Wat ik me afvraag..............
- Mathieu
Wat ik me afvraag..............
is het volgende.
De onderstel technieken worden steeds beter en moderner.
Dus kan ik bijv. een E30 oppimpen naar een E92 qua onderstel.
Of kan ik een GTT/WRX met wat WRC ophangingen, afstellingen, wishbones upgraden.
Of heb je het maar te doen wat de fabrikant ooit voor je gefabriceerd en geinstalleerd heeft op je auto? En is een harde bus en een schroefsetje zowat het plafond qua onderstel aanpassing.
De onderstel technieken worden steeds beter en moderner.
Dus kan ik bijv. een E30 oppimpen naar een E92 qua onderstel.
Of kan ik een GTT/WRX met wat WRC ophangingen, afstellingen, wishbones upgraden.
Of heb je het maar te doen wat de fabrikant ooit voor je gefabriceerd en geinstalleerd heeft op je auto? En is een harde bus en een schroefsetje zowat het plafond qua onderstel aanpassing.
- MartijnGizmo
-
e30 naar e92 kun je wel vergeten denk ik zo
Kun je beter meteen een hele nieuwe auto maken. e30 heeft enkele beperkingen in de constructie die moeilijk op te lossen zijn. Maar: dat is nu ook wel de charme van de auto (imo). e30 kun je met wat aanpassingen hele leuke auto van maken qua fun-factor, en ivm lage gewicht best redelijk van z'n plaats 

- johnnyloco
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Makkelijker is dit: Je haalt een E92 335d.Je sloopt de body d'r af. Die keer je om zet er een 23,8pk Yamaha achter en leuk op het Tjeukemeer.
Met 't de motor en automatenbak bel je Henk Wijngaard of Jan de Rooij en om een Dakar Projectje op te zetten.
Blijft over 't E92 chassis. Nu jat je 's nachts Michel Pol's E30 racertje en knutsel je de E30 body en motor op 't E92 chassis.
Ei van Columbus. :twisted:
Met 't de motor en automatenbak bel je Henk Wijngaard of Jan de Rooij en om een Dakar Projectje op te zetten.
Blijft over 't E92 chassis. Nu jat je 's nachts Michel Pol's E30 racertje en knutsel je de E30 body en motor op 't E92 chassis.
- Jan Visser
Robin, een chassis is voor echte terein wagens en vrachtwagens!! Jou E92 heeft echt geen chassis meer hoor haha. De e92 heeft een zelfdragende carrosserie. Ik denk dat BMW dat al toepast sinds de jaren 50/60.Robin schreef:Makkelijker is dit: Je haalt een E92 335d.Je sloopt de body d'r af. Die keer je om zet er een 23,8pk Yamaha achter en leuk op het Tjeukemeer.
-
als je een e30 hebt mag je jezelf gelukkig prijzen als je niet zoals ik naar de TUV moet om alles te eintragen enin NL woont want dan kun je kwa onderstel heel erg ver komen met spulletjes van Muzzi motorsport
http://www.muzzimotorsport.com/index.ph ... &Itemid=29
denk dat zo voor meerdere sportieve toppers van vroeger wel leveranciers bestaan
http://www.muzzimotorsport.com/index.ph ... &Itemid=29
denk dat zo voor meerdere sportieve toppers van vroeger wel leveranciers bestaan
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Wat versta je onder beter & moderner? Kijk je alleen naar de dempertechniek of ook naar de constructie zelf? Veel verschil maakt het op zich niet, het budget zal eerder de bottleneck zijn dan de mogelijkheden denk ik. Als je custom dempers laat maken moet het meeste wat de fabrikanten bedacht hebben wel te produceren zijn maar dan ben jij waarschijnlijk wel degene die de engineeringskosten betaald
. Mechanisch is er ook veel mogelijk, afhankelijk van je eigen creativiteit. Maar wat je van een e92 afhaalt werkt niet per definitie op een e30 omdat de werking ook van de positie van het zwaartepunt afhangt (zowel voor/achterverdeling als hoogte).
Bij subaru is het meeste trouwens behoorlijk modulair ontworpen (waarschijnlijk met het oog op de productieaantallen) waardoor veel dingen wel te veranderen zijn. Heb van een kennis wel eens begrepen dat je voor de GTT een complete uniballjoint ophanging van een WRC kunt bestellen maar dat kost meer dan de duurste GTT's die momenteel te koop staan,
.
Oftewel the budget is the limit 8) .

Bij subaru is het meeste trouwens behoorlijk modulair ontworpen (waarschijnlijk met het oog op de productieaantallen) waardoor veel dingen wel te veranderen zijn. Heb van een kennis wel eens begrepen dat je voor de GTT een complete uniballjoint ophanging van een WRC kunt bestellen maar dat kost meer dan de duurste GTT's die momenteel te koop staan,

Oftewel the budget is the limit 8) .
- Dennis Cavallino
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
DUHUH. Jan, jezus het is de beeldspraak man. LOL. Vertel mij als ex IVA'er(niet dat ik daardoor 'de 'techneut ben)even wat over chassis' wat ik nog niet weet.ROFLOL.Jan Visser schreef:Robin, een chassis is voor echte terein wagens en vrachtwagens!! Jou E92 heeft echt geen chassis meer hoor haha. De e92 heeft een zelfdragende carrosserie. Ik denk dat BMW dat al toepast sinds de jaren 50/60.Robin schreef:Makkelijker is dit: Je haalt een E92 335d.Je sloopt de body d'r af. Die keer je om zet er een 23,8pk Yamaha achter en leuk op het Tjeukemeer.

- Mathieu
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is het volgende:
Laatst merkte iemand op dat Andre vertelde dat de ophanging van de E92 veel moderner en daardoor beter was dan de E46.
Dus wat moet je doen om een oude wagen als een E46 (rent weg voor Rico
) beter te laten sturen als z'n opvolger met een moderner onderstel.
Laatst merkte iemand op dat Andre vertelde dat de ophanging van de E92 veel moderner en daardoor beter was dan de E46.
Dus wat moet je doen om een oude wagen als een E46 (rent weg voor Rico