Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
-
OnlineHielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
9,43 met die weinige pk's is gewoon een ontzettend goede tijd. Had ik eigenlijk ook niet voor mogelijk gehouden.
140 naar Kesselchen, daarmee is de Twingo waarschijnlijk toch wel een aardig stukje sneller dan de Punto.
Ik hoop het binnenkort ook eens te kunnen proberen.
140 naar Kesselchen, daarmee is de Twingo waarschijnlijk toch wel een aardig stukje sneller dan de Punto.
Ik hoop het binnenkort ook eens te kunnen proberen.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Met een licht getunede Twingo RS (139 pk / 178 Nm 1050kg) op Toyo R1R 195/55/15 is in 2011 een BtG 8.56 gereden door een engelsman.(Yotah1)
Kom je wel in de verleiding om enkele aanpassingen zoals chiptuning 110 pk, Bilstein B14 onderstel en Toyo 185/60/14 te investeren..............maar er staat ook nog een Ringmazda te wachten.
@Hielke: als je die kant opgaat laat maar even weten, ik wil op een baan zonder Baustellen een poging wagen om de gemiddelde snelheid boven de 120 kmu te krijgen (BtG9.33).
Kom je wel in de verleiding om enkele aanpassingen zoals chiptuning 110 pk, Bilstein B14 onderstel en Toyo 185/60/14 te investeren..............maar er staat ook nog een Ringmazda te wachten.
@Hielke: als je die kant opgaat laat maar even weten, ik wil op een baan zonder Baustellen een poging wagen om de gemiddelde snelheid boven de 120 kmu te krijgen (BtG9.33).
Laatst gewijzigd door MX5T op 21 mar 2012, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
knappe tijden voor het kleine spul 

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Vanochtend ben ik met een gechipte A2 1.2tdi naar mijn werk gereden. Je kon doorrijden en met 170 km/h was die aardig zuinig. Je lijkt het niet boven de 7.2 L/100km te kunnen krijgen. 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Als ik een keer met de C3 in de buurt van de Ring ben zal ik ook een poging doen.
Alleen heb ik geen idee waarom ik met die auto daar in de buurt zou moeten zijn. Voor afstanden langer dan 150 km pakken we eigenlijk altijd de Jeep. Zit gewoon beter.
Alleen heb ik geen idee waarom ik met die auto daar in de buurt zou moeten zijn. Voor afstanden langer dan 150 km pakken we eigenlijk altijd de Jeep. Zit gewoon beter.
- Rivanov
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Citroën DS3 e-HDI.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
@Dennis
Het was het verbruik als je optrekt. Over de hele rit haal ik niet.
Het was het verbruik als je optrekt. Over de hele rit haal ik niet.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Geef je de specificatie van jouw eco-blaster door ?Dennis Cavallino schreef:Als ik een keer met de C3 in de buurt van de Ring ben zal ik ook een poging doen
Vermoedelijk 70 pk met rijklaar gewicht van ca 1070 en een totale kostprijs (incl afleverkosten ed) van ca 16k.
Zal een uitdaging worden om onder de BtG10 te komen, wel wat anders dan je BtG8.25 met de E30 / 325i.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Specs van m'n C3:Ringmazda schreef:Geef je de specificatie van jouw eco-blaster door ?Dennis Cavallino schreef:Als ik een keer met de C3 in de buurt van de Ring ben zal ik ook een poging doen
Vermoedelijk 70 pk met rijklaar gewicht van ca 1070 en een totale kostprijs (incl afleverkosten ed) van ca 16k.
Zal een uitdaging worden om onder de BtG10 te komen, wel wat anders dan je BtG8.25 met de E30 / 325i.
68 kW (92 pk) @ 4000 tpm
230 Nm @ 1750 tpm
1060 kg
topsnelheid: 182 km/u
0-100: 11,3 sec
staande start 1000 meter: 33 sec (staat allemaal op Citroen site: lekker eco!)
Relatief lange bak-verhoudingen, dus je kunt lang in een versnelling blijven hangen. Koppel is relatief genoeg, dus de motor pakt altijd wel aardig op na doorschakelen. Motor pakt daarbij gretig op bij normaal gebruik, maar is niet razendsnel als je hem op z'n staart trapt qua gevoel. Welke 'normale' Diesel is dat wel?
Catalogusprijs: 18500 euro (maar dat hebben wij er niet voor betaald, jouw 16k klopt beter ex inruil)
De C3 staat nu op winterbandjes, maar voor een snelle ronde denk ik dat die niet eens zo in 't nadeel zijn tov de harde compound eco-meuk-bandjes.
Eerlijk gezegd denk ik dat de 10 minuten wel gaat lukken, maar de vraag is hoeveel seconden ik daar af zou kunnen snoepen. Niet veel. Hij is in ieder geval sneller dan mijn Jeep op de Ring, dunkt mij. Aan de andere kant rij ik gewoon niet graag op de limiet met een FWD. Ik ben een betere rijder achter 't stuur van een rwd, daar durf ik meer mee. Met een FWD rijd ik altijd onder de limiet, terwijl ik met een rwd er altijd tegenaan, op, of overheen rijd. Ik vertrouw fwd's niet in alle 3 die gevallen.
Vanmorgen was ik toevallig met de C3 op pad. Ik werd er hopeloos uitgetrokken door een Prius III bij een verkeerslicht. Ik deed wél een beetje mijn best, maar rustig schakelen nekt je tegen zo'n lineair accelererende eco-strepentrekker.

