Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
markk

Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Bericht door markk » 03 apr 2012, 08:15

Import auto / geen boekjes zijn natuurlijk geen "mankementen". In zo'n geval druk het vaak de prijs maar hoeft het geen slecht exemplaar te zijn, je loopt alleen wat meer risico.

Een SMG storing uiteraard wel gewoon een mankement ;-)

Mark.

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 08:40

bm-dub schreef:voor dat geld zal er wel het eea mankeren lijkt me....geen onderhoudsboekjes ofso. stond bij hun niet zolang geleden ook een E46 M3 cabrio, zelfde kleur, met SMG storing op het dashboard en zonder onderhoudsboekjes....voor 17k. momenteel staat er ook een M3 cabrio, 111k gelopen, voor 23.900. die prijzen zijn wat realistischer imo.

Tja ga zelf kijken ipv veronderstellingen en aannames de wereld in te helpen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2012, 08:49

Toch vind ik het wel raar dat een merkdealer aan zoiets begint. Ik weet niets van deze M3. Wel of geen boekjes en wel of geen import. Maar als je als BMW dealer een M3 van 2002 met 63kkm aanbiedt zonder garantie voor 17K, dan vind ik dat op zijn minst apart. Scherp of niet. Geef dan de koper een keuze; met of zonder garantie. Risico loop ik wel bij een handelaar op de hoek, maar niet bij een dealer. (my 2 cents ofzo :) ) Nu krijg je dus dit soort verhalen als hierboven, moet je niet willen als merkdealer.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 03 apr 2012, 09:14

Ze differentiëren hun aanbod op prijs. Eentje zonder garantie kost x, eentje met garantie kost x + beetje extra. Aan jou de keus. Op deze manier krijg je klanten over de vloer die - mits tevreden - de volgende keer terug komen, misschien voor onderhoud, of voor een andere auto, al dan niet met garantie. Niks mis mee. Behalve dan al het geneuzel dat het op internet aantrekt ;-)

Erik dB

Bericht door Erik dB » 03 apr 2012, 10:10

FreudeamFahren schreef:Ze differentiëren hun aanbod op prijs. Eentje zonder garantie kost x, eentje met garantie kost x + beetje extra. Aan jou de keus. Op deze manier krijg je klanten over de vloer die - mits tevreden - de volgende keer terug komen, misschien voor onderhoud, of voor een andere auto, al dan niet met garantie. Niks mis mee. Behalve dan al het geneuzel dat het op internet aantrekt ;-)
Dat is hun redenatie idd. Ik was er "toevallig" vorige week :df: , en vroeg naar hun idee achter hun prijsstelling(en). Aan de ene kant van de oprit staan de premium selection auto's, inclusief garantie, en een "dealer" stempel erop dat de auto goed is. Voor de overige, oudere, auto's die geen premium selection hebben moeten/willen ze concurreren met de handelaar om de hoek, en daar is het garantiepakket en de prijs dan ook naar. Zit wel wat in, en als je garantie op de bak/motor wil kan dat best. "Geen premium selectie" betekent overigens niet dat het gare rammelbakken zijn :-)

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 10:33

Dit soort auto's komt gewoon op hun pad. Het is niet primair hun handel, maar een knappe e46 M3 met een lage kilometerstand is altijd wel voor een scherpe prijs te verkopen. En verder, het is en blijft een auto van 10 jaar oud. Persoonlijk zou ik hem wel durven te kopen.

ErikS

Bericht door ErikS » 03 apr 2012, 10:45

Tuurlijk!
ik geef ze groot gelijk wat dat betreft...... Ik doelde met die mankementen op die SMG storing @ die cabrio.
Er staat nog letterlijk zoiets als; ik weet niet hoe dat met dit exemplaar zit?!

