Triest volk op deze wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Triest volk op deze wereld

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2012, 18:30

Vanmiddag met vrouw en kinderen naar indoor speeltuin hier vlakbij. Erg leuk voor de oudste (de jongste is nog te klein). Gaan we weer weg na 2 uurtjes, zie ik even verderop op de parkeerplaats een oude Ford Sierra staan en hoor geschreeuw en gekrijs van 2 kinderen, tezamen met een oudere man erbij die al slaand en schreeuwend die kinderen de auto letterlijk in slaat. Hoor het slaan (kletsen met vlakke hand) gewoon op die afstand (meter of 50). Zelfs toen de kinderen al in de auto zaten ging het schreeuwen en slaan even door.

Ben er gelijk naartoe gelopen om die vent (aan de leeftijd te zien een opa? maar in deze rare wereld weet je het natuurlijk nooit of het wel de opa is...) aan te spreken. Vent gemeld dat hij met zijn klauwen van kinderen af moet blijven, je slaat geen kinderen. Moest me met m'n eigen zaken bemoeien. Gezegd dat als hij zo flink was hij het tegen mij mocht proberen, idioot. Toen stapte hij in en reed snel weg.

Wij ook instappen en paar mins daarna ook weggereden. Binnendoor naar huis toe en verdomd, een paar km verder zat ik weer achter die Sierra. Die reed al slingerend met maximaal 50 km/u over de weg en ondertussen zag ik hem weer schreeuwen en (volgens mij) slaan naar die kinderen. Foto gemaakt van de auto/kenteken en geclaxonneerd als teken dat ie moest kappen tegen die kinderen uit te vallen. Even verderop stopte die ouwe zak in een parkeerhaven naast de weg om mij erlangs te laten. Nu had ik het hele gezin in de auto dus ben doorgereden. Als ik alleen was geweest was ik wel even gestopt.

Thuis de politie maar even gebeld voor een aangifte kindermishandeling, verhaal + kenteken ed. doorgegeven. Gruwelijke hekel aan mensen die hun klauwen niet thuis kunnen houden richting kinderen, laffe hond.

Nu werd ik net gelijk al teruggebeld door een lokale politie-agent, dat ze het hoog opnemen en er werk van gaan maken. Ze gaan uitzoeken bij Jeugd en Zorg of er meer bekend is over problemen tav. de kentekenhouder. Kudo's voor de politie dus. Je hoort vaak dat ze laks ed. zijn maar hier zitten ze blijkbaar wel bovenop.

Hopen dat die vent geconfronteerd wordt met zijn daden en dat het iets helpt. Misselijke hond. :evil:

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Triest volk op deze wereld

Bericht door Godspeed » 21 apr 2012, 18:40

Inderdaad walgelijk dit soort figuren. Goede reactie van je ook, kan me voorstellen dat veel mensen het zien gebeuren en er niks aan zouden doen. Ben ook blij om te horen dat de politie dit soort problemen meteen aanpakt. ''Faith in humanity restored'' zeg maar :P

Richard430

Bericht door Richard430 » 21 apr 2012, 18:55

Goed gehandeld! Ik heb een paar weken geleden een soortgelijk iets meegemaakt en ook even aan de vrouw verteld dat ze dat maar niet meer moest doen. Onbegrijpelijk dat mensen hun eigen kinderen slaan..

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 21 apr 2012, 18:57

Goed gehandeld! Ook goed dat je hem aansprak, idiote mensen op deze aarde

WJ

Bericht door WJ » 21 apr 2012, 19:02

Wouter81 schreef: Nu werd ik net gelijk al teruggebeld door een lokale politie-agent, dat ze het hoog opnemen en er werk van gaan maken. Ze gaan uitzoeken bij Jeugd en Zorg of er meer bekend is over problemen tav. de kentekenhouder. Kudo's voor de politie dus. Je hoort vaak dat ze laks ed. zijn maar hier zitten ze blijkbaar wel bovenop.
Goede zaak!

