ook wel wat maar ik dacht dat de koppen van deze motoren vaak scheuren?!
of is dat inmiddels opgelost?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], CRZ en 11 gasten