Schelden in de kerk??
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Schelden in de kerk??
Zoals men wel zal weten ben ik al een tijd opzoek naar een leuke funcar voor erbij. Na te kijken naar E30jes, Alfa 75s en E28's ben ik er nog niet uit.
Ik wil dat de wagen wegenbelasting vrij is, anders worden de vaste lasten gewoon te hoog. Ook moet de wagen RWD hebben en enigszins roestvast zijn.
Toen kwam ik deze wagen tegen
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/254234 ... 000km.html
Ik heb altijd al een zwak gehad voor de 240, helemaal een turbo. Natuurlijk niet zo strak als een E30 en ook helemaal niet zo strak en sportief te krijgen. Maar met de nodige ingrepen is er nog een behoorlijk rij-ijzer van te maken.
Ik ben best enthausiast en ga mogelijk dit weekend de wagen bekijken.
Wat denken jullie als recht geaarde drivers van deze 'boot'?
Ik wil dat de wagen wegenbelasting vrij is, anders worden de vaste lasten gewoon te hoog. Ook moet de wagen RWD hebben en enigszins roestvast zijn.
Toen kwam ik deze wagen tegen
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/254234 ... 000km.html
Ik heb altijd al een zwak gehad voor de 240, helemaal een turbo. Natuurlijk niet zo strak als een E30 en ook helemaal niet zo strak en sportief te krijgen. Maar met de nodige ingrepen is er nog een behoorlijk rij-ijzer van te maken.
Ik ben best enthausiast en ga mogelijk dit weekend de wagen bekijken.
Wat denken jullie als recht geaarde drivers van deze 'boot'?
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
GAAF!!!
Was in 1986 overall-winnaar van de DTM met Per Stureson achter het stuur.
Door oa de Volvo Originals Cup Holland is er nog best een hoop voor te vinden, denk aan goede remschijven en gele koni´s. Verder lijkt het me gewoon cool om iets anders te hebben, stomtoevallig heb ik het deze week nog met Peter gehad over een dergelijke auto voor rally toepassingen. (á la Kim Sevius
) Betrouwbaar, betaalbaar & veel fun.
Standaard hebben ze 30% sper geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Wellicht dat je meer info kan vinden bij Janspeed, die is Volvo-kenner bij uitstek.
Was in 1986 overall-winnaar van de DTM met Per Stureson achter het stuur.
Door oa de Volvo Originals Cup Holland is er nog best een hoop voor te vinden, denk aan goede remschijven en gele koni´s. Verder lijkt het me gewoon cool om iets anders te hebben, stomtoevallig heb ik het deze week nog met Peter gehad over een dergelijke auto voor rally toepassingen. (á la Kim Sevius

Standaard hebben ze 30% sper geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Wellicht dat je meer info kan vinden bij Janspeed, die is Volvo-kenner bij uitstek.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- johnnyloco
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
- Locatie: vlodrop
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Er is wel veel mee geraced en gerallyed. Denk dat die sloep nog best dwars wil.
Hier een site (australisch tourwagen kampioenschap):
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/g ... _specs.htm
Hier een site (australisch tourwagen kampioenschap):
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/g ... _specs.htm
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Niels heeft rally gereden in een 240 en rijdt nu in de e30 cup mee, dus die zou je precies de verschillen tussen de beide auto's aan moeten kunnen geven.
Persoonlijk lijkt een e30 (of een 75) mij een scherpere auto en een 240 een wat loggere, gemoedelijkere tank, maar het is ook maar net wat je zoekt.
Persoonlijk lijkt een e30 (of een 75) mij een scherpere auto en een 240 een wat loggere, gemoedelijkere tank, maar het is ook maar net wat je zoekt.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Schelden in de kerk??
Afgekeurd!hugo schreef:Wat denken jullie als recht geaarde drivers van deze 'boot'?
Moet een zilvergrijze station zijn net als in de reclame advertentie destijds


-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ben vandaag wezen kijken bij de 240 turbo. Eerste indruk is gematigd positief. De wagen is eigenlijk heel strak en heeft 3 of 4 echt vervelende roestplekjes. Verder wat kleine blaasjes in de lak hier en daar. Met een goede schuurmachine en wat loodmenie kan je de kleine plekjes wel wegwerken. De roest is voornamelijk aan de onderkant van het carosserie gesitueerd dus het valt niet zo op. Onder de kofferbak zitten wel 2 grote roestgaten. Die moeten opnieuw ingelast worden, dit kan gelukkig van binnenuit dus is ook niet echt een bottleneck.
Grootste tegenslag was/is dat de wagen al sinds 1997 stilstaat. De man liet de wagen wel geregeld even lopen maar sinds 2004 niet meer. Dat betekent dus dat de motor al 2 jaar stilstaat en de remmen en andere draaiende delen al bijna 10 jaar niet meer hebben bewogen.
Hier ben ik behoorlijk angstig over. Loopt zo'n blokje wel weer, of mag je hem van binnen weer eerst mooi strak maken? Hoe is het met de remmerij? Heeft al 10 jaar niks gedaan. Moeten er dan nieuwe schijven onder, nieuwe blokken, nieuw remvloeistof, nieuwe klauwen?
ik heb gemengde gevoelens, maar mijn god wat heeft zo'n 240T toch bizar veel karakter.
Grootste tegenslag was/is dat de wagen al sinds 1997 stilstaat. De man liet de wagen wel geregeld even lopen maar sinds 2004 niet meer. Dat betekent dus dat de motor al 2 jaar stilstaat en de remmen en andere draaiende delen al bijna 10 jaar niet meer hebben bewogen.
Hier ben ik behoorlijk angstig over. Loopt zo'n blokje wel weer, of mag je hem van binnen weer eerst mooi strak maken? Hoe is het met de remmerij? Heeft al 10 jaar niks gedaan. Moeten er dan nieuwe schijven onder, nieuwe blokken, nieuw remvloeistof, nieuwe klauwen?
ik heb gemengde gevoelens, maar mijn god wat heeft zo'n 240T toch bizar veel karakter.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Wat betreft de motor:hugo schreef:Grootste tegenslag was/is dat de wagen al sinds 1997 stilstaat. De man liet de wagen wel geregeld even lopen maar sinds 2004 niet meer. Dat betekent dus dat de motor al 2 jaar stilstaat en de remmen en andere draaiende delen al bijna 10 jaar niet meer hebben bewogen.
- nieuwe olie
- nieuw oliefilter
- nieuwe koelvloeistof
- eventueel nieuwe slangen
- eventueel nieuwe bougies
Motor eerst zonder ontsteking rond laten lopen. Daar verwacht ik eigenlijk geen grote problemen bij. Mijn Morris had zeker 8 jaar stil gestaan en de motor liep als een zonnetje.
Wat betreft de remmen:
- vloeistof vervangen
- kijken of de zuigers van de remklauwen nog bewegen
- controleren of remcilinders niet lekken
Op zich niet heel moeilijk, kan wel wat werk met zich mee brengen.
Remzuigers vervangen door RVS exemplaren indien nodig.
En dan eerst maar eens rijden. Wat je later tegenkomt zie je dan wel weer...

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart