Veiligheid of wat daar voor moet doorgaan...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: Veiligheid of wat daar voor moet doorgaan...

Bericht door GTRene » 12 apr 2012, 19:11

:mrgreen:
watjes tegenwoordig, ik kom nog uit de tijd van de Fiat necat? en de fiat 500 en 600 en peugeot 404 en 405 oid? en NSU prins :lol: anyway vaak auto's die al roesten op de folder, zonder gordels en tussen de stoelen en of staan op de stoel door het dakraam enz...

nu is alles ineens levensgevaarlijk terwijl je toen meer doden en gewonden had maar mindere communicatie daarover, wellicht dat het daar mede aan ligt...
vooral meelopers en niet denkenden zijn er meer gevoelig voor.

ook al doe je nog zo braaf en zit je in je flat in de bijlmer 10 hoog lekker je favriete TV programma te kijken dan nog kan magere Hein je komen halen, of lekker op de onzinkbare Titanic een bootrip maken en lekker feesten en dan nog naar de bodem van de zee voor de meesten.

gewoon nuchter blijven en realistisch maar laat het niet te veel je leven bepalen.

Luco

Bericht door Luco » 12 apr 2012, 19:28

Rebel schreef:Daarom vind ik die kleine autootjes allemaal doodskisten op wielen. Uiteraard heb je met 190 km per uur in geen enkele auto een kans, maar met lagere snelheden heb je in een Panda, Aygo, Up en hoe ze allemaal mogen heten, grote kans dat je het er ook slecht vanaf brengt.
Ligt er maar net aan met wat voor auto je in aanraking komt en waar, beetje zoals rene zegt.
De Patrol lijkt zeer degelijk en ongevaarlijk bij een eventueel ongeluk, tot op zekere hoogte, want als je iets hogerst raakt schijnt het blok nogal redelijk makkelijk naar achteren te schieten.

Dus ja raak je met je aygo een tank, ben je kansloos, raak je een andere aygo of een grotere auto op een 'goede" plek is er niks aan de hand.

Heb zelf een thunderbird gehad en daarmee een behoorlijk ongeluk gehad met een altotje, kan je wel vertellen dat op het eerste gezicht de thunderbird er slechter uitzag dan de alto, dus grootte van de auto zegt niks, wel de plek waar je geraakt wordt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 apr 2012, 19:43

eens met Luco!

het is maar net wat en onder welke hoek je het raakt...

overigens ook eens met GTRene je kan steeds gekker gaan met veiligheid maar het veiligste blijft niet rijden ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 12 apr 2012, 20:15

Liever in een bmw 3/5 serie onder de "juiste hoek" op een Patrol/tank/beton blok dan in een VW up, Aygo, Picanto, Panda, en de rest van de keutelenbakjes. Als je op een motor onderuit gaat ben je ook kansloos, toch kan een goed motorpak het verschil maken.

Metchu

Bericht door Metchu » 13 apr 2012, 00:07

JP schreef:
Rebel schreef:Daarom vind ik die kleine autootjes allemaal doodskisten op wielen. Uiteraard heb je met 190 km per uur in geen enkele auto een kans, maar met lagere snelheden heb je in een Panda, Aygo, Up en hoe ze allemaal mogen heten, grote kans dat je het er ook slecht vanaf brengt.
Ja....het is een grote boze gevaarlijke wereld daarbuiten. Ik blijf lekker van mijn ww genieten en achter de geraniums wachten tot magere Hein me komt halen.
Hou René er even buiten joh :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 13 apr 2012, 08:14

Ik snap niet waarom Rob geen A8 heeft, maar zo'n kleine A5. Dat is echt zo'n doodskist op wielen.
Scania Torpedo met V8 niet iets voor je Rob? Ligt als een 'blok' op de weg en je kunt er een aardige Up! mee omver rijden... :coffee:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 apr 2012, 09:08

allen schreef:Ik snap niet waarom Rob geen A8 heeft, maar zo'n kleine A5. Dat is echt zo'n doodskist op wielen.
Scania Torpedo met V8 niet iets voor je Rob? Ligt als een 'blok' op de weg en je kunt er een aardige Up! mee omver rijden... :coffee:
En is net zo onderstuurd...................... :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 apr 2012, 09:10

Weet je wat ook bloedlink is?
Achter het stuur van een Audi in slaap vallen.