- Knot
- Berichten: 40245
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Wat is eigenlijk de toptijd BtG met een Aygo/C1/107?
Remmetjes zullen het wel zwaar krijgen, moet je soms wat eerder beginnen met remmen uit voorzorg en je zit niet echt vast in je stoel maar ik wil het ook wel een keer proberen hoor
Remmetjes zullen het wel zwaar krijgen, moet je soms wat eerder beginnen met remmen uit voorzorg en je zit niet echt vast in je stoel maar ik wil het ook wel een keer proberen hoor

- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
De prestatiecijfers komen aardig overeen met die van een Twingo dieseltje. De 100 kg extra worden ruimschoots gecompenseerd door het extra vermogen dus een vergelijkbare tijd als met de Twingo moet erin zitten = BtG<9.45Dennis Cavallino schreef: Specs van m'n C3:
68 kW (92 pk) @ 4000 tpm
230 Nm @ 1750 tpm
1060 kg
topsnelheid: 182 km/u
0-100: 11,3 sec
staande start 1000 meter: 33 sec (staat allemaal op Citroen site: lekker eco!)
Eerlijk gezegd denk ik dat de 10 minuten wel gaat lukken, maar de vraag is hoeveel seconden ik daar af zou kunnen snoepen. Niet veel.
Een Toyota Aygo 1.0vvti met 68 pk op 780 kg top 157kmu 0-100=14,2 sek hoeft niet bang te zijn voor zijn remmen.........je hoeft bijna nergens te remmen

De Gewicht/PK verhouding is vergelijkbaar met de C3 (11,5 kg/pk) maar dat helpt alleen maar zolang de luchtweerstand geen rol van betekenis speelt. Boven de 70 kmu begint de luchtweerstand groter te worden dan de rolweerstand en gaan de extra pk's een grotere rol spelen dan het lagere gewicht, vandaar dat voor de 0-100 3 sekonden langer nodig zijn.(heeft ook te maken met de vermogensopbouw door het toerengebied heen vanwege het hogere koppel bij lagere toeren van de diesel)
Een BtG 10.15-10.25 zou een redelijke indicatie kunnen zijn. Verras ons.............
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Misschien toch maar eens proberen Ton. Het grootste voordeel van m'n C3 is de voorruit die doorloopt tot boven mijn hoofd..
Extra mooi uitzicht.
Extra mooi uitzicht.

