Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 10 mar 2012, 00:46

De video heb ik gister ook gekeken en is mooi gemaakt, weet je moreel wel te raken. Eerste neiging was bij mij ook om te gaan delen.. maar was even door gaan zoeken en kwam al snel wat kritische notes tegen.
- Die gast zit niet meer in Uganda en dat wist men schijnbaar al
- USA was mogelijk uit op olie
- Organisatie zou behoorlijk wat geld achterhouden voor de organisatie/oprichters
Waarheid zal ergens in het midden liggen maar ik zit meer aan de sceptische kant. Video ook niet gedeeld dus.

En ik vraag mij af of het probleem opgelost is als ze die gast vermoorden/wegnemen. Met 40000 mensen/kinderen is het al een behoorlijke organisatie en zal hij niet persoonlijk die kids komen ontvoeren.

Verder:

Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 10 mar 2012, 15:39

Ahmed schreef:

Kan jij je dit voorstellen GTRene?

helaas... helaas helaas... maakt ron paul geen kans en zitten we met een republikeinse kandidaat die tegen het extreme van het geloof aan zit of een of andere domme lapzwans

Metchu

Bericht door Metchu » 10 mar 2012, 15:51

Tom schreef:De video heb ik gister ook gekeken en is mooi gemaakt, weet je moreel wel te raken. Eerste neiging was bij mij ook om te gaan delen.. maar was even door gaan zoeken en kwam al snel wat kritische notes tegen.
- Die gast zit niet meer in Uganda en dat wist men schijnbaar al
- USA was mogelijk uit op olie
- Organisatie zou behoorlijk wat geld achterhouden voor de organisatie/oprichters
Waarheid zal ergens in het midden liggen maar ik zit meer aan de sceptische kant. Video ook niet gedeeld dus.

En ik vraag mij af of het probleem opgelost is als ze die gast vermoorden/wegnemen. Met 40000 mensen/kinderen is het al een behoorlijke organisatie en zal hij niet persoonlijk die kids komen ontvoeren.

Verder:

Afbeelding

Tom, sceptisch of niet... het is een zooitje in Afrika... mensonwaardig! :(

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2012, 18:53

idd die 2 republikeinse lieden die regelmatig op TV komen...pfff als je die hoort praten :shock:
die zijn echt helemaal gek!
je mag toch hopen dat Obama dik wint, die engerd van een geloofs republikein zouden ze het licht moeten laten zien, die man komt nog uit de oudheid van Amerika.

geloof en politiek hoort niet samen te gaan, daar worden veel mensen de dupe van.

dvh

Bericht door dvh » 21 mar 2012, 00:15

http://www.nu.nl/economie/2768364/eu-on ... cties.html

Pfffrrrrttrt..

Nou nou, komen we daar weer even goed weg zeg...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 mar 2012, 19:26

http://zaplog.nl/zaplog/article/kony_20 ... tlerjugend

Interessant artikel mbt KONY2012....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 mar 2012, 20:22

Metchu schreef:
Ahmed schreef:

helaas... helaas helaas... maakt ron paul geen kans en zitten we met een republikeinse kandidaat die tegen het extreme van het geloof aan zit of een of andere domme lapzwans

Het is inderdaad jammer Van Ron Paul........zegt een hoop zinnige dingen.......

Hielke

Bericht door Hielke » 21 mar 2012, 20:36

Downforce Hans schreef:
Metchu schreef:
Ahmed schreef:

Het is inderdaad jammer Van Ron Paul........zegt een hoop zinnige dingen.......
Hoe dom kun je een vergelijk maken.

De moffen in WW1, de moffen en Japanners in WW2, de Noord Koreanen en Chinezen in de Korea-oorlog, Irak en Afghanistan in deze eeuw. Allemaal anti demokratische naties met in de meeste gevallen brute dictatoren die ten koste van alles en iedereen hun verwerpelijke wereldbeelden op anderen hebben willen botvieren.

Er mankeert veel aan Amerika maar we mogen god op onze blote knietjes bedanken dat ze iedere keer weer optreden als de nood aan de man is.

GO USA.

Nu even op adem komen en dan Syrië, Iran en Pakistan tot de orde brengen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 mar 2012, 20:56

Hielke...ik had een andere reactie verwacht van jou...."go usa.....

The USA het meest haatzaaiende *(de overheid) en domste *(het volk) land vd wereld....elke keer een andere reden te bedenken / te maken om een oorlog te kunnen starten.....als ze het echt goed met de mensheid in de wereld voor hadden....hadden ze wel wat andere landen kunnen helpen...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 mar 2012, 15:40

Precies, USA speelt veel spelletjes smerig uit en laten een hoop landen waar ze niets aan kunnen verdienen barsten. Niet voor niets wordt de USA wereldwijd enorm gehaat en uitgekotst. Dat hebben ze grotendeels aan zichzelf te danken.