Ik vind het een koopje alstie goed is!
Bovag garantie bijkopen; klaar. :strong:

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 11:01

Zo'n brandend SMG storingslampje is op allerlei verschillende maniere uit te leggen:

1) Software update nodig
2) Kleine technische storing
3) Drukpomp vernieuwen
4) Bak technisch compleet naar zijn kloten

Maar.. bekijk het van de andere kant.. een brandend SMG storingslampje zegt wel "eerlijk" oke er kan wat aan mankeren.. "koper je hebt de keuze... zo meenemen megascherp... of we passen/repareren de hele bende voor een passende (in de onderhandeling met inruil oude auto meegenomen) prijs. Ze kunnen het ook op voorhand repareren maar voor hetzelfde geld is er morgen een handelaar in het land die hem scherp wil overnemen (ja er worden veel auto's geruild/geswitched tussen autobredrijven) dan hebben ze een dure reparatie voor een andere handelaar gedaan.

Ik ken de Beier als een solide bedrijf, heb altijd mijn auto's daar in onderhoud, (maar ik koop ze net zo makkelijk elders zoals de Z4 en 325i) maar ik heb ze in 10 jaar tijd nog niet kunnen betrappen op het bedonderen van mij als klant. En ja ik weet dat anderen wel weer andere ervaringen hebben. Maar even concentreren op deze M3.. ALS je in de markt er voor bent.. en je hebt een budget van pak em beet 16 tot 20K dan kun je beter gisteren op de stoep staan dan vandaag, want hij is zo weg mark my words.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2012, 11:02

ze geven over het algemeen niet graag garantie op de oudere M modellen...
immers als er wat stuk gaat en de kans is vrij groot daarop, hoe bv dat soort auto's gebruikt worden en met die techniek aan boord kost het al snel veel geld.

Ik zou best zo'n auto durven kopen, immers is de prijs goed en bij je testritje voelt het bv goed aan? dan calculeer je er gewoon een pech gevalletje bij in, immers je hebt wat speling als je er voor een leuke prijs bent aan gekomen.

het blijft techniek, en ach als het stuk gaat dan................ :mrgreen: :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2012, 11:09

Maar zo staat het niet in de ad. Dat je garantie kunt bijkopen oid. Snap de redenatie best maar ik vind het raar dat een dealer daar, eventueel, z'n handen aan wil branden. Want degene die zonder garantie koopt en blijkt dat het 1 grote ergernis wordt zal toch zeggen; "Ja maar hij is toch BMW dealer. Dan moeten die auto's toch ook goed zijn". En het halve internet valt over die dealer heen. Dan zou hij z'n ad's iets anders op kunnen stellen?
Ik zie nu een M3 van 11 jaar oud met 63kkm voor 17K. Is allemaal bijna te mooi om waar te zijn. En als je die dan koopt (zoals de ad suggereert) zonder garantie. Dan denk ik; "dat is dus wss echt zo". En krijg argwaan. Voor degene die dat niet heeft... Top, misschien idd koopje van het jaar. Pareltje :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2012, 11:11

Dan moet 'ie hem doorstoten naar de handel... Wilde ik mij als dealer dan niet aan branden. Men heeft toch verwachtingen als je bij een dealer koopt.
GTRene schreef:ze geven over het algemeen niet graag garantie op de oudere M modellen...
immers als er wat stuk gaat en de kans is vrij groot daarop, hoe bv dat soort auto's gebruikt worden en met die techniek aan boord kost het al snel veel geld.

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 11:34

Arthur, ik denk dat de lage kilometerstand de reden is om hem zelf te verkopen.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 apr 2012, 11:42

Snap ik :wink:
Maar ik probeer er iets anders tegen aan te kijken. Men heeft toch verwachtingen bij een merkdealer. En als die, omwat voor reden dan ook, niet voldoen dan weet je dat er trammelant op komst is. Voor een (snel) dubbeltje op de 1e rang willen zitten? Dan moet je ook niet zeuren na die tijd. Maar dat gaat in dit land, meestal, niet op.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 apr 2012, 11:59

Ben het wel met Arthur eens, deze is/lijkt to good to be true. Niettemin zou ik zeker gaan kijken als ik in de markt was. Als ie bij een handelaar met bouvier aan de andere kant van NL stond dan geloofde ik het wel en nam ik de moeite niet....

