Zal wel een repost zijn but who cares..................

Hetzelfde opvangnet wat ze nu gebruiken voor helikopters en andere vliegtuigenGTRene schreef:gaaf, een Carver incl helicopter lijkt wel![]()
das toch best een leuk apparaat met slimme technieken, alleen best eng als je in the air bent en dan motorpech krijgt lijkt me...wat is daarvoor als "opvangnet"
http://nl.wikipedia.org/wiki/AutorotatieAutorotatie is het effect dat wanneer de motor van een helikopter stilvalt, de hoofdrotor en de daarmee verbonden staartrotor vrij kunnen lopen. Dit effect wordt verkregen doordat in de tandwielkast een vrijloopkoppeling is opgenomen. Deze koppeling is vergelijkbaar met het doorrijden van een fiets wanneer de pedalen worden stilgehouden. De hoofd- en staartrotor zijn mechanisch met elkaar verbonden, zodat de staartrotor zal blijven draaien zolang de hoofdrotor draait. Wanneer een helikopter genoeg hoogte en/of snelheid heeft zal door de voorwaartse of opwaartse lucht de rotor vanzelf blijven draaien, waardoor de helikopter in een glijvlucht veilig geland kan worden.
De Autogyro maakt gebruik van autorotatie, omdat de rotors (in vlucht) helemaal niet verbonden zijn met de motor, maar de motor alleen voor voortstuwing van het toestel zelf zorgt. De autorotatie die volgt zorgt voor de lift en de bestuurbaarheid van het toestel.
Meeste passagiershelicopters hebben 2 motoren en kunnen op 1 vliegen als het moet, tenminste degene die wij gebruiken. Electronica etc zal ook wel dubbel zijn.GTRene schreef:met een vliegtuig kun je nog wat zweven als ie niet te gek zwaar is denk?
en sommige helikopters hebben een soort systeem dat die rotors nog ff doordraaien en als je niet te hoog zit je nog redelijk "safe" de grond kan kussen dacht ik ooit eens gehoord te hebben?
die 2 rotors op dat ding zal niet zoveel lucht opvangen denkmaja ook niet zo zwaar doch best euh zweten denk als ie stilvalt
lolMathieu schreef:Als er iets met de piloot gebeurd ook.
Als je al eens in een R4 of een 2CV hebt gezeten, hoef je alleen de vleugels er nog maar bij te denken... (en het lawaai te verdrievoudigen)GTRene schreef: ook nog nooit in een klein vliegtuigje ala cesna oid.
Ding zou in dat geval voor mij voor woon/werk verkeer ideaal zijnKW schreef:Heel erg leuk ding die PAL-V, maar je hebt er totaal niks aan als je niet gewoon al rijdende de rotor kan uitbouwen en vanaf de (snel)weg of groot grasveld (een park of zo) kan opstijgen en erop landen. Als je er perse voor naar een vliegveld moet is het bij voorbaat volstrekt kansloos, totaal geen meerwaarde boven een auto/motor. Wat heb je dan in hemelsnaam aan zo'n ding?
Vraag me af wat daar de mogelijkheden en regels voor zijn en komen.
Autorotatie is idd heel makkelijk, werkt altijd.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten