kijk jongens (op DF zitten geen vrouwen

), even een andere, lees frisse, kijk op de zaak

.
Jullie hebben het vooral over misgunnen van een mooi produkt in het algemeen, een auto in het bijzonder. Ik denk dat dat wel mee valt, eerlijk gezegd, maar is het vooral een interpretatie van de dure autobezitter (of het zegt iets over je vrienden). Maar waar het om gaat is dat een auto wél degelijk in het algemeen 'tot de verbeelding' spreekt en onderwerp van discussie is. Een opvallende auto zet natuurlijk wél een statement neer, zo is het. Sterker, fabrikanten communiceren met nadruk het imago/sfeer van het merk. De koper voelt zich verbonden met de sfeer van het merk, en koopt het hok.
Iemand die NIET van auto's houdt, heeft wel degelijk een gevoel bij een Ferrari of Porsche of wat dan ook. Dus merken communiceren. punt. Waar het m.i. om gaat is dat je hiermee rekening houdt. Met mijn blauwe 135i kon ik zonder problemen naar opdrachtgevers toe, met de Spyder niet. Qua sfeer vertelt de Spyder een volstrekt ander verhaa, dat ik niet wil. Een Spyder is controversieel en een 135i niet (althans veel minder, dat is een gewone kleine BMW). Zakelijk gaat het om de zaak, en leiden dure auto's, dure pakken, dure andere rommel, alleen maar af. Tenzij je een voetballer bent, Moskovitch heet. MAar dan mag het weer wel, en gebruik je je auto ook weer om te communiceren. En inderdaad, wij zijn geen coole italianen maar gewone plattelands hollanders. Dus het is cultureel bepaald.