Zal wel een repost zijn but who cares..................
Dit is toch wel geinig..........
- Downforce Hans
Dit is toch wel geinig..........
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1183 ... aan__.html
- Geert.
Re: Dit is toch wel geinig..........
Fileprobleem ook weer opgelost

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- GTRene
gaaf, een Carver incl helicopter lijkt wel
das toch best een leuk apparaat met slimme technieken, alleen best eng als je in the air bent en dan motorpech krijgt lijkt me...wat is daarvoor als "opvangnet"
das toch best een leuk apparaat met slimme technieken, alleen best eng als je in the air bent en dan motorpech krijgt lijkt me...wat is daarvoor als "opvangnet"
-
allen
En nadat je pech hebt gehad gewoon een dikke V8 erin...
- Luco
Hetzelfde opvangnet wat ze nu gebruiken voor helikopters en andere vliegtuigenGTRene schreef:gaaf, een Carver incl helicopter lijkt wel![]()
- GTRene
met een vliegtuig kun je nog wat zweven als ie niet te gek zwaar is denk?
en sommige helikopters hebben een soort systeem dat die rotors nog ff doordraaien en als je niet te hoog zit je nog redelijk "safe" de grond kan kussen dacht ik ooit eens gehoord te hebben?
die 2 rotors op dat ding zal niet zoveel lucht opvangen denk
maja ook niet zo zwaar doch best euh zweten denk als ie stilvalt 
en sommige helikopters hebben een soort systeem dat die rotors nog ff doordraaien en als je niet te hoog zit je nog redelijk "safe" de grond kan kussen dacht ik ooit eens gehoord te hebben?
die 2 rotors op dat ding zal niet zoveel lucht opvangen denk
- Hielke
Gyrocoptertechniek. Rotors gaan pas draaien als het voertuig snelheid maakt.
Toch?
Toch?
- GTRene
ah, kijk>>
euh>>
http://nl.wikipedia.org/wiki/AutorotatieAutorotatie is het effect dat wanneer de motor van een helikopter stilvalt, de hoofdrotor en de daarmee verbonden staartrotor vrij kunnen lopen. Dit effect wordt verkregen doordat in de tandwielkast een vrijloopkoppeling is opgenomen. Deze koppeling is vergelijkbaar met het doorrijden van een fiets wanneer de pedalen worden stilgehouden. De hoofd- en staartrotor zijn mechanisch met elkaar verbonden, zodat de staartrotor zal blijven draaien zolang de hoofdrotor draait. Wanneer een helikopter genoeg hoogte en/of snelheid heeft zal door de voorwaartse of opwaartse lucht de rotor vanzelf blijven draaien, waardoor de helikopter in een glijvlucht veilig geland kan worden.
De Autogyro maakt gebruik van autorotatie, omdat de rotors (in vlucht) helemaal niet verbonden zijn met de motor, maar de motor alleen voor voortstuwing van het toestel zelf zorgt. De autorotatie die volgt zorgt voor de lift en de bestuurbaarheid van het toestel.
euh>>
- Bert ///M3
Meeste passagiershelicopters hebben 2 motoren en kunnen op 1 vliegen als het moet, tenminste degene die wij gebruiken. Electronica etc zal ook wel dubbel zijn.GTRene schreef:met een vliegtuig kun je nog wat zweven als ie niet te gek zwaar is denk?
die 2 rotors op dat ding zal niet zoveel lucht opvangen denkmaja ook niet zo zwaar doch best euh zweten denk als ie stilvalt
Alleen bij een gearbox failure is het game over, of als er een rotorblad afbreekt etc.
2 weken terug hadden wij er nog 1 op een platform staan met een gearbox probleem, toen hebben ze uiteindelijk een andere helicopter moeten laten vliegen met een monteur en die via een winch op de installatie gezet, helideck was immers al bezet. Dat is wel een apart gezicht.
- Luco
Als er iets met de staartrotor gebeurd, is het ook einde verhaal
- Mathieu
Als er iets met de piloot gebeurd ook.
- Luco
lolMathieu schreef:Als er iets met de piloot gebeurd ook.
- GTRene
Ik heb nog nooit in een helikopter gezeten
ook nog nooit in een klein vliegtuigje ala cesna oid.
geen idee hoe dat voelt maar zal een stuk intensiever zijn dan een dikke boeing denk, beetje verschil tussen een caterham R500 en een mercedes 600 ofzo
@Bert zo maak je nog eens wat mee
ook nog nooit in een klein vliegtuigje ala cesna oid.
geen idee hoe dat voelt maar zal een stuk intensiever zijn dan een dikke boeing denk, beetje verschil tussen een caterham R500 en een mercedes 600 ofzo
@Bert zo maak je nog eens wat mee
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als er hier in NL ook maar eentje neerstort, ongeacht de oorzaak, is het helemaal einde verhaal voor het ding.
Dat dan weer wel.
Dat dan weer wel.
- Luco
Helikopter vond ik zeer apart, heel anders dan een vliegtuig, stabiliteit viel mij 1000% mee.
Was een 5 persoons heli, dus niet zon grote
Was een 5 persoons heli, dus niet zon grote
- KW
Heel erg leuk ding die PAL-V, maar je hebt er totaal niks aan als je niet gewoon al rijdende de rotor kan uitbouwen en vanaf de (snel)weg of groot grasveld (een park of zo) kan opstijgen en erop landen. Als je er perse voor naar een vliegveld moet is het bij voorbaat volstrekt kansloos, totaal geen meerwaarde boven een auto/motor. Wat heb je dan in hemelsnaam aan zo'n ding?
Vraag me af wat daar de mogelijkheden en regels voor zijn en komen.
Autorotatie is idd heel makkelijk, werkt altijd.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Als je al eens in een R4 of een 2CV hebt gezeten, hoef je alleen de vleugels er nog maar bij te denken... (en het lawaai te verdrievoudigen)GTRene schreef: ook nog nooit in een klein vliegtuigje ala cesna oid.
:vliegen:
- GTRene
lol, dat moet dan een aardige herrie zijn 
-
Rebel
Nu nog wachten tot BMW met een versie komt...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als vlieg fanaat lijkt me dit ook niet meer dan een leuke poging maar verder kansloos..........
Eigenlijk staat het hele concept "vliegtuigen" en "helicopters" al 50 jaar stil, de Concorde was een uitzondering, de Tupolev 144 een mislukte Russische copie en de Amerikanen hebben hun "Aurora" nooit het levenslicht laten zien........
Eigenlijk staat het hele concept "vliegtuigen" en "helicopters" al 50 jaar stil, de Concorde was een uitzondering, de Tupolev 144 een mislukte Russische copie en de Amerikanen hebben hun "Aurora" nooit het levenslicht laten zien........
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ding zou in dat geval voor mij voor woon/werk verkeer ideaal zijnKW schreef:Heel erg leuk ding die PAL-V, maar je hebt er totaal niks aan als je niet gewoon al rijdende de rotor kan uitbouwen en vanaf de (snel)weg of groot grasveld (een park of zo) kan opstijgen en erop landen. Als je er perse voor naar een vliegveld moet is het bij voorbaat volstrekt kansloos, totaal geen meerwaarde boven een auto/motor. Wat heb je dan in hemelsnaam aan zo'n ding?
Woon kortbij Soesterberg en daar ligt ondanks het gesloten vliegveld altijd nog een flinke start/landingsbaan en werk op Schiphol