Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
- Berichten: 22268
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=13309
Maar weer een bewijs dat jullie deze site in de gaten moeten houden, stelletje fappers.
Maar weer een bewijs dat jullie deze site in de gaten moeten houden, stelletje fappers.

- Arthur
- Berichten: 43068
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
De info hiervan staat vast al wel ergens hier, ik lees niet alles
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6241
8300tpm is toch ook wel schreeuwerig met een V8?

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6241
8300tpm is toch ook wel schreeuwerig met een V8?
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ja ik race ook met een v8.
Maar de keuze voor de v8 is gemaakt om veel betrouwbaarheid te creeeren in de 440pk range. Die motor lacht om 440pk.
Een 400pk 6 cil is lang niet zo betrouwbaar en gaat qua onderhoud op die pk s veel kosten.
Maar voor mij is een race auto met 300pk en 6cil of 4 cil. meer dan genoeg. Ik hoef geen 400plus pk. Zie bijv. WTCC
Maar de keuze voor de v8 is gemaakt om veel betrouwbaarheid te creeeren in de 440pk range. Die motor lacht om 440pk.
Een 400pk 6 cil is lang niet zo betrouwbaar en gaat qua onderhoud op die pk s veel kosten.
Maar voor mij is een race auto met 300pk en 6cil of 4 cil. meer dan genoeg. Ik hoef geen 400plus pk. Zie bijv. WTCC
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Zag de E90 afgelopen zaterdag nog bij JR-motorsport, mooi ding!Andre schreef:Ja ik race ook met een v8.
Maar de keuze voor de v8 is gemaakt om veel betrouwbaarheid te creeeren in de 440pk range. Die motor lacht om 440pk.
Een 400pk 6 cil is lang niet zo betrouwbaar en gaat qua onderhoud op die pk s veel kosten.
Maar voor mij is een race auto met 300pk en 6cil of 4 cil. meer dan genoeg. Ik hoef geen 400plus pk. Zie bijv. WTCC
Klinkt ook lekker trouwens.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
[IMG:671:800]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... /specs.jpg[/img]
[IMG:660:800]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... /Kurve.jpg[/img]
Foto's van de nieuwe V8 volgen!
[IMG:660:800]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... /Kurve.jpg[/img]
Foto's van de nieuwe V8 volgen!
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
[IMG:800:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/1-2.jpg[/img]
[IMG:799:592]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/2-2.jpg[/img]
[IMG:799:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/3-2.jpg[/img]
[IMG:800:595]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/4-2.jpg[/img]
[IMG:799:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/5-1.jpg[/img]
[IMG:800:597]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/6-1.jpg[/img]
[IMG:800:596]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/7-1.jpg[/img]
[IMG:799:592]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/2-2.jpg[/img]
[IMG:799:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/3-2.jpg[/img]
[IMG:800:595]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/4-2.jpg[/img]
[IMG:799:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/5-1.jpg[/img]
[IMG:800:597]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/6-1.jpg[/img]
[IMG:800:596]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/7-1.jpg[/img]
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
[IMG:799:592]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/8-1.jpg[/img]
[IMG:799:592]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/9-1.jpg[/img]
[IMG:800:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/10.jpg[/img]
[IMG:799:598]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/11.jpg[/img]
[IMG:800:592]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/12.jpg[/img]
[IMG:800:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/13.jpg[/img]
[IMG:597:800]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/14.jpg[/img]
[IMG:799:592]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/9-1.jpg[/img]
[IMG:800:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/10.jpg[/img]
[IMG:799:598]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/11.jpg[/img]
[IMG:800:592]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/12.jpg[/img]
[IMG:800:594]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/13.jpg[/img]
[IMG:597:800]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/14.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Erik K. op 22 mar 2007, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Nog wat Porno:
[IMG:800:558]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/15.jpg[/img]
[IMG:799:559]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/16.jpg[/img]
