Imago auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
steve smith

Re: Imago auto

Bericht door steve smith » 12 mar 2012, 17:56

Tom van H. schreef:Het verbaast me eigenlijk dat jullie hier zo'n last van hebben, rij nu inmiddels een jaar dagelijks 997 en heb zover ik me kan herinneren nog geen enkele negatieve reactie gehad :? (wat me dan eigenlijk ook wel weer een beetje verbaast :)
Werk je dan tegenwoordig?
:bag:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 mar 2012, 18:21

steve smith schreef:
Tom van H. schreef:Het verbaast me eigenlijk dat jullie hier zo'n last van hebben, rij nu inmiddels een jaar dagelijks 997 en heb zover ik me kan herinneren nog geen enkele negatieve reactie gehad :? (wat me dan eigenlijk ook wel weer een beetje verbaast :)
Werk je dan tegenwoordig?
:bag:
Gaat niet alleen over werk hier toch? :kikker:

Mijn huurders (voornamelijk woningen) zijn al lang blij dat ze iets kunnen huren in de nog steeds krappe huurwoningmarkt, dus die gaan gelukkig niet lopen nuilen over wat voor een auto de huisbaas rijd :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 mar 2012, 18:34

En je huurders achter de ramen? :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2012, 18:54

MartijnGizmo schreef:En je huurders achter de ramen? :kikker:
Die betalen in natura :tong:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 mar 2012, 18:55

MartijnGizmo schreef:En je huurders achter de ramen? :kikker:
:D gheghe Martijn....

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2012, 19:18

:mrgreen:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 12 mar 2012, 21:51

:mrgreen: :shakeit:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 mar 2012, 15:07

PD power schreef:Iedereen kan wel roepen dat het geen reet uit maakt, maar iedereen met een beetje commerciële functie, weet dat dit anders ligt, onbewust wordt er toch een mening gevormd, ditzelfde geld voor het uiterlijk, het is belangrijk dat je een potentiele zakenpatner geen aanleiding geeft om op het eerste oog weerstand op te bouwen, tuurlijk hangt het ook van de "PIO" af, wanneer deze een auto liefhebber is, kan het soms een kleine pro zijn om met een Z4 (herkenning) voor te rijden, maar deze zal er zich ook niet aan storen als je met een nette A3 komt voor rijden, iemand die niks met auto's heeft zal zich eerder storen aan een Z4 dan aan een A3, met name de introverte mensen, ook wel bekend als "winst" en "zekerheid" types.

Met ditzelfde geld ook voor een gezichtpiercing/tattoo, tis maar net hoe makkelijk of moeilijk je het jezelf wilt maken, op dit soort "regels" zijn natuurlijk altijd weer individuele uitzondering.
Ik heb de rest van het draadje (nog) niet gelezen, maar deze post is +1. Ook al interesseert het je zelf als ondernemer geen reet waar iemand in rijdt, er zijn genoeg directeuren/CEO's/sales figuren die er wél naar kijken. Als je hun business wilt hebben, is het niet onverstandig om een representatieve auto te hebben.

Overigens krijg ik juist snel klik met andere ondernemers (of klanten) door de S8. Misschien kom je in de IT wat sneller autoliefhebbers tegen dan ergens anders? Voor mij is het wat dat betreft ook liefhebberij, dat praat wat leuker.

EG

Bericht door EG » 14 mar 2012, 16:21

Sorry maar ik vind wat PD power post echt niet relevant hiero. Dat iedereen een mening over auto/kleding/huis heeft weet heel Nederland al. Het gaat om de negatieve reacties op de auto zelf. Niet om de mening erover.

Je kan vinden dat een Corvette een patserbak is, maar de afgunstige Hollander moet per se zijn grote muil erover opentrekken, want "ik heb een mening en die zal ook eens spuien ook". En dan word die auto je juist niet gegund want het word gekocht van het geld van de klanten... Sjah misschien lig ik wel helemaal krom voor die auto en heb ik een klein huis en ga ik niet iedere don/vrij/zat uit ofzo?

Er word meestal de vergelijking gemaakt, dikke auto = hoge tarieven die de ondernemer niet verdiend. DAT is de essentie van het probleem.

Rebel

Bericht door Rebel » 14 mar 2012, 17:49

Gewoon een leuke auto voor in het weekend en de rest van de week in een Panda rijden. Geen jaloerse blikken en een hoge "gun"-factor.

Hey, waar heb ik dit eerder gelezen?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 14 mar 2012, 21:34

EG schreef:Sjah misschien lig ik wel helemaal krom voor die auto en heb ik een klein huis en ga ik niet iedere don/vrij/zat uit ofzo?
dat zij ik ook al ;) en toch blijft het heel waar, mensen kijken niet verder dan hun neus lang is, zij gaan miss wel op dure vakanties en ga jij dat niet omdat je liever een dikke bak voor de deur heb staan, of woon je 3 hoog achter weet ik het....

