E92 M3 ervaringen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Sperdy » 10 mar 2012, 14:24

M3 onderstel uw veeeel beter dan een 335i
M3 v 8 atmo blok is veeeel mooier dan dat turbo blok
Dat gel..l over dat koppel, ja een turboding heeft wat meer bij 1500rpm? So what. Turboding geeft bovenin niets. Dus karakterverschil. V8 is prachtig raceblok, 335i is een welliswaar goed, maar totaal niet spannend. V8 racer is andere orde. Met DCT fantastisch.
M3 remmerij is beter
M3 is veel specialer.
M3 = zuipschuit
M3 = boot
335i = boot

Zo zit het dus
:D
:bro:
en
:piraatje:

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Jeroen K. » 10 mar 2012, 21:07

Leen schreef:
Jeroen K. schreef:Mijn ervaring? langzamer dan mijn oudere E46 M3... en die zijn toch wel een stuk goedkoper en klinken een stuk lekkerder (mijn mening)

owja en mijn M3 is standaard op een open lucht filter na :)

Jammer dat je sinds je hier post nog geen 1 serieuze reactie gepost hebt ( leeftijd ?)

denk voortaan even na voor je wat zegt , de V8 420 pk is in rechtelijn snelheid heus wel wat sneller (niet veel idd ) dan een 343 pk 6 cylinder . complete onzin post weer Jeroen

V8 klinkt erg geknepen in standaard vorm , ik had er eisenmann dempers onder , dan is het een nascarsound .
A) licht er maar net aan wat je serieus noemt...

B) zal is kijken of ik het filmpje nog kan krijgen van die vriend van me die het had opgenomen (meeste van mijn racejes worden opgenomen voor in het archief voor later als ik weer in dat saaie nederland ben) dan mag je van mij oordelen in welke ik zat die toch een neus lengte voor lag (E46 SMG, E92 DCT)

Gebruikersavatar
Roderik_
Berichten: 221
Lid geworden op: 17 nov 2010, 21:55

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Roderik_ » 11 mar 2012, 01:53

Sja, hier neemt een stock E90 het op tegen een modded E46 (volgens de poster).
Rechte lijn zal een E90 het gewoon altijd winnen... En anders zit er een belabberde bestuurder in imo..


Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Leen » 11 mar 2012, 06:55

Jeroen K. schreef:
Leen schreef:
Jeroen K. schreef:Mijn ervaring? langzamer dan mijn oudere E46 M3... en die zijn toch wel een stuk goedkoper en klinken een stuk lekkerder (mijn mening)

owja en mijn M3 is standaard op een open lucht filter na :)

Jammer dat je sinds je hier post nog geen 1 serieuze reactie gepost hebt ( leeftijd ?)

denk voortaan even na voor je wat zegt , de V8 420 pk is in rechtelijn snelheid heus wel wat sneller (niet veel idd ) dan een 343 pk 6 cylinder . complete onzin post weer Jeroen

V8 klinkt erg geknepen in standaard vorm , ik had er eisenmann dempers onder , dan is het een nascarsound .
A) licht er maar net aan wat je serieus noemt...

B) zal is kijken of ik het filmpje nog kan krijgen van die vriend van me die het had opgenomen (meeste van mijn racejes worden opgenomen voor in het archief voor later als ik weer in dat saaie nederland ben) dan mag je van mij oordelen in welke ik zat die toch een neus lengte voor lag (E46 SMG, E92 DCT)

e46 m3 0-200 18,2
e92 m3 0-200 15,2

maar ik ben natuurlijk vergeten dat jij aan het stuur zat van die e46 , en dat veranderd natuurlijk alles . dan ben jij natuurlijk sneller .

