Ervaring OS X tot nu toe. FF wennen maar verder prima. Voordeel is dat je gewoon een terminal kan openen en VI werkt om /etc/hosts te editten. Heerlijk

Mark.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dit is niet zon beste vergelijking. De i7 in de iMac is dezelfde als in mijn pc en presteert niet beter. Er zit evenveel RAM geheugen in en ook de SSD prestaties zullen amper tot niet afwijken. Aangezien de Crucial M4 en Samsung 830 als beste getest zijn, verwacht ik niet dat de Apple SSD sneller is.MartijnGizmo schreef:Een Dacia Sandero brengt je ook van A naar B...
Voila, zie het, om in de forumsferen te blijven als BMW versus goedkoper. Veel mensen vinden BMW te duur, patserig, oude bmw's zijn van petjes, dit soort dingen. Als BMW Goedkoper zou zijn, zouden veel van deze tegenstanders ook omgaan. Apple idem. Moet wel zeggen dat het steeds meer bij mij in de omgeving komt (wij hebben 2 24' iMacs van 2008 Thuis), maar dan meer in de zin van iPads en iPhones. iMacs & Mac books is net stapje hoger waarschijnlijk.Rebel schreef:Als Bang en Olufsen de helft van de huidige prijs zou kosten, zouden veel "tegenstanders" toch overstag gaan omdat ze het stiekum toch wel fraaie producten vinden. Dit is bij Apple niet anders. Het is niet goedkoop en daarom krijgt het ook veel kritiek. Zoals Martijn al zei: "met een Dacia kom je ook van A naar B" ..
Dat zei ik dus net, die vergelijking gaat niet op. De keuze voor een B&O snap ik, enerzijds design (net zoals de Mac), maar anderzijds de geluidskwaliteit; er zijn wezenlijke verschillen. Een Intel i7 3.4 Ghz in een Macbook of iMac is echter net zo snel als een Intel i7 3.4 Ghz in een zelfbouw/in elkaar gezette pc.Rebel schreef:Als Bang en Olufsen de helft van de huidige prijs zou kosten, zouden veel "tegenstanders" toch overstag gaan omdat ze het stiekum toch wel fraaie producten vinden. Dit is bij Apple niet anders. Het is niet goedkoop en daarom krijgt het ook veel kritiek. Zoals Martijn al zei: "met een Dacia kom je ook van A naar B" ..
Het kassie is bij Apple prachtig.Peric schreef:De feitelijke hardware verschilt toch onderling ook niet zo heel erg toch?
Bij Apple zit 't in een mooier kassie..
De hardware is meer dan alleen de processor en de gpu die inderdaad hetzelfde zijn bij een Mac of een Windows-pc. Laat dit tegenwoordig nu nauwelijks boeiend meer zijn tenzij je een hardcore gamer bent of een machine nodig hebt voor 3d rendering of andere heavy lifting.Maus335i schreef:Dat zei ik dus net, die vergelijking gaat niet op. De keuze voor een B&O snap ik, enerzijds design (net zoals de Mac), maar anderzijds de geluidskwaliteit; er zijn wezenlijke verschillen. Een Intel i7 3.4 Ghz in een Macbook of iMac is echter net zo snel als een Intel i7 3.4 Ghz in een zelfbouw/in elkaar gezette pc.
Een BMW rijdt anders dan een Dacia, dus wederom logisch dat je er meer voor neerklapt. De enige overeenkomsten zijn een stuur, 4 wielen en wat stoelen. Dat is wat anders dan een PC en een iMac met dezelfde specificaties. Het onderscheid zit hem in OS X en Windows, maar de hardware is verder gewoon hetzelfde.
De 256GB is wat sneller, zit in mn laptop en werkt fantastisch.Hielke schreef:Volgens reviews is de Samsung 830 een hele goeie. 145 euro voor 128 Gig.
