De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 07 mar 2012, 20:27

Die groene RUF met die bekleding :love:

Die gele Techart is ook super :love:

En die dame in de GRIP film is echt :love:

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2291
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Godspeed » 08 mar 2012, 10:19

De RT35 (groene) had ik ook al in het PPP topic geplaatst, wat een prachtig apparaat! Kan me op het moment geen auto voorstellen die ik liever zou hebben dan die! En ja, ook gewoon met die kleur wielen aub :hot:

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 08 mar 2012, 10:45

Nog even over de specs van die twee Rufs: Is dat awd of gewoon rwd?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 08 mar 2012, 11:11

Die Groene Ruft zum kotsen: O-O-Gerzo style.
Wil je toch niet in gezien worden in zo'n hok.

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2291
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Godspeed » 08 mar 2012, 14:56

SpyderFerdi schreef:Die Groene Ruft zum kotsen: O-O-Gerzo style.
Wil je toch niet in gezien worden in zo'n hok.
O jawel hoor, heel graag zelfs :tooth:

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 08 mar 2012, 15:06

Bij Ferdinand gaat het dus om zien en gezien worden.

De rest telt blijbaar minder. :kikker:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 09 mar 2012, 15:57

De nieuwe GT3 komt alleen met PDK lees ik net !

Bron: AMS

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2291
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Godspeed » 09 mar 2012, 17:37

Macboy schreef:De nieuwe GT3 komt alleen met PDK lees ik net !

Bron: AMS
Ik had ook al zoiets vernomen, behoorlijk zonde in mijn ogen...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 19 mar 2012, 11:18

@Godspeed: hoe vind jij PDK rijden icm. sportschrono/sport, sportplus?

ff over dat electrische sturen in de nieuwste Porsches. Voor wat het waard is, maar onlangs twee figuren gesproken na een proefrit in de nieuwe 911 (991). Auto is super (motorblok is mad!) alleen dat electrische sturen is wél klote. Is gewoon minder 'involving' dan hydraulisch, stap terug dus. :hmmm:

BMW is toch weer terug op hydraulisch sturen? (Dus van elec. afgestapt om de reden hierboven). Of zit ik er nu helemaal naast, even een basisvraag dus. Er zitten hier genoeg BMW-ers (lol) dus het antwoord komt wel. En Ferrari, is dat ook electrisch? Ook een basisvraag, maar goed :)

O ja, en dan nog dit: wanneer komt DF met een 911 (NON S!!) testritje?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Knot » 19 mar 2012, 11:42

Ik zat het ook pas nog te lezen en 350pk leek me ook voldoende, zeker voor de cabrio.

Beter een dikke leuter en een 3.4 dan een knakworstje en een 3.8!

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robertdj » 19 mar 2012, 15:30

Hoeveel liter had die e39 M5 eigenlijk?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Knot » 19 mar 2012, 18:18

4,9 liter... een vent die stug blijft beweren dat het een 5 liter is die heeft ook zo'n knakworstje ;)

Gebruikersavatar
Frank_D
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:37
Locatie: Nederland, KLM KL605, Hilton Silicon Valley

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Frank_D » 19 mar 2012, 21:53

Macboy schreef:De nieuwe GT3 komt alleen met PDK lees ik net !

Bron: AMS
Mooi man :)

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door cooldragon » 20 mar 2012, 01:14

Macboy schreef:De nieuwe GT3 komt alleen met PDK lees ik net !

Bron: AMS

Ilja, hoeft niet perse negatief te zijn.
Voordat ik kennis had gemaakt met PDK MOEST sportief rijden altijd icm een handbak.
Toen heb ik met de PDK gereden en was ik om.
In ieder geval, voor een daily drive waar ik ook lekker op t randje mee wil rijden voldoet het voor mij prima.