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Geert. » 11 mar 2012, 10:41

Hoe denken jullie dan over een 335i voor gebruik als daily en dan voor het "racewerk" circuitdagen etc een m3 e46?

geeft dat voldoende aanvulling op elkaar? :df:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Niels » 11 mar 2012, 12:44

Neem een Lotus Elise/Exige of Speedster voor circuit dagen imho. Extra kosten voor zo'n ding zijn minimaal t.o.v. een M3 en gewoon veel puurder voor op de baan. Een M3 moet je dan eigenlijk weer mega gaan modden om em trackday waardig te krijgen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Bert ///M3 » 11 mar 2012, 14:49

Dat valt op zich ook wel weer wat mee. Kooitje, stoelen gordels. Dan een setje andere remmen en schokbrekers dan ben je al een heel eind.

Of je een M3 gaat modden of een Exige met beiden kan je net zo extreem gaan als je wilt.

Alleen zal een M3 altijd duurder zijn qua running cost inderdaad. Die S54 van mij lust wel een slokje, tank rij je onder een uur leeg bijvoorbeeld. En remmen en banden gaan veel harder.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Niels » 11 mar 2012, 15:06

Lees je eigen post nog eens terug, valt dus helemaal niet mee :lol: Als je het er voor over hebt moet je het doen natuurlijk maar kosten neutraal is een 335i + E46M3 track geen E90 M3... zekers niet.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Kasteel » 11 mar 2012, 15:13

Geert. schreef:Hoe denken jullie dan over een 335i voor gebruik als daily en dan voor het "racewerk" circuitdagen etc een m3 e46?

geeft dat voldoende aanvulling op elkaar? :df:
Denk dat de m3 iets meer klaar is voor beetje licht circuitwerk, serieuze trackdaytools zijn het beide niet, maar beide kan je wel lol aan beleven op zo'n dag. M3 met z'n iets meer scherpte, leukere motor, m-diff lijkt me dan een leuker speelgoed. Vergelijking van een (instap) Elise erbij lijkt me niks als je dagelijks een 335i rijdt.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Rupie » 11 mar 2012, 15:21

Eens.

B46
Berichten: 542
Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07

Re: Wie kan deze e92m3 natrekken of is bekend met de auto

Bericht door B46 » 11 mar 2012, 17:48

borism3 schreef:http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/m3 ... tails.html
wie kanbovenstaande m3 natrekken in het bmw onderhoud systeem
11.03.2011 - 52.803 KM - Olieservice + remvloeistof - De Beier Heerenveen
03.08.2011 - 68.707 KM - Remmen V+A - Ad Smelt Naarden
04.01.2012 - 85.169 KM - Olieservice + bougies - Van Poelgeest Amstelveen

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Geert. » 11 mar 2012, 18:52

Tja .. dan ga je even op viste, heeft ie er al één gekocht gister haha.. welk type het is geworden dat mag hij zelf melden, ga natuurlijk niet zijn plezier bederven :df:

Volgende week vrijdag wordt ie opgehaald en de 350z ingeruild. Het is wel eentje met 2 jaar premium selectie geloof ik en hij is zwart :sealed:

Gebruikersavatar
borism3
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 feb 2007, 02:56

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door borism3 » 12 mar 2012, 22:14

Het is dus een zwarte 335i uit 2007 met dct bak en 70000 km, 2 jaar premium bmw garantie. Full options, m3 uitvoering. Foto's volgen later.

Zie hieronder de oneindige optie lijst :df:

Zeer complete en volledig dealer onderhouden BMW 335i Coupe met fantastische bi-turbo 6 cilinder die 306Pk levert! Auto is voorzien van M-sport pakket wat weinig coupes hebben maar een wezenlijke meerprijs hebben. Ingeruild van 2e eigenaar en volledige historie is aanwezig! Voorzien van o.a. 19" M-sport velgen, hifi professional, navigatie professional, schuif/kantel dak, M-sport stuur met schakelflippers, spraaksturing, Active Front Steering, getint glas en warmtewerende voorruit, enz.



