Nieuwe Porsche Boxster

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Ron4S

Re: Nieuwe Porsche Boxster

Bericht door Ron4S » 14 mar 2012, 20:21

Rood lijkt hem (of moet ik nog steeds haar zeggen :wink: ) goed te staan!

Harris heeft gelijk; meer sportauto heb je eigenlijk niet nodig...dat is ook wat ik van de Cayman en Spyder vond en vind.

Die nieuwe Cayman zou wel eens de nieuwe 911 voor de ECHTE Porsche freaks kunnen worden...

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2012, 20:48

idd meer heb je eigenlijk niet nodig, je wordt er hebberig van :kikker:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 14 mar 2012, 20:48

:( Zuch daar gaan we Ferdi, we kunnen hierna geen Boxter meer kopen want het is nu ook een auto voor echte mannen ;-)

Wel goed te horen dat de Boxster zijn looks waar weet te maken. Overigens een opvallend nummerbord in de video van Harris, met een beetje fantasie staat er GO 911 :tooth:

Ik zet mij hoop op een meer hardcore variant van de 981 maar hopelijk heeft hij dan niet de 4-cil turbo. Ik ben wel bang dat een dergelijke motorisering voor de hand ligt voor een nieuwe variant op de C-R en B-Spyder. Naar ik aan mag nemen namelijk lichter dan de 6 cilinder en meer vermogen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 mar 2012, 01:10

Tja, dat rood staat 'm niet vind ik. Die gele vind ik beter. Velgen vind ik vreselijk, ook voor een 911 trouwens. Voorkant blijft voor mij een Toyota MX2 gevoel hebben. Voorlopig ben ik nog niet om.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 15 mar 2012, 14:12

Afbeelding

Afbeelding
:love:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 16:40

Doch faszinierender als der Innenraum-Luxus ist das Fahrerlebnis. Auf kurvigem Geläuf macht der Boxster den Elfer schnell vergessen, konnte Porsche dank der dezenten Gewichtsreduzierung auf 1.350 Kilogramm, einer Leistungsspritze und einer steiferen Karosserie das bislang hohe Dynamik-Niveau des Vorgängers noch deutlich heraufsetzen. Für die von uns gefahrene Stark-Version S in Kombination mit dem Doppelkupplungsgetriebe PDK lauten die Eckdaten: 315 PS, 360 Newtonmeter, 4,8 Sekunden von null auf 100 und 277 Spitze (Handschalter sogar 279 km/h). Und mit noch einem Wert kann Porsche sportlich orientierten Fahrern den Mund wässerig machen: Nach Angaben des Herstellers soll die Mittelmotor-Flunder die Nordschleifenrunde in kurzweiligen 7:58 Minuten wegputzen.
7:58 is een heel mooie tijd voor een out the box boxster :df:
als je nagaat dat de uber BMW 360pk CSL dat kon in 7:50 en veel sneller was dan vele concurenten zeg ik, knappe prestatie en dat ding moet dus aardig wat vertrouwen geven...iets meer vermogen nog erin en hij pakt de CSL tijd. :D

http://ww2.autoscout24.de/info/magazine ... -CW10-2012

zelfs een gele lijkt leuk

Afbeelding

http://www.autoweek.nl/autonieuws/18923 ... he-boxster
Deze auto kan met gemak 350 pk en meer aan, maar ja, hij zal altijd die 911 boven zich moeten dulden.
De PDK staat in de Sport Plus-stand op superscherp, de demping op keihard en de 3.4 boxer klinkt zo lekker. Hij ramt 'm in een andere versnelling. Het is dan een behoorlijke extremist, de Sport-stand biedt wat dat betreft de gulden middenweg. Zelfs met de demping op normaal voelt de Boxster tamelijk straf aan. Een serieuze roadster, die nieuwe Boxster.

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2012, 17:45

Apart want Chris Harris (en die heb ik redelijk hoog staan) vond juist de sport en sportplus standen te extreem, hij vond m in comfort cruisen en in normal was de demping prima om strak te sturen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 mar 2012, 20:20

Knot schreef:Apart want Chris Harris (en die heb ik redelijk hoog staan) vond juist de sport en sportplus standen te extreem, hij vond m in comfort cruisen en in normal was de demping prima om strak te sturen.
Ja, die Harris is een mietje :tooth:
Het is ook allemaal erg persoonlijk. Ik zal je zeggen, die hedendaagse Porsches zijn zijdezacht voor de fluwelen bibs, tov, een die-hard 911 uit 1975 of een beetje ouwe hardcore Engelse race-rocker.

O ja, en die gele. Die kleur staat 'm beter maar sorry, tot op heden vind ik de neus echt té kort én te veel lijken op een Toyota MR2 op de foto's. Dat niemand dat eerder heeft gezegd zeg ...

Ron4S

Bericht door Ron4S » 16 mar 2012, 22:24

@knot Harris had het over de setting van het PASM onderstel (comfort en sport), auto week over de standen van de PDK versnellingsbak (gewoon, sport en sport plus)