Wij in NL mogen helaas niet al te kritisch op de VS zijn omdat we veel aan ze te danken hebben, maar ook veel geld aan / door ze verdienen.

--------

Back on topic:

http://www.nu.nl/buitenland/2773479/syr ... nnen-.html

Assad heeft zijn troepen allang niet meer onder controle, maar dit kan weleens zijn nekslag zijn en tegelijk een lont in 't kruitvat dat Midden-Oosten heet.
Om het in historisch perspectief te zetten: http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_occ ... of_Lebanon

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mar 2012, 15:50

tis idd een mooi zooitje aan het worden...
daarbij zitten ze ook nog met het Kernprogramma van Iran in de maag waar nog een termijn van een paar maand op drukt voor de bom losgelaten zal worden...
het zal mij benieuwen hoe ze dat oplossen of dat de omgeving daar het zelf op gaat lossen en wat voor gevolgen dat dan weer zal hebben...

voorlopig blijft het nog wel ff onrustig aan die kant.

Rupie

Bericht door Rupie » 09 apr 2012, 00:15

Israël gevaar voor wereldvrede.

http://nos.nl/artikel/360198-grass-pers ... srael.html

Up yours Israël ( en Geert Wilders).

PD power

Bericht door PD power » 09 apr 2012, 12:33

Ruben schreef:Israël gevaar voor wereldvrede.

http://nos.nl/artikel/360198-grass-pers ... srael.html

Up yours Israël ( en Geert Wilders).

Volgens mij is meneer zelf, eerder een gevaar, als je als Duitser het lef hebt om kritiek te uiten op Israel, die hoofdzakelijk door Joden wordt bevolkt, waar toch zo'n 70 jaar geleden iets mee gebeurd is, met name deze combinatie, dan weet ik waar de berlijnse muur gebleven is....., bij meneer voor het hoofd.

Met dergelijke uitspraken is iemand zo'n 80 jaar geleden ook begonnen.

Ben het dan ook deze keer compleet met Hielke eens, wij laten toch elke keer de USA de rommel opruimen, zodat we zelf ons lekker "politiek" correct kunnen gedragen.......
En tuurlijk spelen er ook andere belangen, maar die spelen overal.

De haat tegen amerika is puur populisme en wordt gevoed door jaloezie en onmacht, ven voor de duidelijkheid, ik zie ook heel veel dingen in de USA wwaar ik van kots, maar ben toch blij dat ze er zijn, om gekken als bin laden en saddam hoessein iig niet de kans te geven dezelfde dingen uit te halen als Hitler.

Denk er maar eens over na, hoe de wereld er uit zou zien zonder de USA........, in het meest gunstige geval hadden we hier duits gesproken, of russisch, maar de kans was zo langzamerhand groot geweest dat het groot perzische rijk nu heerste, nou heb ik het geluk dat ik een man ben, maar als vrouw.........

Veroordelen is makkelijkerder dan oplossen...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 apr 2012, 17:09

Niet het juiste antwoord in mijn ogen. Als je kan stellen wat er gebeurd zou zijn in een wereld zonder USA dan kan je ook stellen wat zou er gebeurd zijn als je geen Rusland of Hitler had gehad. Het heeft geen zin om daar over na te denken.

Sowieso denk ik dat het te makkelijk is om zwart wit te denken, anti USA of pro USA etc. Er zitten heel veel kanten aan die verhalen. Het is net een spel, de regels veranderen maar het spel zelf niet. Geld en macht werken overal in de wereld hetzelfde.

Daarnaast zie ik niet waarom een Duitser geen kritiek op Israel mag uiten, om een conflict welke 70 jaar geleden speelde. Het is een beetje zwak om dat er bij te halen aangezien ze in Israël ook geen lieverdjes zijn tegenwoordig. In geval van Grass speelt natuurlijk zijn verleden ook mee, aangezien hij op zijn 17e bij de SS ging. Dat hij dus persona non grata is in Israël is logisch, maar aan de andere kant moet je ook naar de context kijken, iemand die op zijn 17e onder het bewind van Hitler bij de SS gaat heeft 70 jaar later ook een andere kijk op de wereld.

