Is een R8 wat ?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
PjV

Re: Is een R8 wat ?

Bericht door PjV » 21 mar 2012, 20:08

Out of the box denkend; een Corvette ZR06?

(anders toch maar een BMW :))

markk

Bericht door markk » 21 mar 2012, 21:16

Vandaag nog een zwarte gezien. Erg mooie verschijning. V10 is natuurlijk beter dan V8 maar om die nu direct af te serveren gaat me wat te ver. Verder middenmoter concept wat me erg aanspreekt.

Ik vind het een prachtige auto en zou er zeker in gaan proefrijden...

Mark.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 21 mar 2012, 22:19

Ik heb liever niet dat je er een koopt ;) (hoe exclusiever hoe beter), maar je zou eens moeten gaan rijden in zo'n Datsun (liefst een klein beetje gekieteld, staan er nu 2 bij Visscher voor 81K en 85K) ...

Ben

PS Altijd lastig die luxe problemen...

steve smith

Bericht door steve smith » 21 mar 2012, 22:31

Luc B schreef:
steve smith schreef:Als daily is zo'n R8 ding prima. Heb er best lol mee gehad, is een allemansvriend in sportautio jasje. En gezien het een afschrijvingswonder is kun je zo hier en daar best een V8 vinden voor heel (relatief) weinig centjes. Als "sport" auto haalt zo'n ding het niet, maar als daily-met-supercar-uitstraling is zo'n ding eigenlijk best goed. Die V10 kost een stuk meer, en vind ik eigenlijk een beetje minne motor, er zitten wat compromissen in zoals een verkeerde blokhoek en raar geslepen krukas ter compensatie. Loopt ook nooit netjes, altijd een fractie ondrond en een vibratie. BMW V10 loopt 100x netter. De V8 is een oude bekende en zijn de kinderziektes wel uit. Als daily zou mij dat de antrekkelijkere auto lijken, mede ook omdat er gewoon op elke straathoek een servicepunt zit.

Groeten van een niet-Audi liefhebber ;)
Vond je de V8 niet tekort doen voor de R8 , is infeite dezelfde motor als uit de RS4. RS4 is een kanon van een auto , maar vond toch dat de V8 qua gevoel wat ''droog'' is. Zat naar mijn beleving lang niet zoveel gevoel in , en lijkt mij voor een R8 toch wat pk's te kort te komen . De V10 is net dat beetje feller.

Ik snap je redenering helemaal over de daily-met-supercar uitstraling. Maar het gaat hier voor circuit auto. Dan lijkt mij de v8 toch te kort te doen.
Huh? Wie zegt dat het over een circuit auto gaat? David heeft toch een 2,5 meter brede BMW M3 met Drenth bak voor op het circuit? Ik dacht dat dit draadje ging om een nieuwe daily?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 mar 2012, 22:38

Inderdaad :hmmm:
Dit ging/gaat toch over de vervanger van de GT3 die David volgens mij voor woon-werk verkeer gebruikt.
De M3 is toch de circuitauto zoals Steve aangeeft.

Luc B

Bericht door Luc B » 21 mar 2012, 23:23

steve smith schreef:
Luc B schreef:
steve smith schreef:Als daily is zo'n R8 ding prima. Heb er best lol mee gehad, is een allemansvriend in sportautio jasje. En gezien het een afschrijvingswonder is kun je zo hier en daar best een V8 vinden voor heel (relatief) weinig centjes. Als "sport" auto haalt zo'n ding het niet, maar als daily-met-supercar-uitstraling is zo'n ding eigenlijk best goed. Die V10 kost een stuk meer, en vind ik eigenlijk een beetje minne motor, er zitten wat compromissen in zoals een verkeerde blokhoek en raar geslepen krukas ter compensatie. Loopt ook nooit netjes, altijd een fractie ondrond en een vibratie. BMW V10 loopt 100x netter. De V8 is een oude bekende en zijn de kinderziektes wel uit. Als daily zou mij dat de antrekkelijkere auto lijken, mede ook omdat er gewoon op elke straathoek een servicepunt zit.

