Bericht
door Robin » 26 apr 2012, 12:16
MIsschien ben ik teveel AP Royal Oak minded/biased. Voorsal omdat het eerste High End manufactuur horloge wat pa aanschafte een normale Royal Oak was in 1986.
Is me altijd bijgebleven(hij droeg toen Omega en Longines, maar AP is andere koek, een vergelijk van 'n BMW instapper/AudiA3 of Golf GTI met 'n Aston, Ferrari, Lambo zegmaar) Totdan heeft ie 3 AP's gehad en ik 2.
Ik vind de Royal Oak an sich 'n ICOON niet te zuinig. Die staat naast de Speedmaster Moon, Sub/GMT, Nautilus, Reverso van JLC. En eventueel 'n Panerai Kampfschwimmer.
Modellen die 'n tijdperk inluidden toen en er nog steeds zijn.
De basis RO bestaat dit jaar 40 jaar. De Offshore, dus het model wat ik hier heb in staal al sinds 1993(bijna 20 jaar)
Ze kwamen met dat dikke klompige ding in 'n tijd dat we qua groote nog helemaal niks gewend waren en niks wilden. Wat 'n risico.
Ik durf te stellen dat AP met z'n RO Offshore de geestelijke vader is van de oversized horloges zoals we die kennen naast Panerai die vanaf dat moment 'n graantje mee pikte, ook rond 1993 begonnen publiekelijk te gaan.