Ferrari is overigens al van deze genoemde filosofie afgestapt
en PDK in de sportplus stand maakt echt wel klappen.
Je zou t eens zelf moeten ervaren denk ik.
Misschien kan je Tristan vragen, die heeft in mijn auto gereden.

enne..anders is er altijd nog de GT3 RS later, toch? :tooth:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Macboy » 20 mar 2012, 10:05

Waaruit leid je af dat het negatief is ? In de racewereld wordt al jaren sequentieel geschakeld en in mijn racestoel doe ik het ook al zo'n 12 jaar dus ik weet hoe sportief het kan zijn.

(overigens heb je wel gelijk dat ik het als negatief zie, keuze aan de klant laten vind ik, maar je kon dat niet weten na het lezen van mijn post)

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door cooldragon » 20 mar 2012, 12:17

Macboy schreef:Waaruit leid je af dat het negatief is ? In de racewereld wordt al jaren sequentieel geschakeld en in mijn racestoel doe ik het ook al zo'n 12 jaar dus ik weet hoe sportief het kan zijn.

(overigens heb je wel gelijk dat ik het als negatief zie, keuze aan de klant laten vind ik, maar je kon dat niet weten na het lezen van mijn post)

aangezien ik geen :wave: zag ging ik er even vanuit dat het negatief was (en haha ik had gelijk :blink: )

Nee even serieus, heel erg veel mensen (ik weet niet of jij daarbij hoort hoor) hebben bijvoorbaat al hun oordeel klaar over de PDK terwijl ze er nog nooit mee gereden hebben (ik was in het begin ook sceptisch) en eigenlijk alleen maar met de publieke (lees: driving-fun) opinie meegaan/meepraten.

Voor degene die nog steeds sceptisch zijn zou ik zeggen: ga er eens mee rijden.
De PDK maakt van de 911 in normale modus een (with all due respect) allemansvriend die net zo makkelijk rijdt als een golf gti, maar in sport-plus modus wel degelijk een echte sportauto.(stuurgedrag,gasrespons en onderstel verandert dan als van dag naar nacht)
Nu weet ik dat dat in jouw geval vaak niet zo is, so: no offence meant :beer:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 20 mar 2012, 13:29

cooldragon schreef:... en PDK in de sportplus stand maakt echt wel klappen.
Je zou t eens zelf moeten ervaren denk ik..
Altijd grappig dat als een "PDK échte klappen" maakt, dat die dan goed is.
Het beste schakelsysteem in een auto is er eentje die je totaal niet meer merkt, of die er niet is!
Schakelen is in beginsel een defect als het om autorijden gaat. Al die hightec superfast shifters worden gemaakt om de het inferieure schakelen te elimineren. Zie F1. Dat is bedoeld om sneller te zijn. Uiteindelijk dient het alleen dát doel. Schakelen heel/tow is wel leuk, maar natuurlijk een krakkemikkig gedoe. Er zijn ook weinig hedendaagse mensen die kunnen kantklossen, waarom? Omdat je je kant voor je sjarrelels gewoon kunt kopen (bijwijze van spreken dan hé .. ?:)

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door cooldragon » 20 mar 2012, 13:46

SpyderFerdi schreef:
cooldragon schreef:... en PDK in de sportplus stand maakt echt wel klappen.
Je zou t eens zelf moeten ervaren denk ik..
Altijd grappig dat als een "PDK échte klappen" maakt, dat die dan goed is.
Het beste schakelsysteem in een auto is er eentje die je totaal niet meer merkt, of die er niet is!
Schakelen is in beginsel een defect als het om autorijden gaat. Al die hightec superfast shifters worden gemaakt om de het inferieure schakelen te elimineren. Zie F1. Dat is bedoeld om sneller te zijn. Uiteindelijk dient het alleen dát doel. Schakelen heel/tow is wel leuk, maar natuurlijk een krakkemikkig gedoe. Er zijn ook weinig hedendaagse mensen die kunnen kantklossen, waarom? Omdat je je kant voor je sjarrelels gewoon kunt kopen (bijwijze van spreken dan hé .. ?:)
was vooral figuurlijk bedoeld, in de trant van snelheid.
Overigens schakelt hij dan idd veel minder soepel dan in de normale stand.
Had jij overigens een PDK of schakelbak genomen in je Spyder?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 mar 2012, 14:22

pdk lijkt me een fijn systeem vooral als je het zo kan stellen dat je het ook voelt met schakelen.