Groeten van een niet-Audi liefhebber ;)
Vond je de V8 niet tekort doen voor de R8 , is infeite dezelfde motor als uit de RS4. RS4 is een kanon van een auto , maar vond toch dat de V8 qua gevoel wat ''droog'' is. Zat naar mijn beleving lang niet zoveel gevoel in , en lijkt mij voor een R8 toch wat pk's te kort te komen . De V10 is net dat beetje feller.

Ik snap je redenering helemaal over de daily-met-supercar uitstraling. Maar het gaat hier voor circuit auto. Dan lijkt mij de v8 toch te kort te doen.
Huh? Wie zegt dat het over een circuit auto gaat? David heeft toch een 2,5 meter brede BMW M3 met Drenth bak voor op het circuit? Ik dacht dat dit draadje ging om een nieuwe daily?
Excuses, beetje mislezen .

Dan is inderdaad de v8 een prima allemansvriend.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mar 2012, 23:40

zo is deze schijnbaar al aangepakt maar wat is me niet helemaal duidelijk...69K en 480pk
maar 1 foto...

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

deze is wel wat duidelijker, onderstaande een door Abt getunede V8 530pk :wave:
prijs is ook mooi, bovendien slechts enkele km gereden
76.900 EUR
MwSt. nicht ausweisbar
Sportwagen/Coupé, Gebrauchtfahrzeug
EZ 08/2007
16.200 km
Benzin
390 kW (530 PS)
Automatik
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Afbeelding

Afbeelding

alcantara

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als ik de rest zo wat bekeek valt de prijs ook nog mee...en 2007 is bovendien niet te hoge bpm dacht ik.

:df:

David R.

Bericht door David R. » 22 mar 2012, 09:28

[/quote]
Huh? Wie zegt dat het over een circuit auto gaat? David heeft toch een 2,5 meter brede BMW M3 met Drenth bak voor op het circuit? Ik dacht dat dit draadje ging om een nieuwe daily?[/quote]

2.5 meter breed. Dan heb jij zeker ook een lul van een meter. Maar je hebt wel gelijk, het gaat over een daily.

hjp

Bericht door hjp » 22 mar 2012, 10:11

Vooropgesteld: natuurlijk is een R8 wat! Het is en blijft een bijzondere auto die aardig als daily in te zetten is.
Van een andere orde qua centen en betrouwbaarheid zijn er uiteraard ook nog de Maserati en Ferrari.
BMW's, Mercedesen en Corvettes zijn toch weer een ander type auto; ook qua beleving en zeker wanneer je uit een GT3 komt.
Mijn persoonlijke idee zou uitgaan naar een recente Ferrari (waarbij ik gecharmeerd ben van de FF, maar nog wel een stuk duurder dan de R8).
Samenvattend: komend vanuit een GT3 en in te zetten als daily zou mijn eerste gedachte een ander type 911 of Panamera zijn gevolgd door een R8.

Succes met je keuze!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mar 2012, 10:39

Bij mij thuis hadden ze ook geboden op een R8 bij de dealer (nieuw ding met V8 dat in de showroom stond te verstoffen), maar ik ben blij dat 'ie niet toehapte op 't vrij serieuze bod. Ik heb echt helemaal niets met de R8. Ik vind hem niet mooi, hij rijdt mij niet lekker genoeg en een nieuwe schrijft serieus af omdat belastingen op auto's nu eenmaal geen waarde hebben.

Daarentegen is het een supercar die als dagelijkse auto inzetbaar is en daar is wel wat voor te zeggen. Met die V8 is eigenlijk niets mis, ook al doet iedereen hier alsof dat een schrapersuitvoering is. Dus als je hem wel mooi vindt en hij voldoet aan je wensen (iets bijzonders dat 365 dagen per jaar inzetbaar is) dan ben ik de laatste om hem niet te adviseren. Zeker niet als je na een GT3 iets zoekt dat even Duits is, maar toch speciaal genoeg om het als een stap voorwaarts te zien.

Jorn.

