Zo hoort een 335i standaard te zijn: Met LSD graag...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Zo hoort een 335i standaard te zijn: Met LSD graag...

Bericht door Joop » 21 mar 2007, 22:49

Sperdifferentieel (van Hartge) zo eigenlijk een standaard optie onder de 335i/335d moeten zijn, even the 'Fun-button' ingedrukt houden en gaan:

http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... e=1&Mode=B

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 mar 2007, 22:56

Wel lekker, kan je wat meer dan de standaard driftjes op nat met het open diff (niet dat het daarmee helemaal niet gaat maar makkelijker kan het niet worden).

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 mar 2007, 23:31

Robin kopen!

Robin
Berichten: 54897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 mar 2007, 23:35

top! 900,- gbp. (1250,- euro?)da's niet duur.even wachten op het m diff of dat erin past.

Heb al een e-mailtje naar Henny van Doorn/Hartge NL gestuurd....

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 21 mar 2007, 23:57

Geweldig, dit maakt de auto helemaal af lijkt me!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12986
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 21 mar 2007, 23:57

Nice! Nu wil ik een 335d dwars zien. :P

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 22 mar 2007, 00:08

Heb even op de site van Birds gekeken, maar het diff dat voor de 335i geschikt is, is enkel ook voor de 330d geschikt. Wellicht nog geen sperdiff voor de 335d.

meer info op:
http://www.birds.uk.com

info diverse typen lsd's:
http://www.birds.uk.com/1-PDFs/E9233928336.pdf

Weet iemand van welk type de huidige M-sperdiff's zijn? Als de M-spefdiff's koppelingen vreten, zullen ze deze diff's inmiddels toch wel aangepast hebben lijkt mij.

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 22 mar 2007, 00:23


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 22 mar 2007, 00:26

Met zo'n auto kun je de gemiddelde M3 rijder behoorlijk zenuwwachtig krijgen. 8)

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 mar 2007, 01:22

ziet er goed uit zo n quaife diff.

is goedkoper dan drexler.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 22 mar 2007, 09:12

Quaife spert ook niet met remmen, een drexler wel. Afstelling is bij een Quaife weer wat lastiger, dat moet bij een drexler geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 22 mar 2007, 09:34

Wat bedoel je met die afstelling van zo'n Quaife diff Tomaz?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 22 mar 2007, 10:01

Het quaife diff is volgens mij een torsensper. Dat werkt met overstaande wormwielen die de kracht verdelen.

Het is belangrijk om te zorgen dat die goed en spelingsvrij lopen zodat je je diff niet aan gort draait. De quaife´s zijn wel goed maar bij andere typen diffs heb je daar (mechanisch gezien) minder omkijken naar omdat die minder draaiende onderdelen hebben.

Kort gezegd, meer draaiende onderdelen = meer service benodigd. Ook klopt je afstelling (sperpercentages?) niet meer als de onderdelen in je diff niet meer goed lopen.

Robin
Berichten: 54897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 07 apr 2007, 16:37

Ik heb contact met Henny v Doorn van Hartge NL, ik hoor na de Paasdagen over hoe en wat dat Hartge diff kost etc.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 apr 2007, 17:38

Ruil toch in dat ding op een M3, heb je het dif erbij :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 07 apr 2007, 19:31

trouwens, die sper is leuk, maar ook Hartge tuned dus het blok. Rico, wij hadden het er in een andere post over, waarom de tuners er nog niet zijn.

Nou het komt nu langzaam :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 apr 2007, 21:02

romo schreef:Ruil toch in dat ding op een M3, heb je het dif erbij :wink:
Inderdaad Romo, volledig mee eens, die e90 M3 komt er toch, dan ga je nu toch geen paar duizend in een sper stoppen ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2007, 21:47

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:Ruil toch in dat ding op een M3, heb je het dif erbij :wink:
Inderdaad Romo, volledig mee eens, die e90 M3 komt er toch, dan ga je nu toch geen paar duizend in een sper stoppen ?
Dat is idd wat ik bedoel, ik ruik op lichtjaren dat Robin de E90 M3 in de pijplijn heeft zitten, niet meer moeilijk doen lijkt me :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Will F., zegmaarboris en 17 gasten