heb vorig jaar voor het eerst met een dubbele koppelings systeem gereden, de DSG van VW in de Artega GT dat schakelde iets te vloeiend, je merkte bijna niks, das natuurlijk erg goed voor alles behalve je gevoel :D

ik zei al tegen Artega, als jullie daar de software ook van aan kunnen passen dus schakelbaar in sportmodus (wat er wel op zit maar weinig veranderd in het vloeiende schakelen) zodat ie echt iets schokt zeg maar ala snel schakelen met de handbak, dan ist een mooi systeem. :df:

nog nooit met de porsche pdk gereden en ook nog nooit smg 2, alhoewel wel eens bij ingezeten in een Wiesmann met SMG 2 die schakelde ook mooi sportief.

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 20 mar 2012, 14:35

Ik krijg 'n beetje een houten knop van de welles nietes DKG/handbak discussie. Lijkt me heerlijk zo'n Porsche DKG, daar niet van hoor.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 20 mar 2012, 14:42

Ik ben overtuigd geraakt van het PDK systeem, twijfelde in het begin zelf ook maar het compromis tussen handbak en automaat is perfect.

De veelal genoemde kritiek mbt minder gevoel kan ik wel onderschijven in situaties waarin je in het grensbereik rijdt en je concentratie op de weg gericht is. Waar ik blind elke versnelling in een handbak kies moet ik bij een PDK bak toch af en toe even kijken op het display in welke gang ik zit. Kortom je zit er dan ook wel eens een versnelling naast. Ik denk wel dat dit een kwestie van wennen is want 20 jaar en vele honderdduizenden km's handbakervaring heb je niet in een jaar en 10k opgebouwd met een PDK bak. Dus waarschijnlijk nog even geduld en ervaring opbouwen.

Maar desalniettemin is de handbak nog niet definitief verloren aan me. Het totaalplaatje moet namelijk bij elkaar passen en dat doet het in de Porsche maar niet bij enkele DSG/S-tronic combinaties die ik heb gerenden. Type auto en software afstemming kunnen het maken of kraken.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 775
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door BamiesGTA » 20 mar 2012, 16:55

Mark Nauta schreef:
JP schreef:RUF RT-35
Dat spoilertje is erg netjes, Porsche Tequipment dacht ik. Die bekleding is echt fantastisch zeg!
Meen je dat nou? Ik vind het echt super oudbollig.. Erg lelijk.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door SteV6 » 22 mar 2012, 21:29

Wie legt mij uit waarom PDK of DSG zou moeten klappen bij schakelen? De sport van handschakelen is toch ook om dat zo soepel mogelijk te laten verlopen om shiftlock te voorkomen???

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Snipe » 22 mar 2012, 21:37

SteV6 schreef:Wie legt mij uit waarom PDK of DSG zou moeten klappen bij schakelen?
Because race car.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 22 mar 2012, 21:55

SteV6 schreef:Wie legt mij uit waarom PDK of DSG zou moeten klappen bij schakelen? De sport van handschakelen is toch ook om dat zo soepel mogelijk te laten verlopen om shiftlock te voorkomen???
shiftlock is bij terug schakelen, daar hebben dat soort auto's over het algemeen automatisch tussengas zeg maar, werkt super en voorkomt dat shiftlock zeg maar.

het klappen is wat bedoelt voor opschakelen, niet omdat het moet, immers tis helemaal niet goed :lol: maar omdat je dan wat voelt van de emotie/kracht e.d.

maar dat wist je natuurlijk al :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], wjt en 1 gast