Betrap me zelf er ook nog wel regelmatig op dat die 30 te hard zo overschreden is. Maar is wel het verstandigst. Wil je harder, dan maar even de grens met de oosterburen over.Arthur schreef:Dat kun je ook ongeveer 2x doen en dan kun je mee met TristanJelmer850i schreef:klootzakken...
De reden dat ik meestal onder de 50km/h te hard blijf op onbekend terrein..![]()
Daarom probeer ik onder de 30 te hard te blijven.
Maar ja, er ontglipt je wel eens iets...![]()
Kloten voor je, Tristan.
Ben benieuwd of het beroep gaat lukken.
Rijbewijs ingevorderd
- Joop
- Corvette
He Tristan,
het is wel kut zeg :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: , MAARRRRRRRRRRRRRR normaal gesproken krijg je je rijbewijs binnen 5 werkdagen weer terug :!: :!: :!: :!: :!:
Als je inderdaad bent genoteerd voor die 155 km dan mogen ze inderdaad je rijbewijs innemen maar het komt pas voor de rechter als je meer dan 69 km te hard hebt gereden.
Corvette
Stuur me een PB of bel me voor meer info.
Sterkte met die 5 dagen.
Ik heb dat grappie al 3 keer eerder meegemaakt.
het is wel kut zeg :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: , MAARRRRRRRRRRRRRR normaal gesproken krijg je je rijbewijs binnen 5 werkdagen weer terug :!: :!: :!: :!: :!:
Als je inderdaad bent genoteerd voor die 155 km dan mogen ze inderdaad je rijbewijs innemen maar het komt pas voor de rechter als je meer dan 69 km te hard hebt gereden.
Corvette
Stuur me een PB of bel me voor meer info.
Sterkte met die 5 dagen.
Ik heb dat grappie al 3 keer eerder meegemaakt.
- Jelmer850i
Yups.. maar je kan altijd nog langzamer gaan na een (zware) overtredingArthur schreef:Dat kun je ook ongeveer 2x doen en dan kun je mee met TristanJelmer850i schreef:klootzakken...
De reden dat ik meestal onder de 50km/h te hard blijf op onbekend terrein..![]()
Daarom probeer ik onder de 30 te hard te blijven.
Maar ja, er ontglipt je wel eens iets...![]()
Kloten voor je, Tristan.
Ben benieuwd of het beroep gaat lukken.

- Kasteel
Niet ondertekenen is btw een goede zet. Ook zullen ze je komende week bellen, het is beter dat je daar ook jezelf ook niet laat verleiden tot bepaalde uitspraken; dit telefoongesprek is extreem uitlokkend nml (uit ervaring). Ik denk niet dat je makkelijk onder de aantekening op je rbw uitkomt, het staat wel redelijk vast dat je een overschrijding van boven de 40 hebt gemaakt.
Troost is wel dat je dit 2 keer gezeikloos kan doen tot 69/79 te hard voordat papiertje echt voor lange tijd weg is.
Troost is wel dat je dit 2 keer gezeikloos kan doen tot 69/79 te hard voordat papiertje echt voor lange tijd weg is.
- Knot
Vervelende is dat als hun zeggen dat zwart wit is dan moet je dat maar aannemen en geloven.
Had ook eens zo'n actie dat een b&w nog om moest keren en vervolgens met dik 100km/u op mij in ging lopen terwijl ik alleen vol naar 80 ging en daar niet overheen gegaan ben. Omdat ik zo stil was en de hele preek netjes aanhoorde schreven de heren niets uit maar zodra ik ook maar wat gezegd had dan was ik een paar euro lichter.
Succes.
Had ook eens zo'n actie dat een b&w nog om moest keren en vervolgens met dik 100km/u op mij in ging lopen terwijl ik alleen vol naar 80 ging en daar niet overheen gegaan ben. Omdat ik zo stil was en de hele preek netjes aanhoorde schreven de heren niets uit maar zodra ik ook maar wat gezegd had dan was ik een paar euro lichter.
Succes.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Peter Tunissen
-
-
Onlinefrank de jonge
- Daniel
Dat maakt niets uit, je komt dan weer op de bekende regel: constatering (of leugen
) + ambtseed = feit uit. Tenzij jij kunt aantonen echt onmogelijk zo hard gereden te hebben (140 halen op een stuk van 200 meter tussen twee verkeerslichten, of 230 in een Ford Transit bijv.) wordt de verklaring van de agent voor waar aangenomen. Meetapparatuur is niet noodzakelijk, een agent mag een meting doen op zijn eigen teller, de correctiefactor is dan alleen veel groter.
Een collega van mij heeft ook zo'n geintje, die werd aangehouden voor 160 (146 na correctie) waar je 100 mocht. Naar eigen zeggen reed hij niet harder dan 110 (en hem kennende geloof ik dat) maar toon dat maar eens aan. Nu zijn er in zijn geval nogal wat inconsistenties in het PV en is de afstand waarover e.e.a. gemeten zou zijn te kort om uberhaupt bij dergelijke snelheden een goede meting te kunnen doen, maar anders was het gewoon pech gehad.