EG

Bericht door EG » 14 mar 2012, 22:09

Of snappen ze niet dat een oudere BMW minder duur is (OOK om te rijden) dan hun Opel Astra die ieder jaar 5k ofzo afschrijft...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 mar 2012, 22:16

EG schreef:Of snappen ze niet dat een oudere BMW minder duur is (OOK om te rijden) dan hun Opel Astra die ieder jaar 5k ofzo afschrijft...
Nope.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2012, 22:21

lol, ja idd ze rijden bv zelf een nwe normale auto uit de 40<>50K prijsklasse

en jij een 20<>30K sportwagen zeg een Ferrari of Porsche en denken dan waar doe je het van zo'n dure sportauto terwijl ze zelf veel meer aan hun auto hebben uitgegeven maar geen flauw benul hebben wat zo'n oudere sportauto kost :lol:
daarbij schrijven zij nog veel af per jaar en jij eigenlijk niet, natuurlijk is het onderhoud duurder maar ff kort door de bocht gesproken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 mar 2012, 11:26

smiley schreef:
EG schreef:Of snappen ze niet dat een oudere BMW minder duur is (OOK om te rijden) dan hun Opel Astra die ieder jaar 5k ofzo afschrijft...
Nope.
Kon het niet beter verwoorden :mrgreen:

@EG, afgunstige Hollanders kom je inderdaad voldoende tegen, maar mijn ervaring is dat ondernemers (ander slag volk dan doorsnee raamambtenaar) daar over het algemeen minder last van hebben. Wij werken veel met MKB en juist daar ervaar ik regelmatig een leuke en gezellige babbel over auto's. Die klik zorgt er (wederom mijn ervaring, die van jou is wellicht anders) voor dat het overstappen naar zakendoen wat makkelijker verloopt.

Dus wat PD Power zegt: met een commerciële functie weet je dat zaken soms wat anders in elkaar steken, vind ik ontzettend relevant.

Bij een ZZPer zal het sneller voorkomen dat een dikke auto aangeeft dat je tarieven te hoog zijn, bij een MKBer of grootbedrijf straalt een dikke auto succes uit. Niet per definitie, maar het is wel een beetje algemene tendens.

Ik hou van auto's, dus ik rij gewoon lekker waar ik gek op ben. Maar dat het imago van een auto belangrijk kán zijn binnen het zakendoen, ben ik het mee eens.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 mar 2012, 22:37

Ik ga nooit met de Spyder 'zakelijk' op pad. Da's niet handig. Ding trekt altijd de aandacht en dat wil ik tijdens mijn werk helemaal niet. Die Spyder is privé en dan moet zo blijven.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mar 2012, 22:49

Ferdi, jij rijdt toch in een Panda op "werkdagen" ? Krijg je daar nog commentaar op?

Rupie

Bericht door Rupie » 15 mar 2012, 23:04

Ja, dat er nog budget over is en of ie nog wat wil declareren. En zo kom je op een Spyder uit :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 mar 2012, 12:33

kijk jongens (op DF zitten geen vrouwen :)), even een andere, lees frisse, kijk op de zaak :).

Jullie hebben het vooral over misgunnen van een mooi produkt in het algemeen, een auto in het bijzonder. Ik denk dat dat wel mee valt, eerlijk gezegd, maar is het vooral een interpretatie van de dure autobezitter (of het zegt iets over je vrienden). Maar waar het om gaat is dat een auto wél degelijk in het algemeen 'tot de verbeelding' spreekt en onderwerp van discussie is. Een opvallende auto zet natuurlijk wél een statement neer, zo is het. Sterker, fabrikanten communiceren met nadruk het imago/sfeer van het merk. De koper voelt zich verbonden met de sfeer van het merk, en koopt het hok.

Iemand die NIET van auto's houdt, heeft wel degelijk een gevoel bij een Ferrari of Porsche of wat dan ook. Dus merken communiceren. punt. Waar het m.i. om gaat is dat je hiermee rekening houdt. Met mijn blauwe 135i kon ik zonder problemen naar opdrachtgevers toe, met de Spyder niet. Qua sfeer vertelt de Spyder een volstrekt ander verhaa, dat ik niet wil. Een Spyder is controversieel en een 135i niet (althans veel minder, dat is een gewone kleine BMW). Zakelijk gaat het om de zaak, en leiden dure auto's, dure pakken, dure andere rommel, alleen maar af. Tenzij je een voetballer bent, Moskovitch heet. MAar dan mag het weer wel, en gebruik je je auto ook weer om te communiceren. En inderdaad, wij zijn geen coole italianen maar gewone plattelands hollanders. Dus het is cultureel bepaald.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 mar 2012, 12:34

Ik lees die post van mij nog eens door, maar ik begrijp er werkelijk geen RUK van. Wat wil ik nou eigenlijk zeggen dan?

:gek:
:coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2012, 16:15

whaha :lol: :thumbup:

PD power

Bericht door PD power » 16 mar 2012, 17:22

SpyderFerdi schreef:Ik lees die post van mij nog eens door, maar ik begrijp er werkelijk geen RUK van. Wat wil ik nou eigenlijk zeggen dan?

:gek:
:coffee:
Dat we hier niet zo overgevoelig moeten interpreteren, hoe een ander reageert deels roep je met een keuze ook een reactie over je af, de ene keer vind je dit leuk de andere keer iets minder.
Mensen met een paarse haanekam, zullen ook reacties krijgen..... :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 16 mar 2012, 17:30

Stond vandaag bij het Roode Koper, nabij Ermelo te wachten.
Kwam een zwarte 1M (** - SBB - *) de parkeerplaats opdraaien, zeker niet aanstootgevend tussen al die doorsnee leasebakken. Verder ook een Pool met een nieuw model Cayenne Turbo, een bruine met bescheiden wielen. Deed het ook niet verkeerd op de parking.
Laatst gewijzigd door M@rcel op 16 mar 2012, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 mar 2012, 18:01

Dan was je vlakbij mij, Marcel!

Ik zit in Putt'n. :strong:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 16 mar 2012, 18:06

Ik dacht nog, welke DF-er zit hier ook alweer in de buurt? :cool:

Plaats reactie