[IMG:799:560]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/17.jpg[/img]
[IMG:799:566]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/18.jpg[/img]
[IMG:550:799]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/19.jpg[/img]
[IMG:799:596]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/20.jpg[/img]
[IMG:800:596]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/21.jpg[/img]
[IMG:799:560]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/22.jpg[/img]
[IMG:800:564]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/23.jpg[/img]
[IMG:800:558]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/15.jpg[/img]
[IMG:799:559]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/16.jpg[/img]
[IMG:799:560]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/17.jpg[/img]
[IMG:799:566]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/18.jpg[/img]
[IMG:550:799]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/19.jpg[/img]
[IMG:799:596]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/20.jpg[/img]
[IMG:800:596]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/21.jpg[/img]
[IMG:799:560]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/22.jpg[/img]
[IMG:800:564]http://img.photobucket.com/albums/v445/ErikT595/23.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
André melde al dat het ding 420pk ging leveren, maar ik kon het officiële persbericht niet op de BMW site terug vinden.
Ik heb hem nu gevonden, is vandaag geplaatst. 22 pagina's leesplezier voor wie er zin in heeft:
Voor het uitgebreide persbericht en officiële foto's van het blok e.a.:
http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... A60030A608
Hier het Nederlandse stukje:
Ik heb hem nu gevonden, is vandaag geplaatst. 22 pagina's leesplezier voor wie er zin in heeft:
Voor het uitgebreide persbericht en officiële foto's van het blok e.a.:
http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... A60030A608
Hier het Nederlandse stukje:
BMW Nederland schreef:Eerste V8 krachtbron voor BMW M3
22.03.2007
München/Rijswijk. Op de autobeurs van Genève waren alle ogen gericht op de conceptcar van de nieuwe BMW M3. Wat zich onder de motorkap van deze auto zou bevinden was onderwerp van menig discussie. Nu maakt BMW officieel bekend dat na vijftien jaar en twee modelgeneraties M3, de fameuze zes-in-lijn motor van dit legendarische model voor het eerst plaats maakt voor een nog krachtiger V8 krachtbron.
De uitdaging om de prestaties van het voorgaande model te overtreffen was groot. Desondanks zijn de technici van BMW M GmbH erin geslaagd om het ontzagwekkende potentieel van de BMW M3 op een nóg hoger plan te brengen. De zesvoudig tot ‘Engine of the Year’ gekroonde 3,2 liter zes-in-lijn motor wordt in het nieuwe model vervangen door een hoogtoerige V8 krachtbron met specificaties die elke rechtgeaarde autoliefhebber doen watertanden. Met een maximum toerental van 8.400 toeren per minuut is deze motor de hoogsttoerige motor in de geschiedenis van in serie geproduceerde BMW automobielen.
Met een cilinderinhoud van 3.999 cc ontwikkelt de nieuwe V8 een vermogen van 309 kW/420 pk, gecombineerd met een al even indrukwekkend koppel van 400 Nm. Minstens zo indrukwekkend is het feit dat 85 procent van het koppel beschikbaar is over een uitzonderlijk breed toerengebied van 6.500 tpm. Al vanaf 2.000 tpm kan de bestuurder beschikken over een trekkracht van 340 Nm.
Om zijn illustere voorganger te kunnen overtreffen, werden voor deze motor beproefde BMW technieken als dubbele VANOS en individuele gaskleppen per cilinder toegepast, alsmede een uiterst krachtig motormanagement. Mede dankzij geavanceerde productietechnieken en hoogwaardige, lichtgewicht materialen die ook in de V8 van de BMW Sauber F1 bolide worden toegepast, weegt de motor van de nieuwe BMW M3 slechts 202 kilo. Daarmee realiseert BMW M GmbH zelfs een gewichtsbesparing van vijftien kilo ten opzichte van de zescilinder uit het voorgaande model.
De benchmark voor specifiek vermogen van 100 pk per liter wordt door deze nieuwe motor ruimschoots overschreden. Bovendien zal BMW zorgen voor optimale overbrenging van dit vermogen op de wielen door toepassing van Brake Energy Regeneration met intelligent aangestuurde dynamo. Zo wordt de accu alleen opgeladen, wanneer dit geen vermogen kost (in uitloop- en remfases).
Voor de volledige Engelstalige persmap en beeldmateriaal van de V8 krachtbron verwijzen wij naar onze mediasite www.press.bmwgroup.com.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Oke ik ben om waar kan ik tekenen ?
e90 M3 graag !
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/spyphotos/ ... mini1L.jpg[/img]
[img:1300:783]http://img465.imageshack.us/img465/1601 ... 2a8iy0.jpg[/img]