Bericht door Jorn. » 22 mar 2012, 11:50

Heb zelf met de R8 V10 gereden, vond het een goede auto. Overigens denk ik dat als je een R8 V8 zou rijden dat je er snel op uitgekeken bent kwa vermogen. Daarnaast mocht je hem als daily willen rijden zou ik zelf voor een handbak gaan, aangezien die R-tronic niet plezierig is voor dagelijks gebruik, en alleen prima is als je flink gaat knallen.

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2012, 12:19

Goh is die R8 al weer sinds 2007 op de markt.. de tijd vliegt.

Vind het vanuit bepaalde hoeken een prachtig ding. Net niet, net wel achtige dingen.. dat heb ik nou weer niet bij een R8. Zit voor mijn gevoel wel erg in de Ferrari/Lambo hoek qua concept. Overigens zou ik de GT3 gewoon inruilen op een nieuwe 911. Minder hardcore, maar als daily lijkt het me een perfecte auto. Vind een 911 ook minder "ordinair" dan een R8.

steve smith

Bericht door steve smith » 22 mar 2012, 17:24

David R. schreef:2.5 meter breed. Dan heb jij zeker ook een lul van een meter. Maar je hebt wel gelijk, het gaat over een daily.
Neuh, 1/4 voldoet ;) . Jij bedoelt Hans natuurlijk!
Laatst gewijzigd door steve smith op 22 mar 2012, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 mar 2012, 17:50

RVV schreef:Goh is die R8 al weer sinds 2007 op de markt.. de tijd vliegt.

Vind het vanuit bepaalde hoeken een prachtig ding. Net niet, net wel achtige dingen.. dat heb ik nou weer niet bij een R8. Zit voor mijn gevoel wel erg in de Ferrari/Lambo hoek qua concept. Overigens zou ik de GT3 gewoon inruilen op een nieuwe 911. Minder hardcore, maar als daily lijkt het me een perfecte auto. Vind een 911 ook minder "ordinair" dan een R8.

Ordinair? En dat zegt een ex-M5 rijder, haha ;-)
Als er één auto een ordinair imago heeft is het bij uitstek de M5 wel.Kijk volgende keer eens goed naar de mensen die in een R8 rijden tov een M5 rijder.

@Cavallino, welke auto hebben ze nu bij jou thuis gekocht, nadat de R8 was afgevallen?

Zoals ik al eerder zei, appels met peren vergelijken.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 mar 2012, 19:31

Ik heb niet zoveel met een R8. De eerste automatische bakken waren geloof ik niet echt heel fijn bij normaal gebruik. De V8 schijnt iets te tam te zijn en hoewel Audi beweert dat de R8 301km/u zou moeten kunnen, is er in het begin een aantal keren bewezen dat dat er niet in zit.

Heb je natuurlijk ook weinig aan, want dat zal niet dagelijks voorkomen. Maar het zou mij op de een of andere manier niet lekker zitten.

Ik vond de suggestie van een SLS AMG een erg goede. Volgens mij een prima dagelijkse auto, erg snel, luxe en comfortabel. En dan dat geluid.....

Minpuntje? Toch wel een klap duurder dan een R8

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 22 mar 2012, 19:51

R8 zou niet mijn keuze zijn, vind ze gewoon niet mooi hoe goed ze ook rijden.

Als je dergelijk veel geld aan een auto gaat uitgeven zou ik graag wat exclusievere modellen kiezen en dan zou ik zeker kijken naar

Alfa 8C
Maserati
Jaguar

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2012, 20:33

Ordinair? En dat zegt een ex-M5 rijder, haha
Als er één auto een ordinair imago heeft is het bij uitstek de M5 wel.Kijk volgende keer eens goed naar de mensen die in een R8 rijden tov een M5 rijder.
Ja de M5 is inderdaad ordinair, maar dat ontken ik verder ook niet. De R8 is niet ingetogen, en tegenover ingetogen staat ordinair imho.