Maar goed dat je niet alleen was en het was uitgelopen op een knok partij ;) Dan had dit allemaal wat lastiger geweest denk ik. :)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2012, 19:05

Idd, m'n vrouw hield me ook ietwat tegen. :) Had eigenlijk veel zin om zijn neusschot zijn hoofd in te slaan maar soms moet je verstandig zijn. Zeker met m'n gezin erbij. En dan krijg je zelf ook weer gezeik ed. Moet maar niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2012, 19:09

goed gehandeld na omstandigheden :thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 apr 2012, 19:10

Goed van je dat je er echt werk van hem gemaakt. Er zijn ook te veel laffe mensen, die de balls niet zouden hebben om iets te doen...net zo erg als de daad zelf wat mij betreft.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 apr 2012, 19:15

Elmar

Bericht door Elmar » 21 apr 2012, 19:51

Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2012, 20:26

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2012, 22:29

Politie belde net weer, die zijn langsgegaan bij de kentekenhouder. Verhaal is als volgt: oude en (aldus de agent) autoritaire opa die op kleinkind paste, jongetje met gedragsproblemen (samen met vriendje). Opa kon het lang niet aan, jongetje wou niet in de gordels. Opa door het lint. Jongetje bloedneus geslagen zo bleek. Opa was aardig het spoor bijster. Gaf toe dat hij veel te ver was gegaan en zei ook dat hij niet meer ging oppassen, is enorm geschrokken. Kan het kind niet meer aan. Is behoorlijk van de kaart van het gehele voorval.

Politie was iig blij met onze melding en uitgebreide info, ze gingen nog wel even melding maken bij jeugd en gezin van het voorval.

Kind was verder veilig nu, en da's het belangrijkste. Je weet maar nooit. Kudo's voor de politie ook, die zijn er gelijk serieus mee bezig gegaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2012, 22:49

zeker weten, :clap:

franktastic

Bericht door franktastic » 21 apr 2012, 23:57

Niks nieuws, ben hier laatst op de oprit naast huis al met een motor-helm keihard tegen m'n schedel geslagen.
Ik kijk tegenwoordig nergens meer van op...

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2012, 23:59

dat ding is er voor om je schedel/hersenen te beschermen...maar die gast gebruikte dat dus anders op jou? damn...niks aan over gehouden?

franktastic

Bericht door franktastic » 22 apr 2012, 00:09

Kreeg dat ding volle Polle, en zonder enige waarschuwing ín m'n muil.
Had mazzell; scheve tand, tandvlees boven en onder kapot, boven en onderlip kapot en blauwe kop.
Hij had me dood kunnen slaan... :blackeye:

Zal 'kranten knipsel' even zoeken.
Woon ook ín Franeker, net als Wouter.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2012, 00:14

zo dan...had je nog mazzel idd, wat een idioot, sommigen kroppen te veel te lang op en laten het gaan wie hen triggert, weer anderen zuipen en drugs en zijn helemaal gek/onverwacht zeg maar...scary people, lopende tijdbommen.

franktastic

Bericht door franktastic » 22 apr 2012, 00:18

FRANEKER- De politie heeft zondagavond in de Schoener een 21-jarige inwoner van Franeker aangehouden op verdenking van mishandeling. Zondagmiddag rond 12.30 uur reed een 27-jarige inwoner van Franeker in zijn auto over de Vijverstraat. Achter hem reed een bromscooter met daarop twee dames die vlak achter zijn auto reden. Toen hij moest afremmen schrok de bestuurster van de scooter en botste bijna tegen de achterzijde van zijn auto. De beide dames reageerden kwaad en reden vervolgens weg. Toen het slachtoffer zijn auto even later in de A. Kuyperstraat parkeerde, kwam dezelfde scooter aanrijden en stopte bij zijn auto. Er stapten twee mannen van de scooter waarvan de beide mannen hun helm afdeden en naar hun slachtoffer liepen. Een van de mannen sloeg zijn slachtoffer vervolgens met zijn helm tegen het hoofd van het slachtoffer. Na zijn daad vertrokken de beide mannen op hun scooter en reden weg. Direct belde het slachtoffer via 1-1-2 de politie waarna er een Burgernetaktie werd opgestart waarbij 1034 deelnemers werden benaderd. Via tips die via Burgernet binnen kwamen kon de politie de verdachte rond 18.00 uur in zijn woning aanhouden. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau waar hij voor nader onderzoek werd ingesloten. De helm werd in beslag genomen. Het slachtoffer liep een gebroken tand een gescheurde lip op en moest zich laten behandelen in het ziekenhuis

De dader is inmiddels met naam en adres bij mij bekend.
Scary detail; woont bij Wouter ín de straat...

