Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 28 mar 2012, 12:55

Uit de Telegraaf..
ROTTERDAM - Ruim honderd bijstandstrekkers uit de wijde omgeving zijn afgelopen maandag niet komen opdagen bij het werklozenreisje naar de kassen in het Westland. Nog eens 58 mensen zijn wel ingestapt, maar hebben alles behalve groene vingers overgehouden aan het bezoek. Als de afhakers en weigeraars geen goede reden hebben, worden ze gekort op hun uitkering.

Uit cijfers van de gemeenten blijkt dat vooral Rotterdamse werklozen gefaald hebben. Na een voorbereidingsavond met zeshonderd werklozen wilden er slechts 325 ook echt mee in de bus om een kijkje te nemen in het kassengebied. Op de dag van vertrek lieten echter 65 mensen het al afweten. Daarnaast zijn er 28 bijstandstrekkers die meteen na het bezoek duidelijk hebben gemaakt dat ze niet aan de slag willen in de kassen.
En dan staat er zo'n reactie onder.. :?
maar als je gaat werken verlies je huur en zorg toeslag en je heb verplichtingen stres en aan het eind van de maand heb je na 160 uur arbeid 50 euro meer dan je uitkering dus lekker thuis van de zon en je vrijheid genieten je leeft maar 1 keer dus welkom polen bulgaren roemenen sjechen witrussen
hans, nijkerk | 11:09 | 28.03.12
Raar hèh, dat NL in niet zulke goede situatie verkeert..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 mar 2012, 12:57

Ligt dat aan degene die in deze situatie niet wil werken of aan het systeem?
:wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 mar 2012, 13:01

En wie betaalt (en bepaalt) 'het systeem'?

Peric

Bericht door Peric » 28 mar 2012, 13:02

Ligt aan beide. Maar dat wil nog niet zeggen dat het klopt..

Arthur

Bericht door Arthur » 28 mar 2012, 13:04

Dat klopt (wel) :)

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2012, 15:51

Peric schreef:Uit de Telegraaf..
ROTTERDAM - Ruim honderd bijstandstrekkers uit de wijde omgeving zijn afgelopen maandag niet komen opdagen bij het werklozenreisje naar de kassen in het Westland. Nog eens 58 mensen zijn wel ingestapt, maar hebben alles behalve groene vingers overgehouden aan het bezoek. Als de afhakers en weigeraars geen goede reden hebben, worden ze gekort op hun uitkering.

Uit cijfers van de gemeenten blijkt dat vooral Rotterdamse werklozen gefaald hebben. Na een voorbereidingsavond met zeshonderd werklozen wilden er slechts 325 ook echt mee in de bus om een kijkje te nemen in het kassengebied. Op de dag van vertrek lieten echter 65 mensen het al afweten. Daarnaast zijn er 28 bijstandstrekkers die meteen na het bezoek duidelijk hebben gemaakt dat ze niet aan de slag willen in de kassen.
En dan staat er zo'n reactie onder.. :?
maar als je gaat werken verlies je huur en zorg toeslag en je heb verplichtingen stres en aan het eind van de maand heb je na 160 uur arbeid 50 euro meer dan je uitkering dus lekker thuis van de zon en je vrijheid genieten je leeft maar 1 keer dus welkom polen bulgaren roemenen sjechen witrussen
hans, nijkerk | 11:09 | 28.03.12
Raar hèh, dat NL in niet zulke goede situatie verkeert..
Volgens mij is het citaat van deze meneer meer sarcastisch bedoelt richting de afhakers.

Robin

Bericht door Robin » 29 mar 2012, 12:02

De regeringspartijen gaan door met onderhandelen hoor je nu op 't nieuws...

Ik zeg: Laat maar knappen deze 'negatieve'regering. Weg ermee.

We moeten smering van de economie hebben:koopkracht voor iedereen.

Ik ben niet links maar laat die Samsom maar proberen wat mij betreft.

Ik heb m'n leven VVD gestemd en de laatste jaren Rutte, maar 't is de laatste keer. Dit keer D66.
Ik ben er klaar mee. 'Linkser' dan D66 kan ik aan de hand van m'n karakter/ideeen/bezittingen niet over m'n hart verkrijgen, ben ik eerlijk in.

Maar D66 stem ik straks, if.

En als Samsom de nieuwe premier wordt: Prima(hoop ik)

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 29 mar 2012, 12:19

Het zijn allemaal idioten daar in DH.... Rutte, Wilders, Peggold en de rest van die bende ook. Allemaal.