e90 M3 graag !
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/spyphotos/ ... mini1L.jpg[/img]
[img:1300:783]http://img465.imageshack.us/img465/1601 ... 2a8iy0.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
haha Rico ook om
typisch, had niet iedereen dit voorspelt ? hahahah prutsers ook.
Opmerking van Eltjo vind ik ook terecht. Die achterkant is sjonnie achtig en vind iedereen mooi. Als Hamann dit zou doen, vindt iedereen het lelijk, dus iets klopt er niet
Maar goed. Ik vind Hamann wel vet en dit ook, dus ik heb recht van spreken
De 4-deurs spreekt mij ook erg aan moet ik zeggen, maar dat betekent niet dat ik hem prefereer, zou ze IRL moeten zien. Sedan is sowieso aansprekender, omdat er sinds 1999 al geen M3 coupé meer is.
Ook leuk was de tekst van iemand op het M3 forum over E36 rijders toen de E46 uitkwam. Iedereen riep boot, wil hem niet, overdreven bladiebladiebla en nu is de E46 opeens heilig.
De E90/E92 M3 komt eraan en precies hetzelfde gelul. Moet zeggen dat de modernheid van de gemiddelde forumganger wel wat tegenvalt
Na een paar weken is iedereen overstag riep ik een tijdje geleden al ergens in het begin van deze draad en ja hoor ... het is zover 
hehehehe

Opmerking van Eltjo vind ik ook terecht. Die achterkant is sjonnie achtig en vind iedereen mooi. Als Hamann dit zou doen, vindt iedereen het lelijk, dus iets klopt er niet

Maar goed. Ik vind Hamann wel vet en dit ook, dus ik heb recht van spreken

De 4-deurs spreekt mij ook erg aan moet ik zeggen, maar dat betekent niet dat ik hem prefereer, zou ze IRL moeten zien. Sedan is sowieso aansprekender, omdat er sinds 1999 al geen M3 coupé meer is.
Ook leuk was de tekst van iemand op het M3 forum over E36 rijders toen de E46 uitkwam. Iedereen riep boot, wil hem niet, overdreven bladiebladiebla en nu is de E46 opeens heilig.
De E90/E92 M3 komt eraan en precies hetzelfde gelul. Moet zeggen dat de modernheid van de gemiddelde forumganger wel wat tegenvalt


hehehehe
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ja iedereen gaat overstag na een paar geile motor foto s met rooie uitlaat pijpen.
204kg is natuurlijk flauwekul.
Das voor een kale motor. Net zoals 3.0 motor 161kg weegt.
Maar wat weegt een kant en klare motor met spruitstukken uitlaten etc. Dan kan ik je zeggen dat een complete V8 een mooi klap zwaarder is dan een 6cil 3.0 motor. Ik kan je nou al zeggen dat het totale verschil van 43kg dik wordt overschreden.
Ik prik makkelijk door al die marketing foto s heen. Nee dre wacht mooi op een nieuw ontwikkeld lichtgewicht 6cil m motortje die 8500 toeren draaid en dik over 300pk levert.
204kg is natuurlijk flauwekul.
Das voor een kale motor. Net zoals 3.0 motor 161kg weegt.
Maar wat weegt een kant en klare motor met spruitstukken uitlaten etc. Dan kan ik je zeggen dat een complete V8 een mooi klap zwaarder is dan een 6cil 3.0 motor. Ik kan je nou al zeggen dat het totale verschil van 43kg dik wordt overschreden.
Ik prik makkelijk door al die marketing foto s heen. Nee dre wacht mooi op een nieuw ontwikkeld lichtgewicht 6cil m motortje die 8500 toeren draaid en dik over 300pk levert.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 5 gasten