Verkeersagressie much?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Verkeersagressie much?

Bericht door Robin Hartog » 08 apr 2012, 14:42

Nog geen half uur geleden. Ik kom met de Panda vanaf Amsterdam Sloterdijk de A10 opgereden en rijd vervolgens rustig de A8 op. Ik reed op dat moment 110 km/h en aangezien op dat stuk 90 km/h geldt ga ik naar de middelste baan en laat me afzakken tot 90. Tijdens het afzakken voegt achter me een Focus in dicht op mijn bumper. Ik denk; nouja, even op m'n bumper als je invoegt oke. Echter, hij blijft vervolgens dik op mijn bumper hangen terwijl hij tijd en ruimte ZAT heeft om mij even in te halen. Inmiddels begon meneer zich zelf te irriteren aan mij omdat ik langzaam reed schijnbaar? Is gewoon de maximum toegestane snelheid hoor meneer, en anders gaat u er maar voorbij, denk ik dan..

Omdat ik mij dus even zat te ergeren aan die bumperklever was mijn aandacht even voor 25% afgeleid op de weg voor mij omdat ik mijn binnenspiegel in de gaten hield. Op dat moment zie ik een mevrouw in een Golf rechts voor mij die wilt invoegen voor mij. Omdat zij een lagere snelheid had (ik geloof 70/80) krijg ik even een mini-schrik momentje en druk ik uit reflex heel kort de rem in, niet wetende wat die mevrouw doet en of zij mij wel gezien had.

De nu witheet aangelopen meneer :wtf: achter mij moet dus ook op zijn rem staan en begin te zwaaien met zijn armen. De Golf besluit niet om in te voegen en ik kan dus weer versnellen naar 90km/h.

Nu kon meneer opeens WEL inhalen en gaat naast mij rijden en zwaaien en tieren en dat ik maar naar de BP daar moest rijden zodat we het wel even konden uitpraten - hoewel gezien zijn hoofd kan ik daar beter 'uitvechten' typen denk ik nu. :?

Ik denk, nou ik geef geen aandacht aan dat soort imbecielen en geef gas om de 120km/h te bereiken en de A7 dan verder te volgen. Meneer zit inmiddels weer achter me en doet precies hetzelfde. Ik denk, nou toch even kijken wat hij van plan is.

Dus ik, met een oog op de verkeersveiligheid uiteraard, laat me even afzakken tot 110km/h, 100km/h en versnel weer naar 120km/h en zelfs 140km/h (op de teller). Meneer doet EXACT hetzelfde. Fijn, dacht ik, we hebben een achtervolger.. Ook op het moment dat er een auto tussen ons zit zie ik hem tegen de belijning aan rijden om te zien of ik er nog reed.. :stom: Ik moest de afslag Purmerend-Zuid nemen. Aangezien ik geen zin had in confrontaties (of de Politie te moeten bellen etc.) besluit ik ietwat later de uitvoegstrook op te gaan. Ik zie hem nog wel twijfelen (dat wil zeggen; nog even naar rechts rijden), maar hij besluit toch de A7 verder te vervolgen.

Afijn, nu vraag ik jullie; heb ik iets fout gedaan? Zoja; wat?

Ik zelf ben echt niet heilig altijd, maar in dit geval vond ik dat ik niks verkeerd heb gedaan.. Verkeersagressie much? :?

Martijn M

Re: Verkeersagressie much?

Bericht door Martijn M » 08 apr 2012, 14:47

Ik had hem gevolgd naar de parkeerplaats. Op het moment dat hij uitstapte was ik er mooi uitgenaaid :tong:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 apr 2012, 14:56

Neuh, niets fout gedaan... gewoon een idioot. Verstandig gereageerd, het is het niet waard om risico's te lopen bij confrontaties. Laat maar gaan, zulke sukkels komen zichzelf nog wel eens tegen. Teveel gekken op deze wereld: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... -nam.dhtml

Rebel

Bericht door Rebel » 08 apr 2012, 17:57

Dit is een van de vele nadelen als je in een "keutelenbakje" rijdt. Dit zal je niet snel overkomen in een Dodge Viper of een M5 :D

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2012, 18:36

:mrgreen:

@Robin, het is maar wat die persoon over jou denkt op dat moment en aangezien hij geïrriteerd was vanwege zijn eigen verkeerde inschatting, raakte hij nog verder geïrriteerd bij elke volgende move, hij ging toen waarschijnlijk alles zien als hem "uitdagen" oid, werkte als een trigger denk.

Denk dat je goed gehandeld hebt immers die emmer van die meneer (lees aso) loopt snel over :D

André van der Toorn

Bericht door André van der Toorn » 08 apr 2012, 18:40

Verkeersagressie moeten we hard aanpakken!

dvh

Bericht door dvh » 08 apr 2012, 18:47

Gewoon terugslaan met een stuk hout dus !