Achterbank neerklapbaar, Active Front Steering (AFS), Airbags, Alarm klasse 3, Armsteun voor, ASR (anti slip regeling), Automaat, Bandenspanningcontrolesysteem, Bekleding leder, Binnenspiegel automatisch dimmend, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar, Buitenspiegels in carrosseriekleur, DSC (dynamic stability control), ESP (elektronische stabiliteits programma), Glas getint met warmtewerende functie, Gordijnairbags voor en achter, Koplampsproeiers, Lichtsensor, Multifunctioneel stuurwiel, Radio met cd-speler, Ramen voor elektrisch bedienbaar, Regensensor, Schuifdak van glas elektrisch bedienbaar, Side-airbags voor, Sport interieur, Sportonderstel, Sport stoelen, Stoelen verwarmbaar, Stuur multifunctioneel, Stuur sportstuur, Voorstoelen elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie, Voorstoelen verwarmbaar, Xenon koplampen, Automatisch dimmende binnen en buitenspiegels, Aux-in MP3 aansluiting, Blue-tooth telefoonvoorbereiding, BMW Radio/ CD speler, Dynamic Cruise Control (DCC), Elek.verstelbare stoelen met lendensteunen, Elektrisch zonnescherm achter, Elektronisch verstelbare voorstoelen met memory, Groot kleurenschem navigatie, Hifi professional luidsprekerssysteem, I-drive, Indivdual Hoogglans Shadow Line, Individual extra getint glas achter, Individual Hemelbekleding Zwart, Interieurlijsten Aluminium fijngeslepen, Led verlichting, M-Sport pakket, M-Sportstuurwiel, M-Technic sportonderstel, Memory functie voor bestuurderstoel, Middenarmsteun voor, verschuifbaar, Navigatie I-drive met kaartweergave, Navigatie Systeem Professional, Sportpakket af-fabriek, Sportstuurwiel met schakelflippers, Spraaksturing, Stuuroverbrenging variabel, Uitgebreid verlichtingspakket, USB poort, Zonnescherm elektrisch bedienbaar, Zwarte hemelbekleding

Online
KoenM
Berichten: 1832
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door KoenM » 12 mar 2012, 22:35

Gefeliciteerd :)


Leuk zo'n lijst, maar wij willen FOTO'S natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 417
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Jorik » 13 mar 2012, 00:21

Gefeliciteerd! Ben wel benieuwd wat nu de doorslag heeft gegeven om voor de 335i te gaan.

Robin
Berichten: 55103
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Robin » 13 mar 2012, 08:21

Feli Boris dus! :thumbup:


@ Jorik, met m'n 'verstand'(..) koos ik toendertijd de 335i. Met m'n hart de E90 M3 (en ook de E46 M3 daarvoor).

Ratio en emotie he.

Om het kort te zeggen , ik zei de gek, zag en reed het enorme prijsverschil tussen een 335i en 'n E90 M3 er niet af zeg ik nu als ervaringsdeskundige....

Maar dat neemt niet weg dat de M3 in vele opzichten meer DF biedt natuurlijk dan de 335i: LSD standaard, 'betere'(...) remmerij. de chassistweaks en looks en de V8 die +8000 draait.

Maar als je voor praktisch gaat tja dan is 'n 335i de winnaar in mijn ogen.

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door k33z » 13 mar 2012, 09:24

Was DCT in 2007 beschikbaar in een 335i?

Gebruikersavatar
borism3
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 feb 2007, 02:56

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door borism3 » 13 mar 2012, 11:37

Dit zijn eigenlijk de grootste redenen om een 335i te kiezen:

1. Interieur van de 335i vind ik veel mooier dan van de M3 :peace:
2. Deze 335i is FULL options en heeft alle M opties :devil:
3. De 335i rijd echt geweldig en is net zo snel, zo niet sneller en soepeler :df: in het dagelijks verkeer
4. 15,000 Euro prijsverschil, als je wilt kan je dit nog later besteden aan een chip kuur, winter banden en velgen, uitlaat, onderhoud etc. etc. etc. :strong:

Boris

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Sperdy » 13 mar 2012, 12:34

Goed gedaan! Mooie kar. Vergis je niet Boris, een E92M3 (als die er echt voor gaat zitten) hou je helemaal niet bij met je 335i, echt kansloze aktie. Ook met een tjip trouwens kansloos. Maar lekker lazy 80 in 6 en dan gas, ja, dan helpt een turbo altijd en dat voelt wel lekker.