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Dennis...als we gaan patsen doe ik mee!!!Dennis Cavallino schreef:Misschien toch maar eens proberen Ton. Het grootste voordeel van m'n C3 is de voorruit die doorloopt tot boven mijn hoofd..
Extra mooi uitzicht.
1580 cc
66 kW (90 pk) 6400 tpm
max. koppel 128 Nm 3000 tpm
topsnelheid: 170
0-100: 14.7sec
gewicht: 992
Ik rij trouwens gemiddeld 1op14 drmee...best goede score lijkt me zo!
Ben benieuwd of die de Ring zou overleven

- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Gister is mijn Fiesta Econetic 1.6tdci Titanium besteld, Ink blue met Sony X-pack. Wordt over iets van 12 weken geleverd. Achja, als het dan toch eco moet zijn 

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
@dennis; heb als voorloopauto ook een C3 1.6 hdi. Loopt inderdaad echt niet verkeerd.
- JP
- Berichten: 34370
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Afgelopen week nog een zwarte Nissan Pixo besteld voor de misses......

....en dan met witte racestrepen eroverheen van voor tot achter....Gaat 'ie nog harder van !!
Zou 1:22 moeten halen, maar de misses kennende ben ik al blij met 1:14......
We gaan het wel zien.

....en dan met witte racestrepen eroverheen van voor tot achter....Gaat 'ie nog harder van !!
Zou 1:22 moeten halen, maar de misses kennende ben ik al blij met 1:14......

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Over 2 weken ga ik van 2.0 4 cil 16v benzine (150 pk) naar 1.2 3 cil 12v diesel (75 pk). De Ibiza mag dan mij gaan vervoeren met kilometers vreten
.
Lang leve de hoge benzineprijzen..

Lang leve de hoge benzineprijzen..
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Vorige week een aantal dagen A6 hybrid gereden.
Viel eerlijk gezegd helemaal niet tegen, start/stop werkt in ieder geval een stuk prettiger met een benzine motor, dan bij de 530d Xdrive en A8L tdi. Natuurlijk ook het voordeel dat je al aan het rijden bent wanneer het motorbok aanslaat.
Bij rustig rijden werkt de techniek heel erg netjes, je voelt het wel wanneer de motor erbij schakelt, maar dat merk je eigenlijk alleen als bestuurder door de pedalen en het stuur heen, voor de passagier gaat dit redelijk geruisloos.
In het middengebied vind ik de A6 hybrid ronduit nerveus rijden. Alsof de techniek ook een beetje twijfelt waar ze het vermogen vandaan gaat halen? Ook wordt de 4 cilinder dan wat rumoerig.
Bij stevig trappen is van die twijfel in ieder geval weinig meer over. Was echt onder de indruk van zijn snelheidspotentieel. Iets van 245pk en 450Nm's heb je tot je beschikking, en die zijn zeker aanwezig.
Verder zijn er een aantal accessoires voor een A6 op de hybrid niet verkrijgbaar, zoals bv luchtvering. Een A6 zonder luchtvering vind ik een verschrikking om te rijden, zo ook deze.
Dwarsrichels en klinkerstraatjes worden knoerthard doorgegeven, was bij het vorige model al zo, is bij het huidige model dus nog steeds zo. Verder is de inhoud van de kofferbak flink onder de maat door z'n accu's. Een hardschalen reiskoffer past er gewoon niet in. (Een A8L is overigens niet veel beter)
Oh ja, m'n boordcomputer liet een gemiddeld verbruik van 7,4 liter/100 km zien. Netjes, maar een 3.0 tdi doet dat ook.
Viel eerlijk gezegd helemaal niet tegen, start/stop werkt in ieder geval een stuk prettiger met een benzine motor, dan bij de 530d Xdrive en A8L tdi. Natuurlijk ook het voordeel dat je al aan het rijden bent wanneer het motorbok aanslaat.
Bij rustig rijden werkt de techniek heel erg netjes, je voelt het wel wanneer de motor erbij schakelt, maar dat merk je eigenlijk alleen als bestuurder door de pedalen en het stuur heen, voor de passagier gaat dit redelijk geruisloos.
In het middengebied vind ik de A6 hybrid ronduit nerveus rijden. Alsof de techniek ook een beetje twijfelt waar ze het vermogen vandaan gaat halen? Ook wordt de 4 cilinder dan wat rumoerig.
Bij stevig trappen is van die twijfel in ieder geval weinig meer over. Was echt onder de indruk van zijn snelheidspotentieel. Iets van 245pk en 450Nm's heb je tot je beschikking, en die zijn zeker aanwezig.
Verder zijn er een aantal accessoires voor een A6 op de hybrid niet verkrijgbaar, zoals bv luchtvering. Een A6 zonder luchtvering vind ik een verschrikking om te rijden, zo ook deze.
Dwarsrichels en klinkerstraatjes worden knoerthard doorgegeven, was bij het vorige model al zo, is bij het huidige model dus nog steeds zo. Verder is de inhoud van de kofferbak flink onder de maat door z'n accu's. Een hardschalen reiskoffer past er gewoon niet in. (Een A8L is overigens niet veel beter)
Oh ja, m'n boordcomputer liet een gemiddeld verbruik van 7,4 liter/100 km zien. Netjes, maar een 3.0 tdi doet dat ook.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Van de franse ecoblaster op een rondrit door Frankrijk van ca 4150 km (geen tolweg) het totale verbruik bijgehouden. Resultaat 1 : 25,1.(3,99ltr / 100km). Verbruik door het jaar heen ligt in de lente/ zomer/herfst op ca 1 : 24, in de winter ca 1 : 22 vanwege de winterbanden en de langere opwarmtijd.Ringmazda schreef:422 km heen en terug in 4h20 + 63 km op de Ring = 485 km Verbruik 24 liter = 1 : 20
BtG-tijd van 9.43,66
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ik denk dat de ecoblaster van mijn vriendin ook een goede kanshebber zou zijn voor een leuke ring-tijd. Het betreft een Fiat 500 Twinair met de optionele 16 inch velgen. Daar liggen Bridgestone RE50A banden onder die voor een bizarre portie grip zorgen.
Helaas is mijn baankennis en auto beheersing niet van een dergelijk hoog niveau dat ik een gooi kan doen naar een sub 10 minuten tijd.
Helaas is mijn baankennis en auto beheersing niet van een dergelijk hoog niveau dat ik een gooi kan doen naar een sub 10 minuten tijd.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ik heb sinds een week een Prius (had geen keus, is een pool-auto totdat ik een 'eigen' eco-blaster geleverd krijg)...
Ik vrees dat ik mijn motto "DF kun je hebben in iedere auto" aan moet passen
Ik heb nog nooit zo'n afstandelijke rijbeleving gehad, zeg. Je bedient het apparaat maar een auto besturen is het niet. En met een CVT ga ik zeker nooit vrienden worden
Ik vrees dat ik mijn motto "DF kun je hebben in iedere auto" aan moet passen