JP

Bericht door JP » 08 apr 2012, 19:12

Altijd frappant als iemand je even zomaar uitnodigd om hem even naar de parking te vergezellen. Ik ben niet van de vuisten.

Richard430

Bericht door Richard430 » 08 apr 2012, 19:16

Ik was gewoon mee gereden en even gevraagd wat de beste man van me moest. Goedschiks of kwaadschiks.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 08 apr 2012, 19:36

Haha ik denk dat je in een E-klasse minder vaak wordt uitgenodigd tot zulke gesprekken dan in een Panda, Richard. :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 apr 2012, 22:02

Misschien had je naar de rechterbaan gemoeten? Ik heb er altijd wel een hekel aan als mensen in het midden van de snelweg rijden terwijl ze ook op de rechterbaan kunnen rijden. Meestal ga ik er dan gewoon rechts voorbij anders moet je er ook zo helemaal omheen. Dat mag toch André?

:tooth:

Maar gewoon doorrijden is idd het verstandigst, voordat je het weet word je door zo'n aso neer gestoken.... Er rijden een hoop randdebielen rond helaas.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 08 apr 2012, 22:06

Naja, dit is maar een kant van het verhaal natuurlijk ;)

Maar toch, er zitten genoeg idioten bij. Gewoon door blijven rijden en negeren zou ik doen in dat geval.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 apr 2012, 22:40

Exact maximum snelheid rijden is rechterbaan.
Alles links ervan is onnodig links rijden.

Maar dat die pisvlek er gewoon uiterst links voorbij kon, laat het overbelerende van de nederlandse automobilist zien ja.

Ik ben ook van het rustig rechts inhalen als het niet anders kan.
Het gros zit te slapen, te whatsappen of whatever.
Flitsen is goedkoper dan rechts inhalen, maar vindt ik veel agressiever overkomen.

HJ2

Bericht door HJ2 » 08 apr 2012, 22:49

?? dus... als er 3 rijbanen zijn, betekent dat niet dat je niet in het midden hoeft te rijden ??
VOlgensmij denkt de gemiddelde weggebruiker daar heel anders over (of denkt niet)

Tegenwoordig is het rechts er langs, op de cruise control, ook al is het snelheidsverschil 2 km/h (kom d'r maar in hoor)

Heetgebakerde heren gewoon links laten ligen. Stoppen op parkeerplaatsen komt alleen maar brokken van, dus op de rijbaankeuze na prima gehandeld :strong:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 apr 2012, 23:16

De reactie van die gast slaat nergens op.

Maar van de rechterbaan naar de middelste baan verkassen en dan van 110 naar 90 terugzakken lijkt me ook niet lekker voor volgers op de rechterbaan. Ik zie de logica van die move niet.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 apr 2012, 23:21

Hmm, normaal gesproken had ik jullie wel gelijk gegeven over die rijbanen, echter; de A10 noord en de A10 west voegen op dat punt samen tot de A8. Oftewel; op de rechterrijbaan rijden de mensen van de A10 noord en kan het nogal eens voor snelheidsverschil of invoeg-acties zorgen. Ter hoogte van het BP tankstation ga ik dan ook meestal naar de rechterbaan omdat dan toch iedereen weer (ongeveer) dezelfde snelheid rijdt, maar daarvoor hangt het er een beetje vanaf hoe druk het is. Vaak genoeg lelijke acties gezien daar.. :)

Rechts inhalen doe ik eigenlijk zelden, doe net zo makkelijk een verzetje terug en ga er gewoon normaal links voorbij. Tuurlijk, er zijn situaties... Maar goed, zoals gezegd; zelden.

Ach, je maakt nog eens wat mee zo op de weg ;)

@Hielke hierboven: Ik ging van de linker naar de rechter baan en vervolgens terugzakken. 99% van het verkeer op die rechterbaan reed al 90km/h, behalve deze eikel dan. Dat ik die dan weer net achter me moest treffen, tsja.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2012, 23:22

hij was helemaal ge-Focus-ed op jou :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 apr 2012, 23:24

GTRene schreef:hij was helemaal ge-Focus-ed op jou :tooth:
:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2012, 00:15

Goed gehandeld. In discussie gaan brengt sowieso helemaal niks.

PD power

Bericht door PD power » 09 apr 2012, 11:39

Richard430 schreef:Ik was gewoon mee gereden en even gevraagd wat de beste man van me moest. Goedschiks of kwaadschiks.
Stoer.....