Of USA de rommel opruimt? Weet het niet ik zou het in veel gevallen eerder omschrijven als de troep opruimen die ze zelf maken. Dat er vervolgens een toenemende haat jegens de VS in de wereld ontstaat is niet meer als een logisch gevolg, collateral damage. Denk even over het volgende, als jij onder een regime leeft met zijn normen en waarden, dan raak je er aan gewend. Je omgeving maakt je wie je bent. Net zoals wij in Nederland gewend zijn aan ons politieke systeem, is een mens in een cultuur als Irak of Iran gewend aan de lokale normen en waarden, ook al zijn die in onze ogen beneden alle peil. Die zelfde Irakees of Iraniër probeert in zijn eigen systeem namelijk ook een leuk leventje op te bouwen, alleen dan naar hun eigen idealen. Vervolgens komt een land als de VS dan even democratie brengen. Die zelfde Irakees ziet zijn huis in puin liggen, heeft misschien naasten verloren maar heeft ineens wel democratie. Moet die dan zeggen USA thank you?

Vervolgens is het maar net hoe je het verhaal verteld. Osama Bin Laden een terrorist die haat zaait richting de VS? Inderdaad. Maar die is niet zomaar ontstaan. Osama Bin Laden en de Taliban zijn een product van het jarenlange buitenlandse beleid van de VS. Maw je zou dus kunnen zeggen ze zijn hun eigen rommel aan het opruimen zijn.

In het Iran verhaal denk ik dat er andere zaken in het spel zijn, niet zo zeer dat kernwapenprogramma. Who gives a shit about that? Als je een kerncentrale kan bouwen dan kan je ook een bom bouwen, bom bouwen is zelfs nog makkelijker. Daarbij bouw je geen kernbom om ze daadwerkelijk te gebruiken. Dat is 2 keer eerder voorgekomen in de geschiedenis, maar toen had de VS nog het alleenrecht. Die mensen die in Iran aan de macht zijn leven ook niet onder een steen, die weten ook wel dat ze er meteen 1 terug krijgen als je over gaat tot gebruik van. Zelfde als USA vs Rusland, al decennia lang berust die relatie op de Mutual Assured Destruction strategie. Daarom is Rusland ook niet blij met de huidige ontwikkelingen rond het raketschild van de VS, het verstoord de balans. Als Iran aan een kernwapen werkt dan is de enige reden dat ze gewoon wat te vertellen willen hebben op het wereldtoneel. Willen ze wat uitrichten tegen de VS dan hebben ze daar wel andere mogelijkheden toe, hoeven ze niet eens met geweld te doen.

Leuk verhaal, ik zat eens op RT te kijken naar een discussie tussen een Iraniër en een Amerikaan, vlak nadat het verhaal van die mogelijke aanslag op de Saudische ambassadeur in de USA speelde. Die Iraniër zei gewoon "Meneer denkt u nou echt dat wij werkelijk zo dom zijn om in de VS elkaar via een telefoon te contacten en een aanslag op een ambassadeur te plannen, terwijl de hele wereld weet dat telefoongesprekken etc gewoon te achterhalen zijn? Als u dat aan uw eigen volk wijs kunt maken dan zegt dat meer over u volk als over ons" Die amerikaan wist geen antwoord, ik kwam niet meer bij op dat moment. Dan realiseer je je namelijk weer dat onze berichtgeving net zo goed doorspoeld is met politieke motieven, maar dat het werkelijke verhaal vaak niet verteld word.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 apr 2012, 17:28

Goed verhaal Bert, spijker op de kop.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2012, 21:52

oooo...das nog eens lekker geconfronteerd worden met the cold world.
doch denk dat het via dat ene desk naar het ander enz enz en verstuurd is waardoor de connectie met de overleden persoon niet daar was bij diegene die het als werk...verstuurde.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2012, 11:43

Gezelligheid!

Noord Korea: "wij hebben wapens waarmee wij de VS in 1 klap uitschakelen"
http://www.nu.nl/buitenland/2795433/noo ... apens.html

:beam:

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 apr 2012, 11:48

Ah... weer iets voor de non-proliferatie agenda.

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2012, 12:15

Dennis Cavallino schreef:Gezelligheid!

Die gekkies hebben weer aan de saké zitten slurpen..

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2012, 12:46

dvh schreef:

Die gekkies hebben weer aan de saké zitten slurpen..
:clown: trouwens dan mogen de tussenliggende landen wel uitkijken...als je weet dat die ene raket niet zover kwam :drieling:

Rupie

Bericht door Rupie » 25 apr 2012, 16:49

Ff de boel een beetje opnaaien hier :mrgreen:
Afbeelding

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 apr 2012, 20:59

De laatste raket kwam echter niet verder dan 200 meter hoog en ver............ :vliegen:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2012, 22:11

vandaar dat China nu bang wordt en dat koste wat kost wil voorkomen :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 apr 2012, 08:34

Die Aziaten toch met hun enorme raketten. :kikker:
Afbeelding

Plaats reactie