BMW E34 530iA V8 sedan
- Tim N
Re: BMW E34 530iA V8 sedan [Krassie bij?]
En heeft het gewerkt? Zit vast een oud NSB-er tussen de geraniumgluurders. 

-
Beloning van Allen lijk me zoveel beter!! 

-
ik zou echt denken dat meneer die bij nr 3 woont ergens toch iets van afweet?
Heeft die ook een auto?
en welke auto staat er steeds op die parkeerplaats?
Heeft die ook een auto?
en welke auto staat er steeds op die parkeerplaats?
- Knot
Je weet t nooit, die auto die er rechts naast staat die man sprak ik zondag nog, erg aardig, had net chinees gehaald, vrolijke babbel ondanks zn eten koud werd..... enige wat werkt is camera beveiliging, maar dat is overkill op een auto van 2000 euro maar je zou t bijna doen inderdaad.
Vandaag trouwens de BMW reverse RDS radio verkocht die origineel in de E34 zat, radio/cassette (waarvan iedereen weet dat ik daar een t****hekel aan heb), levert nog 4 tientjes op via marktplaats zeg! Komende maanden elke dag een gratis biertje
Vandaag trouwens de BMW reverse RDS radio verkocht die origineel in de E34 zat, radio/cassette (waarvan iedereen weet dat ik daar een t****hekel aan heb), levert nog 4 tientjes op via marktplaats zeg! Komende maanden elke dag een gratis biertje

- Tim N
en een CD43 terug gekocht?
- Knot
Nee, een pioneer met mp3/usb.
Nog wel even lastig, ik heb de code niet meegegeven gisteravond bij verkoop, vraag me ook af waar ik die gelaten heb.. is daar nog een omweg voor?
Nog wel even lastig, ik heb de code niet meegegeven gisteravond bij verkoop, vraag me ook af waar ik die gelaten heb.. is daar nog een omweg voor?
- Knot
Die radio code kan je dus bij de dealer opvragen met serienummer van de radio en chassisnummer van de auto... alleen ik moet het ook nogsteeds doen, geen tijd voor gehad.
Krassen zijn van spelende jeugd hebben we het idee, brutaal spul want de senioren hebben ze al vaker weggestuurd maar dan krijgen ze een grote smoel. Ook de 328i had een paar van die diepe krassen dus ik zal het eens in de gaten gaan houden en dan gaan we eens langs de ouders, kijken wat die ervan vinden en wat ze onder opvoeding verstaan.
Krassen zijn van spelende jeugd hebben we het idee, brutaal spul want de senioren hebben ze al vaker weggestuurd maar dan krijgen ze een grote smoel. Ook de 328i had een paar van die diepe krassen dus ik zal het eens in de gaten gaan houden en dan gaan we eens langs de ouders, kijken wat die ervan vinden en wat ze onder opvoeding verstaan.
- GTRene
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
kan idd ook, heb je hier ook in de straat, van die wilde kleine kids (niet alle maar sommige pffff) en dan op kleine fietsjes met die rubber handvaten doch je raad het al de zijkanten er af...en dus ijzer...en slingeren
of die stepjes met die veels te kleine wieltjes en hoge houder...dus een klein randje ergens en ze vallen al vaak, die stepjes zijn echt gevaarlijk! en ja ook daar ijzer aan de zijkant van het stuur...schraap schraap en deukjes in auto's
je ziet het soms al aankomen, en sommige ouders...
magoed die hebben ook geen zin op zoom hun kroost in de gaten te houden en kan ook niet altijd magoed.

of die stepjes met die veels te kleine wieltjes en hoge houder...dus een klein randje ergens en ze vallen al vaak, die stepjes zijn echt gevaarlijk! en ja ook daar ijzer aan de zijkant van het stuur...schraap schraap en deukjes in auto's

je ziet het soms al aankomen, en sommige ouders...

- Knot
Tsja, ik ga er wel extra op letten nu en als ik zo'n figuur(tje) zie, bijdehand of niet gaan we toch verhaal halen want ik zag ook zelfde soorten krassen op auto's van die "oudjes" focus/getz/c180 etc, toch ook hard sparen voor die mensen om een auto te kunnen rijden vaak.
Vandaag ook even de wielen voor/achter gewisseld omdat voor nogal op de wang sleet, standaard onderstel en zware auto met insturen. Dus de Conti Premiumcontact2 met 6mm naar achter en de Dunlop SP Sport 2000 met 3mm naar voren, nog even een paar duizend doorhobbelen en dan de 4 banden die ik al in de berging heb liggen eronder (allen 6,5mm).
Wat me na de wissel opviel
- afrolgeluid van de dunlop sp 2000, op grijs asfalt best wat meer lawaai, of er harde wind staat zoiets.
- zwabbert wat meer op die dunlops, al kan dat ook komen omdat je verkeerde slijtpatronen nu gewisseld heb.
- stuur staat niet meer in midden, staat ietsje naar rechts bij rechtuit rijden. Staks met bandenwissel maar weer de wielen ook voor/achter terugwisselen.
Waren trouwens nog nooit schoongemaakt volgens mij dus heb ik maar even tijd aan besteed.

