Nieuwe Porsche Boxster

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Ron4S

Re: Nieuwe Porsche Boxster

Bericht door Ron4S » 19 apr 2012, 21:46

@macboy: echt een verschil van dag en nacht met de aantekening dat de auto in de normale stand (h)eerlijk mechanisch klinkt maar geen overheersend onderdeel van de rijbeleving is, maar in de sportstand (zeker icm PDK) echt overheersend en verslavend aanwezig is. Heb de sportuitlaat eigenlijk bijna altijd aan...

Als je 8 mei in Zandvoort bent, laat ik je het verschil horen, dan kun je zelf oordelen. Mag je wel niet naar mijn interieur kijken, want daar is het een standaard treurig plastic landschap zonder ook maar een mooi siernaadje :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 19 apr 2012, 21:48

Ik moest toch echt ff op zoek naar het volume knopje hoor :popcorn:

Hoe zit het met de after market mogelijkheden voor de Boxster. Kan dat veel goedkoper of heeft het op basis daarvan geen nut? Ik ben overigens niet in de markt voor de Boxster. Maar blijf het een interessante auto vanwege het formaat, middenmotor en dat Porsche natuurlijk wel ergens voor staat..

Mijn ervaring bestaat overigens uit een 2003 Boxster s en daar vond ik heel weinig aan en ik was destijds weer blij dat ik in de 130i zat. Ik ga ervaar uit dat Porsche wat dat betreft wel stappen vooruit heeft gezet en ik wacht nog op een uitnodiging van Ferdinand :ga weg:

Ron4S

Bericht door Ron4S » 19 apr 2012, 21:58

Niet originele uitlaat monteren = weg Porsche fabrieksgarantie voor de GEHELE auto

Moet je durven....

Tubi, Capristo, Supersprint zijn de bekendste uitlaten voor een Boxster. Akrapovic heeft helaas nog niets voor een Boxster

Rebel

Bericht door Rebel » 19 apr 2012, 22:01

Joop heeft volkomen gelijk. Als volwassen kerel in zo'n schreeuwgeval zitten..
Hier in de buurt zit daar niemand op te wachten en ik zou het zelf ook niet op prijs stellen als hier s'avonds zo'n halve zool zou thuiskomen met zo'n brulaap.
Er loopt ook een topic over "imago auto". Ik zie mezelf niet snel bij klanten verschijnen met zo'n bak lawaai.
Toen ik 21 was heb ik ooit eens Sebring-uitlaat op mijn auto gehad LOL. Nu hecht ik meer waarde aan de goed geisoleerde cabine van de Audi.

Standaard Nieuwe Porsche Boxster, in een mooie staalgrijze kleur, met 19 inch velgen. 3 a 4 jaar rijden, goed onderhouden, en dan weer inruilen voordat een nieuw model komt. Dan schrijf je een stuk minder af als menige gepimpte tweedehands M3.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 apr 2012, 22:08

Ron4S schreef:Niet originele uitlaat monteren = weg Porsche fabrieksgarantie voor de GEHELE auto
Ja, zoiets dacht ik dus al. Das toch jammer dat het zo gaat tegenwoordig. Ik heb me bij BMW daar destijds niet in geremd hoeven te voelen, maar daar is het nu hetzelfde laken een pak.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 19 apr 2012, 22:17

Misschien toch iets uit de wereld helpen. Ook zonder sportuitlaat klinkt de Boxster lekker, zeker idd het aanzuiggeluid zoals FaF al schreef. Maar een taart zonder slagroom is ook lekker...maar met :kikker:

Aftermarket uitlaten zijn niet altijd vrij van dreun.

@Rebel: als volwassen kerel niet idd :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 22:21

:mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 20 apr 2012, 10:05

@iedereen met iets over die poefe :)
De arschlog van de Porsj is een spektakelstuk van jewelste met de sportieve schalmei van Porsj. Denk nou niet dat het een sjonnie-achtige sfeertje heeft, integendeel. Porsj composed die sporty soundtrack tot in de puntjes. Klepje dicht en je klinkt als de eerste te beste stadsvlo (niet helemaal, maar bij wijze van lol). Klepje 'open' en de auto gilt, krijst, sist, schreeuwt, giert en ploft (bij schakelmomenten), knalt, gorgelt, gromt .. tunneltje in, en de hoge fomule1-huil is echt ongekend. Zo iets..

