Zo hoort een 335i standaard te zijn: Met LSD graag...
- Joop
- Berichten: 9056
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zo hoort een 335i standaard te zijn: Met LSD graag...
Sperdifferentieel (van Hartge) zo eigenlijk een standaard optie onder de 335i/335d moeten zijn, even the 'Fun-button' ingedrukt houden en gaan:
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... e=1&Mode=B
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... e=1&Mode=B
- MartijnGizmo
- Berichten: 12986
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Joop
- Berichten: 9056
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Heb even op de site van Birds gekeken, maar het diff dat voor de 335i geschikt is, is enkel ook voor de 330d geschikt. Wellicht nog geen sperdiff voor de 335d.
meer info op:
http://www.birds.uk.com
info diverse typen lsd's:
http://www.birds.uk.com/1-PDFs/E9233928336.pdf
Weet iemand van welk type de huidige M-sperdiff's zijn? Als de M-spefdiff's koppelingen vreten, zullen ze deze diff's inmiddels toch wel aangepast hebben lijkt mij.
meer info op:
http://www.birds.uk.com
info diverse typen lsd's:
http://www.birds.uk.com/1-PDFs/E9233928336.pdf
Weet iemand van welk type de huidige M-sperdiff's zijn? Als de M-spefdiff's koppelingen vreten, zullen ze deze diff's inmiddels toch wel aangepast hebben lijkt mij.
-
- Berichten: 22223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
http://www.birds.uk.com/1-PDFs/E3409E34102.pdf
dit wil ook wel denk ik!
dit wil ook wel denk ik!
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Het quaife diff is volgens mij een torsensper. Dat werkt met overstaande wormwielen die de kracht verdelen.
Het is belangrijk om te zorgen dat die goed en spelingsvrij lopen zodat je je diff niet aan gort draait. De quaife´s zijn wel goed maar bij andere typen diffs heb je daar (mechanisch gezien) minder omkijken naar omdat die minder draaiende onderdelen hebben.
Kort gezegd, meer draaiende onderdelen = meer service benodigd. Ook klopt je afstelling (sperpercentages?) niet meer als de onderdelen in je diff niet meer goed lopen.
Het is belangrijk om te zorgen dat die goed en spelingsvrij lopen zodat je je diff niet aan gort draait. De quaife´s zijn wel goed maar bij andere typen diffs heb je daar (mechanisch gezien) minder omkijken naar omdat die minder draaiende onderdelen hebben.
Kort gezegd, meer draaiende onderdelen = meer service benodigd. Ook klopt je afstelling (sperpercentages?) niet meer als de onderdelen in je diff niet meer goed lopen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is idd wat ik bedoel, ik ruik op lichtjaren dat Robin de E90 M3 in de pijplijn heeft zitten, niet meer moeilijk doen lijkt meRico v Velzen schreef:Inderdaad Romo, volledig mee eens, die e90 M3 komt er toch, dan ga je nu toch geen paar duizend in een sper stoppen ?romo schreef:Ruil toch in dat ding op een M3, heb je het dif erbij

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 29 gasten