Luco

Bericht door Luco » 13 apr 2012, 09:41

In een ford ook, gelukkig stond er een vangrail en was alleen de zijkant open geschraapt :bag:

jaydee

Bericht door jaydee » 13 apr 2012, 11:08

Luco schreef:
Ligt er maar net aan met wat voor auto je in aanraking komt en waar, beetje zoals rene zegt.
De Patrol lijkt zeer degelijk en ongevaarlijk bij een eventueel ongeluk, tot op zekere hoogte, want als je iets hogerst raakt schijnt het blok nogal redelijk makkelijk naar achteren te schieten.

Dus ja raak je met je aygo een tank, ben je kansloos, raak je een andere aygo of een grotere auto op een 'goede" plek is er niks aan de hand.

Heb zelf een thunderbird gehad en daarmee een behoorlijk ongeluk gehad met een altotje, kan je wel vertellen dat op het eerste gezicht de thunderbird er slechter uitzag dan de alto, dus grootte van de auto zegt niks, wel de plek waar je geraakt wordt.
En ook dat heeft 5th Gear in beeld gebracht:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 apr 2012, 12:27

FaiL! No Air bag and no Engine in the VOLVO! The engine is part of the safety system in the 940 series and the 940 came standard with DUAL front airbags so the occupants should have been ok.
MrSponge1985 3 maanden geleden 8

steve smith

Bericht door steve smith » 13 apr 2012, 12:36

romo schreef:Auto`s, ze zijn beter, luxer, sneller en veiliger geworden........maar waar liggen de grenzen in de veiligheid?

Alles kan kapot;

http://www.s2ki.com/s2000/topic/943751- ... ry21594992
Knap. Uit ervaring weet ik dat je na 60 a 80 frontaal gewoon uitstapt uit die carrosserie. Wat moet je in vredesnaam doen om dit voor elkaar te krijgen? i.i.g. een hele smalle puntbelasting, een staalkabel geraakt ofzo?

ErikS

Bericht door ErikS » 13 apr 2012, 12:39

She died when her car, a BMW 3 Series Coupe, first came off from unknown causes after a slight bend of the road, against two trees crashed and was torn to pieces.

steve smith

Bericht door steve smith » 13 apr 2012, 12:50

Zover was ik ook. De wrakstukken zeggen wat anders.

Rebel

Bericht door Rebel » 14 apr 2012, 01:17

allen schreef:Ik snap niet waarom Rob geen A8 heeft, maar zo'n kleine A5. Dat is echt zo'n doodskist op wielen.

Hoi Allen, dat valt best wel mee. Tuurlijk is een A8 top. maar ik denk dat alles vanaf de Golf- klasse een stuk veilger in elkaar steekt dan die "dead-wish" up'jes, alto's, aygo's' etc. Je hoeft er zelf niet eens een aanrijding mee te krijgen om dit te ervaren. De stoelen van deze rijdende cavia-hokken zijn al reden genoeg om dergerlijke auto's links te laten staan.
Ik vraag me trouwens af hoe menig vrouw zich met zoiets laat afschepen?

daNpy

Bericht door daNpy » 14 apr 2012, 09:10

"Wat een leuke kleur blauw!"

Rebel

Bericht door Rebel » 14 apr 2012, 09:28

daNpy schreef:"Wat een leuke kleur blauw!"
:D

daNpy

Bericht door daNpy » 14 apr 2012, 09:29

"En het is zo'n snoezig dingetje!"

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2012, 13:26

steve smith schreef:
romo schreef:Auto`s, ze zijn beter, luxer, sneller en veiliger geworden........maar waar liggen de grenzen in de veiligheid?

Alles kan kapot;

http://www.s2ki.com/s2000/topic/943751- ... ry21594992
Knap. Uit ervaring weet ik dat je na 60 a 80 frontaal gewoon uitstapt uit die carrosserie. Wat moet je in vredesnaam doen om dit voor elkaar te krijgen? i.i.g. een hele smalle puntbelasting, een staalkabel geraakt ofzo?

Was ook mijn eerste gedachte, hoe krijg je het voor elkaar idd, moet iets bijzonders zijn geweest

allen

Bericht door allen » 14 apr 2012, 14:23

Niets bijzonders aan imho. Flink veel harder dan 60 tot 80 rijden en vooral niet frontaal ergens tegenaan rijden. Het is een BMW, die zijn toch niet begrenst op 100 km/u?

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2012, 19:43

allen schreef:Niets bijzonders aan imho. Flink veel harder dan 60 tot 80 rijden en vooral niet frontaal ergens tegenaan rijden. Het is een BMW, die zijn toch niet begrenst op 100 km/u?
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat sommige modellen wel scheuren boven de 100 :blink:

Plaats reactie