Geldt eigenlijk voor alle auto's, maar het is dat ik hier een filmpje zag over al die GTS'en en er aan moest denken.
Dus je moet ook niet willen rijden met een auto die van te grote emotionele waarde is bij wijze van?Het gebeurd op de ring net iets te vaak dat mensen met traantjes in de ogen naast het wrak van hun geleende/geleasde/dagelijkse/familie auto staan.
geen idee, Ton is daar altijd goed in om vanuit een BTG tijd een sportautotijd te bedenken.Steven Nauta schreef:Strak hoor! Wat voor tijd rij jij dan Gerwin?
CSL en GTS redelijk gelijk. Hetgeen je redelijk vaak moet vervangen is het normale spul: banden, remmen en ophangingsdelen (rubbers/bussen etc.).. Alhoewel ik de GTS blokken wel redelijk duur vind (600 euro geloof ik). Motor-bak etc. is rock solid en de CSL heeft na 25k kms op de ns alleen een keer een nieuwe koppeling gekregen.Richardt. schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben. Wat kost zon auto rijden nou eigenlijk Gerwin?
Die GTS ziet volgens mij alleen maar het circuit. Wat kost dat nou aan onderhoud, brandstof en banden?
En vergeleken met de CSL?
Volgens mij is het relatief gezien goedkoper dan bijv een GT3 RS.
Wat een supercar rijden ongeveer kost zoals de meeste eigenaren ze gebruiken is wel ongeveer na te gaan. Maar gebruiken zoals ze zijn bedoelt, dat doen er niet veel
G Kolkman schreef:Nou we toch aan het vragen zijn: hoe gaat zo'n re-shell in de praktijk? Is dat via de dealer, importeur vragen bij de fabrikant of zoiets mogelijk is? Of is het zo'n zeldzame auto dat er vanuit BMW zoiets aangeboden wordt? Want normaal gesproken wordt vanuit de RDW geredeneerd als een bepaald percentage van de auto nieuw is het een andere auto betreft. En viel er uberhaupt nog wat over te zetten (ik kan alleen wat onderdelen van de achterkant bedenken die de klap overleeft hebben)? Lijkt me interessant om te horen hoe e.e.a. tot stand komt.
Heb jij een voorbeeld van zo'n verzekeraar?Luco schreef:Ook een optie is om voor de dag dat je op een circuit gaat rijden de auto te verzekeren bij een speciale verzekeraar die circuitdagen of zelfs racen verzekert.
Originally posted by mtapscott
After several days testing, on March 21st 2012 and working with Team Schirmer (Germany) the VLN lap record for a street-legal M3 GTS was smashed.
With thanks to Destination Nurburgring for closing the track for our exclusive run… the GTS did a complete VLN lap in 9:13!
The full ‘Noth-loop’ lap record, previously set by Sport Auto, driven my chief test driver Horst von Sauma was also broken by nearly 20 seconds with a time of 7.28,85. (SA lap 20.600m).
All this with a stock engine, Racing brakes, Akrapovic exhaust, Michelin street legal cup tyres and Nitron R3 suspension setup (available in both road and race versions).
Congratulations to our driver – Stef Vanampenhoudt (Please see the interview video with Stef.)
Special thanks to - Team Schirmer for car setup and preparation, Mirage, Akrapovic and Nitron Suspension.
The cornering speeds are ridiculous! – check out the video…..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BxlRTsnu ... R_k9ocBAY=[/youtube]
Driver interview video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v9YBKxGN ... R_k9ocBAY=[/youtube]
Nitron have also recently set the Speed record for a Nissan GTR with the SVM ‘Hulk’.
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=25404