Mistlamp is richtingaanwijzer?!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Mistlamp is richtingaanwijzer?!

Bericht door romo » 28 apr 2012, 19:13

M@rcel schreef:
wjn schreef:En dat klopt dan ook weer. Je wielen staan in de rijrichting, dus die "bochtverlichting" ook.
Gelukkig, we zijn er.....

Nu nog even een nachtelijk demo van Andre, zit toch wel bochtverlichting op een 1M mag ik hopen?

Jahaaaaa :kikker: op die van mij dan, niet die van Andre.........

Rebel

Bericht door Rebel » 28 apr 2012, 20:06

Aangezien dit topic nergens over gaat :lol: zal ik het op verzoek met een tekening nogmaals toelichten... :D

Afbeelding

Auto drift naar rechts, stuuruitslag naar links.
Bochtenverlichting links aan.
Linkerberm wordt verlicht. Gewenst is de rechterberm (rode kruis)

Het probleem is dat velen van jullie een dergerlijke waardeloze VAG-functie niet op hun auto hebben, en dus ook niet goed kunnen begrijpen hoe het precies werkt. Het is jullie vergeven.
Deze verlichting geeft extra licht aan de zijkant van de auto, Dus niet aan de voorzijde, want daar branden immers je normale koplampen.

Dus kunnen we de stelling "bochtenverlichting + driften...werkt ave-rechts"..bevestigen.

Capiche?

p.s. Jaydee! Door jouw naam kwam ik weer op het idee, om het heerlijke "Plastic Dreams" van Jaydee (jaja!) nog eens te luisteren.....gouwe ouwe uit 1993, maar nog steeds fris en fruitig. Thx ;-)

jaydee

Bericht door jaydee » 28 apr 2012, 20:18

Rebel schreef:
p.s. Jaydee! Door jouw naam kwam ik weer op het idee, om het heerlijke "Plastic Dreams" van Jaydee (jaja!) nog eens te luisteren.....gouwe ouwe uit 1993, maar nog steeds fris en fruitig. Thx ;-)

[youtube]
Kunnen we het toch nog met elkaar eens zijn! :cool:
(daar komt mijn naam overigens niet vandaan - 't is gewoon JD (mijn initialen) in het Engels)

Luco

Bericht door Luco » 28 apr 2012, 20:50

Rebel, als je dat driften noemt dan snap ik je beredenering wel, maar dat is geen driften, dat is een zwakke poging tot driften :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 28 apr 2012, 22:28

Rebel schreef:Aangezien dit topic nergens over gaat :lol: zal ik het op verzoek met een tekening nogmaals toelichten... :D

Afbeelding

]
Haha ik had toch wel een iets strakker tekeningetje van je verwacht. :mrgreen:

Maar je hebt verder wel gelijk hoor Rebel.

Rebel

Bericht door Rebel » 28 apr 2012, 22:57

Thx, Elmar. Overigens, ik heb die (kleuter)tekening bewust zo gemaakt, anders begrijpen de amoebe's het wederom niet. :D

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 28 apr 2012, 23:10

Zucht.
Dus het is geen clipping point verlichting???

Tommy

Bericht door Tommy » 29 apr 2012, 10:36

bij bmw's draaien de xenon lensjes zelf en ook de lensjes naast de dimlichten gaan branden, ipv mistlampen. BMW rijders zijn adgestapt van mistlampen :P

Tim N

Bericht door Tim N » 29 apr 2012, 13:28

De berm waar jou kruisje staat wordt dan toch al door je koplampen verlicht....

JP

Bericht door JP » 29 apr 2012, 13:36

In het geval van meedraaiende koplampen, spreek je maar over graden en ze draaien ook niet alle 2 hetzelfde mee. Bij de GTi draait de lamp aan de binnenbocht max. 13graden naar binnen, en de lamp aan de buitenkant van de bocht max. 7graden.

ErikS

Bericht door ErikS » 03 mei 2012, 15:46

En dan nog, als je banden zo op de weg staan, beland je in de berm, en niet aan het einde v/d bocht.... :tong:

Je moet toch blijven sturen in de richting die je wil.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 03 mei 2012, 16:06

Schijnt die zogenaamde bochtenverlichting niet gewoon rechtdoor?

wjn

Bericht door wjn » 03 mei 2012, 16:56

Ik las dat ze het in Duitsland "Abbieggelicht" noemen.

"Kurvenlicht" is wat anders :bignews:

steve smith

Bericht door steve smith » 03 mei 2012, 20:11

wjn schreef:Ik las dat ze het in Duitsland "Abbieggelicht" noemen.

"Kurvenlicht" is wat anders
Dat verschil begrijpen wij amoebes alleen. Wij begrijpen ook dat het lichtveld van een mistlamp niet zijwaarts gericht is. Maar ja, laat ubermensch zijn mening maar lekker hebben en eindeloos herhalen, hij hecht er nogal veel waarde aan ;)

PS waarom is die ban eigenlijk ongedaan gemaakt? Dat was toch prima? Op het NY foto-draadje zie ik de toegevoegde waarde nog niet....

Rebel

Bericht door Rebel » 03 mei 2012, 21:04

steve smith schreef:
wjn schreef:Ik las dat ze het in Duitsland "Abbieggelicht" noemen.

"Kurvenlicht" is wat anders
Dat verschil begrijpen wij amoebes alleen. Wij begrijpen ook dat het lichtveld van een mistlamp niet zijwaarts gericht is. Maar ja, laat ubermensch zijn mening maar lekker hebben en eindeloos herhalen, hij hecht er nogal veel waarde aan ;)

PS waarom is die ban eigenlijk ongedaan gemaakt? Dat was toch prima? Op het NY foto-draadje zie ik de toegevoegde waarde nog niet....

:lol: vervelend heh, stof happen...

Rico had het over de VAG voertuigen met "mistlampen" die aan een zijde gingen branden. En deze zogenaamde " mistlampen" zijn wel terdege zijdelings gericht.
Maar ik ben blij dat je mijn uitleg over het driften en het ave-rechts werken van deze verlichting wel hebt begrepen. Soms werkt zo 'n kleutertekening prima.

Laat dat NYC draadje aub liks liggen, dat is niks voor boeren en plattelands lui ;-)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 mei 2012, 21:27

Danny van Overbeek schreef:... in buitengebied kan het handig zijn, maar in dorpen en of steden nergens voor nodig. kan het ook niet uitschakelen, maar volgens mij is dat tegenwoordig een standaard en of brussel ding!
RVV schreef:Of het nou mag/moet boeit me minder, ik vraag me af wat de achterliggende gedachte er van is. Welk nut heeft het? Om iemand te zien afslaan, daar hebben we de oranje pinkertjes wel voor.
De gefabriceerde auto's rijden niet alleen in Nederland hè! In mijn (Duitse) dorp zijn de lantaarnpalen op twee handen tellen...

Het is niet voor niks dat onze hond in de donkere maanden een reflecterend "Bob de Bouwer" hestje aan heeft.

Plaats reactie