Rebel

Bericht door Rebel » 17 mar 2012, 00:35

Ik lees nu pas de prijzen van de nieuwe Boxster. Vanaf 63K. En voor 64K ook al met PDK.
Ik betaalde 5 jaar geleden 64K voor mijn 2e TT. Deze hand ook een "Doppelkupplungsgetriebe" (DSG) Destijds was dit schakelsysteem redelijk nieuw en leuk om dit als een van de eerste te bezitten. Gaanderweg kwamen ook de nadelen van het "Doppelkupplungsgetriebe" aan het licht. Ik heb er daarom ook niet meer voor gekozen bij mijn nieuwe auto.
Hoe dan ook, scherpe prijzen voor de nieuwe Boxster. Ik denk dat ze met deze prijsstelling een groot aantal potentiele SLK ,Z4, TT, etc klanten zullen afsnoepen van de concurrentie. Ze gaan blijkbaar voor een groter volume in deze markt. Misschien enigzins ten koste van de exclusiviteit. De Nieuwe Boxster ziet er fraai uit.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2012, 09:09

hij is beter, sneller, lichter, mooier en ook nog eens goedkoper dan het vorige model :wave:

en een stuk sneller op de Ring...ik las toevallig gister in wat porsche bladen en hij is ongeveer net zo snel als wat Porsche Turbo en GT3 (de iets oudere types) das knap :D
kom je met je nwe Boxster op de Ring ff langzij een pushende GT3 met je kapje naar beneden en zonnebril op :clown:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 17 mar 2012, 12:07

Rebel schreef:Ze gaan blijkbaar voor een groter volume in deze markt. Misschien enigzins ten koste van de exclusiviteit. De Nieuwe Boxster ziet er fraai uit.
Dit is wel een duidelijk Nederlands fenomeen vanwege ons CO2 systeempje. De netto prijzen zijn in lijn met de voorgaande generatie dwz dat de Boxster op de belangrijkste markten zoals DLD en vermoedelijk VS nog de zelfde concurrentiepositie heeft als voorheen. Wat betreft de NL markt hoef je op de middelang termijn geen grote prijsdaling meer te verwachten zoals die nu het geval was. Porsche laat tot nu toe een motorengeneratie tot aan facelifts meelopen (dus ook CO2 waardes) terwijl BMW/Audi/MB telkens schaven aan de uitstoot (en dus ook prijs in NL). Ik vermoed dus dat de afstand langzaam maar zeker weer groter wordt. TT's zijn overigens ook goedkoper geworden a.g.v. "schonere" motoren.

Neemt niet weg dat dit prettige startprijzen zijn :wave: Met recht een poor man's Porsche.
Ben ik ff blij niet rijk te zijn!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 mar 2012, 11:51

DISCLAIMER: IK vind dit ding superfantastic skitterend, net als 99% hier denk ik.

En/maar, Jeremy Clarkson zei dit erover(Apolo hierboven maakte er zelf ook al 'n geintje over)

"By driving this car instead of a 911, you're telling everyone that your life hasn't gone quite as well as you'd hoped."
Oef. :bag:

Joy

Bericht door Joy » 24 mar 2012, 11:55

Robin schreef:DISCLAIMER: IK vind dit ding superfantastic skitterend, net als 99% hier denk ik.

En/maar, Jeremy Clarkson zei dit erover(Apolo hierboven maakte er zelf ook al 'n geintje over)

"By driving this car instead of a 911, you're telling everyone that your life hasn't gone quite as well as you'd hoped."
Oef. :bag:
Je zou ook kunnen zeggen:
By driving a 911 instead of a Boxster, you're telling everyone that your life has gone quite well but you care less about driving dynamics.

Rupie

Bericht door Rupie » 24 mar 2012, 11:59

Precies, en nu niet meer zeiken over centen :devil:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 mar 2012, 12:12

Zou 'n open Boxster echt zoveel dynamischer zijn dan 'n 991 vastdak?

Ik vraag me dat af.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 24 mar 2012, 17:30

987/981 koop je voor jezelf, 911 Carrera voor de buren (althans velen)

Macboy

Bericht door Macboy » 25 mar 2012, 16:28

Doe mij maar een Porsche. Boeit niet welke.

dvh

Bericht door dvh » 25 mar 2012, 18:13

Afbeelding

Alstublieft !

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2012, 18:28

:lol:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 25 mar 2012, 21:34

GTRene schreef: :lol:
René, wat valt er te lachen over een bloodrode bolide met mid-engine transaxle layout, grote wielen, driespaaks sportstuur en uitlaat aan de zijkant?! Ja het positieve camber van de voorwielen oogt misschien wat raar maar dat hebben alle sportieve Porsches :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2012, 23:25

ik mis de sticksels van het zadel of stuur, dan heeft Mac niks te fappen en ziet hij alleen rood voor ogen :ongeveer als:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 apr 2012, 13:25

AutoVisie: Leuke sfeerimpressie van de nieuwe Boxster S.

Wat mij vooral opviel was de geweldige blauwe kleur op de foto's en inderdaad de heerlijke 'Carrarra GT look-a-like'.

AV over de plussen/minnen:

Plus:
- looks
- beter onderstel
- sound

Min:
- Stuurgevoel is weg(!), auto rijdt nog wel net zo strak, daar niet van.

O ja, ze merkten geen ruk verschil met de PDK tov, vorige model.

Voor de rest: leuk ding, waarom een 911? bla bla - ik heb een dejas vus op dit punt.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 apr 2012, 22:39

Vergelijk met een 911 snap ik niet. Gelijkwaardige tijden, etc.. Alsof iedereen alleen maar op de Nordschleife rijdt?
Een 911 is een echte Porsche, en zo'n Cockster is natuurlijk wel fraai maar dat open dakje heeft ook iets vrouwelijks.

Joop

Bericht door Joop » 02 apr 2012, 23:08

Denk wel dat het imago rond de 911 wel zo sterk is dat men niet massaal naar de Boxster en Cayman overstapt, hoe goed, of zelfs hoeveel beter zo'n auto t.o.v. de 911 rijdt.

Het gros zal de twee nog wel immer als Poor mans Porsches beschouwen.

...ook gelijk de reden waarom die krengen tweedehands zo duur blijven en met de nieuwe modellen ook zullen blijven. :wtf:

Plaats reactie