@Robin: goed gehandelt, schijnbaar kunnen mensen niet accepteren, dat anderen (ook) wel eens een "foutje" maken, en gaan dan maar lekker door het lint.
Vraag me dan alleen af of ze nou gewoon achter gebleven zijn op de evolutie ladder, of dat er iets mis gegaan is met een chromosoompje..... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2012, 12:48

Zon gesprekje loopt meestal uit op niets, niet op reageren.
Ik ben ook wel eens uitgenodigd op deze manier, lekker laten gaan, was onderweg naar hondencursus, met twee honden achterin, lekker laten gaan, maar deze meneer wilde schijnbaar perse de confrontatie aangaan.
Volledig negerend doorgereden naar de hondenschool, ik stap uit en zie meneer aankomen, meneer springt uit de auto met een knuppel in zijn hand.
Ik niet de beroerdste, en doe de achterklep open en de twee honden springen eruit, doen verder niks, meneer begint te krijsen en te schelden en rent terug naar zijn auto :tooth:
Zeker bang voor honden dacht ik nog.
Dus gewoon cursus volgen, halverwege cursus, politie op het terrein :blink: of ik even mee wou komen, meneer had verteld dat ik de honden op hem af had gestuurd, maar ja helaas waren er getuigen dat het niet zo was, maar de getuigen hadden ook gezien dat die uitstapte met een knuppel in zijn hand, meneertje mocht dus even opnieuw mee naar het bureau :tong: :tong: :tong:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 09 apr 2012, 12:57

HAhaha, was z'n knuppel even vergeten zeker !!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2012, 17:45

Luco schreef:Zon gesprekje loopt meestal uit op niets, niet op reageren.
Ik ben ook wel eens uitgenodigd op deze manier, lekker laten gaan, was onderweg naar hondencursus, met twee honden achterin, lekker laten gaan, maar deze meneer wilde schijnbaar perse de confrontatie aangaan.
Volledig negerend doorgereden naar de hondenschool, ik stap uit en zie meneer aankomen, meneer springt uit de auto met een knuppel in zijn hand.
Ik niet de beroerdste, en doe de achterklep open en de twee honden springen eruit, doen verder niks, meneer begint te krijsen en te schelden en rent terug naar zijn auto :tooth:
Zeker bang voor honden dacht ik nog.
Dus gewoon cursus volgen, halverwege cursus, politie op het terrein :blink: of ik even mee wou komen, meneer had verteld dat ik de honden op hem af had gestuurd, maar ja helaas waren er getuigen dat het niet zo was, maar de getuigen hadden ook gezien dat die uitstapte met een knuppel in zijn hand, meneertje mocht dus even opnieuw mee naar het bureau :tong: :tong: :tong:
:mrgreen: :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 apr 2012, 18:24

Je kan in dat soort gevallen de politie bellen, alleen mijn ervaring is dat ze niet zo veel doen tegen verkeersagressie. Ben een keer geslagen door een andere bestuurder. Had zichtbaar bewijs dat ik geslagen was, had z'n kenteken, had getuigen, maar de politie had geen zin om die man met een bezoekje te vereren.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 09 apr 2012, 19:40

Tijdje terug ook zo'n malloot achter me gehad, wissel naar de linker rijbaan op de A27 en nergens een auto te bekennen. Goeie 15 seconde later veel getoeter en gesein achter me van een opgeschoten sjonny in een witte Seat Cordoba.
Ik gebaarde nog wat er aan de hand was en dat werd beantwoord met een dikke middelvinger, vervolgens vond meneer het nodig om 25 km op mijn achterbumper te hangen door druk verkeer heen.

Keertje een noodstop (nee niet om hem nog meer uit te nodigen) zorgde ervoor dat het stoom uit zijn oren kwam, vervolgens op de uitvoegstrook voor de afrit die ik moet hebben komt ie schuin voor me rijden en zag het al aankomen dat ie moest en zou snijden.
Ik netjes geremd en meneer klapte zelf bijna de betonnen muur in, was schijnbaar te makkelijk gedacht om van hem af te zijn en hij pakte maar dezelfde afrit als mij. Vervolgens lekker lopen remmen, ik het zat en proberen erlangs te komen en dat werd beantwoord door zijn auto bijna bij me naar binnen te rammen.
Ken mezelf en rustig tot 10 geteld, ondertussen werd er nog een keer gebaard dat ik moest volgen en maar gedaan alsof ik het zou doen. Laatste moment via het verdrijvingsvlak eieren voor mijn geld gekozen en doorgereden.

Heb een baan waarmee ik het niet kan flikken om iemand zijn hersenpan te verkleinen na zulk gedrag, want een normaal gesprek had nooit uit die mafkees gekomen.

Leukste deel: Dag later sta ik m'n semi's bij de pomp op spanning te brengen en zie ik diezelfde auto schuin tegenover me inparkeren. En jawel, het heetgebakerde mannetje kwam uitgestapt.
Nog even een gesprek proberen te voeren, kwam weinig anders dan een grote bek uit en heb hem maar laten lopen.
Toen ie uit het zicht was nog wel even netjes alle 4 de bandjes leeg laten lopen. Niet netjes van mij, maar dan maar zo....

Weer een paar dagen later nogmaals tegengekomen op de snelweg, hij mij gezien en ineens wist hij wel hoe het werkt want ineens kreeg ik de ruimte van hem en werd er niet meer gekleefd

Plaats reactie