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2012, 00:34

jeetje wat een apart verhaal en idioten :shock:
als je het nou enorm uitgelokt had en die meiden voor van alles uitgescholden etc etc maar dan nog...
idd Triest volk, en frapant dat het bij een andere DF'r die Wouter (topicstarter) in de straat woont, misschien zijn die daders familie van die "handy man" Opa :wink:

franktastic

Bericht door franktastic » 22 apr 2012, 00:42

GTRene schreef:jeetje wat een apart verhaal en idioten :shock:
als je het nou enorm uitgelokt had en die meiden voor van alles uitgescholden etc etc maar dan nog...
idd Triest volk, en frapant dat het bij een andere DF'r die Wouter (topicstarter) in de straat woont, misschien zijn die daders familie van die "handy man" Opa :wink:

Haha, het zou zomaar familie kunnen zijn.
De moeder van de dader zit al wegens moord vast.
Gelukkig heb ik een kop als beton, en ben ook niet echt bang voor dat soort 'elementen'.
Helaas stond m'n vriendin er een meter naast, en had ik géén tijd om daarna te reageren.....
Die was meer in paniek dan ik zelf, ze dacht dat ik doodgeslagen werd voor huis.

JP

Bericht door JP » 22 apr 2012, 02:30

@ topicstart;

Nu kunnen kinderen je ook wel eens het bloed onder de nagels vandaan halen..... :goodnight:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 apr 2012, 03:08

Stoplicht op rood, stoplicht op groen. In Franeker is altijd wat te doen! :duh:

franktastic

Bericht door franktastic » 22 apr 2012, 09:26

Arthur schreef:Stoplicht op rood, stoplicht op groen. In Franeker is altijd wat te doen! :duh:

Stoplichten hebben we hier al jaren niet meer :tooth:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 apr 2012, 09:37

Wouter81 schreef:Politie belde net weer, die zijn langsgegaan bij de kentekenhouder. Verhaal is als volgt: oude en (aldus de agent) autoritaire opa die op kleinkind paste, jongetje met gedragsproblemen (samen met vriendje). Opa kon het lang niet aan, jongetje wou niet in de gordels. Opa door het lint. Jongetje bloedneus geslagen zo bleek. Opa was aardig het spoor bijster. Gaf toe dat hij veel te ver was gegaan en zei ook dat hij niet meer ging oppassen, is enorm geschrokken. Kan het kind niet meer aan. Is behoorlijk van de kaart van het gehele voorval.

Politie was iig blij met onze melding en uitgebreide info, ze gingen nog wel even melding maken bij jeugd en gezin van het voorval.

Kind was verder veilig nu, en da's het belangrijkste. Je weet maar nooit. Kudo's voor de politie ook, die zijn er gelijk serieus mee bezig gegaan.
Positief en goed voorbeeld voor hoe het ook kan. Van zowel Wouter zijn zijde als van de politie zijn zijde. Chapeau.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 22 apr 2012, 11:20

Goede actie Wouter. Mooi ook dat het verhaal afgemaakt wordt, zie je iig ook het hele plaatje. (Dat er iets meer achter zit dan alleen maar slaan.) Kinderen kunnen etters zijn -weet ik alles van- maar slaan is nooit een oplossing.

Maar eh...
Wouter81 schreef: Had eigenlijk veel zin om zijn neusschot zijn hoofd in te slaan maar soms moet je verstandig zijn.
Je moet dus ALTIJD verstandig zijn, maar dat lukt niet iedereen altijd....

Plaats reactie