Echt, je Porsj bestellen zonder dat ding is een misser.
Want het gaat ook niet om het sturen, maar om het lawaai.
:kikker:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 apr 2012, 14:46

Ron zonder stiksel geen interesse, toch bedankt.

steve smith

Bericht door steve smith » 21 apr 2012, 12:34

Ron4S schreef:Niet originele uitlaat monteren = weg Porsche fabrieksgarantie voor de GEHELE auto

Moet je durven....
Not true. Dat zou in strijd zijn met Europese regelgeving. Een fabrikant zal zijn productgarantie na aftermarket modificaties gewoon moeten honoreren tenzij men AAN KAN TONEN dat het defecte onderdeel een direct gevolg is van de aftermarket modificatie.

dvh

Bericht door dvh » 21 apr 2012, 13:11

Klopt, probleem is alleen dat fabrikanten hun eigen regeltjes nastreven.
Neem Apple als voorbeeld, geeft maar 1 jaar garantie. Daar is een hoop om te doen geweest.

Maar als je dealer nee zegt, sta je mooi te kijken.
En al dat gezeur met advocaten en rechtzaken zit niemand op te wachten.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 21 apr 2012, 13:45

steve smith schreef:Not true. Dat zou in strijd zijn met Europese regelgeving. Een fabrikant zal zijn productgarantie na aftermarket modificaties gewoon moeten honoreren tenzij men AAN KAN TONEN dat het defecte onderdeel een direct gevolg is van de aftermarket modificatie.
Zit wat in maar dat wordt zelfs gezegd (heb het nooit zwart op wit gezien) als je een niet af fabriek voortuig volg systeem laat monteren. Ik heb me daar ook niet van af laten houden en via de interpolis preventieshop zo'n ding aangeschaft voor 700,- inclusief 3 jaar meldkamer abo. Goedkoop en geleverd door de verzekeraar dus geen gedoe over goedgekeurd type etc. Zo'n kastje kun je bij wijze van los in de auto leggen. Als daardoor garantie zou verlopen kun je ook geen aftermarket radio meer monteren of een tom tom aan de ruit bevestigen.

Kan me wel voorstellen dat er bij een gevalletje vroegtijdige roetproblemen bij een DFI motor icm aftermarket uitlaat een discussie kan onstaan maar niet over een defecte electrische spiegel.

Joop

Bericht door Joop » 21 apr 2012, 21:49

Moet je durven....

Tubi, Capristo, Supersprint zijn de bekendste uitlaten voor een Boxster. Akrapovic heeft helaas nog niets voor een Boxster
Dan maar een Akra'tje eronder (wanneer deze beschikbaar is) voor het extra beetje geluid...

...en door PC Einhoven laten monteren; zij zijn immers één van de retailers hier in Nederland. Zullen dus ook niet direct gaan miepen over garantiezaken.

Joop

Bericht door Joop » 21 apr 2012, 22:43

Btw.: Vandaag voor het eerst de op 14/4 bij de dealer gepresenteerde 981 Boxster S in het wild gezien...

...wel een erg lekker karretje om te zien hoor :df: :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2012, 22:51

idd wat een gaaf ding zo, heel andere uitstraling als de vorige, veel meer iets waar je niet alleen in wil rijden maar ook in gezien mag worden :foto:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 21 apr 2012, 23:25

Ligt misschien aan mij maar zijn die remmen nu zo klein of die velgen zo groot??

Verder inderdaad een erg strakke roadster, heb nog nooit een cabrio in m'n bezit gehad, deze zou wel in aanmerking kunnen komen, denk ik ...

Ben
Laatst gewijzigd door Booooh op 21 apr 2012, 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2012, 23:52

Ik heb het verder ook niet zo op met cabrio's, wel wat Targa's gehad (denk aan Fiat X1/9) en wat TVR's die je als cabrio kan rijden doch ook als Targa.
Owja en een M roadster (Z3)ook nog.

deze nwe boxster zou ik idd ook in overweging kunnen nemen ooit als ik ooit bewust een cabrio zou aanschaffen.
Die achter remmen lijken sowieso wat klein, doch geventileerd en meerdere zuigers zullen schijnbaar genoeg zijn? auto ook tikkie lichter...of ze brengen later ook nog wat BBK in de markt :mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 22 apr 2012, 00:28

Booooh schreef:Ligt misschien aan mij maar zijn die remmen nu zo klein of die velgen zo groot??