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door k33z » 13 mar 2012, 12:37

@Boris, weet je zeker dat het een DCT bak is en niet gewoon een automaat? Volgens mij was DCT er nog niet in 2007.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Tristan » 13 mar 2012, 12:58

Is gewoon een automaat met optionele flippers aan het stuur. DCT herken je aan de andere automaatpook.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Maus335i » 13 mar 2012, 13:19

Tristan was me al voor, maar het is inderdaad geen DCT. Persoonlijk ben ik onwijs fan van de DCT bak, ook de nieuwe navigatie (en boordcomputer) is behoorlijk vooruit gegaan na het facelift model.

Ik heb zelf toen ook voor de keuze gestaan om een 335i of een M3 aan te schaffen en ben voor de 335i gevallen. Ik had zelf meer met de M3, maar met 40dkm per jaar was dat niet te doen. Nu als 2e auto overweeg ik toch weer de M3 :)

Met de 335i facelift is 1 op 10 haalbaar (en dan reed ik gewoon cruise control 160@120 en 130@100), het vorige model is wat onzuiniger (1 op 8/1 op 8,5).

Draadje iets te laat opgemerkt :(

Gebruikersavatar
DavidV
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2011, 16:37

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door DavidV » 13 mar 2012, 13:48

SpyderFerdi schreef:een E92M3 (als die er echt voor gaat zitten) hou je helemaal niet bij met je 335i, echt kansloze aktie. Ook met een tjip trouwens kansloos..
Met een cobb tune kom je anders een heel eind. En N54 motoren zijn tegenwoordig heel makkelijk te tunen
Hier een clipje met een E92 M3 tegen een 335i met alleen een (oude generatie) JB3 piggyback.
Dat scheelde al echt niet veel.
Een BMS JB4 doet dat nog beter voor weinig, of een remap met COBB voor het gemak (via de ODBII poort) zorgt dat je een M3 goed bij kan houden. Zeker als je ook de intercooler vervangt en een ander luchtfilter installeert. Dan win je het van een M3.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door Maus335i » 13 mar 2012, 13:55

DavidV schreef:
SpyderFerdi schreef:een E92M3 (als die er echt voor gaat zitten) hou je helemaal niet bij met je 335i, echt kansloze aktie. Ook met een tjip trouwens kansloos..
Met een cobb tune kom je anders een heel eind. En N54 motoren zijn tegenwoordig heel makkelijk te tunen
Hier een clipje met een E92 M3 tegen een 335i met alleen een (oude generatie) JB3 piggyback.
Dat scheelde al echt niet veel.
Een BMS JB4 doet dat nog beter voor weinig, of een remap met COBB voor het gemak (via de ODBII poort) zorgt dat je een M3 goed bij kan houden. Zeker als je ook de intercooler vervangt en een ander luchtfilter installeert. Dan win je het van een M3.
En dat gaat het hier ook nog om de zwaardere e93 335i. De 335i levert natuurlijk op hoge toeren wel in t.o.v. de M3.

Gebruikersavatar
DavidV
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2011, 16:37

Re: E92 M3 ervaringen

Bericht door DavidV » 13 mar 2012, 14:27

Maus335i schreef:En dat gaat het hier ook nog om de zwaardere e93 335i. De 335i levert natuurlijk op hoge toeren wel in t.o.v. de M3.
Ja, een E93 is iets zwaarder.
En een S65 moet het op het rechte stuk vooral hebben van hoge toeren.
Een andere intercooler gaat een N54 daar wel helpen, zeker in 3e en 4e versnelling. Maar dan speel je al flink met je rijbewijs :vliegen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, sitechris en 1 gast