Een collega van mij heeft ook zo'n geintje, die werd aangehouden voor 160 (146 na correctie) waar je 100 mocht. Naar eigen zeggen reed hij niet harder dan 110 (en hem kennende geloof ik dat) maar toon dat maar eens aan. Nu zijn er in zijn geval nogal wat inconsistenties in het PV en is de afstand waarover e.e.a. gemeten zou zijn te kort om uberhaupt bij dergelijke snelheden een goede meting te kunnen doen, maar anders was het gewoon pech gehad.
- Maik
-
Wat nou aanvechten??
Zwaar klote voor je...maar neem lekker je eigen verantwoordelijkheid zou ik zeggen!
170 waar je 100 mag is gewoon te hard en daar moet je dan ook als een grote vent de consequenties van dragen..... Als jij als een jekko optrekt bij het stoplicht, vervolgens 70 km/h te hard gaat rijden ook al si het even ben je niet verstandig bezig.
Aanvechten heeft geen enkele zin, bespaar je de moeite! Agenten kunnen met hun geijkte tellers op ambtseed jou gewoon bekeuren. Ze gaan dan meetal 20 km onder de top zitten als correctie en dat is echt voor de rechter genoeg. Niet tekenen maakt ook geen indruk. Ik heb een keer een bekeuring gehad voor 30 te hard op de snelweg terwijl ik tegen de 180 reed. Ook bezwaar gemaakt over gemiddelde meting, afstand / tijd etc. kansloos!
Kortom: duimen dat je snel je rijbewijs terug hebt en je spaarvarken omkeren..wordt ongeveer 4 a 5 honderd euro!
170 waar je 100 mag is gewoon te hard en daar moet je dan ook als een grote vent de consequenties van dragen..... Als jij als een jekko optrekt bij het stoplicht, vervolgens 70 km/h te hard gaat rijden ook al si het even ben je niet verstandig bezig.
Aanvechten heeft geen enkele zin, bespaar je de moeite! Agenten kunnen met hun geijkte tellers op ambtseed jou gewoon bekeuren. Ze gaan dan meetal 20 km onder de top zitten als correctie en dat is echt voor de rechter genoeg. Niet tekenen maakt ook geen indruk. Ik heb een keer een bekeuring gehad voor 30 te hard op de snelweg terwijl ik tegen de 180 reed. Ook bezwaar gemaakt over gemiddelde meting, afstand / tijd etc. kansloos!
Kortom: duimen dat je snel je rijbewijs terug hebt en je spaarvarken omkeren..wordt ongeveer 4 a 5 honderd euro!
- Knot
Re: Wat nou aanvechten??
Of gewoon echt een goede advo meenemen, dat werkt namelijk wel, genoeg makke schapen die alles accepteren en smeken om een mindere straf.///M3 schreef:Zwaar klote voor je...maar neem lekker je eigen verantwoordelijkheid zou ik zeggen!
- Tristan
- Peter Tunissen
- Erik
- Auto: BMW ///M
Hee pik das mooi klote zeg
Ik had vanmorgen net aan mazzel (zie andere topic) en heb mn lesje wel geleerd
Ik doe het alleen nog maar in de bochten, dat knallen :twisted:
Je weet dat ik mooie fietsen heb he, nou ik moet er even vanaf om die boete te betalen want de mijne gaat ca 500 euro (wtf) kosten hoor ik van de experts...................
E
Ik had vanmorgen net aan mazzel (zie andere topic) en heb mn lesje wel geleerd
Ik doe het alleen nog maar in de bochten, dat knallen :twisted:
Je weet dat ik mooie fietsen heb he, nou ik moet er even vanaf om die boete te betalen want de mijne gaat ca 500 euro (wtf) kosten hoor ik van de experts...................

E