Ik heb nog nooit zo'n afstandelijke rijbeleving gehad, zeg. Je bedient het apparaat maar een auto besturen is het niet. En met een CVT ga ik zeker nooit vrienden worden

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
ECO >> Porsche Boxster Spyder: 1 op 13.2 gemiddeld naar Zuid Frankrijk (2 dgn, rijden 1200 km).
Dat was zuiniger(!) dan een nieuwe Mazda 2 (in ECO modus), die haalde 1 op 12.8. Waardes volgens de boardcomputertjes allemaal dan. Snelweg: schommelend tussen 120 - 130 kmh.
Dat was zuiniger(!) dan een nieuwe Mazda 2 (in ECO modus), die haalde 1 op 12.8. Waardes volgens de boardcomputertjes allemaal dan. Snelweg: schommelend tussen 120 - 130 kmh.
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ik ga op vakantie en neem mee;
Een steen voor onder mijn gaspedaal!
Een steen voor onder mijn gaspedaal!

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Alleen de rit er naartoe Erik
. Snelwegplanken is dodelijk saai in iedere auto, bovendien - in het bijzonder - slecht voor je gehoor in een Boxster Spyder
. In de Zuidfranse heuvels - waar de Spyder even werd uitgelaten - tussen Cannes en St. Tropez kom je aan wat andere waardes
..



- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?
Ik ga binnenkort nog even naar de Eifel..
Heb alleen geen leuke auto om daar te gassen ( en geen mogelijkheid ook met fam aan boord )..
Heb alleen geen leuke auto om daar te gassen ( en geen mogelijkheid ook met fam aan boord )..