Verder inderdaad een erg strakke roadster, heb nog nooit een cabrio in m'n bezit gehad, deze zou wel in aanmerking kunnen komen, denk ik ...

Ben
Dat viel mij eerlijk gezegd ook als eerste op toen ik de auto in het volle licht zag; vooral achter kijk je echt dwars door de velg om de schijf heen... Je ziet dan wat losse kabeltjes/leidingen lopen:

Overigens zijn dit wel de 20" velgen. Alleen al hierom zou een 18" of 19" waarschijnlijk al beter ogen.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 apr 2012, 09:27

Goede kleur, maar ik ben o.a. niet overtuigd van de koplampen. Rare vorm. Hadden ze bij de 987 volgens mij goed en beginnen ze nu weer te klungelen. Van de auto die ik heb gezien viel me tegen dat ie weer groter overkomt dan de vorige Boxster Cayman. Achterlichten met mooie detail op foto's ben ik in real life ook niet van overtuigd.

Ik heb de foto's van de nieuwe nog steeds als beginscherm en opstartscherm op mijn IPad staan. Maar voorlopig ben ik nog niet overtuigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2012, 09:51

Met Ruben eens qua koplamp.

Open vind ik hem prima, maar dat dakje..........nee, dan ben ik gelijk klaar.......dat haalt heel de lijn uit de kar.....

De dichte uitvoering, vast dak dus, die wil ik wel eens nader bezien, de cabrio doet het niet voor mij.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 22 apr 2012, 09:57

Zwart en grijs (die had jij toch gezien ruben?) zijn niet de kleuren voor de nieuwe Boxster. Zoals een paar reacties terug te lezen hebben we (ik, Ron) de 13e april 1 witte en 2 zwarte bekeken en wit doet zo veel meer met de auto dan zwart (lijnen zijn niet zichtbaar, oogt kleiner). Bij een grijze zul je wat contrast moeten zetten met het dak en interieur anders lijkt het me een zeer saaie kleur.

Remmen zijn prima, de auto is zo zwaar als de Spyder en heeft de zelfde remmen. Door de 20 inch lijken ze nog kleiner dat is alles. Oplossing, keramisch.

Waar de remmen kleiner lijken is dat met de koets andersom. Ja hij is een fractie groter maar door de lijnen lijkt hij wat steviger op de weg te staan en daardoor groter was ook mijn indruk. Bij de oude zijn de flanken redelijk recht bij de nieuwe lopen ze wat meer breed uit van onderen.

Koplampen zijn een verwijzing naar de 918, vooruitgang? Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit, de tijd zal het leren. Met Romo eensch, de ronde afloop van het dakje (wel al veel beter dan bij de oude) is ook wat mij steeds van een Boxster af heeft gehouden)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2012, 10:39

zo van de foto's kan ik niet zeggen dat ik wat niet mooi vind aan die koplampen...vind ze goed staan op vele foto's...magoed, moet de kar nog in het eggie zien :D

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 apr 2012, 11:59

Over de looks van de nieuwe Boxster:
De werkelijkheid dringt eindelijk door, na 10 pagina's blindstaren op he gesjopte fotootjes van de nieuwe Boxster. :). De foto's in het eggie laten zien dat de nieuwe neus beetje trendy is. Niet zo porsje-like, zo u wilt. Staat verder af van de 911 dan ooit, en dat is een achteruitgang. Dakje dicht - met Romo eensch - is het nog steeds niet. Dakje open is wel aardig, maar niet meer dan dat. Nee, na een rondje om dat ding bij PCL zeg ik next. Na de Spyder (mogelijk) maar eens kijken voor een lekkere, fris gebruikte, 911S 991 :blink:

Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 22 apr 2012, 19:27

Okee overtuigd, ik kies de oude Spyder :bag:

RVV

Bericht door RVV » 22 apr 2012, 20:23

Zo vind ik de jouwe ook mooier Ferdi. Maar gelijktijdig is er ook niks met de nieuwe.

Plaats reactie