Aangezien dit topic nergens over gaat zal ik het op verzoek met een tekening nogmaals toelichten...
Auto drift naar rechts, stuuruitslag naar links.
Bochtenverlichting links aan.
Linkerberm wordt verlicht. Gewenst is de rechterberm (rode kruis)
Het probleem is dat velen van jullie een dergerlijke waardeloze VAG-functie niet op hun auto hebben, en dus ook niet goed kunnen begrijpen hoe het precies werkt. Het is jullie vergeven.
Deze verlichting geeft extra licht aan de zijkant van de auto, Dus niet aan de voorzijde, want daar branden immers je normale koplampen.
Dus kunnen we de stelling "bochtenverlichting + driften...werkt ave-rechts"..bevestigen.
Capiche?
p.s. Jaydee! Door jouw naam kwam ik weer op het idee, om het heerlijke "Plastic Dreams" van Jaydee (jaja!) nog eens te luisteren.....gouwe ouwe uit 1993, maar nog steeds fris en fruitig. Thx
Rebel schreef:
p.s. Jaydee! Door jouw naam kwam ik weer op het idee, om het heerlijke "Plastic Dreams" van Jaydee (jaja!) nog eens te luisteren.....gouwe ouwe uit 1993, maar nog steeds fris en fruitig. Thx
[youtube]
Kunnen we het toch nog met elkaar eens zijn! (daar komt mijn naam overigens niet vandaan - 't is gewoon JD (mijn initialen) in het Engels)
In het geval van meedraaiende koplampen, spreek je maar over graden en ze draaien ook niet alle 2 hetzelfde mee. Bij de GTi draait de lamp aan de binnenbocht max. 13graden naar binnen, en de lamp aan de buitenkant van de bocht max. 7graden.
wjn schreef:Ik las dat ze het in Duitsland "Abbieggelicht" noemen.
"Kurvenlicht" is wat anders
Dat verschil begrijpen wij amoebes alleen. Wij begrijpen ook dat het lichtveld van een mistlamp niet zijwaarts gericht is. Maar ja, laat ubermensch zijn mening maar lekker hebben en eindeloos herhalen, hij hecht er nogal veel waarde aan
PS waarom is die ban eigenlijk ongedaan gemaakt? Dat was toch prima? Op het NY foto-draadje zie ik de toegevoegde waarde nog niet....
wjn schreef:Ik las dat ze het in Duitsland "Abbieggelicht" noemen.
"Kurvenlicht" is wat anders
Dat verschil begrijpen wij amoebes alleen. Wij begrijpen ook dat het lichtveld van een mistlamp niet zijwaarts gericht is. Maar ja, laat ubermensch zijn mening maar lekker hebben en eindeloos herhalen, hij hecht er nogal veel waarde aan
PS waarom is die ban eigenlijk ongedaan gemaakt? Dat was toch prima? Op het NY foto-draadje zie ik de toegevoegde waarde nog niet....
vervelend heh, stof happen...
Rico had het over de VAG voertuigen met "mistlampen" die aan een zijde gingen branden. En deze zogenaamde " mistlampen" zijn wel terdege zijdelings gericht.
Maar ik ben blij dat je mijn uitleg over het driften en het ave-rechts werken van deze verlichting wel hebt begrepen. Soms werkt zo 'n kleutertekening prima.
Laat dat NYC draadje aub liks liggen, dat is niks voor boeren en plattelands lui
Danny van Overbeek schreef:... in buitengebied kan het handig zijn, maar in dorpen en of steden nergens voor nodig. kan het ook niet uitschakelen, maar volgens mij is dat tegenwoordig een standaard en of brussel ding!
RVV schreef:Of het nou mag/moet boeit me minder, ik vraag me af wat de achterliggende gedachte er van is. Welk nut heeft het? Om iemand te zien afslaan, daar hebben we de oranje pinkertjes wel voor.
De gefabriceerde auto's rijden niet alleen in Nederland hè! In mijn (Duitse) dorp zijn de lantaarnpalen op twee handen tellen...
Het is niet voor niks dat onze hond in de donkere maanden een reflecterend "Bob de Bouwer" hestje aan heeft.