De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Joop » 28 mar 2012, 19:34

Had het filmpje net ook gevonden...

...toch knap tegen zo'n koppel- en gripmonster als de GT-R is. Porsche heeft dus knap werk verricht met het onderstel... :df:

Zal de PDK-versie nu nog een tandje sneller zijn?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 28 mar 2012, 21:15

neem aan van wel...

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 29 mar 2012, 08:41

Tja, prachtig filmpje van twee van m'n favoriete karren. Tiff is 'n rijder en 'n entertainer. Die man blijft grote klasse vind ik. Wat hij bij EVO nu doet inderdaad(tov CH bijvoorbeeld) snap ik ook niet helemaal(?)

Hij draagt nog steeds z'n Amvox chrono en heeft z'n Breitlings al weer een jaar of 5 afgezworen. :D

Wat viel me op.

Ten eerste de skitterende magnifificent eargasmic sound van de 6 cylinder boxer in de 991.Weer-ga-loos.
Dan heb je eigenlijk geen 8 in 'n 458 nodig bijna, ergo, een V12 eigenlijk ook niet(bijna)
Gekoppeld aan 'n handbak. En Tiff vind 't een supercombo.

Misschien is dit wel de laatste der Mohikanen Elfer. Atmo met handbak? Prachtig. Überhaupt één van de laatste (atmo) sportwagens met handbak denk ik.(?)

De GTR. Fan van. Wie niet eigenlijk. Net als 'n Z06 een soort underdog die alles opvreet(in de nieuwe AMS wordt die laatste getest tegen 'n C63 AMG coupe, de Z06 wint gewoon.
30,5 meter remmen van 100-0, nog nooit eerder zo'n korte remweg gehad bij 'n straatauto bij AMS)

Hoe zo'n 4wd ding op droog dwars gaat:Lambo kijk je even mee?

De bijna 3 seconden vergeef ik Porsche. Dit is bijna de instap Elfer. Zo'n GT3 die straks komt.

Welke kies ik in mijn situatie?
M'n 'hart' en emotie zeggen GTR, m'n verstand(LOL) zegt Elfer.

Weergaloze klassieker, maar wel wat tammetjes om te zien tov zo'n GTR. Ook stilstaand:D

Vraagje, wat kost 'n nieuwe GTR nu in Nederland dan ivm alle CO2 gedoe?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 29 mar 2012, 10:16

ofcourse the GTR = super badass!!
but for me, the new 911 is the car to have, no doubts.
The sound van de new 911s is écht keiharde porno. Misschien wel het mooist (composed) van dit moment. Die 6 cil atmo Porsche rasp is van de geilste soort op moeder aarde. Eensch met Robin, misschien wel de laatste sportscar in deze atmo setup. Laten we er van genieten ..

heb ff zitten configuraten maar dat 911S hok ramt zo door de 150k geluidsbarierre qua prijs met sportpoefje, sportschrono, leuk kleurtje, dit en dat ed. dat gaat weer lekker helemaal fout. Stap ff terug naar de basis elfer dus, maar ook die draagt zijn steentje bij met wat toeters en bellen. Nondeju. Eentje met de kop eraf :dood: (hihi) wordt mogelijk interessant ooit. Nondeju.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 29 mar 2012, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door FreudeamFahren » 29 mar 2012, 10:42

Robin schreef:(heel verhaal) De GTR. Fan van. Wie niet eigenlijk. (nog een heel verhaal)
Ik niet. Bijzonder fraai stukje engineering, in veel opzichten het beste van het beste wat Japan te bieden heeft, maar er is geen vezel in mijn lijf die ook maar een greintje "want" gevoelens heeft bij dit apparaat. Zo'n apparaat is - in mijn beleving - alleen leuk voluit op circuit.

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 29 mar 2012, 11:22

FreudeamFahren schreef:
Robin schreef:(heel verhaal) De GTR. Fan van. Wie niet eigenlijk. (nog een heel verhaal)
Ik niet. Bijzonder fraai stukje engineering, in veel opzichten het beste van het beste wat Japan te bieden heeft, maar er is geen vezel in mijn lijf die ook maar een greintje "want" gevoelens heeft bij dit apparaat. Zo'n apparaat is - in mijn beleving - alleen leuk voluit op circuit.
Snap ik ook, maar 1700+ kilo op 't circuit kan even leuk zijn. Liever 'n driftdag of dan de Nordschleife ofzo als ik 'n circuit met dat ding ga doen.

Ik vind 't juist door z'n techniek DE auto die bijna alles overbodig maakt in wel jaargetijde dan ook. (Over de vormgeving hebben we 't dan niet, dat hoort gewoon bij dat ding). Maar een echte Pan European: Van Heerenveen naar Parijs naar Barcelona, daarna via de Cote dAzur naar Toscane, op 't St Pieterplein daarna wat donuts draaien drie maal 'n '6je' LOL
Dan terug via Zwitserland door Duitsland ofzo. Machtig.

Maar dat mag en kan ook met de 991 of 'n F12Berlinetta hoor. :D

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Kasteel » 29 mar 2012, 11:32

Robin schreef:
De bijna 3 seconden vergeef ik Porsche. Dit is bijna de instap Elfer. Zo'n GT3 die straks komt.
Gezien het pk-verschil vind ik het nog wel netjes idd :).
Robin schreef: M'n 'hart' en emotie zeggen GTR, m'n verstand zegt Elfer.
Bij mij juist omgedraaid, Porsche heeft veruit mijn voorkeur, maar verstand zegt dat de GT-R zoveel gekker gaat :).