Ik deel die irritaties eigenlijk niet zo... en heb ook weinig problemen met Windows. Het werkt, doet wat het moet doen en kost me de helft van soortgelijke hardware bij Apple. Een Alienware zal er hier ook niet zo snel in komenFemme schreef:De hardware is meer dan alleen de processor en de gpu die inderdaad hetzelfde zijn bij een Mac of een Windows-pc. Laat dit tegenwoordig nu nauwelijks boeiend meer zijn tenzij je een hardcore gamer bent of een machine nodig hebt voor 3d rendering of andere heavy lifting.Maus335i schreef:Dat zei ik dus net, die vergelijking gaat niet op. De keuze voor een B&O snap ik, enerzijds design (net zoals de Mac), maar anderzijds de geluidskwaliteit; er zijn wezenlijke verschillen. Een Intel i7 3.4 Ghz in een Macbook of iMac is echter net zo snel als een Intel i7 3.4 Ghz in een zelfbouw/in elkaar gezette pc.
Een BMW rijdt anders dan een Dacia, dus wederom logisch dat je er meer voor neerklapt. De enige overeenkomsten zijn een stuur, 4 wielen en wat stoelen. Dat is wat anders dan een PC en een iMac met dezelfde specificaties. Het onderscheid zit hem in OS X en Windows, maar de hardware is verder gewoon hetzelfde.
Windows-laptops zijn over het algemeen gewoon totale junk qua bouwkwaliteit en design. Bij Windows-machines heb ik hoogst zelden het gevoel dat de ontwerpers hun best hebben gedaan om een doordacht product op de markt te zetten. De meeste keuzes lijken het gevolg van kostenbesparing en een gebrek aan smaak/talent en vindingrijkheid. Materialen voelen goedkoop aan en de vormgeving slaat vaak nergens op. Ik hoef die lelijke meuk niet.
Windows an sich vind ik ook al kotslelijk en dan heeft het ook nog de gewoonte om regelmatig het bloed onder je nagels vandaag te halen met stupide acties.
Ik ben sinds de zomer helemaal overgegaan op Macs voor mijn eigen machines. Alleen op het werk gebruik ik noodgedwongen nog Windows tot ik een nieuwe laptop mag uitzoeken. In het ene huis heb ik een Mac Pro met twee 30 inch Cinema Displays (waarvan de eerste inmiddels zeven jaar oud) en in het andere huis heb ik een 27 inch Cinema Display die ik aan mijn 13 inch MacBook Air hang. Het design van zowel de MacBook Air als de Mac Pro is geweldig. Ik kan daar echt van genieten. Gewoon het gevoel dat er briljante perfectionistische mensen zijn op deze wereld die tot het naadje gaan om een zo goed mogelijk product neer te zetten. Als ik een Apple-product bestudeer begrijp ik waarom de ontwerpers voor bepaalde oplossingen hebben gekozen en waarom die oplossing de beste was. Het gevoel van voldoening is zo veel groter dan wanneer je staat te kijken naar een of andere schrale Windows-bak die je voor een zo laag mogelijke prijs op de kop hebt getikt maar behalve in goedkoop zijn nergens in uitblinkt en waarvan het ontwerp zich kenmerkt door onbegrijpelijke keuzes. Een Mac Pro vs een willekeurige Windows-pc is als een vergelijking tussen een Duitse limo en een lelijke slecht afgewerkte Chinees.
In het verleden kwam ik jaarlijks op de CeBIT en op het een gegeven moment begon het me echt te irriteren dat er zoveel slechte Aziatische hardware op de markt wordt gebracht die geen enkel bestaansrecht heeft buiten goedkoop zijn. Ik zou graag zien dat er wat meer concurrentie kwam voor Apple. Op dit moment heeft Apple praktisch een monopolie op goed ontworpen producten.
Een paar weken geleden stond ik in een Hifi-zaak en ik was verbaast hoe gammel Hifi-apparatuur in de betaalbare klasse (versterkers tot zo'n 800 euro) tegenwoordig in elkaar steken. Knoppen die goedkoop aanvoelen en waar veel speling op zit. De kwaliteitsbeleving van nieuwe BMW-modellen zoals de 1-, 3- en 5-serie vind ik op dit gebied ook niet erg geweldig. Ik snap niet dat er niet meer aandacht voor is. Het heeft een enorme invloed op de kwaliteitsbeleving.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bram, Edwin de Haas, EvdP, jos_br, k33z, Majestic-12 [Bot], smiley en 9 gasten