Schelden in de kerk??

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Schelden in de kerk??

Bericht door HSR » 20 mar 2007, 23:24

Zoals men wel zal weten ben ik al een tijd opzoek naar een leuke funcar voor erbij. Na te kijken naar E30jes, Alfa 75s en E28's ben ik er nog niet uit.

Ik wil dat de wagen wegenbelasting vrij is, anders worden de vaste lasten gewoon te hoog. Ook moet de wagen RWD hebben en enigszins roestvast zijn.

Toen kwam ik deze wagen tegen
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/254234 ... 000km.html


Ik heb altijd al een zwak gehad voor de 240, helemaal een turbo. Natuurlijk niet zo strak als een E30 en ook helemaal niet zo strak en sportief te krijgen. Maar met de nodige ingrepen is er nog een behoorlijk rij-ijzer van te maken.

Ik ben best enthausiast en ga mogelijk dit weekend de wagen bekijken.


Wat denken jullie als recht geaarde drivers van deze 'boot'?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 20 mar 2007, 23:47

GAAF!!!

Was in 1986 overall-winnaar van de DTM met Per Stureson achter het stuur.

Door oa de Volvo Originals Cup Holland is er nog best een hoop voor te vinden, denk aan goede remschijven en gele koni´s. Verder lijkt het me gewoon cool om iets anders te hebben, stomtoevallig heb ik het deze week nog met Peter gehad over een dergelijke auto voor rally toepassingen. (á la Kim Sevius :wink:) Betrouwbaar, betaalbaar & veel fun.

Standaard hebben ze 30% sper geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Wellicht dat je meer info kan vinden bij Janspeed, die is Volvo-kenner bij uitstek.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 mar 2007, 23:50

Doen!

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 20 mar 2007, 23:51

Vind ik ook, wie hangt er ff een Poll aan? :wink:

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 20 mar 2007, 23:55

Als het aan mij ligt ook, maar alleen even het thuisfront overtuigen.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 20 mar 2007, 23:58

E30 of alfa 75!!! :D

Gebruikersavatar
johnnyloco
Berichten: 267
Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
Locatie: vlodrop

Bericht door johnnyloco » 21 mar 2007, 00:32

vind die volvo ook gaaf ben je wel apart..

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 21 mar 2007, 00:41

Er is wel veel mee geraced en gerallyed. Denk dat die sloep nog best dwars wil.

Hier een site (australisch tourwagen kampioenschap):
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/g ... _specs.htm

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 21 mar 2007, 01:06

Giulia Super :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 21 mar 2007, 01:06

Niels heeft rally gereden in een 240 en rijdt nu in de e30 cup mee, dus die zou je precies de verschillen tussen de beide auto's aan moeten kunnen geven.

Persoonlijk lijkt een e30 (of een 75) mij een scherpere auto en een 240 een wat loggere, gemoedelijkere tank, maar het is ook maar net wat je zoekt.

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 21 mar 2007, 10:02

Overburen van mijn ouders hebben een 240 als daily driver en gaan zeer vaak met hun sleurhut op vakantie. Dingen zijn onverwoestbaar en zeer gaaf. Echte karakter auto's.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Schelden in de kerk??

Bericht door Niels » 21 mar 2007, 23:49

hugo schreef:Wat denken jullie als recht geaarde drivers van deze 'boot'?
Afgekeurd!







Moet een zilvergrijze station zijn net als in de reclame advertentie destijds :D Ik heb er altijd wel een zwak voor gehad en dit is volgens mij scherp geld! Aanschaffen dat ding 8) Is weer eens wat anders :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 22 mar 2007, 10:53

Mooi man!

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 31 mar 2007, 13:10

Ben vandaag wezen kijken bij de 240 turbo. Eerste indruk is gematigd positief. De wagen is eigenlijk heel strak en heeft 3 of 4 echt vervelende roestplekjes. Verder wat kleine blaasjes in de lak hier en daar. Met een goede schuurmachine en wat loodmenie kan je de kleine plekjes wel wegwerken. De roest is voornamelijk aan de onderkant van het carosserie gesitueerd dus het valt niet zo op. Onder de kofferbak zitten wel 2 grote roestgaten. Die moeten opnieuw ingelast worden, dit kan gelukkig van binnenuit dus is ook niet echt een bottleneck.

Grootste tegenslag was/is dat de wagen al sinds 1997 stilstaat. De man liet de wagen wel geregeld even lopen maar sinds 2004 niet meer. Dat betekent dus dat de motor al 2 jaar stilstaat en de remmen en andere draaiende delen al bijna 10 jaar niet meer hebben bewogen.

Hier ben ik behoorlijk angstig over. Loopt zo'n blokje wel weer, of mag je hem van binnen weer eerst mooi strak maken? Hoe is het met de remmerij? Heeft al 10 jaar niks gedaan. Moeten er dan nieuwe schijven onder, nieuwe blokken, nieuw remvloeistof, nieuwe klauwen?

ik heb gemengde gevoelens, maar mijn god wat heeft zo'n 240T toch bizar veel karakter.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 01 apr 2007, 10:11

hugo schreef:Grootste tegenslag was/is dat de wagen al sinds 1997 stilstaat. De man liet de wagen wel geregeld even lopen maar sinds 2004 niet meer. Dat betekent dus dat de motor al 2 jaar stilstaat en de remmen en andere draaiende delen al bijna 10 jaar niet meer hebben bewogen.
Wat betreft de motor:
- nieuwe olie
- nieuw oliefilter
- nieuwe koelvloeistof
- eventueel nieuwe slangen
- eventueel nieuwe bougies
Motor eerst zonder ontsteking rond laten lopen. Daar verwacht ik eigenlijk geen grote problemen bij. Mijn Morris had zeker 8 jaar stil gestaan en de motor liep als een zonnetje.

Wat betreft de remmen:
- vloeistof vervangen
- kijken of de zuigers van de remklauwen nog bewegen
- controleren of remcilinders niet lekken

Op zich niet heel moeilijk, kan wel wat werk met zich mee brengen.
Remzuigers vervangen door RVS exemplaren indien nodig.

En dan eerst maar eens rijden. Wat je later tegenkomt zie je dan wel weer... ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 apr 2007, 10:15

Zo is het maar net. Valt allemaal best mee, belangrijkste is één hele grote beurt (meeste kun je zelf wel, of er is vast wel iemand die je daarbij kan helpen). Dus het kost je wat tijd en een paar knaken voor verse vloeistoffen en noodzakelijke onderdelen. Dan wordt het wel gaaf hoor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frankie, Google [Bot], MarcH, mark123, Nico e39 en 4 gasten