allen schreef:@Martijn, dat is goed dat je dat zegt, want daar heb ik nooit aan gedacht. Had mij dan dus ook gebeurd.
Maw, die automatische lichtschakelaars zijn net zo waardeloos als die automatische ruitenwisser functies.
Rebel kijk nou nog eens een keer het filmpje en check jou beredenatie...
Bocht naar rechts, auto in drift, achterkant breekt uit naar links, voorwielen ingestuurd naar links, bermlicht reageert op stuurgedrag dus gaat aan linkerkant branden.
Echter doordat de kont een drifthoek heeft verlicht de bermverlichting l.v. toch het deel wegdek waar je naartoe glijd.
Verder dikke pret over Steve Smith en zijn "backing vocals" ...the simple minds.
Die toch nog maar eerst eens goed moeten oefenen alvorens ze de hitlijsten gaan bestormen.
Hoe lastig kan het zijn, die techniek achter de bochtenverlichting...LOL
Grappig die drift discussie. Uiteindelijk heeft Rebel natuurlijk ongelijk. Rebel had gelijk wat betreft de stand van de banden ten opzichte van de bocht maar vergeet even dat juist vanwege die sliphoek de lampen juist wel de goede kant op schijnen. Bocht naar rechts, kont naar links, wielen naar links, mistlampen links die vanwege de sliphoek de juiste kant de hoek in schijnen.
Wat betreft meedraaiende koplampen: sublieme uitvinding. Meeschijnende mistlampen echter zijn vaak irritant maar in het donker toch soms wel handig. Overigens zijn het geen mistlampen dus mensen moeten niet zeuren dat mistlampen overdag niet aanmogen. Dat het aan/uit gaan irritant is begrijp ik maar zeuren als ze constant branden slaat natuurlijk nergens op. Typisch voorbeeld van in 1991 geleerd hebben dat overdag geen mistlampen aanmogen bij goed weer vanwege de felheid om vervolgens dat nooit meer los te kunnen laten ook al zijn de lampen niet fel meer: alsof je een moord pleegt volgens sommige weggebruikers. Het is zelfs zo erg dat die mensen ook echt last van het licht hebben, gewoon puur tussen hun oren want het is nu eenmaal een lampje in de bumper
Macboy, jij maakt dezelfde fout als de rest. Jullie beredeneren vanuit het "adaptive-light" oogpunt.
Bochtenverlichting is niks anders als een mistlamp die de berm (!) verlicht. Dit gebeurd aan die zijde waarheen de wieluitslag is (waarheen je stuurt)
Als je nu het flimpje van Andre neemt, zie je dat hij driftend een bocht naar rechts neemt, maar dat de wieluitslag naar links is. Dus zal de linkerberm worden verlicht en niet de rechter.
Hier valt geen speld tussen te krijgen. Ik heb zowel bochtenverlichting als adaptive-light gereden, en beide zijn niet te vergelijken. VAG- bochtenverlichting schijnt statisch naar de berm/stoep/etc.
Daarom werkt het bij driften ave-rechts want je wilt juist de binnenbocht verlicht hebben, de bocht waar je heen gaat, en niet de planten in de buitenbocht.
Kijk anders nog eens naar het filmpje als je het niet snapt
Kevin20v schreef:Rebel hou maar op joh, je hele uitleg gaat toch nergens over want met een VAG kun je niet driften dus gaat de hele bermverlichting vergelijking scheef
Kevin20v schreef:Rebel hou maar op joh, je hele uitleg gaat toch nergens over want met een VAG kun je niet driften dus gaat de hele bermverlichting vergelijking scheef
Met onderstuur zie je dan wel niet die boom die je gaat raken....
Kevin20v schreef:Rebel hou maar op joh, je hele uitleg gaat toch nergens over want met een VAG kun je niet driften dus gaat de hele bermverlichting vergelijking scheef
Met onderstuur zie je dan wel niet die boom die je gaat raken....
Jawel gewoon in vagcom aanzetten.
Of je nu je stuur naar links of rechts draait, beide lampen gaan branden, staat ook stoer bij het petje en je stoel in ligstand.
Kevin20v schreef:Rebel hou maar op joh, je hele uitleg gaat toch nergens over want met een VAG kun je niet driften dus gaat de hele bermverlichting vergelijking scheef
Met onderstuur zie je dan wel niet die boom die je gaat raken....
Jawel gewoon in vagcom aanzetten.
Of je nu je stuur naar links of rechts draait, beide lampen gaan branden, staat ook stoer bij het petje en je stoel in ligstand.
Met vagcom kun je ook bij diverse modellen zonder aparte bochtenverlichting, bochtverlichting activeren op de mistlampen, en dan in een % van de normale sterkte van die mistlampen. Dat kan bij bij een Golf V
Kevin20v schreef:Rebel hou maar op joh, je hele uitleg gaat toch nergens over want met een VAG kun je niet driften dus gaat de hele bermverlichting vergelijking scheef
Met onderstuur zie je dan wel niet die boom die je gaat raken....
Met onderstuur juist wel, je gaat er recht opaf.
Overigens "bermlicht" bestaat ook nog steeds in RVV1990. Lamp die uitsluitend rechts de berm verlicht, mag gevoerd worden icm. dimlichten. Moet dus in praktijk naar rechts beneden gericht zijn.