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 12:18

Arthur schreef:Snap ik :wink:
Maar ik probeer er iets anders tegen aan te kijken. Men heeft toch verwachtingen bij een merkdealer. En als die, omwat voor reden dan ook, niet voldoen dan weet je dat er trammelant op komst is. Voor een (snel) dubbeltje op de 1e rang willen zitten? Dan moet je ook niet zeuren na die tijd. Maar dat gaat in dit land, meestal, niet op.

Niet om de Beier ofzo, maar ik denk dat de verwachtingen best zullen voldoen. Alles staat en valt bij duidelijkheid. Om die duidelijkheid te krijgen is een persoonlijk gesprek het meest voor de hand liggend. Mijn e90 325i kocht ik dan bij een handelaar. Op voorhand ben ik dan al extra op mijn hoede. Maar een uitgebreide uitleg gaf mij toen voldoende vertrouwen in de auto om hem te kopen. Als een merkdealer zijn naam zet onder een koopcontract dan moet hij er ook voor staan. Als klant mag je die verwachting hebben. Maar als klant heb je ook de keuzevrijheid. Wel of geen garantie. Uiteindelijk is elke vorm van garantie gewoon gekocht door de klant.

WinstonWolff

Bericht door WinstonWolff » 03 apr 2012, 12:23

Erik dB schreef:De 20 HV HJ, bij Autosport Brouns. Ziet er netjes uit zo op de foto's!

Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/545716736
Foto's zeggen inderdaad lang niet alles, maar for what it's worth: ik heb bij Brouns twee jaar geleden mijn E46 M3 (2005, carbon zwart, 80' km) gekocht. Heb prettig zaken met hem gedaan en ben zeer tevreden over de auto.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 03 apr 2012, 18:37

Gister was hij nog een paar duizend goedkoper...
Wat zal hij morgen kosten?? :wink:

http://www.debeier.nl/default.asp?subje ... 41&mob=bmw

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 apr 2012, 20:43

The connection has timed out

The server at www.debeier.nl is taking too long to respond.

Zoveel interesse in die M3 dat zelfs de website het niet meer aankan...lol. :kikker:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 03 apr 2012, 21:54

Haha, nou dan kan er wel een bordje van 25k op!

Binnenkort veiling bij de beier... alles per opbod. :D

ErikS

Bericht door ErikS » 03 apr 2012, 22:17

Lol..... Prutsers/stomme foit.

Net ding! Gisteren gehoord dt ie ook voor 16.5 k meekan......
Koopje van het jaar? check!

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 22:25

LOL bij de Beier lezen ze ook mee..... "heej die zeurders op DF vinden hem te goedkoop" "wacht even rechttrekken DF prijs van maken + € 2500,-" zo iedereen weer tevreden :D

D20VT

Bericht door D20VT » 03 apr 2012, 22:28

http://www.autokopen.nl/tweedehands-aut ... ie/5201999

Prijzen zijn idd niet echt vast meer te noemen bij de Beier

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2012, 23:15

als het een marge auto is, was dat dan niet dat ze die voor een klant verkopen oid?

nu staat er geen marge meer bij...wellicht hebben ze hem over genomen om een graantje mee te pikken :D

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2012, 23:24

Marge slaat op het feit dat een bedrijf/ondernemer geen BTW kan terugvorderen op de auto. Maakt hem fiscaal oninteressant. Voor een particulier die de auto wil kopen maakt het verder niet uit.

Knot

Bericht door Knot » 04 apr 2012, 07:29

Scheelt je toch 3k.. zou t risico wel durven nemen... 16k contant meenemen is rijden denkik.

Plaats reactie