ik mag dat hele gedoe uit de oudheid op onwaarheden berust ook niet...magoed, beter dat dan die gekken in Saudi Arabia die zo'n man willen doden omdat het de Profeet Mohammed (ja die kinder....

) zou hebben beledigd in een schrijven, terwijl er zo goed als niks in stond...
http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... mmed.dhtml
Saudische journalist betuigt spijt over tweet naar profeet Mohammed
ANP/Redactie − 15/02/12, 20:02
Een Saudische journalist die kritisch had getwitterd over de profeet Mohammed heeft spijt van zijn uitlatingen, aldus een familielid vandaag. Hamza Kashgari werd zondag door Maleisië uitgeleverd aan Saudi-Arabië, waar hij de doodstraf kan krijgen.
Een ongedateerde foto die op internet wordt gebruikt, die vermoedelijk van Hamza Kashgari is.
'Er zijn dingen aan jou waar ik van hou en ik heb dingen aan jou gehaat en er is veel aan jou wat ik niet begrijp. Ik zal niet voor jou bidden', schreef Kashgari op Twitter. Hoge geestelijken maakten hem vervolgens uit voor ongelovige, waarop de 23-jarige man naar Maleisië vluchtte.
Op ketterij en belediging van de islamitische profeet staat in Saudi-Arabië de doodstraf. Een pagina op Facebook met de naam 'Het volk van Saudi-Arabië eist de executie Hamza Kashgari' heeft inmiddels 23.000 leden.
voor die vet gedrukte tekst (zoiets) moest ie rennen voor z'n leven, als je het zag op TV hoeveel hem nu dood willen...scary gewoon...
dan liever de Paus, laat maar lekker lullen die man (liever kwijt dan rijk maja), je hoeft tenminste niet te vrezen voor je leven in huidige tijden althans als je wat over hem zegt.
en hier>>
http://www.todayheads.com/2012/0world/5 ... m/?lang=nl
De Saoedische schrijver getweet over de profeet Mohammed
Mensenrechtenorganisaties vrezen dat hij zal de doodstraf worden geconfronteerd
Saoedi-ambtenaren niet onmiddellijk reageren op verzoeken om commentaar
(CNN) — Maleisische autoriteiten uitgeleverd Saoedi-schrijver Hamza Kashgari terug naar Saoedi-Arabië zondag op een arrestatiebevel tegen hem dan verklaringen die hij maakte op Twitter.
“Saoedische media zei Hamza maakte een posting op de verjaardag van de profeet Mohammed viering vorige week, wat impliceert dat hij de interactie met de profeet, als waren zij een gelijke status,” Maleisië staat persbureau zei.
De tweets zijn verwijderd.
Kashgari werd gedeporteerd zondagochtend, zei Ramli Yoesoef, een woordvoerder van de Koninklijke Maleisische politie. “De Saoedi-Arabische ambassade in Kuala Lumpur had geregeld voor zijn uitzetting.”
Na het spreken met een immigratieambtenaar, Kashgari De advocaat van Mohammed Afiq Bin Mohammed Noor bevestigd dat zijn cliënt werd genomen op 10 a.m. lokale tijd op een Saoedische jet.
Noor zei dat hij een interim gerechtelijk bevel toegekend op zondagmiddag aan ambtenaren te voorkomen dat deporteren Kashgari, maar het kwam te laat.
Amnesty International en andere mensenrechtenorganisaties zijn bezorgd dat Kashgari de uitlevering zal leiden tot zijn tegenover de doodstraf in Saoedi-Arabië.
“Amnesty International beschouwt Hamza Kashgari een gewetensgevangene…voor het vreedzaam uitoefenen van zijn recht op vrijheid van meningsuiting en vraagt om zijn onmiddellijke en onvoorwaardelijke vrijlating,” de groep zei in een verklaring.
Saoedi-ambtenaren niet onmiddellijk reageren op verzoeken om commentaar.
Controversiële tweets Kashgari's opgenomen taal te zeggen dat hij hield van een aantal aspecten van Mohammed en “gehaat” anderen, en zal “niet voor je bidden,” volgens de nieuwsberichten.