Ik veroordeel een ordinaire auto ook verder niet, ik heb er diverse gehad.. waaronder zelfs een oridinair gele Audi S3 :wink:

De term ordinair moet je ook in de context van het vergelijk met de 911 zien (basis 911 zonder spoiler pooha toestanden zoals bij een GT3). Dan vind een 911 veel ingetogener dan een R8. Verder schrijf ik dat ik de R8 een mooie auto vind, daar tegen over vind ik een M5 zoals ik hem heb gehad gewoon een lelijk ding.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 mar 2012, 23:39

Een gele S3? Oh my gosh :shock:

;-)

Het blijft vermakelijk hoe iedereen precies weet hoe een R8 ter waarde van 170.000 euro rijdt. Welke versnellingsbak flut is, hoe slapjes een V8 van de plaats komt. Sommige hadden hem zelfs bijna aangeschaft en zagen juist op tijd Maria verschijnen die hun kwam behoeden voor deze aanschaf..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mar 2012, 23:53

Mensen die hier niet voor de R8 zouden gaan vinden em niet mooi. Dat kan, klaar.... Verder weinig steekhoudende argumenten dus wat let je David. De automaat zou ik ook laten staan puur vanwege het feit dat ik daar technisch gezien weinig vertrouwen in heb. Let wel, de bak staat niet expliciet als slecht bekend maar automaten brengen risico's met zich mee en de bakken van Audi zijn in zijn algemeenheid niet briljant. De V8 zal best de beloofde 420pk niet halen en misschien zit die 300km/h er ook wel niet in.......tja boeien :) Hij oogt gaaf (vind ik), klinkt fantastisch en het zal ook niet verkeerd rijden :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2012, 00:24

volgens mij was het toch zo dat de R8 wel het vermogen haalde doch de RS4? met die motor niet? of was dat net andersom :D

ik zag bij de Engelsen ook nog de Morgan me de N62 (367pk) voorbij komen, prachtig en karakter :D
daar heb je ook wat van met vast dak of targa achtig, de Morgan AeroMax en de Aero Supersports :kikker:
heerlijk geluidje produceren die.

mark147

Bericht door mark147 » 23 mar 2012, 07:34

Er zijn 1001 redenen te bedenken waarom wel of waarom niet.

Het is een Audi dus zal het kwalitatief wel ok zijn om als daily gebruikt te worden, verder is het persoonlijke voorkeur.

Ga na een dealer waar zo'n apparaat staat en regel een proefrit, vind je het wat koop je er een, anders zoek je verder.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 mar 2012, 07:47

Rebel schreef:Een gele S3? Oh my gosh :shock:

;-)

Het blijft vermakelijk hoe iedereen precies weet hoe een R8 ter waarde van 170.000 euro rijdt. Welke versnellingsbak flut is, hoe slapjes een V8 van de plaats komt. Sommige hadden hem zelfs bijna aangeschaft en zagen juist op tijd Maria verschijnen die hun kwam behoeden voor deze aanschaf..
Niet iedereen Rebel...en hey David vraagt of het was is dus krijg je meningen van anderen....nogmaals ik heb dr geen meter in gereden *(zou dat best willen) maar vind het een "net niet" auto.....En wees blij dat niet iedereen hem mooi vind anders reden er allemaal van die afgekoelde Lambo's rond :blink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mar 2012, 08:07

Rebel schreef:@Cavallino, welke auto hebben ze nu bij jou thuis gekocht, nadat de R8 was afgevallen?
Nog niets voor erbij.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mar 2012, 08:09

René, David wil iets met meer comfortabel (relatief gezien, tov GT3) en jij komt steeds aanzetten met auto's die juist nog meer spartaans zijn. Leuke auto's hoor, maar dan had 'ie beter in die GT3 kunnen rijden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 mar 2012, 09:12

Zoals al eerder gezegd, een Corvette.................z06.

Redelijk zuinig,veel bergruimte,Erg snel,ten opzichte van een gt3 comfortabel etc etc plus dat je eigenlijk alleen maar leuke reacties krijgt van omstanders.
Dat is bij Porsche,bmw en merceds wel eens anders............(niet dat het belangrijk is :wink: )

Je loopt wel het risico dat je als je hem aanschaft je racer een traag hok gaat vinden :mrgreen:

Plaats reactie