Ik stem helemaal niet meer. Met deze staatsvorm krijgen we helemaal niks voor elkaar. 150 Kakelende kippen in de 2e kamer die niets anders doen dan reageren op de krantekoppen en alleen maar dingen roepen vanwege de peilingen, niet vanwege een groter landsbelang. Er is totaal geen visie. Totaal niet. Alleen kortetermijnsfutiliteiten. Weken over een polenmeldpunt krakelen, of over (hoorde ik deze week) of scharreleieren misschien schuureieren zouden moeten heten. Het gaat werkelijk helemaal nergens over daar in de kamer. Nergens. Totale onzin.

Ze hebben het er wel eens over om de 1e kamer af te schaffen. Ik denk dat je beter de 2e kamer kunt afschaffen. Op naar een technocratische regering om deze beschamende onzinvertoningen te voorkomen.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2012, 15:45

mee eens, de hele boel moet op de schop.
maja uit zichzelf geven ze het pappen en nathouden en leuke baan niet op denk :lol:

doch wellicht als er een slim iemand op gaat staan die heel veel stemmen gaat ronselen met ene goed uitgewerkt idee, dan moeten ze het toch bespreken e.d.?
dan komt het ook in het nieuws en algaande went men aan het idee en kan het plan er langzaam insluipen.

Arthur

Bericht door Arthur » 29 mar 2012, 15:47

Dat was jij toch, Rene? :wink: Hoe staat het daarmee?

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2012, 16:25

Arthur schreef:Dat was jij toch, Rene? :wink: Hoe staat het daarmee?
over dit heb ik idd ook wel een uiteenzetting van een idee, maar verder niks mee gedaan, daarvoor moet je echt meer go power hebben zeg maar en ik dus alleen dat zeker niet ga doen.

doch heb wel destijds 1 mail gestuurd met een oplossing voor vele problemen als hypotheekrente aftrek en subsidies en financiële problemen e.d. waar vele mensen mee zitten en om de economie een enorme boost te geven.

heb daar toevallig (dacht hoor der nooit meer wat van weer :D ) wel een brief van terug gekregen van de Directeur directie communicatie van de minister van financiën.
doch daar gingen ze niet zover in op mijn brief, wel voor een deel in algemene zin, maar schreven ook dat ze heel veel mail kregen van mensen met ideeën of suggesties en dat ze niet overal te ver op ingaan.

verder leggen ze nog wat zaken uit waar ze nu mee bezig zijn en een link naar de overheid en woningmarkt e.d. hoe ze er nu voorstaan.

Toch netjes dat ze geantwoord hebben, wie weet gaan ze er ooit verder op in of zien we later er wat fragmenten van terug :ongeveer als:

dat andere plan wat bijna op hetzelfde uitkwam doch deels anders ingevuld heb ik laten varen, dat waar je met naam registratie e.d. zit voor ideeën of websites.
mag een ander doen/hebben, ik kom uit een ander tijdperk :wheelchair: :clown:

RVV

Bericht door RVV » 29 mar 2012, 16:27

Je druk maken over de politiek heeft toch helemaal geen zin. Daarbij is het ook nog eens zo dat je je voornamelijk druk maakt om oneliners ed. Breed uitgemeten in de pers. Alleen omdat die ook niet meer weten waar ze over moeten schrijven.

PD power

Bericht door PD power » 29 mar 2012, 18:55

Het slechtste, wat de economie kan overkomen is, dat de regering ploft.

De kans is dan groot dat er dan een linkse regering komt, die zijn heel goed in commentaar leveren, maar heel slecht met oplossingen, daar hou je hele grote schulden van over, en nog meer lui volk.

Robin

Bericht door Robin » 29 mar 2012, 19:29

PD power schreef:Het slechtste, wat de economie kan overkomen is, dat de regering ploft.

De kans is dan groot dat er dan een linkse regering komt, die zijn heel goed in commentaar leveren, maar heel slecht met oplossingen, daar hou je hele grote schulden van over, en nog meer lui volk.
Dat weet ik ook, maar links totaal de schuld geven van ales gaat er bij mij niet(meer) in. Kijk wat dit kabinet heeft bewerkstelligd....

Verder word ik in 2035 exact 65. LOL. Nou ja ben eigen baas en zo als 't nu gaat dan ook nog of allang de boel klaar(?)
http://www.nu.nl/economie/2775744/aow-l ... -jaar.html

HansD

Bericht door HansD » 29 mar 2012, 19:47

Kolere zeg, ben ik het de laatste twee posts van Robin bijna 100% met hem eens (behalve die Samson opmerkingen ;-)). Ik had het zelf kunnen typen.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 apr 2012, 22:17

Kan iemand uitleggen waarom Rutte wel een mening over Suriname kan hebben en niet over het Polen meldpunt?

