Harris heeft gelijk; meer sportauto heb je eigenlijk niet nodig...dat is ook wat ik van de Cayman en Spyder vond en vind.
Die nieuwe Cayman zou wel eens de nieuwe 911 voor de ECHTE Porsche freaks kunnen worden...
7:58 is een heel mooie tijd voor een out the box boxsterDoch faszinierender als der Innenraum-Luxus ist das Fahrerlebnis. Auf kurvigem Geläuf macht der Boxster den Elfer schnell vergessen, konnte Porsche dank der dezenten Gewichtsreduzierung auf 1.350 Kilogramm, einer Leistungsspritze und einer steiferen Karosserie das bislang hohe Dynamik-Niveau des Vorgängers noch deutlich heraufsetzen. Für die von uns gefahrene Stark-Version S in Kombination mit dem Doppelkupplungsgetriebe PDK lauten die Eckdaten: 315 PS, 360 Newtonmeter, 4,8 Sekunden von null auf 100 und 277 Spitze (Handschalter sogar 279 km/h). Und mit noch einem Wert kann Porsche sportlich orientierten Fahrern den Mund wässerig machen: Nach Angaben des Herstellers soll die Mittelmotor-Flunder die Nordschleifenrunde in kurzweiligen 7:58 Minuten wegputzen.
Deze auto kan met gemak 350 pk en meer aan, maar ja, hij zal altijd die 911 boven zich moeten dulden.
De PDK staat in de Sport Plus-stand op superscherp, de demping op keihard en de 3.4 boxer klinkt zo lekker. Hij ramt 'm in een andere versnelling. Het is dan een behoorlijke extremist, de Sport-stand biedt wat dat betreft de gulden middenweg. Zelfs met de demping op normaal voelt de Boxster tamelijk straf aan. Een serieuze roadster, die nieuwe Boxster.
Ja, die Harris is een mietjeKnot schreef:Apart want Chris Harris (en die heb ik redelijk hoog staan) vond juist de sport en sportplus standen te extreem, hij vond m in comfort cruisen en in normal was de demping prima om strak te sturen.
Dit is wel een duidelijk Nederlands fenomeen vanwege ons CO2 systeempje. De netto prijzen zijn in lijn met de voorgaande generatie dwz dat de Boxster op de belangrijkste markten zoals DLD en vermoedelijk VS nog de zelfde concurrentiepositie heeft als voorheen. Wat betreft de NL markt hoef je op de middelang termijn geen grote prijsdaling meer te verwachten zoals die nu het geval was. Porsche laat tot nu toe een motorengeneratie tot aan facelifts meelopen (dus ook CO2 waardes) terwijl BMW/Audi/MB telkens schaven aan de uitstoot (en dus ook prijs in NL). Ik vermoed dus dat de afstand langzaam maar zeker weer groter wordt. TT's zijn overigens ook goedkoper geworden a.g.v. "schonere" motoren.Rebel schreef:Ze gaan blijkbaar voor een groter volume in deze markt. Misschien enigzins ten koste van de exclusiviteit. De Nieuwe Boxster ziet er fraai uit.
Oef."By driving this car instead of a 911, you're telling everyone that your life hasn't gone quite as well as you'd hoped."
Je zou ook kunnen zeggen:Robin schreef:DISCLAIMER: IK vind dit ding superfantastic skitterend, net als 99% hier denk ik.
En/maar, Jeremy Clarkson zei dit erover(Apolo hierboven maakte er zelf ook al 'n geintje over)
Oef."By driving this car instead of a 911, you're telling everyone that your life hasn't gone quite as well as you'd hoped."
By driving a 911 instead of a Boxster, you're telling everyone that your life has gone quite well but you care less about driving dynamics.
René, wat valt er te lachen over een bloodrode bolide met mid-engine transaxle layout, grote wielen, driespaaks sportstuur en uitlaat aan de zijkant?! Ja het positieve camber van de voorwielen oogt misschien wat raar maar dat hebben alle sportieve PorschesGTRene schreef:![]()