Viel me ook op dat er achter een andere demper zit, origineel is zwart volgens mij. Kon niet zo snel zien wat dit voor merk/type is.

En de remmen moeten ook wat aandacht hebben binnenkort, remvloeistof is begin 2011 nog vervangen maar blokken zijn nog goed voor een paar duizend en dan snel vervangen. Achter valt de schijf wel mee, die kan nog wel een set blokken hebben maar voor twijfel ik een beetje, zat toch al een aardig voelbaar randje in.

Denk dat ik er Hawk HPS in gooi, net ff stapje hoger dan oem/textar spul en kost de wereld niet.
Vandaag ook even de wielen voor/achter gewisseld omdat voor nogal op de wang sleet, standaard onderstel en zware auto met insturen. Dus de Conti Premiumcontact2 met 6mm naar achter en de Dunlop SP Sport 2000 met 3mm naar voren, nog even een paar duizend doorhobbelen en dan de 4 banden die ik al in de berging heb liggen eronder (allen 6,5mm).
Wat me na de wissel opviel
- afrolgeluid van de dunlop sp 2000, op grijs asfalt best wat meer lawaai, of er harde wind staat zoiets.
- zwabbert wat meer op die dunlops, al kan dat ook komen omdat je verkeerde slijtpatronen nu gewisseld heb.
- stuur staat niet meer in midden, staat ietsje naar rechts bij rechtuit rijden. Staks met bandenwissel maar weer de wielen ook voor/achter terugwisselen.
Waren trouwens nog nooit schoongemaakt volgens mij dus heb ik maar even tijd aan besteed.
Viel me ook op dat er achter een andere demper zit, origineel is zwart volgens mij. Kon niet zo snel zien wat dit voor merk/type is.
En de remmen moeten ook wat aandacht hebben binnenkort, remvloeistof is begin 2011 nog vervangen maar blokken zijn nog goed voor een paar duizend en dan snel vervangen. Achter valt de schijf wel mee, die kan nog wel een set blokken hebben maar voor twijfel ik een beetje, zat toch al een aardig voelbaar randje in.
Denk dat ik er Hawk HPS in gooi, net ff stapje hoger dan oem/textar spul en kost de wereld niet.
-
Ik snap jou niet. Waarom stuur je Nienke & kind met kale banden en versleten remmen de weg op?
- Knot
Vind ik persoonlijk niet levensgevaarlijk, 3mm en 6mm profiel en remblokken waar je echt nog wel mee kunt remmen. Ik had het niet liggen in de berging dus kon het gistermiddag niet direct vervangen (al zou ik er zelf nog doorrijden tot het ijzer op ijzer is als ik er alleen mee zou rijden).
- Knot
Die voorbanden zijn trouwens wel vreemd gesleten, LV is 5,5 buiten en 6,0 binnen en RV is 5,0 binnen en 4,5 buiten, zou dat echt door zware boot / insturen / overhellen komen?
Zal m als er 4 andere banden onder gaan ook eens uitlijnen.
Zal m als er 4 andere banden onder gaan ook eens uitlijnen.
-
Ik vind dit ook ruim binnen de grenzen hoor,zit allemaal nog ruim binnen de marges.
- ///Joost
+1, overdrijven is ook een kunst.jarno1979 schreef:Ik vind dit ook ruim binnen de grenzen hoor,zit allemaal nog ruim binnen de marges.
- Knot
Natuurlijk zoek ik vast uit wat ik erop wil hebben maar de auto knort gewoon nog rustig zn rondjes. Zoals er door Nienke mee gereden wordt zijn die banden en remblokken over 10.000 ook nog niet versleten.
ATE 302x22 via autoteilemann zijn 96 euro + 20 verzend
Hawk HPS via fineline zijn 100 vooras en 85 achteras
Voor een kleine 300 euro zit er fris spul op met een paar vieze handjes (schijven achter zijn nog dik zat).
Banden heb ik via E34 forum voor weinig met nog 6mm profiel DOT xx10 die draai ik er dan ook meteen om, is de auto voor 500 euro weer klaar voor de toekomst. (Al is dat wel 1/4 van de waarde van de complete auto
)
ATE 302x22 via autoteilemann zijn 96 euro + 20 verzend
Hawk HPS via fineline zijn 100 vooras en 85 achteras
Voor een kleine 300 euro zit er fris spul op met een paar vieze handjes (schijven achter zijn nog dik zat).
Banden heb ik via E34 forum voor weinig met nog 6mm profiel DOT xx10 die draai ik er dan ook meteen om, is de auto voor 500 euro weer klaar voor de toekomst. (Al is dat wel 1/4 van de waarde van de complete auto