Luco

Bericht door Luco » 05 apr 2012, 23:11

Iets met appels en peren

Rupie

Bericht door Rupie » 05 apr 2012, 23:16

Het is maar net vanuit welke hoek je het benadert Luco. Wat heeft Rutte met de binnenlandse politiek van Suriname te maken? Waarom wil Rutte geen mening geven over de binnenlandse politiek van Nederland? Waar zou die eerder wat over moeten zeggen?!

Ik weet het wel.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 05 apr 2012, 23:54

Vanmiddag @ de Jumbo supermarkt....2 jochies van 4 a 5jaar oud ongeveer...proberen paaseitjes te stelen.....WTF.....dat deden ze vaker want ze gaan bij de ingang direct aan het begin wat meenemen en lopen zo terug de winkel uit.....gasten ff goed toegesproken...bleken ze 5min later wederom de winkel zijn uitgestuurd....WTF......ze wonen in de wijk bij mn vriendin hoop dat ik ze nog een keer tegenkom samen met de ouders.....*(ps wat doen kinderen van die leeftijd alleen naar de supermarkt etc....dacht ik ook....)

GTRene

Bericht door GTRene » 05 apr 2012, 23:56

@Ruben, schijnt dat er nog aardig wat geld naar Suriname gaat en in het verleden dat land ook nog bij NL "hoorde" oid? en waarschijnlijk die zaken die destijds speelden met Bouterse nog niet afgewerkt zijn?

in elk geval een andere verbinding met Oost europa landen meldpunt voor "foute" zaken.

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 04:53

GTRene schreef:@Ruben, schijnt dat er nog aardig wat geld naar Suriname gaat en in het verleden dat land ook nog bij NL "hoorde" oid? en waarschijnlijk die zaken die destijds speelden met Bouterse nog niet afgewerkt zijn?

in elk geval een andere verbinding met Oost europa landen meldpunt voor "foute" zaken.
Dikgedrukt leest bij mij alsof de link NL-Suriname niet duidelijk is?
Tot 1975 was 't deel van ons koninkrijk Rene, net als dat we de Antillen nog hebben, Indonesie hadden(tot 1948 dacht ik) en nog wat grut. Het was dus 'n kolonie van ons. Verruild met de Engelsen voor Nieuw Amsterdam(wat nu New York is). Er zat wel wat bauxiet en dat is 't nu ook zo'n beetje. Dus ja NL heeft nogal met Suriname van doen(gehad)

Hier zie je 'n kaart met daarop de Nederlandse(voormalige) kolonien. en handelsposten.Ook Z Afrika:
Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 06 apr 2012, 08:50

Ruben schreef:Het is maar net vanuit welke hoek je het benadert Luco. Wat heeft Rutte met de binnenlandse politiek van Suriname te maken? Waarom wil Rutte geen mening geven over de binnenlandse politiek van Nederland? Waar zou die eerder wat over moeten zeggen?!

Ik weet het wel.
Met appels en peren bedoel ik eigenlijk dat het nogal een verschil is of een moordenaar amnestie krijgt omdat die nu zelf president is (hoe duidelijk wil je het hebben)
Of een of ander zielig meldpunt waar een hoop ophef over is, terwijl als er niemand aandacht aan besteed het vanzelf doodbloedt.

Dan weet ik ook waar men wat van moet vinden.

Robin

Bericht door Robin » 06 apr 2012, 09:23

^Met Luco eens. Die Bouterse is 'n fokker eerste klas. Dat meldpunt is waardeloos en onnodig(maar Wilders he , dan weet je 't wel, de gehaktbal, met IQ)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2012, 09:48

@Robin, wel grappig als ik die kaart zo bekijk, de meeste kan ik me nog wat van herinneren, behalve Brazielie nie :D verder dacht ik, hoe haddeb ze dat ooit stand willen houden, best veel plekken maar te weinig Ollanders in NL om overal naar toe te sturen/zenden om voldoende overmacht/bezetting te hebben/houden :lol:

waren heel andere tijden. :D

Rupie

Bericht door Rupie » 06 apr 2012, 10:39

Wat is nu actueler voor den Hollander? Suriname die voor het laatste jaar geld krijgt van Nederland, te weten 18,3 miljoen. Of een lid van de Europese unie waar we voor nu en de toekomst voor hebben gekozen? Nederlanders zijn denk ik nul komma nul betrokken bij Suriname. We hebben veel eerder met Europa en Polen te maken.

Wat dat betreft maak ik het vergelijk op een ander punt dan jou Luco. En geef ik hier nu geen oordeel over Bouterse maar een oordeel over Rutte en waar hij zich mee bezig houdt.

Plaats reactie