(voor mij een C2S handbak svp)

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 29 mar 2012, 11:34

@Kasteel. ALS ik een 991S zou kiezen , zou ik beide bakken willen proefrijden, en ik sluit de 7 handbak niet uit, gewoon omdat 't geleverd wordt, iets authentieks ofzo. Terwijl ik weet dat de PDK makkelijker/sneler en dus 'beter' zou zijn.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10888
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door tomgtr » 29 mar 2012, 19:59

Robin schreef:
Vraagje, wat kost 'n nieuwe GTR nu in Nederland dan ivm alle CO2 gedoe?
135K. Ik betaalde 2,5 jaar geleden iets van 124. Gezien de gestegen Yen is die prijsstijging redelijk.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Joop » 31 mar 2012, 14:27

Vorige week stond op de Techno Classica stand van Porsche de 991 met een ducktail uit de accessoire-lijst...

...kan nou niet echt zeggen dat ik 'm fraai vind:


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 31 mar 2012, 17:52

moeilijk te zien zo, beetje meer rondom foto van opzij e.d. zou handig zijn :D

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Joop » 31 mar 2012, 18:23

Voor zover ik weet zit op de Ruf RT35 hetzelfde Tequipment staartje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 31 mar 2012, 18:37

toch lijkt die anders van opbouw of is dat gezichtsbedrog...

tis een beetje een twijfel geval, normaal vind ik het wel passen dat er op de 911 iets van een
kleine spoiler zit, zo op de foto lijkt het wel te kunnen, die van de Ruf lijkt iets grover qua opzet?
en meer 1 deel, het onderste deel van de gewone porsche lijkt ook nog eens omhoog te kunnen?

ik denk dat ik beide wel aardig vind, moet je eigenlijk een kale en een met ducktale naast elkaar zien in het eggie :D

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 31 mar 2012, 19:07

Die van RUF is anders, volgt de lijn van het plaatwerk boven de achterlichten en heeft ook niet de naden waar normaliter de beweegbare spoiler zit.

Mooi? Liever niet zegt mijn gevoel maar zoiets moet je irl zien.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 01 apr 2012, 09:23

trouwens die tijden die zo'n 991 carrera S maakt zijn ook uber...
hier een fraai overzicht.

http://www.fastestlaps.com/cars/porsche ... era_s.html

0 tot 100 in 3.8 sec en 0 tot 200 in 13.2sec :shock:
1/4mile onder de 12sec

en kijk eens onder laptimes daar, dat doet ie goed :lol:
hoef je helemaal geen GT3 of Turbo voor aan te schaffen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Knot » 01 apr 2012, 10:50

Het kan natuurlijk altijd sneller maar dit lijkt mij ook acceptabel zat!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 01 apr 2012, 11:25

ja oke, doch voor een gangbaar Porsche model idd erg vlot :D
daar moest je een paar jaar terug bv met vrij extreme sportwagens mee voor de dag komen.

die techniek in een nieuw te komen lichtere Cayman R of RS/CS oid zou een leuk karretje maken denk :D

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 01 apr 2012, 13:01

Uit die link van René. Zoek de 991S. :D
Ik zei toen al dat 't aan die supergrippy bijna slicks lag die rondetijden van dat ding en dat ie voor dagelijks een flater slaat als 't regent met dat type (semi)slicks:
http://www.fastestlaps.com/tracks/sport ... _test.html

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 01 apr 2012, 14:34

dus dan neem je de vorige carrera S :D

idd, goede banden voor de omstandigheden maken wel een verschil zo te zien :D
alhoewel sommige testen oud zijn en omstandigheden/bestuurder anders wat ook wat uit kan maken, doch wel een groot verschil, ding liep vast in de noodloop door al dat wette gedoe :wink:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10888
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door tomgtr » 01 apr 2012, 15:19

Reed vorige week een donkergrijze Carrera S cabrio voorbij. Mijn god wat een mooie wagen. Erg gelikt en beetje allemansvriendje zoals audi, maar wel erg mooi.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 01 apr 2012, 17:22

Precies Tom: right on the nail. De nieuwe 911 is echt een beauty, laag en breed. Maar ook wel een beetje een allemansvriend, eensch. Las net een testje over de Carrera PDK (non S) in een Duits blad. Nou, daar teken ik ook voor in, ding wordt de hemel in geschreven. Moet ff uploaden. Maar ja, tikkie minder minder power dus tov. de S, en dat verschil merk je vooral koppel, maar wat er overblijft is nog geen kattepis:

Carrera 350pk PDK sportchrono plus

0 - 100: 4.4s
0 - 200: 15.0s(!) (launch control)
Lekkere instapcijfertjes. :shock:

O ja, ze reden met sportpoef en weer een übergeil geluid dus, dus ook voor 'maar' de 3.4.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door dvh » 01 apr 2012, 17:54

Joop schreef:Voor zover ik weet zit op de Ruf RT35 hetzelfde Tequipment staartje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dit toch wel een serieus porno apparaat !

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 01 apr 2012, 18:19

die groene velgen zijn toch goor man. gatver. Voor de rest, ach Ruff, tja, hou zo'n 911 gvd toch even standaard man

:attentie:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Hielke » 01 apr 2012, 19:39

Een normale Carrera in het zilvergrijs, eventueel met PDK, zou het me prima kunnen doen.

Wel eerst nog even de GT-R goed aan de tand voelen, je weet maar nooit. Qua presence is en blijft de GT-R king. 100% bad ass dat ding.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 01 apr 2012, 21:19

@Ferdi, idd snel genoeg de 350pk versie :thumbup:

de S is iets extra en iets tussen je oren waar mijn oren ook wel wat naar luisteren :D

anders heb je vaak het idee het aan iedereen uit te moeten leggen :clown:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 7 gasten