Als je het vanuti dat oogpunt bekijkt heb je ook "gelijk" Reind, doch het gaat bij mij om de combo van.Reind schreef: Een aantal dingen snap ik sowieso niet van Rene. Hij wil van de wegenbelasting af en goedkoper verzekeren om zo runningcosts te drukken. Dat scheelt je misschien 100 euri per maand (als dat al het geval is). Ik kan je vertellen dat met bijna elke youngtimer je alles behalve zekerheid hebt over runningcosts. Helemaal de exoten die hier langskomen. En er dan nog een turbo op SC op knutselen is helemaal een garantie voor gezeik en totale leegloop.
En 320pk niet genoeg voor een auto uit 1988 is natuurlijk bullshit. De gemiddelde auto had toen 80pk en een top van 160km-h. Wij hebben een 930 turbo uit 1978 met 300pk. Ik kan je vertellen dat je bij volle acceleratie gewoonweg geen tijd hebt om op de km teller te kijken. Pure rijbeleving.
Conclusie is dat je in het bezit bent van een van de mooiste auto's in Nederland. Welke volgens mij ook nogeens helemaal in goede conditie is of word gebracht. Hij schrijft niks af, is MEGA snel en je weet wat je hebt. Om die nou te verkopen omdat vervolgens een exotische youngtimer aan te shcaffen om een paar tientjes per maand te besparen gaat natuurlijk niet op.
Het kan wel maar dan word het een Toyota Starlet van 1988. Das goedkoop rijden.
A> de vaste lasten iets omlaag (verzekering en wegenbelasting en wellicht wat van andere zaken)
B> een goedkopere auto weer kopen zeg voor de helft van het geld of 3/4, om zo van het geld wat ik dan over zou houden mezelf weer een tijdje kan aanvullen en bv wat fun dagen ala DF mee kan doen van dat potje.
Het gaat dus om de combo van, als het alleen om die vaste lasten van verzekering en wegenbelasting was had je helemaal gelijk

bovendien heb ik de Hartge al bijna 5.5 jaar, en ja ik zal hem missen thats for sure, doch der lonken ook nog zoveel andere combo's

Moet natuurlijk heel goed uitwegen waar en hoe ik dan het geld besteed, immers het kan hard gaan en zoiets kan eigenlijk sowieso al niet dus potje moet goed besteed worden....immers aanvullen op de normale lasten/kosten en dan ook nog eens op de extra dingetjes als auto.
maar als je niks doet/kan en of steun krijgt is het helemaal minder rooskleurig in mijn situatie

binnenkort 2 verlies gevende polissen afgekocht en dus nog wat extra ruimte, die dingen lopen al zo'n 20 jaar maar leveren een stuk minder dan de helft op van de inleg...en zouden nog minimaal iets van 15 jaar lopen...weet niet eens of ik dat haal

Dus...doe maar nu, kan ik nog een jaar of wat wat leuke dingen doen die me nog wat uit men huisje sleuren

das de gedachte ongeveer

en owja zoals Allen zegt, de carros is van kunsthof bij bepaalde auto's, dus wel heel goed opletten of je een goed chassis hebt wat eronder zit, dat zeker.
het zijn allemaal opties, zoals gezegd kan het ook zo een bv vanaf 2006 Lotus Elise met hardtop worden en 250<>300pk zoiets bv kan ook, dan heb je ook overal wat voordeel in runningcosts , normaal gesproken dan.