- Knot
Gistermiddag is de auto helaas duizenden euro's minder waard geworden (volgens de zieke gedachte van de gemiddelde nederlander).

Wel weer voorzien van 4 frisse banden, RainExpert voor en Sportrac3 achter, in 225/60/15.
Wel weer voorzien van 4 frisse banden, RainExpert voor en Sportrac3 achter, in 225/60/15.
-
Dan zou ik 'm iets duurder te koop zetten want zo valt er niks te onderhandelen 

- Knot
Gelukkig toch een liefhebber kunnen vinden, vanavond een rondje gereden en verkocht. Donderdag wordt de auto opgehaald.
Wel een dubbel gevoel hoor als je er als passagier naast zit en je weet dat de auto bevalt, dan besef je eigenlijk pas echt wat een goed spul je in handen hebt/had.
Die 4 nieuwe banden en de 2 ton ervaring deden het m waarschijnlijk
Wel een dubbel gevoel hoor als je er als passagier naast zit en je weet dat de auto bevalt, dan besef je eigenlijk pas echt wat een goed spul je in handen hebt/had.
Die 4 nieuwe banden en de 2 ton ervaring deden het m waarschijnlijk

- Knot
Vanmiddag is de auto naar zn nieuwe baasje gegaan, die had een 530iA V8 touring met teveel werk om rijdend te houden dus wat dit een mooie opvolger.
Gisteravond laatste ritje gemaakt en toch wel een beetje zonde dat ie weg is, auto had echt alles vervangen wat nodig was op de remblokken na (die nog niet eens aan de beurt waren). Fijn om een V8 automaat gereden te hebben maar je moet wel echt een rustige instelling hebben, zodra je vaart wil maken of toch wil gaan inhalen dan is de automaat eigenlijk te ouderwets en wekt deze toch lichte irritaties op soms.
Totaal 6300km gereden met de auto, niet bijzonder veel maar genoeg om een goede indruk van een E34 te hebben gehad. Totaal is er voor € 1.285 aan brandstof in gegaan en het gemiddelde verbruik is 1 op 7,85
Afgevinkt op de lijst, op naar de volgende Beemer!
Gisteravond laatste ritje gemaakt en toch wel een beetje zonde dat ie weg is, auto had echt alles vervangen wat nodig was op de remblokken na (die nog niet eens aan de beurt waren). Fijn om een V8 automaat gereden te hebben maar je moet wel echt een rustige instelling hebben, zodra je vaart wil maken of toch wil gaan inhalen dan is de automaat eigenlijk te ouderwets en wekt deze toch lichte irritaties op soms.
Totaal 6300km gereden met de auto, niet bijzonder veel maar genoeg om een goede indruk van een E34 te hebben gehad. Totaal is er voor € 1.285 aan brandstof in gegaan en het gemiddelde verbruik is 1 op 7,85
Afgevinkt op de lijst, op naar de volgende Beemer!
-
Mooi man. Weer een hoofdstuk gehad!
E46 M3?
E46 M3?
- Jurriuit
Wut wot?
Was deze te koop? Heb ik helemaal gemist, had een mooie opvolger voor de e28 geweest.....
Was deze te koop? Heb ik helemaal gemist, had een mooie opvolger voor de e28 geweest.....
- Knot
Goed opletten bovenin de balk he.. voor 2300 had ie van jou kunnen zijn.
De E46 touring staat er overigens al hoor... alleen nu eerst lekker eten en dan morgen eens helemaal netjes schoonmaken en een topic starten.
De E46 touring staat er overigens al hoor... alleen nu eerst lekker eten en dan morgen eens helemaal netjes schoonmaken en een topic starten.
- ///Martin
Proficiat met de Touring, mooie deal lijkt mij.
- Adje ///M3
...nu de E36 nog 

-
- Auto: M3P, 130i
Proficiat! Heb je die van Joost gekocht?Knot schreef:Goed opletten bovenin de balk he.. voor 2300 had ie van jou kunnen zijn.